Auteur Topic: [Kandidaat] Sinan Can is niet de Mol!  (gelezen 93683 keer)

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #120 Gepost op: 28-01-2019, 04:31:38 »
maar er staat niet 'een volgorde' op de boten.
Aan de boten hangen vier bordjes, met de vier cijfers.
omdat Jamie en Niels op een bepaalde volgorde de bordjes aflezen, komt er in de uitzending een volgorde uit. Maar die had ook zomaar anders kunnen zijn.


Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #121 Gepost op: 28-01-2019, 09:46:56 »
Ik heb verder niets doorelkaar gehusseld.
Daar zit wel wat in. In de uitleg komt niet duidelijk naar voren dat de cijfers niet gehusseld mogen worden. Dat is wel logisch anders moeten de kandidaten 24 codes uitproberen. Als je niet mag husselen heb je per slot 8 mogelijkheden.

Ik heb de codes die niet gehusseld zijn een kleur gegeven. Met de klok mee rood, tegen de klok in groen.

Als je de beperking oplegt dat je niet mag husselen kom ik op:

2x Sinan
2x Rick Paul
2x Evelien
1x Merel
1x Jamie

Mijn conclusie blijft hetzelfde.

Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #122 Gepost op: 28-01-2019, 11:08:56 »
Wat TimvanW denk ik probeert te zeggen is dat er per slot maar 1 code correct is en dat hij de codes heeft gebruikt die genoemd worden door de kandidaten terwijl ze het slot openen.

Offline TimvanW

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #123 Gepost op: 28-01-2019, 12:01:04 »
Wat TimvanW denk ik probeert te zeggen is dat er per slot maar 1 code correct is en dat hij de codes heeft gebruikt die genoemd worden door de kandidaten terwijl ze het slot openen.
Dat is niet mijn punt. We zien/horen getallen die aan de kooien hangen. Daar kun je veel tijd-codes mee maken. Sommige van die codes verwijzen naar Sinan, andere niet.

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #124 Gepost op: 28-01-2019, 12:45:24 »
Maar als de correcte codes (dus alleen die waarmee de sloten geopend worden, niet alle mogelijke codes) allemaal een tijd zijn met Sinan in beeld dan zou het toch een hint kúnnen zijn?
Eens dat het niet hóeft, maar het is op zijn minst een interessante toevalligheid.


Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #125 Gepost op: 28-01-2019, 13:08:12 »
Het zou volgens mij wel een hele goede hint zijn als alle codes dezelfde kant opgaan, dus alles op de juiste volgorde (wat de kandidaten noemen).

Of alles in spiegelbeeld/ achterstevoren. Aangezien alle boten ook weer terug moesten naar het startpunt.

Als dat zo is, dan komt er zelfs in mijn metersdikke Robčrt-tunnel een behoorlijke scheur.  ???
Sinan was mijn 'verstandsmol' in het begin, Robčrt de 'gevoelsmol'. En ook naar Robčrt zie ik aanwijzingen plus verdacht gedrag...

Maar dit zou wel heel toevallig zijn als het toch geen hint was. Verwarring, verwarring hier...  ::rofl::

Wat is hier verder over te zeggen?
« Laatst bewerkt op: 28-01-2019, 13:09:48 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #126 Gepost op: 28-01-2019, 13:22:34 »
Doet doorlopend verdachte dingen, beschuldigt anderen, gaat steeds voor het meeste geld maar heeft van alle kandidaten het minst verdiend. Het aantal uitgesproken verdenkingen richting Sinan tijdens de test daalt echter steeds verder: 0 > 4 > 3 > 2 in de laatste aflevering. Kan als kandidaat een extreme nepmoltactiek hebben, maar ik zou niet weten waarom ik hem uit zou moeten sluiten als potentiële mol.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #127 Gepost op: 28-01-2019, 13:44:13 »
Vanaf aflevering 1 is Sinan voor mij de Mol.

Daarin heeft hij de leiding (op sleeptouw) in de opdracht op de fiets.
Stuurt de groep op een gegeven moment een straatje in en tegen het verkeer in fietst.
Groep valt uit elkaar.
Communicatie is weg.

In de dans opdracht vind hij als laatste zijn danspartner.
De camera's zijn gericht op Robert.
Alsof hij de laatste was die zijn danspartner vond.
Dat wordt althans zo gesuggereerd.

Sinan wordt totaal niet in deze aflevering aandacht aan geschonken.

Sinan die als eerste voor de groep laat zien hoe je een joker open maakt.

Sinan heeft zo vaak de leiding bij de opdrachten.
Een autoriteit binnen de groep.
Naar hem wordt geluisterd.





Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #128 Gepost op: 28-01-2019, 14:31:12 »
Wellicht dat mijn volgende geheime aanwijzing overtuigender is:

Luister goed naar Sinan wanneer hij de test maakt in afl. 3.



