Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129857 keer)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #40 Gepost op: 13-01-2019, 13:52:43 »
Bij de tweede opdracht vertraagde hij inderdaad, maar juist door de opvallende manier waarop hij het deed (althans voor ons kijkers) zet ik ook juist een dunne potloodstreep door zijn naam. Nog niet definitief maar wel voorlopig.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #41 Gepost op: 13-01-2019, 14:06:08 »
Hoewel ik hem niet echt verdenk, ben ik mij toch gaan realiseren dat hij hele rare dingen doet. Na het fiasco van vorig jaar ben ik elke aflevering alle opvallende zaken, goed & slecht, onder elkaar aan het zetten om te zien wie verdacht bezig was. Niels is, na Rick Paul met 1 punt verschil, het verdachts bezig.
Hij staat wel helemaal bovenaan in mijn FTM-tabel dus dat spreekt tegen zijn molschap.

Blijf hem toch nog even in de gaten houden.  ::vergroot::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #42 Gepost op: 13-01-2019, 15:30:10 »
Hij staat wel helemaal bovenaan in mijn FTM-tabel dus dat spreekt tegen zijn molschap.

Hij zat bij opdracht 2.3 in een groepje dat uiteindelijk -250 euro voor de pot verdiende en pinpoint ook nog eens mooi dat als iedereen voor 250 euro ging, dat ze het bedrag konden terugverdienen dat ze konden verdienen in aflevering 1 door de vrijstellingen op te geven, waar Niels heel duidelijk voor het geld koos. Ja, ik vind dat dus heel mols.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #43 Gepost op: 13-01-2019, 15:31:29 »
Ik vind hem eerder neigen naar irritant dan naar iets anders ::rofl:: bij de laseropdracht zat hij zo te tetteren in de porto naar Sinan. Sinan en ik hadden het beter gevonden als hij even niets had gezegd :P

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #44 Gepost op: 13-01-2019, 15:36:12 »
Ik vind hem eerder neigen naar irritant dan naar iets anders ::rofl:: bij de laseropdracht zat hij zo te tetteren in de porto naar Sinan. Sinan en ik hadden het beter gevonden als hij even niets had gezegd

Wat je allemaal wel niet kunt doen met een porto in je hand...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #45 Gepost op: 13-01-2019, 15:56:44 »
Ik las elders op internet de hint dat de aap verwijst naar Niels. De aap van Pippie Langkous heeft Meneer Nielson.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #46 Gepost op: 13-01-2019, 16:02:31 »
Hij zat bij opdracht 2.3 in een groepje dat uiteindelijk -250 euro voor de pot verdiende en pinpoint ook nog eens mooi dat als iedereen voor 250 euro ging, dat ze het bedrag konden terugverdienen dat ze konden verdienen in aflevering 1 door de vrijstellingen op te geven, waar Niels heel duidelijk voor het geld koos. Ja, ik vind dat dus heel mols.
Dat is een psychologisch spelletje dat beide kanten op kan gaan. Daar heb ik redelijk rekening mee gehouden met opvallende zaken, vandaar dat hij deze aflevering voor mij veruit het verdachts bezig was, maar als je kijkt naar individueel geld verdienen rekening ik die 250 euro voor Niels en die -500 voor Evi & Rick Paul. En als hij de Mol is klopt het niet, maar als ik daar rekening mee ga houden kom uit op 100 verschillende technieken  ::zwaai::

Maar goed, je hebt zeker gelijk dat het inderdaad niet zwart-wit is.
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline kjr

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #47 Gepost op: 13-01-2019, 17:46:24 »
Wat ik in ieder geval opmerkelijk vind is dat Niels als enige "toevallig" op alle 4 de foto's van Nikkie staat die Rik ons laat zien op min16.09, of zien wij niet de foto's van Nikkie?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #48 Gepost op: 14-01-2019, 20:29:16 »
Die biecht van Nielson uit afl 1 na de fietsopdracht blijf ik opmerkelijk vinden. Dan zegt  hij ongeveer dit (als hij met Nikkie en Rick-Paul de envelop pakt): "Wat bizar, we waren er alledrie. Nou ja, je moet ook een beetje geluk hebben." Komt een beetje over alsof de opdracht op dat vlak per ongeluk was geslaagd en dat het niet de bedoeling was.

Kan kandidaats zijn natuurlijk -dat hij oprecht verbaasd was- maar de manier waarop hij dat zei, vond ik nogal bijzonder. Alsof hij niet helemaal oprecht was.
Maar goed, ik heb aflevering 2 nog niet gezien. Dat ga ik nu terugkijken.  ;D

(wat dan weer minder voor Nielson als mol pleit, is dat hij best vaak wordt verdacht in de app, dacht ik?)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #49 Gepost op: 14-01-2019, 20:37:08 »
Hij leest de anderen steeds de les, en dat is wat eerdere mollen ook deden.

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #50 Gepost op: 14-01-2019, 20:41:16 »
Zei hij niet tijdens opdracht wanneer de groep bezig was met de lengte vraag, naast Jamie, dat de vraag te moeilijk was? En vervolgens, nadat de tijd om was, zegt hij: "Deze hadden we makkelijk kunnen doen."?

