Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 413621 keer)

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #140 Gepost op: 21-01-2019, 07:21:27 »
Ik sta voor de ingang van de Merel-tunnel, maar wat me weerhoudt van erin stappen is, dat Merel regelmatig dingen doet die wel opvallen, maar eigenlijk niet goed passen in wat een mol zou moeten doen/weten:
- een kist in het water laten vallen, terwijl je zoveel mogelijk kisten (vrijstellingen) boven wilt hebben
- lang wegblijven bij het verzamelen van gekleurde kledingstukken, en dus minder kledingstukken inbrengen, terwijl dat ervoor kan zorgen dat de opdracht slaagt (er moeten minder dan 6 waslijnen gevuld worden)
- kledingstukken 'stelen' terwijl de mol zou moeten weten dat dat niet de bedoeling is. De productie heeft blijkbaar kledingstukken in de goede kleuren uitgedeeld in het dorp.
Dit dus idd! Bedankt voor de samenvatting, ik ga deze tunnel weer uit voor ik er goed en wel in gestapt ben ::jaja::

En dan nu met hangende pootjes terug naar de Evelientunnel ??? Geen idee.... Ik doop mezelf tijdelijk om tot "Tunnelhopper" denk ik tot ik eruit ben waar ik kan blijven hangen  :P

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #141 Gepost op: 21-01-2019, 08:25:52 »
Ik geloof het ook niet zo bij haar, krijg er een sterk Ruben gevoel bij. Iemand die gewoon niet zo handig is, maar ik zie geen mol in haar.

Verder vind ik haar best wel hinderlijk overkomen, al weet ik niet waarom. Vind het niet echt een fijne kandidaat ofzo.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #142 Gepost op: 21-01-2019, 08:31:14 »
Ze komt (op mij) nep over in haar reacties en in sommige biechts. (Ik denk omdat ze niet zo lekker in haar rol als Mol zit.)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #143 Gepost op: 21-01-2019, 11:11:53 »
Merel nog steeds elke aflevering een obvious mol-actie waar de echte mol niks aan zou hebben en niet op die manier zou doen. Ook zou de montage zulke acties eruit knippen. Typisch een kandidaat die verdacht wil lijken.
aflevering 1. een kist losmaken
aflevering 2. 2 vingers opsteken, maar maar 1 hond
aflevering 3. zeggen dat gekozen is voor een half uur, terwijl het drie kwartier was.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #144 Gepost op: 21-01-2019, 11:12:52 »
Volgens mij heeft Merel gewoon koffie lopen drinken bij mensen thuis in opdracht 1. Waar was ze?! Als ze hoort dat de opdracht mislukt is lijkt ze haar lach te moeten verbergen, wat mislukt.

Alleen is dit in dit geval onmols. Als mol krijg je wsl wel ergens een seintje van productie wat de inschatters hebben ingeschat. De mol zal bij deze opdracht dan juist zijn best doen.

Offline Mevo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #145 Gepost op: 21-01-2019, 12:34:21 »
Bij de opdracht Vlag Ophangen geeft Rik het woord rood aan Merel.
Rood is toch de kleur van de mol?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #146 Gepost op: 21-01-2019, 12:35:11 »
Alleen is dit in dit geval onmols. Als mol krijg je wsl wel ergens een seintje van productie wat de inschatters hebben ingeschat. De mol zal bij deze opdracht dan juist zijn best doen.

Volgens RP en Niels in de extra beelden had Merel hard gewerkt in deze opdracht.

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #147 Gepost op: 21-01-2019, 13:12:42 »
Merel nog steeds elke aflevering een obvious mol-actie waar de echte mol niks aan zou hebben en niet op die manier zou doen. Ook zou de montage zulke acties eruit knippen. Typisch een kandidaat die verdacht wil lijken.
aflevering 1. een kist losmaken
aflevering 2. 2 vingers opsteken, maar maar 1 hond
aflevering 3. zeggen dat gekozen is voor een half uur, terwijl het drie kwartier was.

