Auteur Topic: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered  (gelezen 28333 keer)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #100 Gepost op: 20-01-2019, 01:30:29 »
even aangepast rondom spoiler, had er niet bij stil gestaan. Dank voor tip :)

Afleveringstitel:
Niet gered om €2000 uit pot te halen?
Niet gered om penningmeester te worden?

En wie probeerden allemaal tevergeefs de torens tegen te houden toen deze op het punt stonden om om te vallen? Ik zag in ieder geval Nikki een poging wagen.  En volgens mij leek die van Jamie even stabiel te blijven voor hij uiteindelijk omviel. Zij hebben het dus ook niet gered.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Muldvarpen

  • Forumlid
  • Trust nobody - niet alleen in dit spel
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #101 Gepost op: 20-01-2019, 03:23:54 »
Aan de reactie van de groep zou ik gokken dat Robèrt er nog in zit, het was echt zo'n "heeee ouwe makker" geroep en niet "aaaaa lieve meid".
ja, dat vond ik nou ook net zo.
het was vooral lachen en Robèrt ligt op dat vlak toch beter inde groep.

Citaat
Benieuwd hoe ze dit in de poule oplossen.

Deze aflevering had een test
deze aflevering had een executie
er staat iemand in de lift; er is iemand anders naar huis.
het enige verschil is dat we dat als kijker nu nog niet weten.
Past ook het beste in het hele format van de pool.


(zei hij in de wetenschap op Nikki te hebben gestemd)
« Laatst bewerkt op: 20-01-2019, 03:28:52 door Muldvarpen »

Offline Joke

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #102 Gepost op: 20-01-2019, 07:32:33 »
Het viel mij op dat de twee overgebleven laserstralen niet gelijk van kleur waren. De ene was het donkerder blauw dat we ook bij de rest zagen. De andere was een beetje lichterblauw (de linkerstraal).
Of geeft mijn televisie een vertekend beeld? De andere stralen zag ik allemaal eerst donkerder blauw en daarna felgroen.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #103 Gepost op: 20-01-2019, 08:07:33 »
Ik denk dat Nikkie er door het spel uit ligt. Gelukkig, achteraf gezien.

Denk ik ook en hoop ik ook
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #104 Gepost op: 20-01-2019, 09:17:15 »
Niet gered is ook een anagram voor 'drie tegen'. De mol kreeg drie jokers tegen zich?

Offline MaliceB

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #105 Gepost op: 20-01-2019, 10:01:57 »
 
Wie weet een opengemaakte joker die toch bij de test is ingezet?

Evelien had er toch maar 2 ingezet... heeft iig 1 over...

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #106 Gepost op: 20-01-2019, 10:36:54 »
Ergens een bordje met de vier windrichtingen? Ik heb het nog niet teruggevonden bij het kijken.

Offline Sven.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #107 Gepost op: 20-01-2019, 10:42:40 »
In het volgende week filmpje staat ook Sinan gelijk op. Dat doet hij denk ik ook eerder bij Robèrt, omdat hij toch wel een beetje maatjes is met Robèrt. Zie gesprek na de Wachtkamer, en samen Jenga doen etc. Dat heeft hij mijns inziens minder met Nikkie.
WIDM-Pool: 2013 #346 - 2014 #206 - 2015 #194 - 2016 #72 - 2017 #93 - 2018 #82 - 2019 #135 - 2020 #3 - Renaissance #92

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #108 Gepost op: 20-01-2019, 11:04:33 »
Ik vond de aflevering heel erg leuk en had een spannend einde. Wat mij betreft niet erg dat we de afvaller niet weten, mits de afvaller wel echt naar huis gaat en dat we na aflevering 4 met 7 spelers zitten. Een terugkoopactie of zoiets dergelijks zou ik niet leuk vinden voor het spel. Het is een enorm leuke groep, maar het is wel Wie is de Mol?, dus er moeten mensen afvallen. Straks zitten we in aflevering 9 met nog steeds 6 kandidaten. ::hypocriet::

De opdrachten waren echt heel leuk en spannend. Waar ik vorige week zei dat ik graag een alles-of-niets opdracht wilde zien, kreeg ik er nu zelfs twee voorgeschoteld ::bravo:: Toffe opdrachten dus, en een hele mooie executie. Wel toevallig dat de meest favoriete/populaire kandidaten nu nog niet zeker zijn van een plek in aflevering 4 ::vergroot::, misschien is het daarop gebaseerd dat het Nikkie of Robèrt is die nu afvalt?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #109 Gepost op: 20-01-2019, 11:15:54 »
Er is volgens mij een beetje gemanipuleerd met de volgorde van de lasers. Er waren achter elkaar allemaal groene lasers te zien. Hoe groot is die kans dat dat gebeurt?

