Auteur Topic: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen  (gelezen 174174 keer)

Offline wittekikker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #860 Gepost op: 7-03-2019, 14:05:22 »
Even iets anders, is dit iets?

De digitale 3 = een gekantelde M? M(ol) 19?

Offline MoleBuster

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • "Blau ist mein Lieblingskleure" - J-M Pfaff 1982
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #861 Gepost op: 7-03-2019, 14:16:23 »
Wanneer zien we dit in beeld?
Winnaar Klassiekers Pool 2023

Offline wittekikker

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #862 Gepost op: 7-03-2019, 16:17:20 »
3:19 komt uit de videoclip van Diamant van Nielson. Op 1:19.

Online Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #863 Gepost op: 7-03-2019, 19:57:26 »
En wanneer is die clip gemaakt?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #864 Gepost op: 7-03-2019, 22:44:21 »
In aflevering 3 bij de waslijn opdracht krijgt Sarah het woord Amarillo, spaans voor geel en ...
een nummer van Shakira...

Ik Sarah Mol ?
Als je nog beetje verder gaat zit er zelfs mol en a liar in .

Deze vind ik wel heel opmerkelijk!
Vooral Shakira en amarilo gecombineerd is leuk!
Album heet El Dorado, het mythische land van het goud. Gelegen in het huidige Colombia. ( volgens de legende). De verwijzing naar goud en kostbaarheden, misschien een hint naar Sarah als winnaar?
« Laatst bewerkt op: 8-03-2019, 08:10:47 door Daisy, Reden: Reactie stond in citaat = gefixed »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #865 Gepost op: 8-03-2019, 03:29:58 »
Om op de waslijn verder te gaan. Niels krijgt als enige een onbenullig, niet nuttig woord wat iedereen al zal kennen 'gracias'. Met dankjewel zeggen kom je alleen niet ver. in tegenstelling tot Merel en Sarah die de woorden rood en geel mee kregen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #866 Gepost op: 8-03-2019, 03:37:06 »
Om op de waslijn verder te gaan. Niels krijgt als enige een onbenullig, niet nuttig woord wat iedereen al zal kennen 'gracias'. Met dankjewel zeggen kom je alleen niet ver. in tegenstelling tot Merel en Sarah die de woorden rood en geel mee kregen.
Of: Niels, dank je wel voor je rol als Mol. ::tandpastasmiley::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #867 Gepost op: 8-03-2019, 04:11:27 »
Of: Niels, dank je wel voor je rol als Mol. ::tandpastasmiley::

Precies!  ::rofl:: ::rofl::

Offline Moltijd

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #868 Gepost op: 9-03-2019, 21:40:54 »
Als vanouds wijzen alle andere afleveringstitels ook naar de Mol.

“Uitgerekend”, de titel van aflevering 2, refereert aan de Mol die er tijdens de opdrachten op uit is om zelf het beste te krijgen. Bij “Ver Tellen” probeert de Mol zo min mogelijk geld te verdienen door verkeerde antwoorden te geven. En bij “Uit Stralen” nam de Mol geld weg van het laserparcours. De kandidaten konden allemaal hetzelfde geldbedrag verdienen maar niemand heeft dat uitgerekend.

De titel van aflevering 3 was “Niet Gered”. De Mol verloor de opdracht “Stapelgek” door de jokertoren te laten vallen. Tegenstander Evelien won drie jokers en de Mol had “drie tegen”. Een anagram van de afleveringstitel. En bij de laatste opdracht “Op Treden” heeft de Mol het niet gered om in het bijzijn van de hele groep ervoor te zorgen dat ze voor 30 minuten zouden gaan, terwijl ze 45 minuten hadden afgesproken. Ook de opdrachttitels van deze aflevering wijzen naar de Mol. Bij “Vlag Uithangen” is de Mol in een shot te zien met de vlag van Colombia. En de Mol was “Stapelgek” door een blokje met het woord Mol erop op het voorhoofd te houden. Om met de woorden van de Mol zelf te spreken: “Je zou bijna denken dat het een aanwijzing is.”

De afleveringstitel “Drukker Worden” verwijst naar de Mol die het in het hotel steeds drukker ziet worden na de executie op de daken. En verderop in aflevering 4 wordt er tijdens de opdracht “Serenade” ook gehint naar de identiteit van de Mol. Op een balkon staat de tekst: “Het balkon van Merel eindigt op 13”. De dertiende letter van het alfabet is M. De M van Mol en Merel. Bovendien staat de Mol tijdens de opdracht op het goede balkon en zegt dan letterlijk: “Ik sta goed. Ik sta sowieso goed want ik sta op 13.” Een verwijzing naar haar voorkennis en dus naar haar identiteit. Maar een Mol zou dat natuurlijk nooit doen. En dus staat ze op het einde van de opdracht op het verkeerde balkon.

De titel van aflevering 5 was “Verblindend”. De Mol verblindt Robèrt door samen met hem de opdrachten “Straatbeeld” en “Sleutelhanger” goed uit te voeren. Hij ziet haar niet langer als hoofdverdachte en valt af.

