Poll

Sinds welk seizoen volg jij WIDM?

Seizoen 1 (1999-2000, Australië)
Seizoen 2 (2001, Schotland)
Seizoen 3 (2002, Portugal)
Seizoen 4 (2003, Canada)
Seizoen 5 (2005, Australië/Indonesië)
Seizoen 6 (2006, Argentinië)
Seizoen 7 (2007, Thailand)
Seizoen 8 (2008, Mexico)
Seizoen 9 (2009, Noord-Ierland/Jordanië)
Seizoen 10 (2010, Japan)
Seizoen 11 (2011, El Salvador/Nicaragua)
Seizoen 12 (2012, IJsland/Spanje)
Seizoen 13 (2013, Zuid-Afrika)
Seizoen 14 (2014, Hongkong/Filipijnen)
Seizoen 15 (2015, Sri Lanka)
Seizoen 16 (2016, Dominicaanse Republiek)
Seizoen 17 (2017, Verenigde Staten)
Seizoen 18 (2018, Georgië)
Seizoen 19 (2019, Colombia)
Ik ben per ongeluk op deze site beland.

Auteur Topic: Hoe lang ben jij al een Molloot?  (gelezen 10931 keer)

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Gepost op: 28-01-2019, 20:36:34 »
De vorige aflevering lijkt inmiddels geheel afgekloven, dus hierbij tot komende zaterdag een staaltje bezigheidstherapie annex publieksonderzoek. Hoe lang kijk jij al naar Wie is de Mol? Weet jij nog wie Wilmie was, hoe een executie bijna misging door een foute parachutesprong, hoe je Spaghetti Blue Sky maakt en wat Japanse Meters zijn? Of begin je pas te lachen bij de term Etherdiscipline?
Woosie down?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #1 Gepost op: 28-01-2019, 20:41:18 »
Kan een interessant topic worden.

Voor mij: Als Belg had ik op jonge leeftijd nog seizoen 3 van De Mol in 2003 meegepikt. Daar is de liefde ontstaan, maar helaas was dat het laatste seizoen in Vlaanderen en had ik geen idee dat er een Nederlandse versie bestond.

Pas in 2014 heb ik per toeval de Nederlandse versie ontdekt en kon ik vanaf aflevering 1 live volgen. Na dat seizoen heb ik seizoenen 5 tot en met 13 gekeken met kennis van wie de Mol ging zijn dat seizoen.

Sinds 2015 ben ik dan op dit forum beland toen de term "hulpmol" een dingetje was. ;)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #2 Gepost op: 28-01-2019, 20:43:02 »
Haha ja ik was er al bij vanaf seizoen 1 met die beteuterde Robin... maar ik had de mol zelf ook fout!! Tijd om te relaxen was er ook, ik weet nog Prince en John die doken in het zwembad.

En leuke uitspraken, ja "Dan maar zonder mol", was dat niet Kerstin? Zoveel mooie figuren.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #3 Gepost op: 28-01-2019, 20:47:41 »
Sinds seizoen 11 heb ik alles gevolgd.  ::trots:: Ik kan me ook nog wel een paar beelden herinneren uit seizoen 8 met Dennis Weening, maar voor eerdere seizoen was ik toen echt nog te jong.

Online Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #4 Gepost op: 28-01-2019, 20:48:35 »
Ik kijk het sinds 2012, toen een aantal vrienden tegen me zeiden dat ik het écht eens moest proberen. Vanaf aflevering 1 was ik verkocht  ::love:: Aan het seizoen 2012 heb ik daarom ook mooie herinneringen, ik ontdekte toen hoe het spel een beetje in elkaar zat. Ik keek het nog heel naïef ::rofl::

Het jaar daarop kwam, logischerwijs, seizoen 13. Dit seizoen vond ik zo steengoed, dat ik meer wilde weten van Wie is de Mol. Ik kwam op dit forum terecht waar ik toen nog, zonder account, meelas. Door mijn enthousiasme ben ik de seizoenen 5 t/m 11 terug gaan kijken toen seizoen 13 klaar was. Soms wel 3 afleveringen op een dag  ::rofl:: Hierna ben ik ook respectievelijk seizoen 3, 4, 2 en 1 gaan kijken. In 2013 ben ik er dus achter gekomen dat ik toch wel een tikkie verslaafd was aan het programma. Een molloot dus  :P

Offline Erik Leppen

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Follow the molpunten
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #5 Gepost op: 28-01-2019, 20:50:36 »
En leuke uitspraken, ja "Dan maar zonder mol", was dat niet Kerstin? Zoveel mooie figuren.
Karen, volgens mij.

