Auteur Topic: [Theorie] Hints in de Leader  (gelezen 195046 keer)

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #500 Gepost op: 2-03-2019, 23:33:46 »
Hmmz. "MOLVISIE" klopt net niet helemaal mooi met de volgorde. Je moet er voor husselen...

Als we echt de volgorde van de leader aanhouden, dan staat er nu:
M O L V . I S ? I .




Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #501 Gepost op: 2-03-2019, 23:42:58 »
Hmmz. "MOLVISIE" klopt net niet helemaal mooi met de volgorde. Je moet er voor husselen...

Als we echt de volgorde van de leader aanhouden, dan staat er nu:
M O L V . I S ? I .

Met op het vraagteken de letter die je zou kunnen afleiden van het fragmnet van de Test en Exucutie van aflevering 3 Niet gered. T, E of N, X (onbekend) of iets anders?


nog een laatste poging,
met een x op de plekken voor de niet-opdrachten:
MOL V IS X I X
toch maar husselen:
Mol V(vrouw) is XIX (19)

en nu uitkijken naar volgende week!
 ::zwaai::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 12:01:45 door annebeestje »

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #502 Gepost op: 2-03-2019, 23:51:34 »
Nu ben ik benieuwd of de leader volgende week wordt ingestart voordat ze winnaar/verliezer/mol hebben bekendgemaakt.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #503 Gepost op: 2-03-2019, 23:54:36 »
Met die afbeelding van de Mol op de achterkant van het molgeld konden we (of toch Rat ;D) voortijdig bij elkaar puzzelen wie de Mol was.

Ik had ergens wel verwacht dat we op dit moment met verenigde krachten ook wel uitsluitsel over de Mol konden hebben aan de hand van de leaderpuzzel, maar eigenlijk is het niet meer gebleken dan wat spanningsopbouw voor de ontknoping, want we zijn er nog altijd niet uit wat het moet betekenen.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #504 Gepost op: 3-03-2019, 03:24:42 »
Het is een übersimpele gedachte maar op dit moment is het enige beeld wat niet vervangen is dat van Niels die de joker open tikt. Ik zou helemaal niet gek op kijken als dat beeld volgende week niet vervangen wordt en het de hint is. Voor iedereen en dus ook de mensen die niet weken hebben zitten puzzelen te zien. Eerlijkheidshalve kijk ik er ook niet van op als dit te simpel is gedacht en het ergens anders op uit komt.


Offline HaverMaud

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #505 Gepost op: 3-03-2019, 10:08:09 »
Dat zou een leuke theorie zijn!

Mijn zus kwam ook met een theorie over de leader. Ik heb geen idee of dit al ergens is gemeld (sorry daarvoor). Elke aflevering zien we steeds meer puzzelstukjes in een L vorm: meer L. Merel.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #506 Gepost op: 3-03-2019, 10:18:27 »
Mijn zus kwam ook met een theorie over de leader. Ik heb geen idee of dit al ergens is gemeld (sorry daarvoor). Elke aflevering zien we steeds meer puzzelstukjes in een L vorm: meer L. Merel.

 ::rofl:: Nee hoor, is pas een keer of 1000 genoemd, ook in alle media
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline HaverMaud

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #507 Gepost op: 3-03-2019, 10:30:12 »
Jammer! Ik volg niet alles online en vond ’m wel leuk! :)

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #508 Gepost op: 3-03-2019, 11:36:23 »
De executie is nu weggevallen uit de leader. Dat trekt mij over de streep om toch ook rekening te houden met die 'E'. Als je dan loslaat dat het op volgorde is, hebben we nu de eerder genoemde 'MOLVISIE'.

Ik denk niet dat het een directe hint naar de mol is. Het verwijst naar de afbeelding op de puzzel, of was domweg zelf een puzzel om ons bezig te houden.
Ik zie er wel een hint in naar de mol Sarah en haar guilty pleasure nummer ‘Vision of love’ van Mariah Carey waarvan ze zoiets zegt als dat het na de moment niet meer echt een geheim van haar zelf is. Oftewel, nu in de finale mag ze het eindelijk onthullen, lekker losgaan, Molvisie =we zien een vrouw op de afbeelding met de puzzelstukken. Het laatste puzzelstuk is haar guilty pleasure  ::vergroot::

Offline Vangu Vegro

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #509 Gepost op: 3-03-2019, 11:58:01 »
Zat ineens terug te denken aan seizoen 9 en de mol.nu hint (Letters die bij de testvragen aangeklikt werden, leidden naar een website waar een foto van Mol Jon te zien was).
Een hint van tien jaar geleden in de herhaling gooien lijkt me niet uitgesloten. Heb alleen nog niets kunnen vinden...  ::vergroot::
"Als onder makkelijk te mollen mollen mollen mollen mollen, mollen mollen mollen stukken makkelijker nog."   - Kees Torn

