Auteur Topic: [Kandidaat] Nielson is niet de Mol!  (gelezen 129482 keer)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #80 Gepost op: 19-01-2019, 07:48:33 »
Vond het feit dat hij als enige niet vroeg hoeveel huisdieren iemand heeft maar hoeveel huisdieren je verzorgd, juist heel slim kandidaats. Voor hetzelfde geld verzorgt iemand dieren van een buurvrouw.

In de wachtkamer vond ik hem erg verdacht. Hij stuurt als een gek door te seinen dat mensen moeten blijven zitten. Dan maakt hij zich bij medemens onverdacht voor 250 euro te gaan maar maant RP en Evelien om toch echt tot het eind te blijven zitten om hem informatie te geven. Als hij de mol is, heeft hij dat spel echt fantastisch gespeeld dek ik.

Bij het lasergamen is hij snel af maar zien we niet of hij zo supersnel terug bij de kandidaten staat. Heeft hij 8,5 minuut genomen om her en der geld weg te halen voor hij terug keerde om te vertellen dat hij het niet gered had? Want Rick Paul heeft opvallend weinig geld mee terwijl hij het goed lijkt te doen (en als mogelijke mol niet zou willen opvallen door met 50 euro te komen, Niels kan hem er wel verdacht mee hebben gemaakt).

Zit op Evelien maar ook nog op Niels.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #81 Gepost op: 19-01-2019, 09:09:57 »
Bij het lasergamen is hij snel af maar zien we niet of hij zo supersnel terug bij de kandidaten staat. Heeft hij 8,5 minuut genomen om her en der geld weg te halen voor hij terug keerde om te vertellen dat hij het niet gered had?

Dat is bij Niels al een stuk waarschijnlijker dan dat Merel zoiets zou hebben gedaan zonder af te gaan.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #82 Gepost op: 19-01-2019, 09:11:26 »
Dat is bij Niels al een stuk waarschijnlijker dan dat Merel zoiets zou hebben gedaan zonder af te gaan.

Maar mag dit dan? Af is af lijkt me, toch.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #83 Gepost op: 19-01-2019, 09:19:39 »
Hangt ervan af. We hebben in het verleden wel vaker mollen geld weg zien gooien. De vraag is of je meteen terug moest zodra je af was. Dat is me niet helemaal duidelijk.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #84 Gepost op: 19-01-2019, 09:59:14 »
Maar mag dit dan? Af is af lijkt me, toch.
Het lijkt me dat dit mag. Het is 'Wie is de mol?'

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #85 Gepost op: 19-01-2019, 12:30:06 »
Ik begin 'm steeds minder te vertrouwen. Er is al uitgebreid gesproken over zijn actie in de wachtkamer: zelf 250 euro pakken maar er (impliciet) op aandringen dat Rick Paul en Evi blijven zitten zodat ze alle informatie voor hem kunnen onthouden.

Dat is wel een goede reden om hem niet af te schrijven als mol. En Evi en RP zijn inderdaad braaf blijven zitten...  ;D
Wel een beetje risicovol als mol-actie, ondanks het bondje met RP.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #86 Gepost op: 20-01-2019, 12:22:01 »
Niels kan volledig worden afgeschreven als. Door hem wordt de joker makkelijk binnen de 2 minuten uitgedeeld en gaat er geen €2000 uit de pot. Je kan zeggen van een mol wat hij wil, maar €2000 verdienen doet hij niet. 

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #87 Gepost op: 20-01-2019, 18:57:56 »
Niels kan volledig worden afgeschreven als. Door hem wordt de joker makkelijk binnen de 2 minuten uitgedeeld en gaat er geen €2000 uit de pot. Je kan zeggen van een mol wat hij wil, maar €2000 verdienen doet hij niet.

Hij geeft alleen de aanzet, hij hoeft er verder weinig voor te doen. De mol is bij deze opdracht sowieso kansloos (één tegen acht) Je kunt als mol hier makkelijk door de mand vallen. Niels reageert niet echt blij met zijn joker (weet hij dat hij het Jengaspel mist?) en roept shit als hij doorheeft dat hij uit de groep gehaald wordt.
Baalt ie gewoon als kandidaat of baalt ie als mol?
Als mol is het denk ik wel handig om je hier vooral kandidaats op te stellen zodat anderen denken dat je de mol niet bent.  ???

