Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade  (gelezen 129296 keer)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #100 Gepost op: 27-01-2019, 21:53:33 »
 ::rofl::

Offline KeyW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #101 Gepost op: 27-01-2019, 22:00:50 »
In elke kamer stond er een bordje, wij hebben gewoon maar 15/20 bordjes gehoord waardoor de schema's onvolledig lijken.
Evelien moest naar een kamer die eindigde op 10 -> 510
Sinan moest naar een kamer die eindigde op 11 en aangezien we achteraf horen dat er 4 mensen fout (en dus ook 4 mensen goed) staan, kunnen we door deductie achterhalen dat hij juist staat.
Ook Niels moest op een balkon staan met 10 achteraan. Dus als 410 fout is, moet 210 juist zijn.

Excuses dan heb ik het één en ander gemist

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #102 Gepost op: 27-01-2019, 22:12:50 »
Misschien één hotelgast die zich stellig had voorgenomen die dag lekker op het balkon te vertoeven met een goed boek en een goede pot koffie.

 ::fluit::

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #103 Gepost op: 27-01-2019, 22:15:28 »
 ::rofl::

Als er nog meer gasten in het hotel zaten, kan ik me voorstellen dat die niet in beeld hoeven. Of misschien stond er wel een cameraman op het balkon? Ook niet zo mooi in de edit.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #104 Gepost op: 27-01-2019, 22:17:27 »
@annebeestje: ::rofl::

Serieus: Ik vermoed inderdaad een cameraman. In de podcast zei Rik dat het het hotel was waar de crew verbleef en dat het verder leeg was. Ze zijn ook door Riks hotelkamer gerend.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #105 Gepost op: 27-01-2019, 22:19:16 »
::rofl::

Als er nog meer gasten in het hotel zaten, kan ik me voorstellen dat die niet in beeld hoeven. Of misschien stond er wel een cameraman op het balkon? Ook niet zo mooi in de edit.

Nogmaals: waarom dan dit shot gebruiken? En een crewlid is als de wiedeweerga weg te fluiten. En de fotoshop is - hoewel ik twee keer moest kijken - welbeschouwd tamelijk klungelig, met verwrongen perspectief en onmogelijke schaduw...
Woosie down?

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #106 Gepost op: 27-01-2019, 22:32:52 »
Nogmaals: waarom dan dit shot gebruiken? En een crewlid is als de wiedeweerga weg te fluiten. En de fotoshop is - hoewel ik twee keer moest kijken - welbeschouwd tamelijk klungelig, met verwrongen perspectief en onmogelijke schaduw...
Het is waarschijnlijker dat er apparatuur o.i.d. is blijven staan/liggen en dat ze dat pas in de montage gezien hebben. Dan kan je het shot niet meer overdoen dus moet je iets plakken. Waarom dit balkon en niet een ander, minder opvallend... waarschijnlijk omdat de andere bruikbare balkon's dicht zaten.

Offline Eveline82

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #107 Gepost op: 27-01-2019, 22:34:17 »
Was dat shot ook bij 25.33? Want dat is weer samen 13 🤣

Offline widm1992

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #108 Gepost op: 27-01-2019, 23:15:09 »
Het is waarschijnlijker dat er apparatuur o.i.d. is blijven staan/liggen en dat ze dat pas in de montage gezien hebben. Dan kan je het shot niet meer overdoen dus moet je iets plakken. Waarom dit balkon en niet een ander, minder opvallend... waarschijnlijk omdat de andere bruikbare balkon's dicht zaten.

Is er niet nog een vergelijkbaar overzichtsshot te zien? En is daar ook geplakt? Anders zou je van daar het balkon toch kunnen knippen?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #109 Gepost op: 27-01-2019, 23:17:07 »
Als je een rekenmachine omdraait lees je ei.

