Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen  (gelezen 35822 keer)

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #100 Gepost op: 10-02-2019, 20:25:55 »
Dat zou natuurlijk ook nog heel goed kunnen. Dat er daar naderhand nog snel even een bordje weggenomen is buiten beeld. 
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #101 Gepost op: 10-02-2019, 20:38:45 »
Merel tegen Sarah bij de start van de walsopdracht, voordat ze doorloopt naar hun opdrachten: " Let jij op Sinan, dan let ik op Rick Paul".

Offline Enermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #102 Gepost op: 10-02-2019, 22:44:09 »
Ik zag ook nog perfecte vierkantjes tussen sommige kruispunten van 4 bakstenen terwijl op andere kruispunten de bakstenen 'slordig' bij elkaar kwamen. (bijvoorbeeld te zien bij 0:10:42)
Ben ik de enige die dat is opgevallen?  ???

Idd zo zou je nog tot meer dan 40 komen, aan de andere kant als je het goed gaat bekijken hebben sommige "vierkante" niet gelijke zijden en zijn dus niet echt vierkanten.

Offline hagriddler

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • carpe f*cking diem !
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #103 Gepost op: 10-02-2019, 23:14:11 »
Dat viel mij ook op inderdaad. Maar als je die 'mini'-vakjes mee moet tellen, dan kun je ook vierkantjes tellen vanaf de buitenkant of de binnenkant van de baksteen.
En zelfs diagonaal gezien voor een vierkantje bv. linksboven aan de buitenkant van de baksteen beginnen maar rechtsonder aan de binnenkant eindigen.
Stel elke baksteen is 1x4 cm. Dan kun je vierkantjes maken van 1x1, 4x4, 5x5, 6x6, 9x9, 10x10, 11x11, 19x19, 20x20, 21x21, 29x29, 30x30 en 39x39. Op die manier tel ik er zo al 176.
Maar ik zal er vast een aantal over het hoofd gezien hebben.
Ik ga er voor het gemak vanuit dat dan al die 1x1 mini-vakjes meetellen ongeacht of de stenen netjes perfect recht gezet zijn. Als je daar ook rekening mee moet houden is 't zeker in een paar minuten niet te doen. De 1x1 mini-vakjes aan de rand heb ik niet meegeteld want daar mis je sowieso minstens 1 rand van het vierkantje. Of dit allemaal de bedoeling is of dat de makers simpelweg 40 als antwoord bedoelen weet ik uiteraard niet. Maar 't lijkt me duidelijk dat 't ondoenlijk is om te weten welk 'goed' antwoord bedoeld is...
carpe f*cking diem !
莫尔·内森

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #104 Gepost op: 10-02-2019, 23:54:22 »

 Bij die vierkanten lijkt Jamie extreem mols. Hij speelt gewoon met Niels, zo lijkt het.


Op mij kwam het over alsof Jamie aan het ‘testen’ was hoe ver hij (als Mol) kon gaan bij Niels. Als ze de eerste keer tellen, tellen ze eerst het grote vierkant, dan de eerste kolom van boven naar beneden en dan gaan ze weer naar boven om de tweede kolom te tellen. Jamie zegt dan, terwijl hij ernaar wijst: “Dat kleintje.” Hij weet dus wel degelijk hoe zo’n puzzel werkt. Maar even later zien we hem onderaan in het veld twee stenen van zo’n klein vierkant aanwijzen en dan zegt hij: “Hier is geen vierkant van te maken toch, van al deze dingen.” Ach, en dan ineens....ziet hij (heel geacteerd) tóch nog meer vierkanten.
Jamie weet hoe zo’n puzzel werkt, en als Mol weet je sowieso het goede antwoord. Hij gaat mee met Niels, die het echt lastig lijkt te vinden en het gewoon niet ziet. Maar Jamie weet ook dat je met een antwoord van 17 of 19 niet aan kunt komen bij de rest, omdat met name Merel en Rick Paul ook weten hoe zo’n puzzel werkt. Het aantal moest dus omhoog, maar het moet wel lijken alsof je écht je best er voor hebt gedaan en daarom speelt hij mee met Niels. Jamie komt nu toch een beetje over als ‘held’, omdat hij meer vierkanten heeft gevonden.

Edit: Aan het eind, als Niels nog niet overtuigd is van hun antwoord en toch nog weer wil checken, duwt Jamie hem snel weg. Want stel dat Niels toch ineens meer vierkanten ziet? Dat Niels daarna zegt dat het volgens hem 19 moet zijn, is natuurlijk alleen maar grappig voor Jamie (als Mol  ;) ).
« Laatst bewerkt op: 11-02-2019, 00:01:03 door Iris_77 »

Offline brigje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #105 Gepost op: 11-02-2019, 11:17:12 »
Staat hier nou een M?