Dat is niet volgens de WIDM standaard. Dan had er moeten staan 'MOLCFSINAN". Eén klaas debacle lijkt me voldoende.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #129 Gepost op: 28-01-2019, 15:06:39 »
Dat is niet volgens de WIDM standaard. Dan had er moeten staan 'MOLCFSINAN". Eén klaas debacle lijkt me voldoende.

Dan neem je alleen de 4 eerste letters. Dan krijg je Sinan.

Dan het shot erbij dat hij zijn hand balt als een vuist en deze in het groene licht steekt.


Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #130 Gepost op: 28-01-2019, 15:53:39 »
Ik vind hem aardig uit te sluiten, hij kreeg met die koffieopdracht nu ALWEER het alom vertrouwen van de groep, net als de vorige keer toen Evi dat voorstelde. Als je zo vertrouwt wordt ben je de mol niet, zelfde geldt voor Sarah(/Nikkie) als penningmeester.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #131 Gepost op: 28-01-2019, 15:55:27 »
Dat zegt niet zoveel. De afgelopen twee jaar werd de mol door de kandidaten immers vrijwel niet verdacht.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Alja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #132 Gepost op: 28-01-2019, 16:28:39 »
maar er staat niet 'een volgorde' op de boten.
Aan de boten hangen vier bordjes, met de vier cijfers.
omdat Jamie en Niels op een bepaalde volgorde de bordjes aflezen, komt er in de uitzending een volgorde uit. Maar die had ook zomaar anders kunnen zijn.
Zou Sinan nog gestuurd hebben in de manier waarop ze rondom de boten voeren? Want bij twee van de drie ging het slot gelijk bij de eerste poging open... Als Sinan gelijk het eerste getal goed heeft genoemd, vergroot hij die kans čn zijn ze dus sneller buiten čn zit er dus minder geld in de pot.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #133 Gepost op: 28-01-2019, 16:43:20 »
Ik vind hem aardig uit te sluiten

Ik zie alleen maar een enorme taalfout. "S'Nachts"? Kom op zeg, da's toch geen Nederlands!

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #134 Gepost op: 28-01-2019, 16:49:36 »
Zou Sinan nog gestuurd hebben in de manier waarop ze rondom de boten voeren? Want bij twee van de drie ging het slot gelijk bij de eerste poging open... Als Sinan gelijk het eerste getal goed heeft genoemd, vergroot hij die kans čn zijn ze dus sneller buiten čn zit er dus minder geld in de pot.

Nog niet aan gedacht. Maar zeker een mogelijkheid.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #135 Gepost op: 28-01-2019, 18:31:13 »
Ik verdenk Sinan steeds en steeds meer, maar wat bijvoorbeeld tegen hem spreekt is zijn keuze in de 'Wachtkamer'-opdracht. In mijn optiek is zijn gedrag daar behoorlijk onmols. Is er iemand die me ervan kan proberen te overtuigen hoe zijn keuze/gedrag in die opdracht eventueel als mols gezien kan worden?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #136 Gepost op: 28-01-2019, 18:43:21 »
De getallencombinaties (2903 1924 2848) op de kooien zijn tijden dat de mol in beeld komt:




Sinan zat in kamer 411. En 4:11 is het begin vd leader met het mol logo:


Als het klopt, dan heeft de programmamaker vóórdat de botenopdracht begon de sloten al zodanig moeten prepareren, dat dit de tijden oplevert die dan later bij de montage (van een volgende opdracht) gebruikt kunnen worden om de mol in beeld te brengen....het zou kunnen. Tenminste, als dit een verborgen hint blijkt te zijn, is dit een knap staaltje vooruit bedachte montage geweest! 😁

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #137 Gepost op: 28-01-2019, 19:38:44 »
Dat niet alleen. De belangrijkste code, namelijk voor het tijdstip dat Sinan alleen in beeld is (2848) klopt niet. De echte code was 8482. Met foute codes kun je wel voor elke kandidaat een hint verzinnen. Ook komen op de andere 2 momenten 2 kandidaten in beeld. Als ze een hint hadden willen geven dan hadden ze wel beelden uitgezocht waar maar één kandidaat in beeld is. Myth busted zou Jamie Hyneman zeggen.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #138 Gepost op: 28-01-2019, 19:40:42 »
Die tijdstippen vind ik zelf ook wat vergezochter, maar voor de montage is het echt niet zo ingewikkeld. Zolang een viercijferige cijfercode begint met een 1, 2, 3 of 4 weet je dat een eventuele tijdstiphint binnen het tijdsbestek van het programma past. Dit is voor de productie echt niet zo moeilijk om voor te bereiden. Dat gezegd hebbende vind ik de 4:11-hint sterker, omdat die veel makkelijker uit te leggen is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Sinan Can is (niet) de Mol!
« Reactie #139 Gepost op: 28-01-2019, 20:03:00 »
Eens, Blip.