Ja, ik kijk dit al sinds seizoen 1, 1999. Maar echt molloot was ik eigenlijk pas later. Ik geloof dat ik rond 2006 ontdekte dat er zoiets bestond als een forum over dit programma. Rond die tijd ben ik volgens mij hier beland. In 2007 en 2008 had ik een beetje een forumpauze (geen idee waarom) en vanaf 2009 ben ik weer actief geweest op het forum, en vanaf 2011 (mijn favoriete seizoen, nog steeds denk ik) ben ik toch wel definitief molloot. De seizoenen 2011 en later ken ik dan ook beter dan die van 2010 en eerder.

De Vlaamse seizoenen 1, 2, 3 nooit gezien. Nog steeds niet. Ik heb alleen seizoenen teruggekeken die ik ook "live" heb gevolgd.
Maar ze gaan natuurlijk niet zeggen van, de mol is, eh, Klaas

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #6 Gepost op: 28-01-2019, 20:52:24 »
Vanaf seizoen 2 kijk ik, wil nooit meer zonder. ;D
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #7 Gepost op: 28-01-2019, 20:53:15 »
Maar echt molloot was ik eigenlijk pas later.


We vatten de term ruimhartig op, als in 'vaste kijker'.  ;)
Woosie down?

Offline molE13

  • Forumlid
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #8 Gepost op: 28-01-2019, 20:54:19 »
Sinds 2011 (destijds niet heel trouw gekeken). Ben het echt gaan volgen in 2012, en nadat deze serie was afgelopen de oude series (vanaf 2005) gaan bekijken.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #9 Gepost op: 28-01-2019, 20:57:25 »
De eerste seizoenen volgde ik half, omdat ik het vaak vergat. Laatste jaren bewust gekeken. En ook het Filipijnen-seizoen, omdat ik dat een mooi land vind. (maar in zo'n situatie ben ik meer bezig met 'waar is de mol'?

Laatste twee jaren en dit seizoen volg ik veel fanatieker. En daardoor (via Google) ook op dit forum terechtgekomen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #10 Gepost op: 28-01-2019, 20:59:03 »
Ik ben begonnen met kijken in 2005, toen was ik 5 jaar en mocht alleen nog kleine stukjes zien. In 2006 mocht ik alle opdrachten kijken en sinds 2007 heb ik slechts 3 afleveringen niet 'live' kunnen kijken en sinds datzelfde jaar ben ik ook alle fora gaan afstruinen. Dus ik zou zeggen molloot sinds 2007. En sinds 2015 iets fanatieker geworden qua speuren rondom de opnameperiode en mogelijke kandidaten.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #11 Gepost op: 28-01-2019, 21:00:52 »
Sinds het seizoen in Oregon pas. Qua sfeer vond ik die de beter dan die van Georgië en die van nu.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #12 Gepost op: 28-01-2019, 21:02:32 »
Sinds het seizoen in Oregon pas. Qua sfeer vond ik die de beter dan die van Georgië en die van nu.

Ik heb ook de indruk dat je eerste live seizoen altijd net dat tikkeltje meer indruk maakt.

Ik lees hier vaak dat 2014 voor de meesten hier geen wauw-seizoen was, maar ik vind dat nog steeds een geweldig seizoen. ;D

Offline Conejo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Look at this face..
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #13 Gepost op: 28-01-2019, 21:08:26 »
Sinds Noord-Ierland/Jordanië geen aflevering gemist  ::ok::
WIDM-pool resultaten: '11-#321, '12-#133, '13-#53, '14-#9, '15-#144, '16-#30, '17-#212, '18-#48

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #14 Gepost op: 28-01-2019, 21:11:23 »
Sinds ergens halverwege aflevering 2 van seizoen 2. En ja, dat blijft een geweldig seizoen voor me. Maar aan WIDM 3 en De Mol 3 heb ik nog betere herinneringen. Dat de nieuwe De Mol 4 in 2016 het gevoel van toen wist te evenaren was dan ook een prachtige ervaring.

Offline Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #15 Gepost op: 28-01-2019, 21:24:04 »
Ik zag mijn eerste Molalfevering toen ik 9 was ::regenboog:: Aflevering 9 van seizoen 6, ik begreep het spelletje nog niet zo goed. Maar toen ik een week later er achter kwam dat er 'verborgen aanwijzingen' in het programma zaten, was ik verkocht.
Sindsdien ben ik elk seizoen een stapje verder gegaan, tot ik in 2009 op forums kwam en seizoenen ging terugkijken. Toen ik hoorde dat Frits Sissing samen met Pieter Jan in een vliegtuig was gespot was het hek van de dam en toen ben ik hier beland. De rest is geschiedenis ;D

Voor mij blijft
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)
de beste Mol ooit en ik nog altijd op de terugkeer van de topito's ::love:: Maar ik bedacht me toevallig vandaag inderdaad: als er in seizoen 8 'gevulde jokers' hadden gezeten of een zwarte vrijstelling, dan had ik dát waarschijnlijk de beste twist ooit gevonden.

Ik kijk nu de laatste jaren iedere zomer één van de drie 'klassieke' De Mol-seizoenen terug, seizoen 3 staat op de planning. Dan heb ik ze allemaal gehad ;D
...óf niet!

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #16 Gepost op: 28-01-2019, 21:24:58 »
Vanaf 2007 leerde ik het programma kennen en heb ik verschillende stukken gezien. Was meteen verkocht ::love::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Cool Cat_86

  • Forumlid
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #17 Gepost op: 28-01-2019, 21:29:51 »
Kan een interessant topic worden.

Voor mij: Als Belg had ik op jonge leeftijd nog seizoen 3 van De Mol in 2003 meegepikt. Daar is de liefde ontstaan, maar helaas was dat het laatste seizoen in Vlaanderen en had ik geen idee dat er een Nederlandse versie bestond.

Pas in 2014 heb ik per toeval de Nederlandse versie ontdekt en kon ik vanaf aflevering 1 live volgen. Na dat seizoen heb ik seizoenen 5 tot en met 13 gekeken met kennis van wie de Mol ging zijn dat seizoen.


Hier dus ook zo! Alleen keek ik als kind wel alle 3 de Vlaamse seizoenen.
Daarna ook niet echt meegekregen dat het verder ging in Nederland, en pas ook in 2014 het toevallig ontdekt. En sindsdien grote fan  ::jaja::

De vorige seizoenen moet ik nog eens bekijken, maar geen idee of dit nu nog kan voor Belgen? Ik zag wel seizoen 3, wat echt een fantastisch seizoen was.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #18 Gepost op: 28-01-2019, 21:31:19 »
Hier dus ook zo! Alleen keek ik als kind wel alle 3 de Vlaamse seizoenen.
Daarna ook niet echt meegekregen dat het verder ging in Nederland, en pas ook in 2014 het toevallig ontdekt. En sindsdien grote fan  ::jaja::

De vorige seizoenen moet ik nog eens bekijken, maar geen idee of dit nu nog kan voor Belgen? Ik zag wel seizoen 3, wat echt een fantastisch seizoen was.

Alle seizoenen die ooit gemaakt zijn in België en Nederland zijn gratis ergens te vinden. Je gaat alleen wat moeten wennen aan de kwaliteit van sommige opnames. Het zijn niet bepaald HD-tjes. ::rofl::

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Hoe lang ben jij al een Molloot?
« Reactie #19 Gepost op: 28-01-2019, 21:37:50 »
Eén van mijn dochters wees me in 2007 op WIDM. We hebben samen een aflevering bekeken en ik vertrouwde Inge meteen niet. Van 2008 heb ik afleveringen gezien maar ik herinner me vooral de reünie in het kasteel in Lisse waar de mol zo'n plezier had in zijn  molacties en de verborgen aanwijzingen. Dat je als kijker mee kon speuren vond ik zo leuk dat ik sinds 2009 fanatiek kijker werd en actief op fora.

Ik heb wel geprobeerd de oude series terug te kijken maar haakte af door de beeldkwaliteit en de traagheid. De legendarische acties van George heb ik wel teruggezien.

De nieuwste Vlaamse series en de enige Franse heb ik ook gevolgd.