Auteur Topic: Follow the money  (gelezen 61404 keer)

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #180 Gepost op: 3-03-2019, 21:04:50 »
Ja maar als ik reken heeft Merel altijd het minste geld binnengehaald t.o.v. Sarah en Niels, hoe kan dat dan ??? ::oink::

Of je gebruikt een foute rekenmachine of je rekent heel selectief he. ;) Door telkens FTM-overzichten aan te vallen en er zelf geen te posten zullen we het nooit weten. ;D

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #181 Gepost op: 3-03-2019, 21:05:29 »
Tunnelvisie  :o

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #182 Gepost op: 3-03-2019, 21:07:05 »
Mij onbekend, wat is dat? :o :o :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #183 Gepost op: 3-03-2019, 21:24:23 »
Mij onbekend, wat is dat? :o :o :o

Ik zou echt graag je berekeningen zien.


Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #184 Gepost op: 3-03-2019, 21:48:16 »
Ik zou echt graag je berekeningen zien.
Die heeft hij helemaal niet joh, hij loopt te dollen  ;)

Offline hamsterdam

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #185 Gepost op: 3-03-2019, 22:06:10 »
Die heeft hij helemaal niet joh, hij loopt te dollen  ;)

Oh echt joh  >:D

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Follow the money
« Reactie #186 Gepost op: 3-03-2019, 22:10:46 »

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Follow the money
« Reactie #187 Gepost op: 4-03-2019, 12:19:02 »
Maar ook zonder mol zal nooit het mogelijk te verdienen bedrag in z'n geheel in de pot komen, dus dan moet je toch kijken wat de mol daar als individu precies aan bijdraagt. En vind ik ook dat we het een mol mogen aanrekenen als hij regelmatig onnodig geld binnenhaalt.

Wanneer het dan precies onnodig is, is natuurlijk wel weer subjectief. Waar de één iets prima vindt onder het mom van vertrouwen kweken, zal de ander vinden dat de mol daar het geld makkelijk had kunnen laten liggen.
Daar zeg je het: wanneer is iets onnodig? Mooiste voorbeeld dit maal: het abseilen... Zowel indien Merel als Sarah de mol zijn zijn, vind ik dit dus geen gevalletje onnodig, aangezien het juist doordat Sinan niet naar beneden ging bijna onmogelijk geworden was voor beiden om te mollen.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #188 Gepost op: 4-03-2019, 12:52:25 »
Ik zou echt graag je berekeningen zien.

If Merel then verdiend = 0
Else Verdiend = pot/2

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Follow the money
« Reactie #189 Gepost op: 4-03-2019, 13:39:49 »
Mooiste voorbeeld dit maal: het abseilen... Zowel indien Merel als Sarah de mol zijn zijn, vind ik dit dus geen gevalletje onnodig, aangezien het juist doordat Sinan niet naar beneden ging bijna onmogelijk geworden was voor beiden om te mollen.

Zo moeilijk is dat nu ook weer niet lijkt mij, zeker in deze opdracht. Kijk maar eens naar Niels, die abseilt zonder ook maar een enkele koker te onderzoeken. En je zag ook mensen uitglijden. Maar een Mol kan ook op allerlei andere manieren zijn rol spelen.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Follow the money
« Reactie #190 Gepost op: 4-03-2019, 14:57:53 »
Als ik de dames zo zag bij de opdracht, dan wisten ze exact welke koker van wie was. Dan valt er weinig (opzichtig) te mollen. maar goed, dat is zoals je het wilt zien.
Daarbij, stel dat de mol net als Niels had gehandeld, mag je er vanwege de eerder genoemde reden wel verwachten dat er 750 Euro zou zijn verdiend.
Had Sinan mee abgeseild zou er een stuk makkelijker gemold kunnen worden. En ja, dit geldt voor zowel Merel als Sarah.
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 14:59:39 door LdHmolletje »
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Follow the money
« Reactie #191 Gepost op: 4-03-2019, 15:31:07 »
Als ik de dames zo zag bij de opdracht, dan wisten ze exact welke koker van wie was. Dan valt er weinig (opzichtig) te mollen. maar goed, dat is zoals je het wilt zien.
Daarbij, stel dat de mol net als Niels had gehandeld, mag je er vanwege de eerder genoemde reden wel verwachten dat er 750 Euro zou zijn verdiend.

