Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen  (gelezen 35446 keer)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #160 Gepost op: 16-02-2019, 12:03:45 »
Ik ben het ook eens met @Moedermol. Alleen vind ik wel dat zij al veel eerder door de montage verdacht werd gemaakt. Dat gebeurde al bij de laseropdracht. Ik vond dit al zo opvallend dat ik Sarah daarna al niet meer ging verdenken. Op datzelfde moment werd Rick Paul gepositioneerd als de betrouwbare kandidaat die tenminste geld binnenbrengt, ook al is het maar €50.
Je vergat ook nog dat (weer Rick Paul) zegt dat hij Sarah bij de Links / Rechts opdracht 2 keer tegenkwam dat ze stilstond en haar schouders ophaalde.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #161 Gepost op: 16-02-2019, 13:58:22 »
Ik ben het ook eens met @Moedermol. Alleen vind ik wel dat zij al veel eerder door de montage verdacht werd gemaakt. Dat gebeurde al bij de laseropdracht. Ik vond dit al zo opvallend dat ik Sarah daarna al niet meer ging verdenken. Op datzelfde moment werd Rick Paul gepositioneerd als de betrouwbare kandidaat die tenminste geld binnenbrengt, ook al is het maar €50.
Je vergat ook nog dat (weer Rick Paul) zegt dat hij Sarah bij de Links / Rechts opdracht 2 keer tegenkwam dat ze stilstond en haar schouders ophaalde.

Ja, dat klopt allemaal  ;)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #162 Gepost op: 16-02-2019, 14:16:44 »
.Tijdens de aflevering wordt uitgebreid belicht dat hij deed alsof zijn porto het niet doet en hoe raar het is dat hij alsnog bij Rik aankwam toen ronde 1 al voorbij was, aangezien er gezegd was dat iedereen stil moest blijven staan op zijn plaats (terwijl dat helemaal niet mols gedrag is aangezien je hier als mol niets mee bereikt).

Maar dit gebeurde toch gewoon? Het zou raar zijn als dit uit de montage geknipt zou zijn. Het was  belangrijk om te laten zien dat hij zich niet aan de regels hield. Rick Paul gedroeg zich hier verdacht  en dit is geen verdachtmaking door montage. Daarnaast is het raar dat zijn 100 euro wel werd toegekend en het geld  van Niels niet. Terwijl  beiden zich niet aan de afspraken hielden.

De smoes van Rick Paul was doorzichtig en Sinan trapte er niet in maar ik denk dat dit ook in de montage bleef omdat we hiervan in aflevering 10 nog iets terugzien misschien omdat de mol zijn 2e ronde niet gereden heeft en iets anders te doen had?
Nou ja, dat is speculatie.......

Moet Rick Paul wel de mol zijn natuurlijk. ;)


Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #163 Gepost op: 16-02-2019, 17:05:45 »
Maar even wat anders. Ik heb weer een heel duidelijk verschil gezien (nummertje "+") in de stenen dat ze eigenlijk hadden moeten zien. Dat zit in het begin als Rick Paul verschil 3 aanwijst (ook op deze foto weergegeven).
Er ligt hier links toch duidelijk een extra steen? Dit verschil was niet zichtbaar vanuit het shot dat ik heb gebruikt voor de overzichtsfoto. Misschien ligt op de plek van de missende steen wel een joker? Een mooi verstop plekje?
Volgens mij ligt er in jou screenshot van de rechterkant net een steen voor de steen die jij denk dat ontbreekt en is er geen verschil. Dit is de rechterkant vanuit een andere camera hoek.
Ik hoop dat we ergens te zien of horen krijgen wat de juiste verschillen waren.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #164 Gepost op: 20-02-2019, 22:53:42 »
Sinan heeft heel langzaam gereden op de wals. Loopt daarna naar RP en Merel. Ze hebben het over de mol opdracht. Merel:wat is de vijfde. Sinan meteen dat is die ene daar hebben we geen tijd meer voor. Je zou verwachten dat RP sneller zou reageren dan Sinan want dat is heel vaak zo, maar hier had Sinan zijn antwoord al klaar en reageert snel. Het langzaam rijden met de wals is vertragen geweest waardoor er geen tweede opdracht meer gedaan kon worden.

