Auteur Topic: Merel Westrik is de Mol!  (gelezen 421105 keer)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1160 Gepost op: 3-03-2019, 10:14:59 »
Mag ik nog even advocaat van de Duivel komen spelen?  >:D

Wat de stemming betreft. Als Sarah het slim aanpakt dan reageert ze daar toch beter niet op? Zo legt ze de nadruk op het vreemde gedrag van Merel. Misschien hadden velen het gewoon niet gemerkt, doordat ze tegen Merel ingaat, weet iedereen plots dat Merel anders stemt. Als je zo de mol ontmaskerd hebt, wil je dat toch voor jezelf houden, lijkt me :)

En ik vond beide verdenkingen wat vaag. Sarah en Merel noemen acties van in de eerste afleveringen van elkaar, terwijl ze beiden eens gezegd hebben dat ze elkaar niet de mol vinden (Sarah deed dat na de serenade-opdracht: 'Ik heb het nepmollend gedrag van Merel wel door, ze is het niet') . Ik denk dat de productie gewoon gevraagd heeft om alles vanaf het begin nog eens te overlopen, het kan goed zijn dat ze elkaar op dat moment in het spel nog niet als hoofdverdachte zagen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1161 Gepost op: 3-03-2019, 10:17:17 »
Ik vind Merel veel naar Sarah kijken bij het eindstuk. Dat lijkt me eerder onmols.

Uit blikken kan je afleiden wat je wil zien.
Ik vind wat ik hierboven post, die tegenstrijdigheid die je ziet bij Merel maar niet bij Sarah, een veel sterkere manier om te zien wie de mol is en wie niet.

Maar hee, zoals ik al eerder zie, ik heb geen zin meer om de discussie te voeren over wie het is.. dat is voor mij al heel duidelijk... ik dacht, ik benoem alleen even iets wat me opviel aan Merel/Sarah, aangezien ik die verdenkingen van Merel richting Sarah sowieso al hilarisch ongeloofwaardig vond  ::rofl:: (dan zijn de Sarah verdenkers hier toch echt met betere verdachte acties van Sarah gekomen).

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1162 Gepost op: 3-03-2019, 10:26:10 »
Ik bedenk me trouwens net dat Merel bij Op Treden nog zei dat ze Sarah 100% vertrouwde, terwijl ze in de afgelopen aflevering zei dat ze het blijkbaar ongeloofwaardig vond dat Sarah met haar naambordje terug kwam bij de laseropdracht die daarvoor plaatsvond en dit als een van de redenen noemde waarom ze Sarah verdacht.

Goed gevonden!

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1163 Gepost op: 3-03-2019, 10:26:22 »


(En weer on-topic): ik denk dat Merel een aantal molacties uithaalde om andere deelnemers te laten denken dat ze misschien toch de mol is (Niels?) waardoor haar eigen winstkansen groter worden. Ik denk dat ze daarom de winnaar is. 😊
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 10:42:00 door Lukie4 »

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1164 Gepost op: 3-03-2019, 10:28:24 »
Ik bedenk me trouwens net dat Merel bij Op Treden nog zei dat ze Sarah 100% vertrouwde, terwijl ze in de afgelopen aflevering zei dat ze het blijkbaar ongeloofwaardig vond dat Sarah met haar naambordje terug kwam bij de laseropdracht die daarvoor plaatsvond en dit als een van de redenen noemde waarom ze Sarah verdacht.


Bij Serenade zij Sarah dat ze nepmol Merel doorhad. Hier loopt het duel weer gelijk.

Offline scho0130

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1165 Gepost op: 3-03-2019, 10:36:04 »
Ik vind Merel veel naar Sarah kijken bij het eindstuk. Dat lijkt me eerder onmols.

En dat heeft ze ook in andere afleveringen gedaan. Ik zie daarin juist het door een kandidaat observeren van de reactie van de (mogelijke) mol, om te checken of de reactie nep overkomt of niet.

Overigens brengen veel reacties in dit draadje mij ook weer aan het twijfelen, want als Merel wel de mol blijkt te zijn, dan zal ik mijn strategie voor volgend jaar aan moeten passen, omdat ik er dit jaar dan immers faliekant naast zat.... 😊

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1166 Gepost op: 3-03-2019, 10:46:19 »
ik heb het één en ander verwijderd dat niet over Merel gaat maar over wat er in dit topic thuis hoort en wat niet. Dat blijft lastig, 1 ding weet ik zeker die discussie in ieder geval niet ;D
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1167 Gepost op: 3-03-2019, 11:26:59 »
Ik post het even in dit topic omdat het onrechtstreeks over Merel gaat:



 ::oink::

Er werd dus zeker rekening gehouden met 4 kandidaten in de finale. De productie heeft Merel dus zeker niet ingefluisterd om de 2 rode schermen te nemen. Dan vind ik het nemen van 2 rode schermen wel onmols. Even onmols als het nemen van jokers.


Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1168 Gepost op: 3-03-2019, 11:33:33 »
Of dit was plan B voor het geval Merel per ongeluk niet de rode schermen pakte.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1169 Gepost op: 3-03-2019, 11:37:24 »
Of dit was plan B voor het geval Merel per ongeluk niet de rode schermen pakte.

Nou Heinz. Helemaal alleen op die route, enkel Rik en de crew rond haar... Dan pak je toch niet per ongeluk er naast? ;)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1170 Gepost op: 3-03-2019, 11:38:43 »
Dat verwacht ik ook niet. Maar je moet altijd een plan B hebben natuurlijk.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1171 Gepost op: 3-03-2019, 11:39:16 »
Nou Heinz. Helemaal alleen op die route, enkel Rik en de crew rond haar... Dan pak je toch niet per ongeluk er naast? ;)
Ik zie het al helemaal voor me "En CUUT, Merel...je hebt de verkeerde evelop gepakt"!
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1172 Gepost op: 3-03-2019, 11:39:24 »
Nou Heinz. Helemaal alleen op die route, enkel Rik en de crew rond haar... Dan pak je toch niet per ongeluk er naast? ;)

Dat denk ik ook niet. Het geeft me vooral de indruk dat Rick ons van onze verdenkingen op Merel af probeert te halen / laten twijfelen. Misschien teveel verdenkingen naar Merel nu en probeert hij dat nog even bij te sturen deze week? Voor mij meer een bevestiging dit!  ::jaja::

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1173 Gepost op: 3-03-2019, 11:39:37 »
Of dit was plan B voor het geval Merel per ongeluk niet de rode schermen pakte.

Ik acht het nog steeds een mogelijkheid ja, maar dan zitten 2 dingen me dwars

1. Merel wordt door de productie ingelicht dat de 2 rode schermen best in het spel komen: Merel gaat als 2de of 3de (ik weet het even niet meer uit mijn hoofd). Dan dwing je er eigenlijk Merel een beetje toe om de 2 rode schermen te pakken als je wil dat dit gebeurt als productie. Deze opdracht was nochtans een goede opdracht om wat geld uit de pot te halen. Dus hier zet je als productie de mol eigenlijk wat buitenspel door ze in het begin te laten kiezen. Dan kies je er toch beter voor om de mol achteraan te zetten? Dan weet je of de 2 rode schermen al weg zijn.

2. Merel wordt niet ingelicht over de 2 rode schermen: Dan vind ik het absoluut onlogisch dat je als mol dit gaat doen. Hoe meer kandidaten (RP en Jaimie waren toch echt verdacht), hoe meer je onder de radar kan blijven + je kan gewoon mingeld nemen want Sarah en Sinan hebben het ook gedaan.

Deze opdracht zit me toch dwars voor mol Merel

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1174 Gepost op: 3-03-2019, 11:45:33 »
Dat denk ik ook niet. Het geeft me vooral de indruk dat Rick ons van onze verdenkingen op Merel af probeert te halen / laten twijfelen. Misschien teveel verdenkingen naar Merel nu en probeert hij dat nog even bij te sturen deze week? Voor mij meer een bevestiging dit!  ::jaja::

Maar de algemene verdenkingen zitten nog altijd voornamelijk op Sarah. Dus er is geen reden om verdenkingen op Merel te verminderen, want de productie heeft nu de driestrijd met voorkeur voor Sarah als Mol. Als Merel de Mol is, dan is het prima zo en moet er niet gelogen worden.

Bovendien lees ik impliciet in jouw reactie "Als Merel niet zou geïnstrueerd geweest zijn om die envelop met rode schermen te pakken, dan is ze minder verdacht."
Dat is toch zowat mijn punt dat ik al enkele weken maak: De verdenking op Merel is vooral gebouwd op een vermoeden dat ze productie assistente is en niet op echte molacties. ;)
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 11:57:08 door Hulpmol »

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1175 Gepost op: 3-03-2019, 11:45:55 »
Er stonden geen andere deelnemers op haar vingers te kijken, dus Merel kon als mol voelen aan de enveloppen o.i.d. ...of gewoon simpel het juiste bakje onthouden.

niet mols dus in deze opdracht.


Ik ben het er overigens niet mee eens dat jokers pakken even onmols is dan zonder dat de productie erom vraagt twee rode schermen pakken. Met jokers kun je anderen nog beïnvloeden (wat Niels ook mogelijk deed met RP), aan twee rode schermen heb je als mol helemaal niks. 