De Mol moet gezocht worden tussen Merel, Niels en Sarah. Het groepje van Merel en Sarah verdient 750 euro, het groepje van Niels niet 750 euro.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Follow the money
« Reactie #192 Gepost op: 4-03-2019, 15:35:20 »
De Mol moet gezocht worden tussen Merel, Niels en Sarah. Het groepje van Merel en Sarah verdient 750 euro, het groepje van Niels niet 750 euro.
Ja, en? Het gaat er bij deze om of het onnodig binnengehaald is of niet? En ik vind het dus persoonlijk niet onnodig.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Follow the money
« Reactie #193 Gepost op: 4-03-2019, 15:44:02 »
Ja, en? Het gaat er bij deze om of het onnodig binnengehaald is of niet? En ik vind het dus persoonlijk niet onnodig.

Dan snap ik jou niet helemaal. Als één van de dames de Mol was, had die toch ook tenminste een koker kunnen missen of niet goed kunnen hebben bevoeld?
« Laatst bewerkt op: 4-03-2019, 15:46:32 door Avogadro »

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #194 Gepost op: 4-03-2019, 15:48:42 »
Of je kunt wel goed abseilen, maar vervolgens proberen de code te verkwanselen op het moment supreme (welke poging ook daadwerkelijk gebeurde). Ja, als je dan door Sarah overruled wordt, verdien je 750 euro. In mijn FTM zet ik die 750 dan wel op de juiste persoon: Sarah. En Niels mag natuurlijk de 0 houden hier.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: Follow the money
« Reactie #195 Gepost op: 4-03-2019, 15:52:45 »
Ik denk zelfs dat je die 750 juist aan Sinan moet geven, aangezien hij doordat hij niet ging abseilen het voor de mol onmogelijk maakte te mollen.

Dan snap ik jou niet helemaal. Als één van de dames de Mol was, had die toch ook tenminste een koker kunnen missen of niet goed kunnen hebben bevoeld?
Dat zou dan toch veel te veel zijn opgevallen doordat Sinan niet ging abseilen? Aan de andere kant ging er heel wat meer mis dan alleen Niels die kokers miste.
Ich bin ein Bärliner!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Follow the money
« Reactie #196 Gepost op: 4-03-2019, 16:00:08 »
Dat zou dan toch veel te veel zijn opgevallen doordat Sinan niet ging abseilen? Aan de andere kant ging er heel wat meer mis dan alleen Niels die kokers miste.

Op z'n minst beter gepositioneerd van Niels dan, laten we het daar dan op houden.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Follow the money
« Reactie #197 Gepost op: 4-03-2019, 16:50:22 »
If Merel then verdiend = 0
Else Verdiend = pot/2

Haar bijdrage is eigenlijk -2000, want het is dankzij haar dat Sinan en Sarah die enveloppen gepakt hebben. ::rofl:: (Niet serieus he)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #198 Gepost op: 4-03-2019, 17:36:22 »
Hulpmol, heb je nog een update van je FTM overzicht? Een neutrale kijker zijn overzicht, vind ik een mooie waardemeter

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Follow the money
« Reactie #199 Gepost op: 4-03-2019, 17:38:41 »
Hulpmol, heb je nog een update van je FTM overzicht? Een neutrale kijker zijn overzicht
Jij stelt Hulpmol en neutraal in 1 alinea ::rofl::  ::)

Kun je beter mij hebben, ik verstrek geen FTM overzichten  ;D :P
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)