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #165 Gepost op: 20-02-2019, 23:26:09 »
Wat ik achteraf gezien erg vreemd vind is dat RP en Jamie volgens hun eigen zeggen vol op elkaar gestemd hebben en eruit vlogen. Maar in deze opdracht zijn ze elkaar amper tegengekomen en werkten vnl met Niels en Merel. Daar waren, ondanks wat wij zagen op beeld, toch geen redenen voor Jamie en RP om anders te stemmen.
RP toch vertrouwen in Merel bij zoek de verschillen? Jamie geen alarm bij de vierkantjes tellen met Niels?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #166 Gepost op: 20-02-2019, 23:40:15 »
Volgens mij ligt er in jou screenshot van de rechterkant net een steen voor de steen die jij denk dat ontbreekt en is er geen verschil. Dit is de rechterkant vanuit een andere camera hoek.
Ik hoop dat we ergens te zien of horen krijgen wat de juiste verschillen waren.
Ja, daar lijkt inderdaad dat er toch een steen ligt.

Wat mij nog steeds bezig houdt is dat de opdrachten bij 2 duo's mislukte (Merel / Rick Paul en Niels / Jamie) maar bij het andere duo (Sarah / Sinan) wel lukte. Zou dit komen omdat er bij een duo met 2 kandidaten, beide hun best doen om verdacht te zijn, waardoor de opdracht dus mislukt? In een duo met de Mol zal de Mol in ieder geval zich niet verdacht willen maken. Als de ander in dit duo denkt dat de ander de Mol is, heeft het ook weinig zin om je tegenover die ander verdacht te maken. Van Sarah krijgen we geen verdenking te zien. Zou zij Sinan verdenken en Sinan de Mol zijn, zodat beide geen reden hebben om te mollen?

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #167 Gepost op: 20-02-2019, 23:51:16 »
Precies mijn gedachtengang, MartinJ.
Wij kregen vrij actieve acties te zien met vierkanten, touwen en stenen. Terwijl de Mol buiten heeeeeeel rustig op de wals zat. Sarah werd er al ongedurig van. Schouderophalen van Sinan. Mwah, tijd zat. Beetje geld verdiend maar niks ingezet dus toch wat verloren.
Bij de negen verschillen zeggen dat het goed is. Bij de puzzel in ieder geval iets gedaan waardoor het niet lukte. Tijd rekken sowieso.

Offline Michmol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Ontdekking van Paaseiland 1722
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #168 Gepost op: 21-02-2019, 00:01:11 »
Ik ben de eerste om mijn geringe ervaring in de wegenbouwsector toe te geven, maar kan zo'n wals überhaupt sneller dan een Canta?
Woosie down?

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #169 Gepost op: 21-02-2019, 00:19:32 »
Hihi, nou als je er mee gaat steken en overleggen of het wel past is zo'n wals nóg langzamer.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #170 Gepost op: 21-02-2019, 09:45:42 »
Wij kregen vrij actieve acties te zien met vierkanten, touwen en stenen. Terwijl de Mol buiten heeeeeeel rustig op de wals zat. Sarah werd er al ongedurig van. Schouderophalen van Sinan. Mwah, tijd zat. Beetje geld verdiend maar niks ingezet dus toch wat verloren.
Met dat tijdrekken is als Mol niet zoveel te winnen. Je houdt twee mensen (jezelf en de ander) uit het spel en de rest (dat zijn dus kandidaten) kunnen vervolgens als een razende Roeland alle andere opdrachten gaan maken. Daar kan je zelf vervolgens weinig meer aan doen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #171 Gepost op: 21-02-2019, 11:50:05 »
Daar zit ik ook mee. Sinan en Sarah staan hier lang buitenspel en slagen. Hoe makkelijk was het om iets te raken. Een paar keer gebeurde het bjina. Zolang ze bezig waren, konden ze niet inzetten op de andere opdrachten of die verknoeien.