Offline Westerling

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #106 Gepost op: 11-02-2019, 12:00:02 »
Rick Paul vertelt over de opdracht “zoek de verschillen”: Ik heb met Sinan alle verschillen doorgenomen, van 1 t/m 9. (19)
Zou een verwijzing naar seizoen 19 kunnen zijn.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #107 Gepost op: 11-02-2019, 21:07:50 »
Het valt bijna niet op in de uitzending maar als bij deze opdracht besloten is dat Sarah aanwijzingen aan Sinan gaat geven en Merel en Rick Paul naar de opdracht met de  9 verschillen gaan is er een onderonsje tussen Merel en Sarah. Sinan gaat in de "wals" zitten en Rick Paul loopt alvast weg

Op dat moment fluistert Merel  naar Sarah:"hou jij Sinan in de gaten, dan houd ik Rick Paul in de gaten".

De dames spannen dus ook samen. Lijkt mij kandidaats.....

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #108 Gepost op: 11-02-2019, 21:55:47 »
Het side-bondje van de dames in actie dus. Scherp opgemerkt! Maar zegt verder niks. De Mol kan prima doen alsof.

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #109 Gepost op: 11-02-2019, 23:54:38 »
Het valt bijna niet op in de uitzending maar als bij deze opdracht besloten is dat Sarah aanwijzingen aan Sinan gaat geven en Merel en Rick Paul naar de opdracht met de  9 verschillen gaan is er een onderonsje tussen Merel en Sarah. Sinan gaat in de "wals" zitten en Rick Paul loopt alvast weg

Op dat moment fluistert Merel  naar Sarah:"hou jij Sinan in de gaten, dan houd ik Rick Paul in de gaten".

De dames spannen dus ook samen. Lijkt mij kandidaats.....

Mooi, Sarah wordt dus een beetje in de positie gedwongen door Merel om geen grote invloed uit te oefenen deze opdracht. Dit duidt er ook op dat RP gewoon door iedereen verdacht wordt. Ik denk dat ze volgende aflevering zo goed als allemaal all in op hem gaan inzetten. Alleen al daarom hoop je dat het iemand anders is

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #110 Gepost op: 12-02-2019, 17:29:25 »
Ik vind wel dat Jamie en Niels er relatief lang over doen om een antwoord te vinden. Dat maakt de kans kleiner, dat ze een tweede opdracht vinden om geld te verspelen. Niels zeker onverdacht door het voorstel om 150 in te zetten te verlagen naar 100. Jamie die geen poging doet om er 250 van te maken, terwijl voor de opdracht zei vol in te willen zetten.

Conclusie... Twee opdrachten en -250. Dat halen Merel en RP met een opdracht. Ik kan me niet voor de geest halen of we in beeld zagen hoe die keuze tot stand kwam. Merel had de kans om bij de laatste opdracht nog iets in te zetten. Deed het niet. Te opvallend of gewoon niet de mol? RP had het misschien ook kunnen proberen. Te moeilijk met Sinan er ook nog bij of gewoon niet de Mol?

Sarah en Sinan. +250. Daarna aangesloten bij opdrachten waar al was ingezet terwijl er nog een opdracht over was om in te zetten. Totaal onmols wat mij betreft. Vanuit molschap geredeneerd... Je rijdt ergens tegenaan (0), gaat snel naar iets anders, zet in en haalt het niet. Opbrengst -250 is toch een verschil van 500. Ik weet het, het is theorie. Ik snap alleen niet waarom een van deze twee als mol zich zo lang laat klemzetten met die wals.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #111 Gepost op: 12-02-2019, 17:38:15 »

Merel had de kans om bij de laatste opdracht nog iets in te zetten. Deed het niet. Te opvallend of gewoon niet de mol?

Sarah en Sinan. +250. Daarna aangesloten bij opdrachten waar al was ingezet terwijl er nog een opdracht over was om in te zetten. Totaal onmols wat mij betreft. Vanuit molschap geredeneerd... Je rijdt ergens tegenaan (0), gaat snel naar iets anders, zet in en haalt het niet. Opbrengst -250 is toch een verschil van 500. Ik weet het, het is theorie. Ik snap alleen niet waarom een van deze twee als mol zich zo lang laat klemzetten met die wals.

Voor Merel (als ze de mol is) zeker veel te opvallende actie om geld in haar eentje in te zetten. Als Merel kandidaat is vind ik het raar dat ze dat niet doet. Pak je meteen wat verdenkingen mee  ;D

Sarah en Sinan laten beiden wederom zien dat ze de mol niet zijn. Geen invloed meer op andere opdrachten. Als mol sta je daar volledig vast en hebben de kandidaten vrij spel.
Waar ze niet zoveel van bakten maar m.i komt dat omdat de mol daar aanwezig was. Wie t ook is

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #112 Gepost op: 12-02-2019, 17:54:01 »
Citaat
Als mol sta je daar volledig vast en hebben de kandidaten vrij spel.

Daarom vind ik, als de Mol er aanwezig is, ook dat Nielson en Jamie lang over die puzzel doen. Merel kiest er (als ze de mol is) denk ik terecht voor om de meest tijdrovende van de overgebleven opdrachten eerst te laten voor wat die is. De draad is ook geen logische. Die los je op of je komt niet meer weg en staat buitenspel. Dan blijven de 9 verschillen over, logischer qua tijd en gemakkelijker te saboteren.