Aflevering 6 heeft als titel “Uithalen”. Het is een verwijzing naar het uithalen van een Mollenstreek tijdens de opdracht “Links/Rechts”. Op het einde van de opdracht bedraagt het totaalbedrag van de enveloppen 1200 euro, terwijl er 1900 euro te verdienen viel. Wie dat had uitgerekend, een verwijzing naar de titel van aflevering 2, had kunnen bedenken dat er tijdens de opdracht “Uitstralen” geld is verduisterd dat nu goed van pas kwam. De Mol haalde hoge geldbedragen uit haar enveloppen en stopte er lagere in. De titel van aflevering 9 was “Drijfveer”. Bij de opdracht “Stamhoofd” kwamen er houten schijven voorbijdrijven die door de Mol in het water zijn gegooid, het hoedje van de Mol dreef weg en later was de Mol in beeld met een veer. Daarnaast waren bij de opdracht “Doordraaien” niet alleen de platen van de kandidaten te horen maar ook de volgende nummers: 24k Magic, I’m Coming Out, Vision of Love, Ride Wit Me. De eerste letters van de laatste woorden vormen MOL M. Een directe verwijzing naar Mol Merel. En tenslotte, tijdens dezelfde opdracht was alleen de guilty pleasure van de Mol niet te horen. Een mol houdt zijn pleziertjes liever geheim

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #869 Gepost op: 9-03-2019, 21:44:24 »
Die aanwijzingen hebben ze volgens mij van dit forum geplukt want heb er heel veel hier gelezen 😂

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #870 Gepost op: 9-03-2019, 21:44:48 »
Hebben we goed gedaan met z'n allen! ::ok::

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #871 Gepost op: 9-03-2019, 21:46:37 »
Jaaaaaa we hebben toch veel weer gevonden hier, tof  ::hug::
Meer L

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #872 Gepost op: 9-03-2019, 22:21:59 »
Jaaaaaa we hebben toch veel weer gevonden hier, tof  ::hug::
Er wordt hier natuurlijk wel met hagel geschoten.

Ik bedoel: als wij 1000 hints vinden, zou het heel raar zijn als de goede er niet tussenzat ::rofl::

Maar ik ben blij dat het zo vaag is. Beter dit dan zo'n Klaasterhint :)
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #873 Gepost op: 9-03-2019, 22:25:07 »
Dat is ook wel weer waar, Erik.  :)

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #874 Gepost op: 9-03-2019, 22:38:13 »
Volgens mij missen er nog een paar officiële hints. Die aftelcode bij Vuurproef waarin 1:03 naar Mol zou verwijzen vond ik wel sterk. En de vogelgeluidjes etc. En de titels van 7 en 8 missen ook nog.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #875 Gepost op: 9-03-2019, 22:44:12 »

Maar ik ben blij dat het zo vaag is. Beter dit dan zo'n Klaasterhint :)

Ik vond het te vaag Erik, maar dat is mijn mening
Hieronder een voorbeeld van hoe het ook kan, toch?
Die hebben we allemaal bij elke aflevering zien "groeien" dank zij het werk van (ik dacht) Rat.


Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #876 Gepost op: 9-03-2019, 22:48:49 »
Nah, dan krijg je na een na een afleveringen toch een onomstotelijk bewijs dat zoiets naar een persoon wijst. Hoe snel was die ook alweer rond. Na een alfevering of 6?
Nu waren we dat seizoen natuurlijk al 'gespoilerd' door de kloosterhint - maar dan heb ik toch liever dit. Kan je nog alle kanten mee op, tot in de finale.

Ik zie dus geen verdere hints, behalve de aflevering titels, die je eigenlijk met een beetje creativiteit op elke kandidaat kan laten slaan. Dat vind ik een positieve ontwikkeling. Alles multi interpretabel.  ::ok:: Ik wil geen mol ontdekken door een hint.

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #877 Gepost op: 9-03-2019, 22:53:07 »
Was als voorbeeld bedoelt Daisy.
Het mag best wat moeilijker zijn, maar uit die van nu was gewoon te vaag.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #878 Gepost op: 9-03-2019, 22:55:19 »
Citaat
En de Mol was “Stapelgek” door een blokje met het woord Mol erop op het voorhoofd te houden.

Deze vond ik persoonlijk heel leuk. Simpel, maar creatief.
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Hints] Afleveringstitels en andere verborgen aanwijzingen
« Reactie #879 Gepost op: 9-03-2019, 23:02:14 »
Ik vond het te vaag Erik, maar dat is mijn mening
Hieronder een voorbeeld van hoe het ook kan, toch?
Die hebben we allemaal bij elke aflevering zien "groeien" dank zij het werk van (ik dacht) Rat.


Alleen had die gek het eindresultaat al rond aflevering 2. Doordat de foto op internet stond en 40+ uur aan geklooi in GIMP (een soort photoshop).

Van de puzzel had wel iets wat duidelijker in beeld gemogen. Maar zoals het molgeld bij Klaas was te snel te duidelijk. (Gelukkig was het al verpest door de kloosterhint :P) De fout die ze gemaakt hadden was door niet zelf een foto te maken van Klaas.