Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174243 keer)

Offline bloemetjes

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #260 Gepost op: 19-01-2019, 16:12:27 »
Ik geloof niet dat dit hier al genoemd is, op de niet-bewegende naam van Sinan na. Omdat veel mensen ervan overtuigd zijn dat er dit jaar iets met kleuren aan de hand is, bekeek ik het filmpje van de muurtekening nogmaals. Toen zag ik dat Sinans naam niet de enige naam is waar iets mee aan de hand is



- De naam van Niels verschijnt eerst groot in het blauw
- De naam van Nikkie knippert rood/groen
- De naam van Sinan staat stil (zoals eerder opgemerkt)
- De naam van Merel knippert ook rood-groen.

Misschien is het niets, maar ik vond het opvallend!

Offline Derrudi

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #261 Gepost op: 19-01-2019, 17:16:08 »

- De naam van Niels verschijnt eerst groot in het blauw
- De naam van Nikkie knippert rood/groen
- De naam van Sinan staat stil (zoals eerder opgemerkt)
- De naam van Merel knippert ook rood-groen.

Misschien is het niets, maar ik vond het opvallend!

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Zomaar een wild idee hoor....
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 19:51:23 door Lukie4 »
Mzahk hr cd lnk !

Offline eilandgek

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #262 Gepost op: 19-01-2019, 17:37:25 »
De opdrukken op de shirt van de dames: volgens mij gewoon het NPO 1 logo.

Waarom zit er op de muurschildering in een foto van Frank van der Lende ineens opdruk op sommige shirts? Een zelfde gek symbool bij Evelien en Merel en Luckyone bij Rick Paul?

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #263 Gepost op: 19-01-2019, 17:45:17 »
Alle losse woorden in de opdrachttitels (behalve ver) zijn volgens mij voorzetsels. Opeens bedacht ik mij, na het zien van wederom aflevering 1.....Niels stelt zichzelf hierin voor als, "ik ben Niels, maar jullie kennen mijn waarschijnlijk beter als NielsON"(on is een voorzetsel - preposition - in het Engels). Wellicht een leuke link  ::vergroot::

Geloof niet in opdrachttitels die naar de mol verwijzen, maar het is zo opvallend dat ik toch op zoek was naar een verklaring voor het apart trekken van die woorden.

grappig ik bedacht me vandaag exact hetzelfde! nu zie ik dat jij ook hebt gepost :) ik heb in ander topic ook gepost en ook ik geloof er niet zo in. Maar als 2 mensen op het idee komen  ::vergroot::

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #264 Gepost op: 19-01-2019, 18:02:31 »
Even een overzicht van het geld, en zou hier mischien een aanwijzing inzitten?

Art.              25.    Zwart.            Rechthoek (4)
Angela.         50.   Oranje.           Driehoek (3)
Pieter Jan.   250.   Paars/Blauw.   Rondje (0)
Rick.          1000.  Geel.              Zeshoek (6)

Ik mis nog Karel (100 of 500) en kan de kleur van Pieter Jan niet goed zien(kleurenblind).
Aanvullingen zijn dus welkom.

De reden dat ik denk dat hier iets inzit is omdat de kandidaten zelf ook altijd aanwijzigen krijgen in het spel. Mogelijk moeten ze wat berekenen of logisch nadenken.

In een ander topic hier, wat ik nu uiteraard niet kan terug vinden, zei iemand dat biljet van €25,00 niet in andere seizoenen voorkwam. Hier werd door aantal anderen bevestigend op gereageerd. Ik ga er maar even in mee, want ik weet het zelf echt niet meer.
Maar in euro's is er geen officieel biljet van €25,00, is dit een verwijzing naar het 25 gulden biljet? Geen idee wat we daar mee moeten, koppelen aan een seizoen voor de euro? Of de kleur van het biljet aan iemand koppelen? Of iets anders, of simpelweg veeeel te ver gezocht ..

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #265 Gepost op: 19-01-2019, 18:14:25 »
Is er al een biljet voor Sipke Jan Bousema gesignaleerd? Wel raar dat de presentator van de eerste junior versie genegeerd wordt. Wat mij betreft hoort hij er ook bij.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #266 Gepost op: 19-01-2019, 18:17:51 »
Ik denk dat heel veel mensen raar zouden opkijken als Sipke Jan erbij zat. (Wel een topreeks die eerste juniormol!)

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #267 Gepost op: 19-01-2019, 20:11:46 »
Nog een aanvulling bij Paxeltje, de kleuren en het trillen van de namen in het muurschilderingsfilmpje:
Het was me ook opgevallen, de kleuren bij Niels, Nikkie en Merel.
En daarbij zijn ook het aantal trillingen volgens mij verschillend. Ook bij de "witte" namen.

