Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen  (gelezen 35842 keer)

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #140 Gepost op: 15-02-2019, 13:32:12 »
De aanwezigheid van de joker aan een kant kan volgens mij geen verschil zijn, want dan zou het wegnemen daarvan door een kandidaat er gelijk voor zorgen dat er nog maar 8 verschillen zijn.

Bij een 'zoek de verschillen' plaatje tellen alle verschillen, dus ik ga er vanuit dat de trekhaak ook meetelt. Over het niet zichtbare wiel kan je van mening verschillen, maar feit is dat je rond kan lopen. Dus heel gek zou het ook niet zijn als dat meetelt.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #141 Gepost op: 15-02-2019, 16:56:06 »
De aanwezigheid van de joker aan een kant kan volgens mij geen verschil zijn, want dan zou het wegnemen daarvan door een kandidaat er gelijk voor zorgen dat er nog maar 8 verschillen zijn.
Ik vermoed dat men juist de joker wél als verschil gebruikt. Dilemma: kiezen voor geld of kiezen voor een joker. Kandidaat of mol, een keuze voor de joker wordt niet gezien als een molactie terwijl het dat wél kan zijn.

Offline DigiMol

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #142 Gepost op: 15-02-2019, 17:13:39 »
Ik vermoed dat men juist de joker wél als verschil gebruikt. Dilemma: kiezen voor geld of kiezen voor een joker. Kandidaat of mol, een keuze voor de joker wordt niet gezien als een molactie terwijl het dat wél kan zijn.

Dat denk ik inderdaad ook!

@MartinJ: dat is inderdaad een duidelijk verschil die niet gemarkeerd is
Het is verstandiger een kaars te branden dan te klagen over de duisternis

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #143 Gepost op: 15-02-2019, 19:22:27 »
Ik vermoed dat men juist de joker wél als verschil gebruikt. Dilemma: kiezen voor geld of kiezen voor een joker. Kandidaat of mol, een keuze voor de joker wordt niet gezien als een molactie terwijl het dat wél kan zijn.
Zo had ik hem nog niet bekeken, maar dit klinkt wel echt als iets wat ze zouden doen in WIDM  ::jaja::

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #144 Gepost op: 15-02-2019, 19:26:06 »
Dat Rick Paul dat trekhaak dingetje oppert zie ik als copy-cat gedrag. Merel opperde volgens mij dat achterwiel om Rick Paul te testen. Een kandidaat die haar Mol test. Nu probeert Rick Paul hetzelfde te doen met Merel. Hij hoopt hiermee de suggestie te wekken dat zij allebei kandidaten zijn die elkaar aan het testen zijn.
Zo ver had ik nog niet gedacht, maar zou goed kunnen. Ik dacht dat (mijn mol) RP mee ging in de foute (dat weet hij als Mol) redenatie van Merel om in de karren fouten te ontdekken. Maar die redenatie van jou is nog mooier  ::ok::
Best gewaagd van RP om Sinan ook nog de verschillen op te noemen. In de biecht zegt RP dan ook nog dat er ze alledrie accoord waren met deze oplossing. "ik geloof erin" en dan schud hij zijn hoofd.  ::vergroot::

Edit:
Maar even wat anders. Ik heb weer een heel duidelijk verschil gezien (nummertje "+") in de stenen dat ze eigenlijk hadden moeten zien. Dat zit in het begin als Rick Paul verschil 3 aanwijst (ook op deze foto weergegeven).
Er ligt hier links toch duidelijk een extra steen? Dit verschil was niet zichtbaar vanuit het shot dat ik heb gebruikt voor de overzichtsfoto. Misschien ligt op de plek van de missende steen wel een joker? Een mooi verstop plekje?
Mooi gevonden!
« Laatst bewerkt op: 15-02-2019, 19:30:54 door Jannes »
Dat dan weer wel

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #145 Gepost op: 15-02-2019, 19:46:04 »
Citaat
Best gewaagd van RP om Sinan ook nog de verschillen op te noemen. In de biecht zegt RP dan ook nog dat er ze alledrie accoord waren met deze oplossing.