Met name die laatste twee acties komen op mij over als het uitlokken van reacties in de hoop dat je er zelf wat aan hebt (dus: kandidaten die je verbeteren, zijn minder waarschijnlijk de mol). En dat vind ik van Merel dan weer heel kandidaats gedrag.

Ik stap deze tunnel voorlopig nog niet in. :)
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #148 Gepost op: 21-01-2019, 13:56:34 »
Merel nog steeds elke aflevering een obvious mol-actie waar de echte mol niks aan zou hebben en niet op die manier zou doen. Ook zou de montage zulke acties eruit knippen. Typisch een kandidaat die verdacht wil lijken.
aflevering 1. een kist losmaken
aflevering 2. 2 vingers opsteken, maar maar 1 hond
aflevering 3. zeggen dat gekozen is voor een half uur, terwijl het drie kwartier was.

Mol Merel probeert hiermee over te komen als een kandidaat die way too obvious aan het mollen is.

Afgezien van de bovenstaande handelingen, is zij namelijk zeker ook verantwoordelijk voor het erg leeg houden van de pot:
aflevering 1: Fietsopdracht die mede door haar in het honderd loopt, verkeerde groepjes kandidaten bij de verkeerde kerken.
Aflevering 2: Laseropdracht: bij voorbaat de te behalen maximale pot legen
Aflevering 3: De was/vlagopdracht, doet ineens erg haar best, weer geen geld..., bij de puzzelopdracht attendeert ze in een biecht dat de mol er toch weer in geslaagd is €1000 uit de pot te houden.

Een joker pakken die onder een opvallende rechtopstaande andere joker ligt, die natuurlijk een vrijstelling bevat.

Vergeet niet dat een mol ook een verplichting heeft bij bijna elke opdracht iets uit te halen.

Het is misschien al eens gezegd in 1 van de vele topics hier, maar waarom is iedereen zo zeker dat iedere kandidaat 350 euro aan geld had liggen bij de laseropdracht? Dit is toch nooit verteld geweest.
Kan even goed zijn dat niet iedereen evenveel had, toch? Denk dat dit in het verleden ook al vaker zo was.

Er is geen enkele aanwijzing dat een kandidaat in staat was om meer dan €350 bij deze opdracht binnen te halen, wél dat er €3500 verdeeld over 10 kandidaten te behalen was.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 15:18:31 door ErikY »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #149 Gepost op: 21-01-2019, 14:01:46 »
Mol Merel probeert hiermee over te komen als een kandidaat die way to obvious aan het mollen is.

Afgezien van de bovenstaande handelingen, is zij namelijk zeker ook verantwoordelijk voor het erg leeg houden van de pot.
aflevering 1: Fietsopdracht die mede door haar in het honderd loopt, verkeerde groepjes kandidaten bij de verkeerde kerken.
Aflevering 2: Laseropdracht: bij voorbaat de te behalen maximale pot legen
Aflevering 3: De was/vlagopdracht, doet ineens erg haar best, weer geen geld..., bij de puzzelopdracht attendeert ze in een biecht dat de mol er toch weer in geslaagd is €1000 uit de pot te houden.

Een joker pakken die onder een opvallende rechtopstaande andere joker ligt, die natuurlijk een vrijstelling bevat.

De meeste dingen die je hier noemt vul je zelf in. Als je objectief kijkt valt het wel mee hoeveel ze molt en doet ze gekke dingen waardoor ze zichzelf in de kijker speelt en de montage doet geen moeite dat te verbergen, wat ze bij de daadwerkelijke mol wel doen. Ik streep haar nog niet door, maar voor nu is ze niet mn hoofdverdachte.

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #150 Gepost op: 21-01-2019, 14:45:52 »
De meeste dingen die je hier noemt vul je zelf in. Als je objectief kijkt valt het wel mee hoeveel ze molt en doet ze gekke dingen waardoor ze zichzelf in de kijker speelt en de montage doet geen moeite dat te verbergen, wat ze bij de daadwerkelijke mol wel doen. Ik streep haar nog niet door, maar voor nu is ze niet mn hoofdverdachte.

