Poll

Wie is de mol?

Merel Westrik
143 (60.3%)
Niels Littooij
34 (14.3%)
Sarah Chronis
60 (25.3%)

Totaal aantal stemmen: 236

Auteur Topic: Wie is de Mol? Poll  (gelezen 135533 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #940 Gepost op: 7-03-2019, 02:29:07 »
Freek leek gewoon echt mol uit te stralen, in elk opzicht. Hij leek opdrachten ook echt te saboteren. Maar dat was dus gewoon toeval.
Ik was echt verbijsterd toen Art zei: 'Freek, jij bent niet de mol. En Freek, jij bent ook niet de winnaar.'  ::oink::

Sommige kandidaten komen molser over dan de echte mol. O.a. Anniek, Liesbeth, Simone en Rick Paul.
« Laatst bewerkt op: 7-03-2019, 02:32:03 door Regis Filia »
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #941 Gepost op: 7-03-2019, 08:42:12 »
zullen we het bij dit seizoen houden?
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #942 Gepost op: 7-03-2019, 10:11:36 »
Sommige kandidaten komen molser over dan de echte mol. O.a. Anniek, Liesbeth, Simone en Rick Paul.

Of Stine/Sinan qua laatste twee. Eerste twee ben ik het mee eens. Daarom zat ik die seizoenen ook fout ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline invmat

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #943 Gepost op: 7-03-2019, 10:58:01 »
Even tussendoor: weet iemand toevallig hoe vaak de poll op dit forum het vlak voor de ontknoping juist had?

Ik krijg de indruk dat hij vaak goed heeft gezeten, klopt dat? Of is het zelfs altijd?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #944 Gepost op: 7-03-2019, 12:39:20 »
Freek? Waarom was Freek zo verdacht?
Omdat we hem echt de meest geniale molacties toeschreven voornamelijk gebaseerd op aannames en interpretaties. Beetje zoals nu bij Merel gebeurt ::hypocriet::
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #945 Gepost op: 7-03-2019, 12:43:19 »
Waarom twijfel ik zo?

Nou daarom...

Merel:
- Aanwijzingen dat ze geld gejat heeft bij het laserspel.
- Toont wat mij betreft acteergedrag bij het zien van haar schermen.
- Wordt het meest verdacht op dit forum.
- In lijn met de Molpunten-theorie wint zij.
- Ze laten duidelijk zien dat Sinan afviel doordat hij op Merel zat. Dit kan een montage-trucje zijn, zeker omdat Sarah in die biecht Sinan verdacht.

Sarah:
- Wint (wat mij betreft) het molduel.
- Reageert panieker op het moment dat Niels aan haar vraagt of ze de mol is.
- Acteert naar mijn mening bij veel biechten
- Sterke hints wijzen naar haar
- Haalt 1000 euro uit de pot bij Roulette

 ???

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #946 Gepost op: 7-03-2019, 12:51:18 »
Ja goeie Lama. Wat bij mij toch de doorslag geeft is dat Sarah in de montage verdachter gemaakt wordt dan Merel, en niet zo’n beetje ook.

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #947 Gepost op: 7-03-2019, 12:55:48 »
Ja goeie Lama. Wat bij mij toch de doorslag geeft is dat Sarah in de montage verdachter gemaakt wordt dan Merel, en niet zo’n beetje ook.
Misschien moeten we weer eens samen gaan sparren. Al eerder is gebleken dat bij samen snel een mol kunnen vinden  ::bravo:: ::jaja:: ;D

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #948 Gepost op: 7-03-2019, 13:01:07 »
Misschien moeten we weer eens samen gaan sparren. Al eerder is gebleken dat bij samen snel een mol kunnen vinden  ::bravo:: ::jaja:: ;D

Hahah ja goed idee ;D

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #949 Gepost op: 7-03-2019, 13:15:01 »

Sarah:

- Reageert panieker op het moment dat Niels aan haar vraagt of ze de mol is.
- Acteert naar mijn mening bij veel biechten

Ik zie het precies andersom. We hebben zoveel van Sarah's 'acteerwerk' (o.a. in de biechten gezien), dat we het niet meer herkennen als ze wel zichzelf is, zoals bij de vraag van Niels of ze de mol is. Ik vind haar daar juist heel ontspannen overkomen en ze zegt gewoon: ik ben het niet
Dat dan weer wel

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #950 Gepost op: 7-03-2019, 13:16:13 »
Even tussendoor: weet iemand toevallig hoe vaak de poll op dit forum het vlak voor de ontknoping juist had?

Ik krijg de indruk dat hij vaak goed heeft gezeten, klopt dat? Of is het zelfs altijd?

2005: 30,30%
2006: 47,54%
2007: 65,63%
2008: Geen gegevens
2009: 26,80% (voor aflevering 9) 42,05% (voor finale met slechts 2 kandidaten over)
2010: Geen gegevens
2011: 70,51% (voor aflevering 10) 80% (voor finale met slechts 2 kandidaten over)
2012: 46,75%
2013: 68,10%
2014: 47,37% (voor aflevering 9 met 4 kandidaten over) 72,95% (voor finale met 2 kandidaten over)
2015: 70,51%
2016: 86,18% (Dank je, Klaashint)
2017: 83,33% (Dank je, slappe montagetrucjes)
2018: 54,41%
2019: ?

