Poll

Jokers stelen is

oké
niet oké

Auteur Topic: Jokers stelen  (gelezen 29084 keer)

Offline Duncton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers stelen
« Reactie #180 Gepost op: 30-01-2019, 10:44:32 »
If I was a haircut would you wear a hat?

Offline Lukie4

  • winnaar WIDM-pool 2018
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je alles geeft, verlies je niets
Re: Jokers stelen
« Reactie #181 Gepost op: 30-01-2019, 17:37:49 »
Maar waarom dan perse de joker van Evelien en niet van een van de anderen die (mogelijk) nog een joker zou hebben?
Ik zou het zelf juist onverteerbaar vinden als de mol op die wijze beslist over doorgaan of niet... Dat is toch niet de opdracht van een mol?
een mol heeft ook wel eens een joker weggegeven ::art::
Life can only be understood backwards; but it must be lived forwards.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Jokers stelen
« Reactie #182 Gepost op: 30-01-2019, 18:56:41 »
een mol heeft ook wel eens een joker weggegeven ::art::

En dat was blijkens de berichten in dit draadje ook al discutabel... :-X
Woosie down?

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: Jokers stelen
« Reactie #183 Gepost op: 30-01-2019, 19:07:48 »
En ook toen waren de reacties zeer heftig te noemen. Men had het over dat de mol zijn maatje overlaadde met jokers. Maar uiteindelijk bleek het effectief maar om slechts één joker te gaan.
Het blijft toch verwonderlijk om te zien hoe sommige mensen zo heftig kunnen reageren op iets wat eigenlijk een onderdeel van het spel is. Een heksenjacht om niks eigenlijk. Ik zou zeggen, verbruik je energie aan de echte problemen in de wereld en laat WIDM zijn zoals WIDM ooit begonnen was, een spel waarin list en bedrog een onderdeel is.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #184 Gepost op: 30-01-2019, 19:58:48 »
Maar waarom dan perse de joker van Evelien en niet van een van de anderen die (mogelijk) nog een joker zou hebben?
Drie is te veel zeiden Niels en Jamie.

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: Jokers stelen
« Reactie #185 Gepost op: 31-01-2019, 20:12:12 »
« Laatst bewerkt op: 31-01-2019, 20:19:24 door Bubbeltje »
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #186 Gepost op: 31-01-2019, 20:41:00 »
Ik blijf het een strakke actie vinden! (Let op: buiten dit spel zou ik het absoluut niet goed keuren.)

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jokers stelen
« Reactie #187 Gepost op: 31-01-2019, 20:44:52 »
Ik geloof ook niet dat iemand die op oke geklikt heeft, dat vind (dat dit buiten een spel kan). Vond het ook mooi zoals Niuno het omschreeft, WIDM is een spel waar list en bedrog geoorloofd is. De kandidaten snappen dat blijkbaar weer al te goed. ::bravo::

Staat ook filmpjes op de Instagram van Nielson en Gerard Ekdom

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #188 Gepost op: 31-01-2019, 20:54:48 »
Ik geloof ook niet dat iemand die op oke geklikt heeft, dat vind (dat dit buiten een spel kan).
Ik heb zelf op okay geklikt. Heb al in een eerdere reactie gezegd dat ik vind dat het bij het spel hoort. Hoe meer van dit, hoe beter!

anoniem 30784

  • Gast
Re: Jokers stelen
« Reactie #189 Gepost op: 31-01-2019, 21:38:03 »
Het programma zou toch een stuk saaier zijn als het spel nooit hard gespeeld zou worden. Vorig seizoen zag je ook dat Loes en Ruben Jan het spel uit wilden spelen door te doen alsof zij een bondje met hem aan wilden gaan. Daar hoor je dan weer geen haan naar kraaien. En zo zie je maar weer dat de kandidate die de dupe is van het harde spel er zelf uiteindelijk helemaal niet zo erg mee zit.

Re: Jokers stelen
« Reactie #190 Gepost op: 1-02-2019, 22:31:33 »
Ik vind het stelen van een joker echt niet oké. Vooral omdat het de deur openzet naar het stelen van molboekjes en andere vormen van sabotage. Verder vind ik dat het gewoon niet bij het spel hoort.

Dat mensen hier onderscheid maken tussen stelen en omruilen snap ik niet.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #191 Gepost op: 1-02-2019, 22:46:42 »
Ik vind het stelen van een joker echt niet oké. Vooral omdat het de deur openzet naar het stelen van molboekjes en andere vormen van sabotage. Verder vind ik dat het gewoon niet bij het spel hoort.

Dat mensen hier onderscheid maken tussen stelen en omruilen snap ik niet.
Open zet? Het stelen van molboekjes is al een paar keer gedaan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #192 Gepost op: 1-02-2019, 23:09:21 »
Ik vind het stelen van een joker echt niet oké. Vooral omdat het de deur openzet naar het stelen van molboekjes en andere vormen van sabotage. Verder vind ik dat het gewoon niet bij het spel hoort.

