Auteur Topic: Follow the money  (gelezen 61498 keer)

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #160 Gepost op: 3-03-2019, 15:15:01 »
En de te verdienen bedragen zijn ook echt heel klein. Ik zat het seizoen met George terug te kijken, en daar was er toch veel en veel meer te verdienen! Had je zo 10.000 voor een opdracht, in plaats van 250....
Lijkt elk jaar minder te worden ja. De laagste pot ooit binnenhalen is dan ook geen kunst meer..

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #161 Gepost op: 3-03-2019, 15:15:11 »
En de te verdienen bedragen zijn ook echt heel klein. Ik zat het seizoen met George terug te kijken, en daar was er toch veel en veel meer te verdienen! Had je zo 10.000 voor een opdracht, in plaats van 250....

Vorig jaar kon je ziplinen voor €5000. Dat is bijna de helft van de pot van dit jaar. Zo kan ik ook een historisch lage pot bij elkaar krijgen. ;D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #162 Gepost op: 3-03-2019, 15:19:44 »
GMTA  ;D

anoniem 30784

  • Gast
Re: Follow the money
« Reactie #163 Gepost op: 3-03-2019, 15:49:53 »
De Avrotros is of failliet aan het gaan of geld aan het achterhouden voor het jubileumseizoen.  ::rofl::

Offline Milk

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Vacht up!
Re: Follow the money
« Reactie #164 Gepost op: 3-03-2019, 15:53:54 »
Ik heb net pas de Vlaamse mol Mexico gezien (foei ja ik weet het) en dacht steeds 'jeutje wat kunnen ze veel geld verdienen!'

Iemand die nog weet hoeveel geld er totaal in Margriets seizoen verdiend kon worden tegenover nu?
No Milk today???

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #165 Gepost op: 3-03-2019, 16:08:14 »
Nog even een aanvulling: er komen ook steeds meer opdrachten die onmogelijk (volledig) te halen zijn. En juist bij die opdrachten kan de groep dan het meeste geld verdienen (zegt mijn gevoel. Ik heb het niet gecontroleerd). Dus dan hoeft het totaal de verdienen geld in de hele serie niet opvallend omlaag gehaald te worden terwijl het effect alsnog is dat er feitelijk steeds minder geld verdiend kan worden.

Dit dus in combi met wat er eerder al gezegd is: steeds minder te verdienen in opdrachten die wel haalbaar zijn.

En er is nog een derde daarmee samenhangende trend: meer alles of niets opdrachten, waar eerder ook deelopdrachten haalbaar waren en geld opleverden.  Of men iig het verdiende geld in de pot kon stoppen ipv alles te moeten verdienen en anders niks te krijgen.

Ik leg het wat warrig uit geloof ik. Hoop dat jullie het snappen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 16:15:54 door Whiskers »

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #166 Gepost op: 3-03-2019, 16:24:22 »
Ik leg het wat warrig uit geloof ik. Hoop dat jullie het snappen.

Ik denk dat het zowat hier op neerkomt:

Je hebt opdrachten zoals de Serenade opdracht waar je heel makkelijk geld kan geven voor een goed balkonnetje (€200 bijvoorbeeld), maar ze kiezen ervoor om het alles of niets te maken. Dat maakt het heel waarschijnlijk dat zo'n opdracht mislukt omdat er altijd wel een kandidaat is die de opdracht niet goed uitvoert (Robčrt) of onoplettend is (Rick Paul).

Opdrachten die dan wel werken op basis van individuele prestaties (In zicht of Links/rechts) die spelen we dan eigenlijk voor een peulschil (€1000 en €1200 respectievelijk).

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #167 Gepost op: 3-03-2019, 16:59:56 »
Ik denk dat het zowat hier op neerkomt:

Je hebt opdrachten zoals de Serenade opdracht waar je heel makkelijk geld kan geven voor een goed balkonnetje (€200 bijvoorbeeld), maar ze kiezen ervoor om het alles of niets te maken. Dat maakt het heel waarschijnlijk dat zo'n opdracht mislukt omdat er altijd wel een kandidaat is die de opdracht niet goed uitvoert (Robčrt) of onoplettend is (Rick Paul).

Opdrachten die dan wel werken op basis van individuele prestaties (In zicht of Links/rechts) die spelen we dan eigenlijk voor een peulschil (€1000 en €1200 respectievelijk).
Klopt, thanks  ::ok::
En dat die onhaalbare opdrachten wel een flink te verdienen bedrag hebben itt opdrachten die wel haalbaar zijn of die waar individueel geld verdiend kan worden.

Zo lijkt de totaalpot nog best aardig, maar een deel is dus onmogelijk te verdienen (want onhaalbare opdrachten) en een deel is alleen maar deels te verdienen (bij opdrachten waar individueel geld te verdienen valt haalt men zelden het totaal te verdienen bedrag).