Toen ze dan eindelijk klaar waren, gingen ze allebei naar een opdracht die al was begonnen. Ook daar viel niets in te zetten. Was een van hen de Mol, dan was het toch wel makkelijk om tenminste IETS te raken (0 ipv +250) en om vervolgens snel naar een andere opdracht te gaan, daar in te zetten en niet te slagen (-250). Door het missen van die laatste kans en het slagen van de opdracht, maken ze meteen een verschil van 500.

We (ik ook) rekenen het Merel aan als ze 200 haalt met de tuktuk. Of 750 met het abseilen (waar Sarah net zo goed aan meedeed), maar rekenen Sarah deze move niet aan?

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #172 Gepost op: 21-02-2019, 11:56:42 »
We (ik ook) rekenen het Merel aan als ze 200 haalt met de tuktuk. Of 750 met het abseilen (waar Sarah net zo goed aan meedeed), maar rekenen Sarah deze move niet aan?

Ik vind het geven van aanwijzingen aan Sinan net iets minder bezwarend dan met een tuktuk van €250 binnen rijden. Al klopt het natuurlijk wel dat Sarah zich hier heel lang heeft laten ophouden wat toch wel onmols is.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #173 Gepost op: 21-02-2019, 12:04:13 »
Ik vind het geven van aanwijzingen aan Sinan net iets minder bezwarend dan met een tuktuk van €250 binnen rijden. Al klopt het natuurlijk wel dat Sarah zich hier heel lang heeft laten ophouden wat toch wel onmols is.
Nou... als mol had je bij die wals natuurlijk wel extra geld kunnen inzetten en dan vervolgens laten mislukken - dat is wel een verschil van -500.... Ook hadden zowel Sinan als Sarah direct daarna naar het logo kunnen gaan (daar was toen nog niemand) en die op zeker laten mislukken - nu laten ze dat aan de rest over, dus buiten hun controle.
Het enige dat ik me nog kon bedenken is dat een van beiden een poging heeft gedaan om een gelukte opdracht te laten mislukken. Sarah is eventjes uit beeld, die zou (bijvoorbeeld) een bordje bij een verschil hebben kunnen verplaatsen. Of het antwoord op de vierkanten aanpassen (als het goed geweest was).

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #174 Gepost op: 21-02-2019, 13:14:32 »
Als Sinan de mol is begrijp ik zijn tactiek ook niet. Het kan zijn dat hij dacht dat de andere opdrachten sowieso wel zouden mislukken of wellicht wilde hij Sarah uittesten door zo  langzaam te gaan?
Maar Sinan is de mol niet.

Bij Sarah viel mij op dat ze in het begin steeds probeerde door te duwen om met zijn allen tegelijk de opdrachten te doen. Dat lukte niet, het werd een compromis om eerst met zijn allen te gaan kijken en de opdracht te lezen. Ze kwam bij Sinan terecht, Merel vroeg haar om Sinan in de gaten te houden. Merel zelf zou op Rick Paul letten.
Sarah was er duidelijk  niet blij mee dat Sinan zijn tijd nam.ze wilde nog een opdracht doen.

Sarah is inderdaad uit beeld geweest en zij en Sinan kwamen niet tegelijk.en op dezelfde plek binnen nadat zij klaar waren met hun opdracht. Ze kan dus best een opdracht verprutst hebben maar dat is speculeren. Jamie zei ook dat Sarah aan het boeven was bij de rode draad.