En een merel legt ook een ei.
(inkoppertje)
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #110 Gepost op: 28-01-2019, 11:34:57 »
En een merel legt ook een ei.
(inkoppertje)

Hier kan ik op verder gaan, maar dan evolueren we naar totaal nutteloze WIDM-hints.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #111 Gepost op: 28-01-2019, 11:52:07 »
Stel je bent de mol en weet dat de groep deze opdracht zonder molboekjes oppakt, waar ga je staan?
Volgens mij bijna zeker in de goede kamer. De opdracht wordt toch welverprutst en het is een prima gelegenheid om een keer iets goeds te doen (en dat moet je als mol).
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #112 Gepost op: 28-01-2019, 13:41:08 »
Stel je bent de mol en weet dat de groep deze opdracht zonder molboekjes oppakt, waar ga je staan?
Volgens mij bijna zeker in de goede kamer. De opdracht wordt toch welverprutst en het is een prima gelegenheid om een keer iets goeds te doen (en dat moet je als mol).

Je checkt wel eerst dat er ook effectief iets fout gaat. Indien de andere 7 het toch goed zouden doen moet je toch wat verzinnen.

Maar het is voor mij inderdaad ook iets waarschijnlijker dat de Mol goed stond en achteraf wat kon wijzen naar anderen.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #113 Gepost op: 28-01-2019, 15:08:47 »
Je checkt wel eerst dat er ook effectief iets fout gaat. Indien de andere 7 het toch goed zouden doen moet je toch wat verzinnen.

Maar het is voor mij inderdaad ook iets waarschijnlijker dat de Mol goed stond en achteraf wat kon wijzen naar anderen.
Of gewoon zoals Robèrt (alt-0232 wordt al een gewoonte) : Ik ben de mol, dus wijzen jullie mij maar waar ik moet staan. Zo niet, dan is de opdracht mislukt, prima.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #114 Gepost op: 28-01-2019, 15:47:21 »
Robèrt leidt in het dagelijks leven een succesvol bedrijf. Ik kan dat niet helemaal rijmen met zijn rol van passieve opa in WIDM.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #115 Gepost op: 28-01-2019, 16:30:28 »
Zo passief vind ik 'm niet. Maar bij deze opdracht kreeg hij de gelegenheid gewoon niet om er wat structuur in te brengen omdat diverse kandidaten er snel vandoor gingen om hun eigen spel te spelen.

Offline Momferdina

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #116 Gepost op: 28-01-2019, 17:42:32 »
Is er niet nog een vergelijkbaar overzichtsshot te zien? En is daar ook geplakt? Anders zou je van daar het balkon toch kunnen knippen?

heb wel een foto die vergelijkbaar is, waar het wel origineel is volgens mij. Daar staat Niels op het balkon.... waarom "zijn" begin balkon eroverheen is geplakt... hij wordt weggedrukt?
Zij die van orde en netheid houden, zijn gewoon te lui om te zoeken...

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #117 Gepost op: 28-01-2019, 21:09:34 »
Op de eerste foto komt Jamie net aan bij het balkon op 2012, bij het tweede shot gaat hij net weg. Ik denk dat op 2011 een cameraman heeft gestaan, die weg is gegaan omdat Niels aankwam.

Het blijft wel een vreemde oplossing. Ik ben zelf redelijk ervaren met foto en videobewerking. Wat hier gebeurt is echt een doodzonde. Totaal verkeerd perspectief. Ze hadden beter (en makkelijker) hetzelfde balkon uit een ander shot kunnen gebruiken, dan viel het totaal niet op.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline m0lmuis

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #118 Gepost op: 28-01-2019, 21:33:09 »
Er is veel bewerkt in de volgorde. O.a. Sinan die een stoel pakt en er lekker op gaat zitten, staat later weer op zijn balkonnetje zónder stoel, en daarna weer met stoel, én weer zonder.....

Waarom het balkonnetje van Niels overlapt is snap ik echt niet.

Deze eerste is van 2.13.


Deze tweede van 7.06.



Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 2: Serenade
« Reactie #119 Gepost op: 28-01-2019, 21:36:36 »
Een opdracht die spontaan in een paar minuten bedacht werd. Knap hoor  ::bravo::

De mol zou hier inderdaad goed kunnen staan, aangezien er toch geen geld werd verdiend. Vandaar dat de actie van Merel zeer raar zou zijn als ze de mol was.