Zo gewaagd vond ik het niet. Sinan wist van niets, komt net aanlopen en krijgt 9 verschillen te zien. Natuurlijk zijn die er. We zien niet of hij ook checkt of er een tiende is bijvoorbeeld. Als je 9 verschillen zoekt, waarom zou je dan na 9 doorgaan? Beetje tijdrekken, meer was het voor mij niet.

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #146 Gepost op: 15-02-2019, 20:16:01 »
Zo gewaagd vond ik het niet. Sinan wist van niets, komt net aanlopen en krijgt 9 verschillen te zien. Natuurlijk zijn die er. We zien niet of hij ook checkt of er een tiende is bijvoorbeeld. Als je 9 verschillen zoekt, waarom zou je dan na 9 doorgaan? Beetje tijdrekken, meer was het voor mij niet.
Ik ga hierbij uit van mijn eigen idee dat ik het logisch vind dat er geen verschillen in de karren e.d. zitten, maar alleen in de stenen.
Dat dan weer wel

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #147 Gepost op: 15-02-2019, 20:25:31 »
Dat denk ik inderdaad ook!

@MartinJ: dat is inderdaad een duidelijk verschil die niet gemarkeerd is
We zien alleen een close-up van een joker en daarna gaat de camera naar beneden. Suggereert dus dat de joker ergens hoog zit. Waar zit die joker dan in de hoop stenen?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #148 Gepost op: 15-02-2019, 20:29:55 »
De makkelijkste manier om de zoek de verschillen opdracht stiekem te laten mislukken is volgens mij door bij het plaatsen van een kaartje bij een verschil, stiekem een andere steen te verdraaien. Later zorg je ervoor dat dit verschil ook wordt gemarkeerd. Als je dan bij 9 verschillen stopt is de opdracht mislukt.
Met die trekhaak dingetjes lukt het ook wel, maar dan is het voor beide duidelijk en ga je er dus beide voor om de opdracht te laten mislukken. Zoals Niels en Jamie deden bij het vierkanten tellen.
« Laatst bewerkt op: 15-02-2019, 20:32:49 door MartinJ »

Offline Christie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #149 Gepost op: 15-02-2019, 20:53:37 »
Heb je mijn eerdere post met de 8 verschillen in de karretjes met dat trekhaak dingetje dan niet gezien. Die karren zijn in heel veel opzichten totaal verschillend. Als je dat trekhaakdingetje mee wil laten tellen dan moet je beginnen met 2 nieuwe karren waarvan de wielen dus een even diep profiel hebben, waar op de een geen kras zit etc. Als de één dan wel een trekhaak dingetje heeft en de andere niet, dan zou je dit nog als verschil kunnen zien.

Als je een beetje logisch nadenkt weet je dus dat die trekhaak dingetjes (want het zijn er meer) en alles wat erbij komt gewoon niet meetellen. En ze beschrijven opdrachten nooit zo duidelijk dat er geen speld tussen te krijgen is. Ik zou bijna zeggen, natuurlijk niet want dat geeft niet alleen ons molloten stof tot discussie maar ook de kandidaten en daar gaat het toch om.
De makers hebben dat trekhaak dingetje in ieder geval niet bedoeld, want er zijn genoeg verschillen in de stenen.

Ja, ja ja, hoor, gelezen maar ik bedoelde dat helemaal niet.
Het boeit me niet erg of de verschillen goed zijn en hoeveel er wellicht nog meer zijn. Beiden kunnen gemold hebben of niet. Één van de twee kan ook. De opdracht is niet geslaagd.  Ik zit lekker in mijn stoel en heb alle tijd om verschillen te zien. Ik hoef alleen mijn ogen van links naar rechts te bewegen.
Ik bedoel: kandidaten lezen de opdracht. Negen verschillen vinden. Dat is daar lastiger dan hier wordt voorgesteld.
Je hebt het echt mooi uitgezocht hoor maar ik kan er niet zoveel mee in mijn zoektocht.