Verder zie je Niels afwachten bij het stemmen voor 30 of 45 minuten. Uiteindelijk steekt hij zijn hand niet op, als al duidelijk is dat de meerderheid voor 45 minuten heeft gekozen. Als je lang wacht, kun je eerst zien wat de anderen stemmen en dan alsnog jouw (beslissende) stem uitbrengen.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 19:55:57 door Lonneke*L »

Offline MitchK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Big Brother US 2022!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #88 Gepost op: 20-01-2019, 22:01:28 »
Hij geeft alleen de aanzet, hij hoeft er verder weinig voor te doen. De mol is bij deze opdracht sowieso kansloos (één tegen acht) Je kunt als mol hier makkelijk door de mand vallen. Niels reageert niet echt blij met zijn joker (weet hij dat hij het Jengaspel mist?) en roept shit als hij doorheeft dat hij uit de groep gehaald wordt.
Baalt ie gewoon als kandidaat of baalt ie als mol?
Als mol is het denk ik wel handig om je hier vooral kandidaats op te stellen zodat anderen denken dat je de mol niet bent.  ???

Verder zie je Niels afwachten bij het stemmen voor 30 of 45 minuten. Uiteindelijk steekt hij zijn hand niet op, als al duidelijk is dat de meerderheid voor 45 minuten heeft gekozen. Als je lang wacht, kun je eerst zien wat de anderen stemmen en dan alsnog jouw (beslissende) stem uitbrengen.

Ik vond de gedachte van Niels zelfs redelijk mols. Ik had meer kandidaten verwacht die hier tegenin waren gegaan. Eerste voorzet geven en discussie aanwakkeren was goede tactiek. Helaas ging het sneller dan verwacht?

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #89 Gepost op: 20-01-2019, 22:43:13 »
Je kan zeggen van een mol wat hij wil, maar €2000 verdienen doet hij niet.

Het is een groepsverantwoordelijkheid; wat deden die anderen dan? Niels oppert dat degenen die geld verdienden in de wachtkameropdracht, die mogen de joker krijgen. Nou, dat zijn er drie, waaronder hijzelf; hij zet daarmee de anderen buitenspel, dus zes die dan niet in aanmerking komen. De Mol hoopt op oorlog; vind ik een redelijke tactiek voor de Mol.

Offline Rogue

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hear me roar.
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #90 Gepost op: 21-01-2019, 08:24:32 »
Ik zit op Niels maar dat is puur gevoelsmatig. Jan heeft alles in de war gegooid voor me vorig jaar.  ::rofl::

Dus ja ik zeg Niels, niet echt sterk bewijs voor, echt gewoon een gevoel. Zou het leuk vinden als hij het is. Leuke gozer.
Power is always dangerous. It attracts the worst and corrupts the best.

Offline Lumos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #91 Gepost op: 21-01-2019, 13:33:49 »
Ook in het 'Extra beeldmateriaal'-draadje gezet, maar ook waardevol om het hier te delen. Het gaat hier om de extra video die op Facebook is gedeeld m.b.t. het bondje van RP en Niels.

Ik vond een uitspraak in de biecht van Niels verdacht. Hij is niet een mol van mij, maar hij heeft wel telkens dit soort subtiele uitspraken.

"...Maar ik zet hem nog even op het juiste spoor. Wat mij betreft."

Betreft het juiste spoor Niels? Dus als je het juiste spoor volgt, kom je dan bij Niels uit?