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Follow the money
« Reactie #168 Gepost op: 3-03-2019, 17:10:41 »
De totale poet. ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #169 Gepost op: 3-03-2019, 19:01:59 »
Met andere woorden: het gaat de mol erom het MOGELIJK te verdienen bedrag niet binnen te halen. Hee, dan komt de FTM toch even in een heel ander daglicht te staan...
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #170 Gepost op: 3-03-2019, 19:04:32 »
Met andere woorden: het gaat de mol erom het MOGELIJK te verdienen bedrag niet binnen te halen. Hee, dan komt de FTM toch even in een heel ander daglicht te staan...

En daar scoort Merel niet beter dan Sarah en Niels. ::ok::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #171 Gepost op: 3-03-2019, 19:05:32 »
Niels was toch ook de mol ???
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #172 Gepost op: 3-03-2019, 19:07:09 »
Niels was toch ook de mol ???

Als je kijkt naar wat hij verdiend heeft en wat hij er uit gehouden heeft, dan is dat zeer waarschijnlijk inderdaad. ;)

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #173 Gepost op: 3-03-2019, 19:08:44 »
Met andere woorden: het gaat de mol erom het MOGELIJK te verdienen bedrag niet binnen te halen. Hee, dan komt de FTM toch even in een heel ander daglicht te staan...
Maar ook zonder mol zal nooit het mogelijk te verdienen bedrag in z'n geheel in de pot komen, dus dan moet je toch kijken wat de mol daar als individu precies aan bijdraagt. En vind ik ook dat we het een mol mogen aanrekenen als hij regelmatig onnodig geld binnenhaalt.

Wanneer het dan precies onnodig is, is natuurlijk wel weer subjectief. Waar de één iets prima vindt onder het mom van vertrouwen kweken, zal de ander vinden dat de mol daar het geld makkelijk had kunnen laten liggen.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #174 Gepost op: 3-03-2019, 19:13:04 »
Citaat
Je hebt opdrachten zoals de Serenade opdracht waar je heel makkelijk geld kan geven voor een goed balkonnetje (€200 bijvoorbeeld), maar ze kiezen ervoor om het alles of niets te maken. Dat maakt het heel waarschijnlijk dat zo'n opdracht mislukt omdat er altijd wel een kandidaat is die de opdracht niet goed uitvoert (Robčrt) of onoplettend is (Rick Paul).

Dat is inderdaad mijn probleem hiermee. De Mol hoeft niet eens te mollen als een kandidaat een fout maakt. Wat natuurlijk vaak genoeg gebeurt. Er wordt minder gemold en toch minder verdiend dan ooit op die wijze. Ik vind dat dat afbreuk doet aan het spel.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Follow the money
« Reactie #175 Gepost op: 3-03-2019, 20:54:11 »
Het zal hier eerder vermeld zijn, maar als Merel bij het enveloppen-spel de twee rode schermen moest pakken (de aflevering erna was er ook een spel dat niet geschikt was voor een oneven aantal kandidaten) mag je dit spel voor jiemand meenemen in FTM. De -1000 van Sarah valt dan weg, want Merel kon niet hetzelfde doen.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #176 Gepost op: 3-03-2019, 20:56:17 »
Het zal hier eerder vermeld zijn, maar als Merel bij het enveloppen-spel de twee rode schermen moest pakken (de aflevering erna was er ook een spel dat niet geschikt was voor een oneven aantal kandidaten) mag je dit spel voor jiemand meenemen in FTM. De -1000 van Sarah valt dan weg, want Merel kon niet hetzelfde doen.

1. Rick laat vandaag weten op Instagram dat de opdracht van gisteren in de rivier ook voor 4 kandidaten gepland was "indien de 2 rode schermen niet gepakt zouden worden".

2. Als ik het niet mee reken, heeft Merel nog altijd meer geld binnen gehaald dan Sarah en Niels.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: Follow the money
« Reactie #177 Gepost op: 3-03-2019, 21:01:16 »
Ok, punt 1 wist ik niet (Instagram melding). Bedankt.
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #178 Gepost op: 3-03-2019, 21:02:29 »
Ok, punt 1 wist ik niet (Instagram melding). Bedankt.

Ik denk dat het ergens staat in het Merel topic. Gezien het hoge aantal posts gok ik dat het 4 pagina's voor de laatste pagina staat ondertussen. ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #179 Gepost op: 3-03-2019, 21:03:36 »
Ja maar als ik reken heeft Merel altijd het minste geld binnengehaald t.o.v. Sarah en Niels, hoe kan dat dan ??? ::oink::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)