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1176 Gepost op: 3-03-2019, 11:49:42 »
Dat is toch zowat mijn punt dat ik al enkele weken maak: De verdenking op Merel is vooral gebouwd op een vermoeden dat ze productie assistente is en niet op echte molacties. ;)

Maar dat is natuurlijk flauwekul. Al sinds de eerste aflevering worden er lijstjes bijgehouden met mogelijke molacties van Merel. Dat die niet iedereen kunnen overtuigen is iets anders.

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1177 Gepost op: 3-03-2019, 11:55:04 »
Jongens, als de productie wil dat er 2 rode schermen komen dan is dat supersimpel: gewoon alle enveloppen vullen met dezelfde rode schermen kaart. Dus dit zou iedereen hebben kunnen trekken.

Maar toch denk ik dat ze juist Merel als Mol hebben gevraagd deze rol op zich te nemen, omdat ze dan haar emoties weer kan gebruiken en wie weet goed past bij een thema dat speelt dit jaar. Daarnaast is het het meest leuke voor de productie als het spel eerlijk wordt gespeeld en z'n verloop heeft. En levert het ook een leuk filmpje voor de nabeschouwing op als Merel als Mol de juiste envelop pakt, hoe dat dan ook gegaan is. Maar in toeval geloof ik niet.

Bovendien lees ik impliciet in jouw reactie "Als Merel niet zou geïnstrueerd geweest zijn om die envelop met rode schermen te pakken, dan is ze minder verdacht."
Dat is toch zowat mijn punt dat ik al enkele weken maak: De verdenking op Merel is vooral gebouwd op een vermoeden dat ze productie assistente is en niet op echte molacties. ;)

Volgens mij heeft dat niets met elkaar te maken en zoek je naar bevestiging van jouw punt waar die er niet is. Ik schrijf en suggereer dat niet en denk dat zeker niet. Zie ook m'n eerdere posts hier waarin ik een aantal molakties heb omschreven en waarom ik denk dat Merel de mol is. Net als anderen die hier duidelijke hints en akties omschrijven.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 12:00:16 door chocomol »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1178 Gepost op: 3-03-2019, 11:56:15 »
Dat is toch zowat mijn punt dat ik al enkele weken maak: De verdenking op Merel is vooral gebouwd op een vermoeden dat ze productie assistente is en niet op echte molacties. ;)

Waar haal je die overtuiging vandaan?
Voor mij heeft de bananenopdracht de doorslag gegeven. Mijn analyse van die opdracht (die ik al meermaals op dit forum heb gepost en niet nogmaals ga herhalen) deed mij inzien dat het gewoon zeer waarschijnlijk was dat Merel bij deze opdracht heeft gemold (er is hier sowieso gemold, die 3e koker is niet gevonden). Daarna begon ik ook andere molacties van haar te zien die ik eerst niet zag, of begon ik acties van haar die me al waren opgevallen anders te zien, aangezien ik eerst juist erg stellig ervan overtuigd was dat Merel de mol niet was en ik dus eerst ook met die blik naar haar keek. Toen werd het voor mij vrij duidelijk dat bij haar als enige van de toen overgebleven kandidaten het totaalplaatje klopte. Mijn verdenking is toch voornamelijk gebaseerd op haar acties, aangezien ze steeds sleutelposities inneemt of wil innemen en ze steeds voorkennis lijkt te hebben in tegenstelling tot de rest. En ik denk haar dus ook betrapt te hebben op een molactie die Niels en Sarah zeer waarschijnlijk niet uitgevoerd kunnen hebben, dus ze moet het wel zijn. Dat ze vaak voor productie-assistent speelt past mooi bij dat ze voorkennis lijkt te hebben, maar dat is zeker niet mijn voornaamste reden om haar te verdenken en ik denk dat dat ook voor veel andere Merel verdenkers geldt.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Merel Westrik is (niet) de Mol!
« Reactie #1179 Gepost op: 3-03-2019, 12:00:56 »
Ok, rustig, jongens. Ik overdreef daar inderdaad een beetje. ;) Ik heb een er een streep door gezet.

Ik zie nu ook in dat dat niet is wat ik bedoelde. Ik wilde eigenlijk meer zeggen dat het voor mij lijkt alsof zaken die "zouden kunnen gebeurd zijn" de overhand halen. Voor mij lijkt het dat er veel mensen naar haar tunnel gestapt zijn na de laseropdracht waar ze vermoedelijk geld zou verduisterd hebben en na het open tikken van de joker met vrijstelling in.