Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129484 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #100 Gepost op: 24-01-2019, 10:01:46 »
Misschien is hij wel erg fan van die serie?

De quote van de serie zal de makers wel op het idee van de muziek hebben gebracht. Ik zou dit eerder linken aan Merel WESTrik.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #101 Gepost op: 24-01-2019, 19:54:59 »
De quote van de serie zal de makers wel op het idee van de muziek hebben gebracht.

Precies wat ik ook dacht
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #102 Gepost op: 24-01-2019, 22:02:52 »
Heb nou Niels op de korrel. Hij breekt op de juiste momenten in bij gesprekken Bijv. Merel met haar 30/45 minuten. Niels wordt van zijn molsokkel getrild doordat merel een balletje opgooid.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #103 Gepost op: 25-01-2019, 00:02:35 »
Niels zegt: Nou jongens, heeft DE MOL nou zo opzichtig daar een paal neergelegd? Terwijl HIJ ZELF beschuldigd werd.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #104 Gepost op: 25-01-2019, 00:25:14 »
Des te meer reden hem niet te verdenken  ;)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #105 Gepost op: 25-01-2019, 05:51:51 »
Bij veel dingen die Niels doet kun je je afvragen: Waarom zou je dat doen? ::zingen::

Die moest gewoon een keer gemaakt worden.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline MollenvangR

  • Winnaar ER-pool 2012 & 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Mol Online 2022 & Winnaar Tour pool 2021
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #106 Gepost op: 25-01-2019, 12:49:38 »
Bij veel dingen die Niels doet kun je je afvragen: Waarom zou je dat doen? ::zingen::

Die moest gewoon een keer gemaakt worden.
::rofl::

Offline Pierce_Brosnan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #107 Gepost op: 25-01-2019, 17:58:02 »
Ik denk dat hij minimaal bij de laatste vier zit (nu als verliezer), lijkt een doorzetter. Misschien dat ik wel voor Robert Paul ga als winnaar straks (denk nu dat hij bij de laatste vier zit) en Evelien de verliezer/Mol en dan Merel als Mol/Verliezer.

Verdacht: Grote sneakers bij het laseren.
Niet verdacht: Lijkt de paal weg te hebben gegooid, maar ik denk eerder dat goed bedoelde. Ik dacht eerst dat ze die palen alleen weg moeste weg halen, dat ze er trap van moesten maken was niet duidelijk.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #108 Gepost op: 25-01-2019, 21:22:00 »
Ik denk dat hij minimaal bij de laatste vier zit (nu als verliezer), lijkt een doorzetter. Misschien dat ik wel voor Robert Paul ga als winnaar straks (denk nu dat hij bij de laatste vier zit) en Evelien de verliezer/Mol en dan Merel als Mol/Verliezer.

Verdacht: Grote sneakers bij het laseren.
Niet verdacht: Lijkt de paal weg te hebben gegooid, maar ik denk eerder dat goed bedoelde. Ik dacht eerst dat ze die palen alleen weg moeste weg halen, dat ze er trap van moesten maken was niet duidelijk.

Bedoel je Robert of Rick Paul?

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #109 Gepost op: 25-01-2019, 21:26:24 »
Ik mag toch aannemen Niels, aangezien we hier in het Niels topic zitten. ;)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #110 Gepost op: 25-01-2019, 23:36:46 »
Heb de 1e aflevering nog eens teruggekeken, ook zonder zonder geluid, en met de wetenschap (haha) van nu. Het gedrag van Niels kan ik nu wel linken aan een MOL.
Inderdaad op de juiste momenten inbreken bij een gesprek, af en toe het voortouw nemen als dat nodig lijkt. Er is ook iets in zijn lichaamstaal en gezichtsuitdrukking.
Ga nu toch aan hem twijfelen. We gaan het zien.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #111 Gepost op: 26-01-2019, 00:17:01 »
Niels blijft ook na aflevering 3 mijn hoofdverdachte. Ik vind zijn biechts tot nu nogal ingestudeerd (minder naturel) overkomen dan bij de andere kandidaten. Toegegeven, dat is een beetje gevoelsmatig maar op mij komt het zo over. Bovendien benadrukt hij opvallend vaak postitief het feit dat er geld is gepakt. B.v. "Ik weiger om hier depressief over te zijn" nadat de groep 'slechts' 1500 euro heeft gepakt na opdracht 3.3 (Op treden). Tenslotte denk ik vaak bij hem aan het begin van een opdracht: daar staat iemand die een plannetje al klaar heeft. Zoals snel die 250 euro pakken (opdr. 2.3 Wachtkamer) dat volgens mij een hoger doel diende, zie ook het opdrachttopic hierover.

Niels reageert niet echt blij met zijn joker (weet hij dat hij het Jengaspel mist?) en roept shit als hij doorheeft dat hij uit de groep gehaald wordt. Baalt ie gewoon als kandidaat of baalt ie als mol?

... Niels oppert dat degenen die geld verdienden in de wachtkameropdracht, die mogen de joker krijgen. ... De Mol hoopt op oorlog; vind ik een redelijke tactiek voor de Mol.