Er zit gewoon een onderbouwing achter (zie eerdere posts):
1:
Mee eens, valt ook op dat Merel roept dat er iemand met Evi mee moet naar de Chincakerk, terwijl ze zelf mee moest! ::oink::
2:
Bij het begin van de laser-opdracht zie je dat het maximale bedrag dat je kan winnen €3500 is (€350 per kandidaat verdeeld over 2 plekken), Merel pakt als tweede kandidaat beide, echter levert dit maar €250 op! Of Sinan (kandidaat 1) heeft geld achterover gedrukt of Merel heeft te weinig opgegeven.
Ik denk dat Merel €100 te weinig heeft opgegeven en wat geld van andere kandidaten heeft mee gesnatcht (o.a. bij Rick Paul)
Voordeel hierbij is dat de overige kandidaten haar als geldverdiener zien en dat er per saldo niet veel geld kan bijkomen.
Wat ik ook wel geestig vind; is dat er bij Merel's run als achtergronddeuntje gekozen is voor de soundtrack (NYC Larceny) van de heist/kraakfilm Ocean's 8 (vrouwelijke 2018 sequel van de Rat Pack film uit 1960).
Larceny betekent diefstal...  :)


Wikipedia (kraakfilm): "Een kraakfilm (in het Engels heist film of caper movie) is een film waarin het doel van de hoofdpersonen is om iets kostbaars op een ingenieuze manier te stelen."
Sarah was ook verdacht en ook Merel die perse als tweede wil
3:
Ik zou verwachten dat de mol de inwoners zoveel mogelijk aanspoort om mee te helpen. En dat gaat het best wellicht alleen... ik vind merel best verdacht in deze opdracht.

 , biecht: zie fotobijlage & aflevering 3 op 51 minuten

Joker:
Dus Merel mocht vorige week als eerste een joker pakken, kijkt wat ze pakt: een joker die onder een opvallend rechtopstaande joker ligt, zet de joker niet in, slaat 'm kapot en er zit een vrijstelling in. Heel opvallend en dus verdacht allemaal. Maar wat heeft de Mol eraan?


De makers zullen het spel wel zo zuiver mogelijk willen houden, anders is er voor de kijker geen enkele mogelijkheid meer om de mol te ontmaskeren, wat natuurlijk niet belet om soms het beeld te sturen en af en toe wat dingen die too obvious zijn weg te filteren of te onderbelichten.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 15:13:15 door ErikY »

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #151 Gepost op: 21-01-2019, 15:19:02 »
Ga er maar vanuit dat de echte molacties van de mol niet in beeld worden gebracht en de regie maar al te graag molacties van kandidaten in beeld brengt. De laser opdracht is verdacht, maar het is niet zeker dat Merel daar geld heeft weggenomen, wel dat ze zelf 250 euro binnenbrengt. Het kan wat mij betreft 2 kanten op. De mol wordt meestal wat in de luwte gehouden in de montage in het begin van het seizoen en dat is bij Merel niet het geval.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #152 Gepost op: 21-01-2019, 15:28:14 »
Ik had net ineens een ingeving: Zou de productie hebben bedacht dat het leuk zou zijn als iemand een vrijstelling zou hebben voor die executie op die daken? In dat geval moest er wel een vrijstelling in het spel komen en zouden ze daarvoor Merel kunnen hebben ingeschakeld als Mol om dit te bewerkstelligen voor de sensatie.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #153 Gepost op: 21-01-2019, 15:31:24 »
Kleine kans. Als de productie dat al zou gaan sturen, dan zou het spel verre weg van eerlijk worden. En zeg nou zeg: wat was de meerwaarde van de vrijstelling van Merel?
Volgens mij zit je gewoon in een tunnel ::vergroot::

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #154 Gepost op: 21-01-2019, 15:33:26 »
Lijkt me voor de mol veel prettiger om een eventuele vrijstelling in te kunnen zetten bij een reguliere executie, dan hoeft deze het scherm niet te zien en is er minder kans dat hij/zij zichzelf verraadt.