De kandidaten zien hun eigen laser van blauw naar de andere kleur veranderen, dus ook die van de andere kandidaten. Als er daar 1 rood van kleurt, weet je van jezelf dat jij groen gaat krijgen.

Of zie ik iets over het hoofd?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #110 Gepost op: 20-01-2019, 11:20:02 »
Ze hebben gewoon de volgorde geregisseerd zodat de afvaller en één andere persoon overbleven. In het extra materiaal zie je dat iedereen die groen kreeg een voor een naar een ruimte werd gebracht.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #111 Gepost op: 20-01-2019, 11:21:16 »
Er is volgens mij een beetje gemanipuleerd met de volgorde van de lasers. (...) Als er daar 1 rood van kleurt, weet je van jezelf dat jij groen gaat krijgen.

Is dit niet altijd zo, bij de executie ;) Rik typt de naam in van (vaak) een persoon in de volgorde die de productie aangeeft. Dus dat zal nu niet anders geweest zijn. Ze hebben waarschijnlijk gewoon even een seintje gekregen van: "Nu mag jij op Enter drukken". En uiteraard komt het dan aan op de laatste twee omdat dit gewoon mooie televisie geeft deze keer. ;) Vorige week was het al na scherm 2 rood, maar dat was ook niet zo spectaculair uiteraard. ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #112 Gepost op: 20-01-2019, 11:22:51 »
Is dit niet altijd zo, bij de executie ;)

Al heel lang wel ja. Maar vroegah was het zo dat Angela gewoon vroeg wie er wilde. Kon het ook zijn dat het meteen bam-rood-doei was. Had wel wat. ;D

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #113 Gepost op: 20-01-2019, 11:25:39 »
Het kwam de afgelopen seizoenen toch wel vaker voor dat rood niet als laatste kwam?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #114 Gepost op: 20-01-2019, 11:29:48 »
Het kwam de afgelopen seizoenen toch wel vaker voor dat rood niet als laatste kwam?

Ja. Dat hoeft toch ook niet per se? Normaal gesproken dan. Nu wel.

Offline FrankLapidus

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #115 Gepost op: 20-01-2019, 11:47:21 »
Heerlijke aflevering en spannend einde  ::bravo::
Frankje Lapi

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #116 Gepost op: 20-01-2019, 12:25:32 »
Is dit niet altijd zo, bij de executie ;) Rik typt de naam in van (vaak) een persoon in de volgorde die de productie aangeeft. Dus dat zal nu niet anders geweest zijn. Ze hebben waarschijnlijk gewoon even een seintje gekregen van: "Nu mag jij op Enter drukken". En uiteraard komt het dan aan op de laatste twee omdat dit gewoon mooie televisie geeft deze keer. ;) Vorige week was het al na scherm 2 rood, maar dat was ook niet zo spectaculair uiteraard. ;)

In de uitzending krijgt Sarah als één van de eerste groen, maar komt als laatste binnen in het hotel. Het is ongetwijfeld geregisseerd zodat er twee overbleven, maar er zijn ook weer beelden door elkaar geschud.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #117 Gepost op: 20-01-2019, 12:51:08 »
In de uitzending krijgt Sarah als één van de eerste groen, maar komt als laatste binnen in het hotel. Het is ongetwijfeld geregisseerd zodat er twee overbleven, maar er zijn ook weer beelden door elkaar geschud.
Het hotel is minder makkelijk te bereiken vanaf de locatie waar zij haar test maakte?

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #118 Gepost op: 20-01-2019, 13:05:21 »
Het hotel is minder makkelijk te bereiken vanaf de locatie waar zij haar test maakte?

Dat kan ook, maar ik bedoel dat of de volgorde in het hotel niet noodzakelijk overeenkomt met de de volgorde van de schermen of er montage in het spel is.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 3] - 19 januari: Niet gered
« Reactie #119 Gepost op: 20-01-2019, 13:09:39 »
Als ik het goed lees, zou het ook zomaar zo kunnen zijn dat er om verwarring te schoppen voor de kijker, waarvan de makers dus weten dat die alles uitpluizen, een kandidaat een ander gebouw in lijkt te gaan als waarop hij of zij de test maakt.