Dat mensen hier onderscheid maken tussen stelen en omruilen snap ik niet.
Nog een keer dan. Als de joker gestolen is weet je waar je aan toe bent met de test. Je hebt geen voordeel meer boven de rest.
Als je denkt dat je een joker hebt is het verstandig om op safe te spelen. Je kunt je permitteren om op meer kandidaten te spreiden, want je hebt die extra vraag meer goed. Blijkt die joker vals dan verlies je niet alleen die ene vraag van de joker maar mogelijk extra vragen door het extra spreiden. Dat is gewoon een kwestie van kansberekening. Duidelijker kan ik het niet uitleggen. Eén vraag meer of minder maakt in deze fase vaak het verschil tussen door zijn en naar huis moeten. 

Als je weet dat jouw joker is gestolen ga je de medekandidaten hierover aanspreken en sommige mensen kunnen slecht liegen. Hiermee zou je zelfs een voordeel kunnen krijgen want je mag ervan uitgaan dat de Mol geen jokers steelt en dus minder op de dief of mogelijke dieven in kunnen zetten.

Als je 100% zeker wie de dief is zou het je zelfs voordeel op kunnen leveren! Want er is 1 kandidaat minder en dat levert je minimaal 10% meer kans om een vraag goed te beantwoorden. Met 20 vragen levert dit gemiddeld 2 goede antwoorden extra op! Twee jokers!

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2019, 23:18:01 door MartinJ »

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jokers stelen
« Reactie #193 Gepost op: 1-02-2019, 23:15:37 »
Ik denk dat het wel duidelijk is. Ik deel alleen je mening niet, ik vind dat in een spel dit geoorloofd is. Maar ik respecteer je mening wel. Ik hoop dat het andersom ook zo is. ::jaja::

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Jokers stelen
« Reactie #194 Gepost op: 1-02-2019, 23:28:02 »
Zelfs na meer dan 250 stemmen blijft het rond de tweederde  ::jaja:: versus éénderde  ::ohno::

Nogmaals: hoe zou deze verhouding liggen in een poll met de derde optie 'Ja, mits het voor de bestolene duidelijk is dat hij niet meer over de joker beschikt'?
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Jokers stelen
« Reactie #195 Gepost op: 1-02-2019, 23:33:06 »
Zelfs na meer dan 250 stemmen blijft het rond de tweederde  ::jaja:: versus éénderde  ::ohno::

Nogmaals: hoe zou deze verhouding liggen in een poll met de derde optie 'Ja, mits het voor de bestolene duidelijk is dat hij niet meer over de joker beschikt'?

*Kijkt naar rechts in de camera* "Dat ziet U volgende week."

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #196 Gepost op: 1-02-2019, 23:36:54 »
Zelfs na meer dan 250 stemmen blijft het rond de tweederde  ::jaja:: versus éénderde  ::ohno::

Nogmaals: hoe zou deze verhouding liggen in een poll met de derde optie 'Ja, mits het voor de bestolene duidelijk is dat hij niet meer over de joker beschikt'?
En ook als je een representatieve steekproef zou hebben. Je loopt hier namelijk een groot risico dat mensen met een extreme mening eerder gaan reageren. Bijvoorbeeld mensen die vinden dat het spel niet hard genoeg gespeeld kan worden en de rest maar "watjes" vinden. Ik denk, of eigenlijk hoop ik, dat de zwijgende meerderheid veel eerder geneigd is om dit soort vals spel niet oké te vinden. Je zou de vraag ook kunnen stellen in de term van: wat zou je zelf ervan vinden als een joker van jou zonder dat je het weet door iemand wordt verruild voor een valse joker? Of iets in die trant. Zeg je dan ook. O, dat maakt mij niet uit, moet kunnen? Of denk je er dan anders over? Want daar komt het eigenlijk op neer. Sommige mensen zijn geneigd om over veel dingen te denken: dat gebeurt mij niet.
« Laatst bewerkt op: 1-02-2019, 23:39:35 door MartinJ »

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Jokers stelen
« Reactie #197 Gepost op: 1-02-2019, 23:56:40 »
Sommige mensen zijn geneigd om over veel dingen te denken: dat gebeurt mij niet.

In dit geval is dat een correcte neiging. Een meerderheid van de Forummers zal nooit aan Wie is de Mol deelnemen. De vraag is dan ook specifiek op dit spel van toepassing. Geen enkele vergelijking - moord of Monopoly - gaat hier op.
Woosie down?

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #198 Gepost op: 2-02-2019, 00:11:19 »
*Kijkt naar rechts in de camera* "Dat ziet U volgende week."

 ::gaap:: laat er a.j.b. morgen wat boeiends in de aflevering gebeuren zodat deze poll de archieven in kan. Eens dat er nog een optie bij had gemoeten hoor maar ik vind het ergens ook een onzinnig onderwerp. De makers hebben duidelijk besloten dat het wel oké is anders hadden ze Niels zijn joker wel ongeldig verklaard en niet die van Evelien.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Jokers stelen
« Reactie #199 Gepost op: 2-02-2019, 00:15:42 »
Ja maar er was wel wat geks aan de hand. Ik heb de podcast beluisterd en Rik zegt dat het een geheel onverwachte ontwikkeling was dat iemand een kapotte joker weer zo goed in elkaar zou krijgen en in het spel weer terug deed. De crew heeft het dus laten begaan, maar stond duidelijk niet in het draaiboek, zo'n vondst. Misschien dus volgend jaar anders.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)