En dan iets anders:
Rick Paul of Merel pakken daar geen joker. Why not? Als mol kun je weten dat het laatste verschil de joker is ( als de opdracht in zijn algemeenheid is omschreven natuurlijk ) en als je die pakt is de opdracht mislukt.
De mol kon vooraf niet zeker weten of hij nog aan het Mollogo toe zou komen. Grijp je dan niet de eerste de beste gelegenheid aan?

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #150 Gepost op: 15-02-2019, 23:03:42 »
Ja, ja ja, hoor, gelezen maar ik bedoelde dat helemaal niet.
Het boeit me niet erg of de verschillen goed zijn en hoeveel er wellicht nog meer zijn.
<knip>

Snap ik wel. Ik denk alleen dat het wel belangrijk is of het trekhaak dingetje al dan niet een verschil is.
Waarom? Omdat dit van belang is om erachter te komen wie hier molt of niet, of wie hier wie aan het uittesten is.
Als zo'n trekhaak dingetje echt een verschil is, dan is Rick Paul heel kandidaats bezig als hij dit noemt als verschil. Snap je wat ik bedoel. Daarom hecht ik eraan om "aan te tonen" dat de karren niet meetellen.
Ik denk sowieso dat dit al een gepasseerd station is vanwege een eerdere opmerking in dit topic.
Rick Paul schijnt op het eind met zijn hoofd te hebben geschud, terwijl hij zegt dat hij er alle vertrouwen in heeft (moet ik nog terugzien). Hij wist dus donders goed dat het trekhaak dingetje niet meetelt (ook al zou hij niet de Mol zijn).
« Laatst bewerkt op: 15-02-2019, 23:05:17 door MartinJ »

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #151 Gepost op: 15-02-2019, 23:40:57 »
Rick Paul zei: "Als Merel denkt dat 't goed is, als Sinan denkt dat 't goed is.......en ik vond het zelf eigenlijk best wel goed gedaan... ...
en dan zijn grijns ;D

Dit soort opmerkingen maakt hij vaker o.a bij het vertrek.van Evelien:
" ik voelde me ook schuldig maar kon er  niets aan doen"
Of bij de serenadeopdracht: " ik heb mijn werk gedaan, ik vind het goed"

Typische mollenpraat ;D

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #152 Gepost op: 16-02-2019, 00:07:58 »
En dat bedoel ik nu ook, als ik RP onder het vergrootglas leg.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #153 Gepost op: 16-02-2019, 00:13:14 »
En dat bedoel ik nu ook, als ik RP onder het vergrootglas leg.

Niet nodig om hem onder een vergrootglas te leggen .. dat doet de productie al  ;)

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #154 Gepost op: 16-02-2019, 00:48:15 »
Bij het terugkijken zag - of eigenlijk hoorde - ik iets wat ik wel interessant vond.
In de biecht zegt hij namelijk over het vinden van de joker: dit was het spannendste wat ik tot nu toe gedaan heb.
Van de Mol weten we dat hij vaak dingen doet die spannend zijn, omdat hij altijd het risico loopt om ontdekt te worden. Maar een kandidaat?

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #155 Gepost op: 16-02-2019, 00:55:14 »
Niet nodig om hem onder een vergrootglas te leggen .. dat doet de productie al  ;)
Hahaha

Offline Jannes

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Leven en laten leven
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #156 Gepost op: 16-02-2019, 08:59:28 »
Knip
Rick Paul schijnt op het eind met zijn hoofd te hebben geschud, terwijl hij zegt dat hij er alle vertrouwen in heeft (moet ik nog terugzien). Hij wist dus donders goed dat het trekhaak dingetje niet meetelt (ook al zou hij niet de Mol zijn).

Rick Paul zei: "Als Merel denkt dat 't goed is, als Sinan denkt dat 't goed is.......en ik vond het zelf eigenlijk best wel goed gedaan... ...
en dan zijn grijns ;D

Ik heb het nog even terug gekeken. In de aflevering (6) doet hij dit (hoofd schudden) op 18:20 en op 18:29 nog een keer. Laatste keer terwijl hij zegt: Ik geloofde erin.