Offline Geel scherm

  • Forumlid
  • Molloot sinds 2008.
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #155 Gepost op: 21-01-2019, 15:47:15 »
Kleine kans. Als de productie dat al zou gaan sturen, dan zou het spel verre weg van eerlijk worden. En zeg nou zeg: wat was de meerwaarde van de vrijstelling van Merel?
Volgens mij zit je gewoon in een tunnel ::vergroot::


Nou ik heb Merel onderaan mijn verdachtenlijst staan omdat ik niets verdachts van haar kon vinden (of dat het te dik er bovenop lag) tot dit dan, maar bedacht me ineens dat zulke dingen wel vaker voorkomen:

Jan Versteegh die het balletje opgooit zodat iedereen erachter kwam dat ze in vijf verschillende landen zaten bijvoorbeeld.

Thomas Cammaert die bij de eerste opdracht alle ontdekkingen deed zodat de vrijstellingen gevonden werden die essentieel waren voor de volgende opdracht en tevens ervoor zorgde dat het spektakel op die brug (die omhoog werd getakeld) plaats zou vinden.

Enzovoorts.


De meerwaarde vind ik behoorlijk. Het is toch wel echt gaaf dat een vrijstelling tijdens de test al die lamp groen maakt. Ik vond het wel nice bedacht.
Waarom heeft Merel die joker de vorige aflevering niet al ingezet?

« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 15:51:25 door Geel scherm »

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #156 Gepost op: 21-01-2019, 15:47:32 »
Kleine kans. Als de productie dat al zou gaan sturen, dan zou het spel verre weg van eerlijk worden. En zeg nou zeg: wat was de meerwaarde van de vrijstelling van Merel?
Volgens mij zit je gewoon in een tunnel ::vergroot::
Maar het blijft wel opvallend dat Merel met haar ene joker een aflevering wacht, hem dan alsnog openmaakt én er een vrijstelling in zit. Alsof het zo geregisseerd is.

Mijn theorie: de tweede test volgde heel snel na de wachtkamer en Merel kon in die korte tijd niet beslissen wat ze ging doen. Ze dacht bovendien dat een joker niet zoveel waard is in het begin, dus ze vond dat ze kon wachten. In aflevering 3 maakt ze hem open heeft ze geluk.
...óf niet!

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #157 Gepost op: 21-01-2019, 16:02:02 »
Waarom heeft Merel die joker de vorige aflevering niet al ingezet?

Misschien zat ze vooral op Evi en Evelien en dacht hiermee goed te zitten, maar Evi is eruit en Evelien is ze misschien niet zo zeker meer van. Plotseling heeft ze heel veel jokers tegen zich (of misschien zelfs wel vrijstellingen) door het jenga spel en is zo onzeker dat ze van mening is dat alleen een vrijstelling haar kan redden en speelt alles of niets.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #158 Gepost op: 21-01-2019, 16:04:48 »
Ik ben ook meer gaan twijfelen na de laatste aflevering. Merel kwam vaak met vreemd gedrag in beeld. Kandidaat, of mol die zich als nepmol wil presenteren? Het wordt er zo niet makkelijker op.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #159 Gepost op: 21-01-2019, 16:05:34 »
Misschien zat ze vooral op Evi en Evelien en dacht hiermee goed te zitten, maar Evi is eruit en Evelien is ze misschien niet zo zeker meer van. Plotseling heeft ze heel veel jokers tegen zich (of misschien zelfs wel vrijstellingen) door het jenga spel en is zo onzeker dat ze van mening is dat alleen een vrijstelling haar kan redden en speelt alles of niets.

Maar is het logisch dat ze als kandidaat deze joker/vrijstelling onder de ogen van (samen met) Jamie opent ?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 16:10:05 door ErikY »