Maar dan komt daarna die tuktuk en haalt ze weer geld binnen  ::oink::

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #113 Gepost op: 12-02-2019, 18:01:38 »


Maar dan komt daarna die tuktuk en haalt ze weer geld binnen  ::oink::

Ja daar heb ik ook een probleem mee. Ik blijf voor nu bij Merel als mol. Maar dat ze teveel geld binnenbrengt ben ik t mee eens. Maar Jan ook dus ik kan haar om deze reden gewoon niet afschrijven.

Nog niet iig .... denk ik  ::rofl::

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #114 Gepost op: 12-02-2019, 19:07:20 »
Ja daar heb ik ook een probleem mee. Ik blijf voor nu bij Merel als mol. Maar dat ze teveel geld binnenbrengt ben ik t mee eens. Maar Jan ook dus ik kan haar om deze reden gewoon niet afschrijven.

Nog niet iig .... denk ik  ::rofl::
Ik vind Merel gewoon hilarisch, dus ondanks dat ze veel geld binnenbrengt zou ik het echt leuk vinden als ze de mol blijkt te zijn. ;D

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #115 Gepost op: 12-02-2019, 19:29:09 »
Merel kan een joker van de 9 verschillen opdracht weer hebben verstopt bij de Mol stenen, de laatste opdracht, 9 verschillen zijn er dan 10 en Rick Paul vindt de joker die Merel heeft verstopt.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #116 Gepost op: 13-02-2019, 14:51:53 »
Zoek de 9 verschillen. Dat trekhaak dingetje en de stand van de wielen. Hoe komen ze erop. Hadden ze nog beter die 2 honden kunnen aanwijzen die alleen rechts lagen.
Ik heb even 2 screenshots gemaakt waarbij de zaak redelijk close in beeld komt. Helaas kijk je dan anders tegen de hopen stenen aan, maar met wat ruimtelijk inzicht kun je toch wel wat verschillen zien. Ik dacht er eerst 11 te zien, maar mijn ruimtelijk inzicht is niet zo goed. Toch heb ik er uiteindelijk 10 overgehouden en deze genummerd (zo veel mogelijk overeenkomstig de nummering van RP en Merel).
Dit is wat ik heb gevonden:
1. Steen ontbreekt links.
2. Steen ligt aan de andere kant over een steen heen.
3. Steen ontbreekt rechts.
4. Steen ontbreekt rechts.
5. Rechts ligt er nog iets achter deze steen.
6. Steen ontbreekt links.
7. Deze steen of de steen erboven is gedraaid (links gaten dezelfde kant op, rechts duidelijk niet). Lijkt er ook op dat er links één rechtopstaande steen is en rechts 2 liggende stenen op elkaar zijn.
8. Links heeft de steen 3 gaten naast elkaar, rechts 4.
9. Schuine steen ontbreekt rechts.
10. Stenen wijzen een andere kant uit.

Wie kan hier voor Sinan spelen en deze even controleren? Nog beter, wie ziet er nog meer verschillen.

Offline Hulpmol

  • winnaar WIDM-pool 2020
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #117 Gepost op: 13-02-2019, 14:57:20 »
Op het eerste zicht lijkt 10 me toch juist.

Die schuine steen op je 2e foto met een 10 rond is dezelfde als die schuine steen links van je 10 op de eerste foto. Maar het perspectief molt hier inderdaad wel mee.

De andere 9 lijken me op het eerste zicht wel ok.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #118 Gepost op: 13-02-2019, 18:36:34 »
Ik twijfel ook door 10, door het perspectief. In de ene foto plaats je de 10 bovenop wat wel gezien is als een M, op de andere plaats je de 10 links daarvan. Denk ik.

De tafel links en dan linksboven voor de kijker. Zijn dat geen twee verschillende stenen? De ene lijkt me veel smaller dan de andere.

Mochten er daadwerkelijk tien verschillen zijn, dan is dat zeer mols omdat er buiten beeld dan een extra verschil is bijgekomen.
« Laatst bewerkt op: 13-02-2019, 18:39:03 door Tarballs »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #119 Gepost op: 13-02-2019, 22:12:49 »
Sarah en Sinan laten beiden wederom zien dat ze de mol niet zijn. Geen invloed meer op andere opdrachten. Als mol sta je daar volledig vast en hebben de kandidaten vrij spel.

Grappig, dat zie ik heel anders. Als ze besluiten om het maken van de vingerafdruk even over te slaan en ze naar buiten lopen, zien we Sinan ineens een sprintje trekken naar de drie die voor hem lopen. #WatdeedSinan? Even snel een steentje verwijderen uit de vingerafdruk?

image share

Als ie terugkomt van de walsopdracht, kijkt hij twee tellen naar de 10 verschillen en deelt aan Rick Paul mee dat het helemaal prima de lima is. Trage Sinan is opeens erg snel, of niet?
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison