Auteur Topic: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is niet de Mol!  (gelezen 36519 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #60 Gepost op: 13-01-2019, 22:12:26 »
Uit het dagboek van de afvaller Evi van de avrotros-site: "Om niet compleet gek te worden, heb ik bij de laatste vragenronde heel bewust beslist om op 1 persoon te stemmen. Ik wist dat ik daarmee een enorm risico nam, maar ik had er ook vrede mee als ik er op die manier uit zou moeten."

Dit spreekt dus de aflevering tegen waarin werd gesuggereerd dat ze op meerdere personen had ingezet. Dit lijkt me toch wel een erg sterke reden om Evelien af te schrijven, hoezeer ik haar ook verdenk.  :\'(

Kan iemand mij nog terug de tunnel in trekken?

Ik kan je er verder uit trekken: Evi heeft gezegd dat ze heel weinig op schreef in haar molboekje, maar dat ze wel had opgeschreven dat Evelien kipsla had.
Dus de kans is heel groot dat ze all in op Evelien ging gisteren.

Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #61 Gepost op: 13-01-2019, 22:17:03 »
Ik kan je er verder uit trekken: Evi heeft gezegd dat ze heel weinig op schreef in haar molboekje, maar dat ze wel had opgeschreven dat Evelien kipsla had.
Dus de kans is heel groot dat ze all in op Evelien ging gisteren.

Goed punt, ik heb echt geen idee op wie ik nu moet gaan stemmen, ik had de rest eigenlijk al bijna afgeschreven. Alleen misschien Robèrt of Jamie blijft dan over voor mij.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #62 Gepost op: 13-01-2019, 22:18:34 »
Ik kan je er verder uit trekken: Evi heeft gezegd dat ze heel weinig op schreef in haar molboekje, maar dat ze wel had opgeschreven dat Evelien kipsla had.
Dus de kans is heel groot dat ze all in op Evelien ging gisteren.

De afgelopen seizoenen leren ons dat het altijd blijkt te kloppen als iemand zegt op een bepaalde persoon all-in te zijn gegaan. Denk maar aan Roos een paar seizoenen geleden. Evelien zal dan hopelijk en waarschijnlijk ook logischerwijs de volgende afvaller zijn, want anders blijven we met deze onzekerheid zitten.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #63 Gepost op: 13-01-2019, 22:33:03 »
De afgelopen seizoenen leren ons dat het altijd blijkt te kloppen als iemand zegt op een bepaalde persoon all-in te zijn gegaan. Denk maar aan Roos een paar seizoenen geleden. Evelien zal dan hopelijk en waarschijnlijk ook logischerwijs de volgende afvaller zijn, want anders blijven we met deze onzekerheid zitten.

OF Evi heeft de test heel beroerd ingevuld op Evelien. Dat kan ook gebeuren bij iemand die weinig opschrijft.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #64 Gepost op: 13-01-2019, 23:43:17 »
Ik kan je er verder uit trekken: Evi heeft gezegd dat ze heel weinig op schreef in haar molboekje, maar dat ze wel had opgeschreven dat Evelien kipsla had.
Dus de kans is heel groot dat ze all in op Evelien ging gisteren.

Ik denk dat de kans dat de mol bij de andere drie door Evi genoemde namen zit heel behoorlijk is. Het ziet er allemaal wat sullig uit als je het goed analyseert, maar het gros van de kijkers zullen Evi’s verdachten een stuk minder mollig vinden. En dat is watde  programmamakers willen alsde molerbij zit.... RP heeft veelmolpunten verdiend.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #65 Gepost op: 14-01-2019, 00:30:17 »
Het kan een hint zijn, maar
1. ik vind de M niet zo mooi
2. de volgorde is omgekeerd
3. er zijn ook kandidaten die graag een spelletje spelen met de mensen thuis


niets is wat het lijkt, laten we het daar maar op houden.  ::schaam::

 

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #66 Gepost op: 14-01-2019, 06:53:46 »
OF Evi heeft de test heel beroerd ingevuld op Evelien. Dat kan ook gebeuren bij iemand die weinig opschrijft.

Er zijn toch een 6-7 tal vragen die je wel weet zonder de info.
- wie is de mol?
- is de mol een man of een vrouw?
- heeft de mol geld gewonnen bij de laseropdracht?
- zat de mol hoog of laag bij de eerste opdracht?
- wat pakte de mol bij de laatste opdracht?
- ...

Dat zou toch genoeg moeten zijn om door te zijn als je juist zit. Zeker omdat je bij het gokken op andere vragen toch ook nog wel iets zal rapen.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #67 Gepost op: 14-01-2019, 08:34:31 »
Er zit sowieso even tussen het uitspreken van de biecht van Evi en het moment dat ze de test ook daadwerkelijk invult. (Voor hetzelfde geld is het zelfs een biecht uit aflevering 1.) Ze kan dus altijd nog geswitcht hebben van hoofdverdachte in de tussentijd. Ze zat nog met Rick Paul tot het einde in de wachtkamer, bijvoorbeeld.
...óf niet!

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #68 Gepost op: 14-01-2019, 08:45:32 »
Er zijn toch een 6-7 tal vragen die je wel weet zonder de info.
- wie is de mol?
- is de mol een man of een vrouw?
- heeft de mol geld gewonnen bij de laseropdracht?
- zat de mol hoog of laag bij de eerste opdracht?
- wat pakte de mol bij de laatste opdracht?
- ...

Dat zou toch genoeg moeten zijn om door te zijn als je juist zit. Zeker omdat je bij het gokken op andere vragen toch ook nog wel iets zal rapen.

Maar al die mensen die op Evi zitten, die hebben ook al
"vrouw", "De Mol zat op de grond bij opdracht 1", "De Mol blijft zitten tot het einde in opdracht 3".

In deze fase is er nog zoveel cross over tussen de kandidaten dat een kandidaat die een test slecht invult op 1 persoon die de Mol is toch nog kan afvallen.

Het is weinig waarschijnlijk, maar zo'n sterke verdenking tonen van een afvaller gebeurt enkel als Evelien de volgende afvaller is of als de productie liever heeft dat mensen Evelien niet meer verdenken.
Daarom wil ik het niet uitsluiten dat Evelien nog steeds de Mol zou kunnen zijn.

Offline Vinzent

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #69 Gepost op: 14-01-2019, 18:29:27 »
Ik zei ook al dat het in omgekeerde volgorde was ;)
Ik verwacht niet dat er een dergelijke hint nog gaat volgen, maar we zullen zien.

Oh en ik zie dat ik tussen 55:33 en 55:34 typte maar bedoelde tot 55:38, sorry  :P
Bedankt voor het beeldmateriaal erbij, Hulpmol!

Volgens mij zegt ze bij het eerste handgebaar ook nog iets, “vier” ?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #70 Gepost op: 14-01-2019, 18:40:48 »
Maar al die mensen die op Evi zitten, die hebben ook al
"vrouw", "De Mol zat op de grond bij opdracht 1", "De Mol blijft zitten tot het einde in opdracht 3".

In deze fase is er nog zoveel cross over tussen de kandidaten dat een kandidaat die een test slecht invult op 1 persoon die de Mol is toch nog kan afvallen.

Het is weinig waarschijnlijk, maar zo'n sterke verdenking tonen van een afvaller gebeurt enkel als Evelien de volgende afvaller is of als de productie liever heeft dat mensen Evelien niet meer verdenken.
Daarom wil ik het niet uitsluiten dat Evelien nog steeds de Mol zou kunnen zijn.

Inderdaad, ze laten dit soort dingen in de montage meestal juist zien om mensen op het verkeerde been te zetten.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline BunnyB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #71 Gepost op: 14-01-2019, 18:58:57 »
Ik denk dat Evelien te vroeg wordt afgeschreven als mol.
Hierbij een link naar een, wat mij betreft, plausibel verhaal van Siem op YouTube:

https://youtu.be/RbEYjtajUHA

Bovendien vind ik de hint die hier is ontdekt, dat ze in handgebaren omgekeerd MOL spelt, ijzersterk.