Offline joligmolletje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #951 Gepost op: 7-03-2019, 13:20:37 »
Wie is de mol? Dat is de vraag waar alles om draait. Anders dan in vorige seizoenen zit ik niet of nauwelijks in een tunnel dit jaar. Alle drie zouden het wat mij betreft kunnen zijn. Ik heb geen goede reden om een kandidaat af te schrijven. Eigenlijk vind ik dat wel jammer, want ik zou toch zo onderhand mijn mening wel gevormd moeten / willen hebben.

Merel: mijn schot-voor-de-boeg-mol die regelmatig 'raar' reageert. De slimste kandidaat van allemaal, maar in het spel komt ze niet zo snugger over. Ze is relatief vaak betrokken bij het binnenhalen van geld. Veel molloten suggereren dat ze ook veel geld heeft laten liggen / laten verdwijnen, maar meer dan suggestie is dat niet (we hebben dit niet echt in beeld gezien). Ze speelt een sleutelrol bij bepaalde plotwendingen (we hebben in eerdere seizoen wel vaker gezien dat de mol bepaalde dingen 'moest' doen om te zorgen dat spel doorging).

Sarah: is naar eigen zeggen overal slecht in, maar staat wel keer op keer op sleutelposities. Veel dingen mislukken met Sarah in de buurt; tegelijkertijd is ze (net als Merel) vaak betrokken bij het binnenhalen van geld. Er zijn veel hints te vinden voor Sarah als mol (het anagram Ik Sarah vind ik bijvoorbeeld een sterke). In de groep geniet ze veel vertrouwen, fijn als mol. Ook heeft ze meermalen laten zien dat ze gesprekken haar richting in stuurt.

Niels: staat zeker in het begin van de serie veel op sleutelposities (als doorgeefluik tussen de verschillende plekken). Hij gaat vol enthousiasme de opdrachten in, maar is ook regelmatig erg passief of doet niet mee aan de opdrachten. Door de jokerdiefstal brengt hij hardheid in het spel, maar dit heeft nauwelijks effect op de rest van het spel. Niels heeft een paar keer geld binnengebracht dat voorkomen had kunnen worden. Dat hij week in week uit op de verkeerde mol zat, is in het verleden wel eens aanwijzing geweest dat degene de mol was (of heeft hij gewoon ongelofelijk veel geluk gehad met al zijn jokers?).

Gevoelsmatig kies ik voor Merel, maar voor Sarah's molschap heb ik eigenlijk veel meer aanwijzingen. Als Niels de mol zou zijn, zou dat voor het eerst zijn dat niemand de mol in de finale heeft verdacht. Daar geloof ik eerlijk gezegd niet in (maar ja, eens moet de eerste keer zijn?).

Offline invmat

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #952 Gepost op: 7-03-2019, 13:52:44 »


Super, dankjewel!

Dat zit toch wel vrij vaak goed (alleen 2005 en 2009 zat het fout zo te zien) en met aanzienlijke marges. Merel past daar goed in met 60%, de andere twee zouden met de huidige stand een all-time laagterecord betekenen.


Online Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #953 Gepost op: 7-03-2019, 13:54:05 »
Ik parkeer 'm op Niels, ondanks dat het volgens mij echt niet de bedoeling was dat de mol in de finale niet werd verdacht.

Zelf zou ik het super vinden, maar ik geloofde Rick echt toen hij vorig jaar zei van niet. Als Niels het is hoop ik niet dat 'ie ermee zit.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #954 Gepost op: 7-03-2019, 14:42:32 »
Het is Merel, maar dat is geen hele originele keuze van mij

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #955 Gepost op: 7-03-2019, 15:14:00 »
Ik ga voor Merel, omdat bij haar 'toevallig' die joker een vrijstelling bevatte. Dat element moest natuurlijk wel getoond worden.
Het zou me qua molacties toch niet verbazen als het Sarah is. Hoop het bijna  ;D
You'll never walk alone

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #956 Gepost op: 7-03-2019, 16:12:26 »
Omdat we hem echt de meest geniale molacties toeschreven voornamelijk gebaseerd op aannames en interpretaties. Beetje zoals nu bij Merel gebeurt ::hypocriet::

Het komt naar mijn idee best overeen ja. Dit doet mijn hoop op Sarah toenemen ::hypocriet::
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #957 Gepost op: 7-03-2019, 20:31:31 »
1) Sarah
2) Merel

Niels is het niet.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #958 Gepost op: 7-03-2019, 23:07:00 »
Toch maar de knoop een soort van doorgehakt: Merel op 1, Sarah vlak daarachter op 2.
Merel is redelijk veel verdacht, heeft onnodig geld binnengehaald en voelt zich vaak duidelijk niet op haar gemak, maar ik hoop in aflevering 10 positief verrast te worden.
Sarah zou me als mol ook echt niet verbazen.
Niels zou wel een verrassing zijn, daar hoop ik dus eigenlijk op.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline juul4

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • proud to be a Molloot
Re: Wie is de Mol? Poll
« Reactie #959 Gepost op: 8-03-2019, 04:54:36 »
Begon met Merel en blijf daarbij
Hoop Sarah
Vrees Niels
Twijfel is het begin van wijsheid