Kan ook zijn dat het wéér Jamie was hoor, maar ik geloof dat de laatste zin door Niels uitgesproken werd?

Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #51 Gepost op: 14-01-2019, 20:44:22 »
"Wat bizar, we waren er alledrie."

Drie is iets, denk ik.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #52 Gepost op: 14-01-2019, 22:03:26 »
Zei hij niet tijdens opdracht wanneer de groep bezig was met de lengte vraag, naast Jamie, dat de vraag te moeilijk was? En vervolgens, nadat de tijd om was, zegt hij: "Deze hadden we makkelijk kunnen doen."?


Was volgens mij Niels hoor. Ik heb net de aflevering gezien.  ::trots::

Voor mij zakt hij wel op de verdachtenlijst. Heeft toch 250 euro binnengehaald volgens mij met die laatste opdracht. Hm.  ???

Drie is iets... Inderdaad.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 22:41:07 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #53 Gepost op: 14-01-2019, 22:45:15 »
Is erg goed bezig in de eerste opdracht. Geeft de goede info van Nikkie en R-P door. Als mol zou ik dat niet doen.

Ik zet echt een dikke potloodstreep door hem.

Hij geeft twee keer de vragen niet exact door hoe ze in werkelijkheid waren. Hij vraagt aan Nikkie en Paul hoeveel huisdieren heb je en hoeveel daarvan moet je verzorgen

De echte vraag was hoeveel van je huisdieren moeten uitgelaten worden.

En hij vraagt wat is je favoriete slaaphouding terwijl de vraag was wie kan er lepeltje-lepeltje liggen.

Dat zijn twee subtiele verschillen.Is dat een kandidaat die de vraag niet helemaal goed onthouden heeft in de stress of toch een molactie ???.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #54 Gepost op: 14-01-2019, 22:51:24 »
Hij geeft twee keer de vragen niet exact door hoe ze in werkelijkheid waren. Hij vraagt aan Nikkie en Paul hoeveel huisdieren heb je en hoeveel daarvan moet je verzorgen

De echte vraag was hoeveel van je huisdieren moeten uitgelaten worden.

En hij vraagt wat is je favoriete slaaphouding terwijl de vraag was wie kan er lepeltje-lepeltje liggen.

Dat zijn twee subtiele verschillen.Is dat een kandidaat die de vraag niet helemaal goed onthouden heeft in de stress of toch een molactie ???.

Ze moesten beide vragen beantwoorden. Zowel het verzorgen als het uitlaten:


Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #55 Gepost op: 14-01-2019, 23:11:29 »
Ok, bedankt Hulpmol voor je...hulp  ;) Dat had ik gemist.  Maar die andere vraag heeft ie dus wel wat vrij vertaald. Ik houd hem toch wel op mijn verdachtenlijstje...
Ik heb hem vooralsnog nog niet als mol ingevuld in de pool.
« Laatst bewerkt op: 14-01-2019, 23:13:49 door Lonneke*L »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #56 Gepost op: 14-01-2019, 23:14:52 »
Ok, bedankt Hulpmol voor je...hulp  ;) Dat had ik gemist.  Maar die andere vraag heeft ie dus wel wat vrij vertaald. Ik houd hem toch wel op mijn verdachtenlijstje...

Daar heb ik helaas geen afbeelding van, maar Merel leest het volgende voor: "Als je in je favoriete slaaphouding ligt. Hoeveel van jullie kunnen dan lepeltje lepeltje liggen."

Ook hier wijkt Niels dus niet zo ver af van de vraag. ;)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #57 Gepost op: 14-01-2019, 23:36:14 »
Klopt, dus in dit geval wil je weten of iemand zijslaper is. Dus ik zou dat zelf denk ik ook zo gevraagd hebben als Niels. Is sneller en duidelijker dan de hele vraag naar boven te gaan schreeuwen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #58 Gepost op: 15-01-2019, 08:40:58 »
Daar heb ik helaas geen afbeelding van, maar Merel leest het volgende voor: "Als je in je favoriete slaaphouding ligt. Hoeveel van jullie kunnen dan lepeltje lepeltje liggen."

Ook hier wijkt Niels dus niet zo ver af van de vraag. ;)
Hier gaat hij de fout in, maar dat zie ik niet als molactie. Dat Merel hier gebruik van maakt wel.

4 of 5 personen slapen op hun zij (niet duidelijk wordt op welke zij). Mocht dit allemaal dezelfde zijde zijn dan klopt 2. Het is lepeltje - lepeltje. Daar heb je dus een tweetal voor nodig.

Merel is eerst eerlijk "2". Niels maakt er "4" van. Merel "oh ja, 4!".

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #59 Gepost op: 15-01-2019, 09:57:33 »
Alleen is de vraag niet ‘Hoe vaak kunnen jullie lepeltje-lepeltje liggen?’, maar ‘hoeveel van jullie’. Dan is bij bv 5 personen die op hun zij liggen het antwoord alsnog 5, want 5 van hen kunnen theoretisch gezien lepeltje-lepeltje liggen
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48