Ik houd haar iig nauwlettend in de gaten.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #72 Gepost op: 14-01-2019, 19:07:51 »
Hij verwoordt precies mijn theorie!
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #73 Gepost op: 14-01-2019, 19:15:16 »
Ja, geloofwaardig!
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #74 Gepost op: 14-01-2019, 19:17:32 »
Hij verwoordt precies mijn theorie!

Dat Evi besloten heeft om niet op Evelien te stemmen maar volledig voor een ander te gaan? Dat is volgens mij wat ik deze jongen hoorde zeggen. (Kan zijn dat ik het fout heb, ik heb stukjes geskipt want ik kon het nog hogere tempo dan Chris bij MolTalk niet aan. Ja ik word oud. ;)
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 19:20:21 door Heinz »

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #75 Gepost op: 14-01-2019, 19:19:11 »
Nou ik versta vooral dat de productie ons van Evelien weg wil houden
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #76 Gepost op: 14-01-2019, 19:20:32 »
Nou ik versta vooral dat de productie ons van Evelien weg wil houden

Maar het is toch niet zo dat de montage probeert te doen alsof Evi volledig voor Evelien is gegaan? We horen haar juist vier namen noemen.

Dagboek, podcast en interviews wijzen er wel op dat Evi voor één persoon is gegaan en ja dan lijkt het inderdaad wel Evelien te zijn. Maar dan moet je toch net iets verder kijken dan je neus lang is.

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #77 Gepost op: 14-01-2019, 19:39:59 »
Als ze inderdaad op Evelien is gegaan wil dat nog weinig zeggen. Ze heeft immers de test verloren op tijd. Er waren maar liefst 3 kandidaten die allemaal even weinig vragen goed hadden en die niet vol op Evelien zaten. Dus er had ook zo iemand anders uit kunnen gaan als ze sneller was geweest. We weten ook niet hoeveel echte facts vragen mbt persoons gegevens er tussen zitten en hoe goed ze die heeft ingevuld. Ik schrijf Evelien nog niet af.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #78 Gepost op: 14-01-2019, 19:49:07 »
Als ze inderdaad op Evelien is gegaan wil dat nog weinig zeggen. Ze heeft immers de test verloren op tijd. Er waren maar liefst 3 kandidaten die allemaal even weinig vragen goed hadden en die niet vol op Evelien zaten. Dus er had ook zo iemand anders uit kunnen gaan als ze sneller was geweest.

Huh? Je zegt dus dat Evi die vol voor Evelien ging net zoveel fouten kan hebben gemaakt als kandidaten die niet vol voor Evelien gingen terwijl Evelien wel de Mol is. Dat lijkt me raar. De tijd heeft hier niets mee te maken.

We weten ook niet hoeveel echte facts vragen mbt persoons gegevens er tussen zitten en hoe goed ze die heeft ingevuld. Ik schrijf Evelien nog niet af.

Het kan inderdaad dat ze niet alles wist over Evelien. Maar dan nog maak je in dit stadium de test niet als slechtste als je het bij het rechte eind hebt wie de Mol is en je daar alles op inzet.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Evelien de Bruijn is (niet) de Mol!
« Reactie #79 Gepost op: 14-01-2019, 19:51:12 »
Nou ik versta vooral dat de productie ons van Evelien weg wil houden

Het feit dat alle 3 de moltalk gasten voor Evelien als mol gingen bewijst wel dat Evelien wel degelijk als een eventuele geloofwaardige mol wordt gebracht door de produktie. De gasten gaan direkt na de uitzending op de eerste indruk af, echter meestal zie je een echte mol pas na wat nauwkeuriger kijken. Maar je kunt niet stellen dat de produktie haar best doet ons van Evelien af te leiden, integendeel zou ik zeggen.