Offline cartitele

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #175 Gepost op: 21-02-2019, 13:23:24 »
Misschien heeft Sinan of Sarah de 'zoek de verschillen' opdracht al gesaboteerd voordat Merel en Rick Paul er aan begonnen. Eén steentje verplaatsen en je hebt nog maar 7 verschillen in plaats van 9. Dan kan je lang zoeken. Sarah zal nog wel even naar een zwarte vrijstelling hebben gezocht toen ze uitgewalst waren.  ;D

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #176 Gepost op: 21-02-2019, 14:45:32 »
Misschien heeft Sinan of Sarah de 'zoek de verschillen' opdracht al gesaboteerd voordat Merel en Rick Paul er aan begonnen. Eén steentje verplaatsen en je hebt nog maar 7 verschillen in plaats van 9. Dan kan je lang zoeken.
Dat kan niet echt, want ze zijn met zijn zessen bij de vierkanten, met zijn vieren bij het logo en vervolgens bij de wals. Daarna lopen Merel en RP door naar het zoek de verschillen.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #177 Gepost op: 21-02-2019, 15:17:43 »
Als ze de eerste keer bij het logo staan loopt Sinan bij 8:28 (iets?) weg van Merel, Sarah en Rick Paul. Hij loopt i.i.g. uit beeld (wat op zich niks zegt).

Dan is er een korte biecht van Merel. Vervolgens zie je Sarah, Merel en Rick Paul weglopen naar de volgende opdracht. Sinan is blijkbaar iets achtergebleven want komt op n drafje aan gelopen en sluit (denk ik te zien) onopvallend bij hen aan.

Heeft hij in de tussentijd (een of twee keer) kunnen mollen?

ga ik ervan uit dat dat laatste shot niet in scène is gezet.



Hoe ver lagen het logo en "zoek de verschillen" uit elkaar?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #178 Gepost op: 21-02-2019, 19:34:31 »
Sinan wil bij 'zijn' opdracht - de wals - niets inzetten, terwijl hij juist beweert dat hij dit goed kan. Dan zet je toch extra in? Tenzij je de opdracht slechts wilt laten mislukken zonder meteen de schijnwerpers op jezelf te richten. Hij wil 'm ook nog eens alleen doen, maar daar steken de dames een stokje voor. Sinan vraagt meteen aan Rick Paul of die bij hem wil blijven, maar de dames beslissen dat Sarah zijn bewaker wordt.

Als Sinan totaal niet verdacht wordt door Merel en/of Sarah, waarom laten ze RP dan niet lekker bij Sinan en zetten ze geen extra geld in om de pot te spekken met deze ogenschijnlijk simpele opdracht? Kunnen ze vervolgens zelf hun eigen mollen in de gaten houden. Vooral Sarah hier erg onmols, omdat ze haar tijd m.i. veel beter had kunnen besteden bij het saboteren van andere opdrachten als ze de mol was. Dan gedraagt Merel zich hier een stuk molser door - als ze de mol is - twee kandidaten bij een trage opdracht achter te laten en met een andere kandidaat mee te gaan om andere opdrachten te saboteren.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline DikkeControleur

  • Forumlid
  • Laat iedereen in zijn waarde.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #179 Gepost op: 21-02-2019, 20:03:41 »
De positie van Sarah bij de wals is een slechte molpositie: geen echte invloed op dat spel qua resultaat en tijd. Als ze als mol Sinan tegen de stenen op laat rijden zou dat namelijk enorm opvallen, zeker met zijn snelheid. Je kan als mol dan maar beter achter het stuur kruipen, als je beseft dat je die opdracht moet spelen.

Dat gezegd hebbend is de taktiek van Sinan ook onmols. Het is effectiever te doen of de besturing lastig is en snel een muurtje te raken. En dan snel door naar de volgende opdracht.

In deze opdracht zou ik eerder naar Niels of Merel kijken. Hierbij vliegt Niels serieus uit de bocht met zijn telling van de vierkantjes. Als mol zou ik net onder de oplosssing tellen. “Heh, net twee misgeteld”. De rode draad ziet er wel mols uit.

Merel is lekker mols verschillen aan het zoeken. Lijkt ook veel tijd te kosten omdat de wals nog sneller klaar was. De verschillen proef lijkt bovendien een centrale positie te hebben tussen alle spellen. Een goede plek voor een mol om te starten...

« Laatst bewerkt op: 21-02-2019, 20:05:23 door DikkeControleur »
Ik ben niet dik! Ik ben de Dikke Controleur.