Ik denk dat hij hier baalt als mol en inderdaad hoopte op oorlog. Helaas voor hem werden die 2 minuten niet overschreden en kreeg hij die joker dus (te?) snel.

Niels kan volledig worden afgeschreven als. Door hem wordt de joker makkelijk binnen de 2 minuten uitgedeeld en gaat er geen €2000 uit de pot. Je kan zeggen van een mol wat hij wil, maar €2000 verdienen doet hij niet.

En dit lijkt me i.i.g. te kort door de bocht om het af te strepen. Het is niet direct aan Niels toe te schrijven dat hij snel die joker krijgt, hooguit indirect. En van 2000 euro direct verdienen is geen sprake, hij slaagt er alleen niet in om het uit de pot te spelen. Maar wat als Sinan en Robčrt niet zo snel allebei voor Niels kozen? Dan had de discussie makkelijk boven de 2 min. uit kunnen komen en dus wél desastreus voor de pot kunnen zijn. Het zou dus kunnen zijn dat zijn gewonnen vertrouwen in de groep (dat je als mol onverdacht maakt) juist hier wat tegen hem heeft gewerkt.
« Laatst bewerkt op: 26-01-2019, 00:25:25 door MoleBuster »
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #112 Gepost op: 26-01-2019, 11:43:10 »
Maar hij deed wel de suggestie om de joker aan iemand te geven die geld had verdiend in de laatste opdracht. Met zo'n initiatief loop je het risico dat de anderen erin meegaan en er snel een beslissing geforceerd wordt, en er dus geen € 2.000,- uit de pot gaat. Jamie en Sarah waren in dat opzicht verdachter, in de zin dat met name Sarah nog probeerde om de anderen ertoe te bewegen om de joker aan haar te geven. Dit had de discussie onnodig kunnen rekken. De actie van Niels komt erg kandidaats over, tenzij zijn bedoeling was om een knallende discussie op gang te brengen. Het risico op een snel akkoord was m.i. echter groter door zijn voorstel.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #113 Gepost op: 26-01-2019, 12:24:55 »
Citaat van: MoleBuster link=topic=67150.msg2167883#msg2167883

En dit lijkt me i.i.g. te kort door de bocht om het af te strepen. Het is niet direct aan Niels toe te schrijven dat hij snel die joker krijgt, hooguit indirect. En van 2000 euro direct verdienen is geen sprake, hij slaagt er alleen niet in om het uit de pot te spelen. Maar wat als Sinan en Robčrt niet zo snel allebei voor Niels kozen? Dan had de discussie makkelijk boven de 2 min. uit kunnen komen en dus wél desastreus voor de pot kunnen zijn. Het zou dus kunnen zijn dat zijn gewonnen vertrouwen in de groep (dat je als mol onverdacht maakt) juist hier wat tegen hem heeft gewerkt.

Wat blip hier eigenlijk zegt, het risico dat Niels neemt is immens. Het kan kort door de bocht lijken, maar als je de situatie objectief bekijkt acteert Niels hier heel kandidaats. Als Niels wel de mol blijkt te zijn is dit dan toch een vrij grote blunder.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #114 Gepost op: 26-01-2019, 12:30:36 »
We hebben wel vaker gezien dat bij ingelaste onderdelen de mol het voortouw nam. De enige veilige positie voor de mol in deze opdracht is die van een kandidaat die een joker wil scoren. Zwijgen en traagheid valt veel te veel op.

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #115 Gepost op: 26-01-2019, 12:50:07 »
Wat blip hier eigenlijk zegt, het risico dat Niels neemt is immens. ...

Zeker, je kan het op verschillende manieren interpreteren. Maar vooral ook zijn wijfelende manier waarop hij de joker in ontvangst nam deed mij sterk twijfelen of het wel een kandidaatse actie was. Vanwaar die teleurstelling met een joker als hij hier kandidaat is? Die biecht meteen na dat moment, waarin hij zegt dat hij wellicht niet zo gierig voor die joker had moeten gaan, vond ik ook verdacht.
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #116 Gepost op: 26-01-2019, 13:02:02 »
Het resultaat van zijn actie is hoe dan ook dat er snel een beslissing geforceerd wordt en geen 2000 euro uit de pot gaat. Als hij de mol is, heeft hij hier een hele grote inschattingsfout gemaakt.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #117 Gepost op: 26-01-2019, 13:17:17 »
Ook dat kan een MOL overkomen.
Ik ga (nog) niet de tunnel in. Heb nog een paar anderen in het vizier. Wel fijn als er nu 2 afvallen, dat maakt het weer wat makkelijker. Waarschijnlijk?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #118 Gepost op: 26-01-2019, 13:50:48 »
Ook dat kan een MOL overkomen.
Ik ga (nog) niet de tunnel in. Heb nog een paar anderen in het vizier. Wel fijn als er nu 2 afvallen, dat maakt het weer wat makkelijker. Waarschijnlijk?

Dat kan een mol overkomen, maar de mol weet wel dat dit een belangrijk moment is. Als dit dan het beste is waar de mol Niels mee kon komen dan ben ik toch teleurgesteld.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #119 Gepost op: 26-01-2019, 13:57:41 »
Niels haalt veeel te veel geld binnen voor een Mol en saboteert geen geld.