Als het slaat op afvallers, finalisten of de mol zou je na vanavond kunnen checken hoe de naam van Evi en de volgende afvaller "trilt". Misschien valt er iets uit te halen.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #268 Gepost op: 19-01-2019, 21:48:40 »
2 kandidaten over, 1 rode straal, maar ik heb geen groene straal gezien  ::ohno::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #269 Gepost op: 19-01-2019, 21:51:25 »
2 kandidaten over, 1 rode straal, maar ik heb geen groene straal gezien  ::ohno::
Een van de twee drukte eerder?

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #270 Gepost op: 19-01-2019, 22:16:24 »
Niet gered is een anagram voor 'n gedierte en Merel is een vogel. Een hint naar Merel?
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #271 Gepost op: 19-01-2019, 22:21:09 »
Niet gered is een anagram voor 'n gedierte en Merel is een vogel. Een hint naar Merel?

Dat "'n" vind ik niet zo mooi. Je kan ook zeggen: "gedierten" -> mol en merel?

Offline peterterh

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #272 Gepost op: 19-01-2019, 22:21:32 »
Er is iets met het klikgeluid bij de test aan de hand. Vorige week hoorde je de muisklik tijdens de test van Robčrt, maar er was geen vraag in beeld (hij benoemde Evi op dat moment als verdachte). Deze week gaat het bij Nikkie ‘fout’: in beeld is vraag 12 waarbij op ja wordt geklikt, echter het geluid hoor je pas seconden later.

Een klein theorietje hierover: hetbegon met Evi (genoemd door Robčrt ten tijde van de foute klik), Evi valt af. Robert is de volgende afvaller en daarna Nikkie. Dus Nikkie komt uit de lift, maar gaat volgende week ook naar huis. En in de test van volgende week gaat er weer iets fout waardoor we weten wie er die week erop het spel moet verlaten. Zomaar een ideetje  ::)

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #273 Gepost op: 19-01-2019, 22:24:51 »
Niet Gered: Kan dit slaan op een van de "Afvallers" die het Niet Gered hebben?
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #274 Gepost op: 19-01-2019, 22:25:09 »
Er is iets met het klikgeluid bij de test aan de hand. Vorige week hoorde je de muisklik tijdens de test van Robčrt, maar er was geen vraag in beeld (hij benoemde Evi op dat moment als verdachte). Deze week gaat het bij Nikkie ‘fout’: in beeld is vraag 12 waarbij op ja wordt geklikt, echter het geluid hoor je pas seconden later.

Een klein theorietje hierover: hetbegon met Evi (genoemd door Robčrt ten tijde van de foute klik), Evi valt af. Robert is de volgende afvaller en daarna Nikkie. Dus Nikkie komt uit de lift, maar gaat volgende week ook naar huis. En in de test van volgende week gaat er weer iets fout waardoor we weten wie er die week erop het spel moet verlaten. Zomaar een ideetje  ::)

Klikjes als geluid - als vergelijking met De Mol (Vlaanderen) 2018 met piepjes. Wie weet. Zou zo maar kunnen.

Offline Nigel

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Winnaar Realitynet's Song Contest Helsinki 2017
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #275 Gepost op: 19-01-2019, 22:26:50 »
Dat "'n" vind ik niet zo mooi. Je kan ook zeggen: "gedierten" -> mol en merel?

Kan ook. Ik zoek elke week via een anagrammen woordenboek online en daar kwam " 'n gedierte"
Mijn Mollen; 2015: Carolina Dijkhuizen, 2016: Taeke Taekema, 2017: Thomas Cammaert, 2018: Simone Weimans

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #276 Gepost op: 19-01-2019, 22:54:45 »
Wederom echt megaaaa veel hout: op maat gemaakte jenga, puzzel van hout. Gaat nu toch wel opvallen. Ideeën?
Meer L

Offline RicoMolloot

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #277 Gepost op: 19-01-2019, 23:17:41 »
De aflevering het “Niet gered”. Heeft iemand het niet gered? Of wordt volgende week iemand “Niet gered”?  Wat is er in de “Was ophangen”, “Djenga” of “Steigerpijpen” NIET GERED? #inverwarring

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #278 Gepost op: 19-01-2019, 23:20:40 »
Dat "'n" vind ik niet zo mooi. Je kan ook zeggen: "gedierten" -> mol en merel?
Ja beiden een punt!  ::vergroot::

*en een mol twittert niet zoals een merel...(moest 'm nog ff een x inbrengen)  :) *

Edit; typo
« Laatst bewerkt op: 19-01-2019, 23:22:48 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #279 Gepost op: 19-01-2019, 23:35:46 »
De aflevering het “Niet gered”. Heeft iemand het niet gered? Of wordt volgende week iemand “Niet gered”?  Wat is er in de “Was ophangen”, “Djenga” of “Steigerpijpen” NIET GERED? #inverwarring

Misschien heeft de vrijstelling Merel niet gered - als Mol ging ze toch door..

Of Evelien en Jamie dachten dat de groep het niet ging redden