Offline Naty

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Min geld telt niet."
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #92 Gepost op: 21-01-2019, 13:48:54 »
Dat vond ik inderdaad ook erg opvallend. Net zoals hij zegt dat hij Rick Paul goede dingen heeft zien doen en vervolgens zegt: "Máár ik doe ook goed mijn best. Kijk even hoeveel geld ik heb verdiend."  ::vergroot::
Gesneuvelde favoriete halve finalisten: 2008: Patrick | 2009: Dennis | 2012: Tim | 2014: Tycho | 2015: Chris

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #93 Gepost op: 21-01-2019, 22:10:37 »
Aaaargh, ik ben al in de Robèrt-tunnel (nooit verwacht in het begin, het is ook totaal niet logisch, maar ja), maar eigenlijk wil ik deze...

Mijn probleem met Nielson is dat ik hem gevoelsmatig niet helemaal betrouwbaar vind overkomen. Een beetje vergelijkbaar zelfs met de mol van vorig jaar. En hij heeft de groep geld gekost.

Dan heb je dat hij bij de fietsopdracht in opdracht 1 als een van de weinigen geld binnenharkt.
250 euro bij blijven zitten
De groep tot een snelle beslissing dwingt voor de jenga-opdracht zodat er geen 2000 uit de pot gaat.

En bij alledrie is wat tegenin te brengen: de fietsopdracht zou per ongeluk zijn, de winst van 250 euro maakt deel uit van een 'groter plan' (immers 2 mede-kandidaten bleven zitten waardoor er per saldo -250 euro was van dit groepje) en wellicht wilde hij, wat ook al is gezegd, verwarring zaaien.

Maar opgeteld komt het op mij toch meer kandidaats over. En wat twijfelachtig als dit echt zijn bedoeling als mol was. Al vind ik Niels wel verdacht.
« Laatst bewerkt op: 21-01-2019, 22:13:36 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #94 Gepost op: 21-01-2019, 22:15:31 »
Hij wil vooral zelf heel verdacht overkomen zoals bijv heel hard 7 roepen met 6 vingers omhoog aangaande de diploma’s van Nikki.

Plus t geld ... plus meewerken aan n snelle oplossing voor de joker.

Plus het is idd een soort Jan kopie.

Ik denk echt van niet

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #95 Gepost op: 22-01-2019, 20:45:32 »
Ik heb besloten dat ik lekker in de Niels tunnel blijf zitten. Puur erop gebaseerd dat hij toch vaak de beste posities had voor de mol en ik de rest (behalve Sinan) eigenlijk al doorgestreept heb. Zowel Niels als Sinan vind ik twee erg leuke mensen, maar Niels heeft net iets meer "kwajongens met puppy-ogen" in zich, wat hem in mijn ogen een goede mol maakt.

Niels heeft inderdaad geld binnen gehaald, maar niet mega veel. En daarnaast..... er zullen nog genoeg momenten zijn om geld uit de pot te halen c.q. uit de pot te houden.

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #96 Gepost op: 22-01-2019, 21:21:44 »
Hij wil vooral zelf heel verdacht overkomen zoals bijv heel hard 7 roepen met 6 vingers omhoog aangaande de diploma’s van Nikki.

Plus t geld ... plus meewerken aan n snelle oplossing voor de joker.

Plus het is idd een soort Jan kopie.

Ik denk echt van niet

Volledig gelijk.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #97 Gepost op: 23-01-2019, 22:25:20 »
Begin Niels wel in de gaten te houden, nu. Weet het nog niet zeker met hem, maar er zijn van die dingen.......

Offline califax

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #98 Gepost op: 24-01-2019, 08:35:08 »
Ik zag deze mogelijke aanwijzing op reddit, en vond hem wel het delen waard.

De "wandel naar de test" montage wordt begeleid door de openings-tune van Westworld, en even later gooit Nielson een letterlijk vertaalde quote uit die serie eruit zodra de laser lampen aangaan.

Offline markwasdemol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Nielson is (niet) de Mol!
« Reactie #99 Gepost op: 24-01-2019, 09:40:50 »
Ik zag deze mogelijke aanwijzing op reddit, en vond hem wel het delen waard.

De "wandel naar de test" montage wordt begeleid door de openings-tune van Westworld, en even later gooit Nielson een letterlijk vertaalde quote uit die serie eruit zodra de laser lampen aangaan.

Misschien is hij wel erg fan van die serie?
The funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's to late to stop reading it!