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #510 Gepost op: 3-03-2019, 14:09:57 »
Ik zie er wel een hint in naar de mol Sarah en haar guilty pleasure nummer ‘Vision of love’ van Mariah Carey waarvan ze zoiets zegt als dat het na de moment niet meer echt een geheim van haar zelf is. Oftewel, nu in de finale mag ze het eindelijk onthullen, lekker losgaan, Molvisie =we zien een vrouw op de afbeelding met de puzzelstukken. Het laatste puzzelstuk is haar guilty pleasure  ::vergroot::
Dat Vision of Love zou prima kunnen slaan op MOLVISIE. Wat ik dan niet begrijp is waarom de volgorde die getoond wordt MOLVISEI is. Waarom staan dan niet alle letters door elkaar, of in de volgorde waarin ze vervangen zijn (maar dan krijg je OILMSIVE). Is de editor misschien ook dyslectisch?

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #511 Gepost op: 3-03-2019, 15:23:23 »
In de podcast van deze week zegt Rik nogmaals dat er inderdaad een hint in de leader zit en dat die volgende week zal worden uitgelegd. Ben inmiddels wel benieuwd wat het nu wel is.
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #512 Gepost op: 3-03-2019, 15:25:27 »
In de podcast vertelt Rik dat we "voor de grote leaderhint" in aflevering 10 teruggaan naar Colombia. Kan best dat de winnaar (bijvoorbeeld "Sarah" op het portret) zo bekend wordt gemaakt in combinatie met de bekendmaking van de Mol in Amsterdam.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #513 Gepost op: 3-03-2019, 15:45:33 »
In de podcast vertelt Rik dat we "voor de grote leaderhint" in aflevering 10 teruggaan naar Colombia. Kan best dat de winnaar (bijvoorbeeld "Sarah" op het portret) zo bekend wordt gemaakt in combinatie met de bekendmaking van de Mol in Amsterdam.
Dat kan toch haast niet anders? Ik kan niet wachten  ::pinokkio::
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 15:50:06 door MartinJ »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #514 Gepost op: 3-03-2019, 15:51:44 »
Dat kan toch haast niet anders?

Ik bedoel maar dat het portret waar we Sarah in zouden kunnen herkennen best dat van de winnaar in plaats van de Mol kan zijn. En dat mogelijk ook de portretten van Niels en Merel (die in de leader nog niet te zien zijn) in Colombia in elkaar gepuzzeld zijn om voor een speciale ontknoping te zorgen.
« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 15:57:33 door Heinz »

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #515 Gepost op: 3-03-2019, 16:10:16 »
Ik bedoel maar dat het portret waar we Sarah in zouden kunnen herkennen best dat van de winnaar in plaats van de Mol kan zijn. En dat mogelijk ook de portretten van Niels en Merel (die in de leader nog niet te zien zijn) in Colombia in elkaar gepuzzeld zijn om voor een speciale ontknoping te zorgen.

Dit kan wel dat juichend persoon op één op die vlakken kunnen verklaren.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #516 Gepost op: 3-03-2019, 16:27:32 »
De danspartner van Niels wellicht?

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #517 Gepost op: 3-03-2019, 16:29:50 »
Wauw wat denken mensen moeilijk, ik.denk dat het puur toevallig is dat de letters zo uitkwamen. Het is een puzzel van de mol. Meest logische verklaring. Zeker nu we hem nog niet  in de reguliere uitzending gezien hebben.

 Tijdens de ontknoping krijgen we de beelden van de verdachten te zien waar tussendoor de puzzel in elkaar valt. Met uiteindelijk het gezicht van de mol. Waarna Sarah ik ben de mol zegt.

Case closed

« Laatst bewerkt op: 3-03-2019, 16:33:32 door DRenziboy »
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #518 Gepost op: 3-03-2019, 16:43:54 »
Wauw wat denken mensen moeilijk, ik.denk dat het puur toevallig is dat de letters zo uitkwamen.
Er zijn tenslotte maar 152587890625 mogelijke combinaties van 8 letters (en dan laat ik de Q weg).

Offline chocomol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Merel is de mol (dat rijmt)
Re: [Theorie] Hints in de Leader
« Reactie #519 Gepost op: 3-03-2019, 16:45:31 »
Er zijn tenslotte maar 152587890625 mogelijke combinaties van 8 letters (en dan laat ik de Q weg).

::ok::