Heerlijk dit!
Dat dan weer wel

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #157 Gepost op: 16-02-2019, 10:07:18 »
Niet nodig om hem onder een vergrootglas te leggen .. dat doet de productie al  ;)

Ik zou wel eens willen weten waarom mensen vinden dat de productie Rick Paul onder een vergrootglas legt.

Als ik naar afl. 6 kijk dan is vooral ruimschoots aandacht besteed aan het gehannes van Jamie en Niels die samen de vierkantenpuzzel en de rode draad puzzel verprutsen en aan Sarah die alleen maar rondjes rijdt in haar tuktuk of de kaart bestudeert en aan Niels met zijn spinnende wielen. Ook Jamie en Merel kregen verdachte montage met de wegversperring. In de montage lijkt het erop dat Spaans sprekende Jamie dat gezien moet hebben. Ook suggereert de montage  dat Sarah in de buurt van de 2e locatie van Rik moet zijn geweest  maar niet binnenkwam.
Verder haalde dyslectische Sarah de montage en kwam de fout van  Jamie met koker 5 bij het abseilen uitgebreid in beeld evenals het hoofdpijndossier.

Mijn indruk is dat in de eerste 4 afleveringen vooral Merel en Sinan verdacht zijn neergezet en vanaf aflevering 5 verschuift dat naar Jamie en Sarah.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #158 Gepost op: 16-02-2019, 10:17:04 »
Ik zou wel eens willen weten waarom mensen vinden dat de productie Rick Paul onder een vergrootglas legt.

Als ik naar afl. 6 kijk dan is vooral ruimschoots aandacht besteed aan het gehannes van Jamie en Niels die samen de vierkantenpuzzel en de rode draad puzzel verprutsen en aan Sarah die alleen maar rondjes rijdt in haar tuktuk of de kaart bestudeert en aan Niels met zijn spinnende wielen. Ook Jamie en Merel kregen verdachte montage met de wegversperring. In de montage lijkt het erop dat Spaans sprekende Jamie dat gezien moet hebben. Ook suggereert de montage  dat Sarah in de buurt van de 2e locatie van Rik moet zijn geweest  maar niet binnenkwam.
Verder haalde dyslectische Sarah de montage en kwam de fout van  Jamie met koker 5 bij het abseilen uitgebreid in beeld evenals het hoofdpijndossier.

Mijn indruk is dat in de eerste 4 afleveringen vooral Merel en Sinan verdacht zijn neergezet en vanaf aflevering 5 verschuift dat naar Jamie en Sarah.

In de terugblik naar aflevering 5 aan het begin van aflevering 6 zien we Rick Paul kloten tijdens het abseilen en horen we Merel zeggen hoe het vreemd het is dat hij een koker miste omdat hij voor de rest zo soepel naar beneden kwam. Tijdens de aflevering wordt uitgebreid belicht dat hij deed alsof zijn porto het niet doet en hoe raar het is dat hij alsnog bij Rik aankwam toen ronde 1 al voorbij was, aangezien er gezegd was dat iedereen stil moest blijven staan op zijn plaats (terwijl dat helemaal niet mols gedrag is aangezien je hier als mol niets mee bereikt). Zelfs in de vooruitblik naar aflevering 7 wordt hij verdacht gemaakt, daarin zien we Rick Paul in een biecht zeggen: 'Waarom luistert er niemand naar mij?!'  ::rofl:: ::rofl:: ::rofl:: Als je zowel in de terugblik als in de vooruitblik zo verdacht wordt neergezet.. en dan ook nog eens in de aflevering.. in aflevering 6... ben je niet de mol. Inmiddels is het zo klaar als een klontje dat de productie wil dat we hem verdenken.
Natuurlijk worden andere kandidaten ook verdacht gemaakt, maar niet zo erg als hij en niet zowel in de terugblik als vooruitblik (vorig jaar deden ze dat ook met Stine).

« Laatst bewerkt op: 16-02-2019, 10:18:37 door Saskiaax95 »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #159 Gepost op: 16-02-2019, 11:32:56 »
Ik heb toch heel sterk het idee dat er ongeveer evenveel aandacht aan elke kandidaat, die nu nog in het spel zit, wordt gegeven. Het is juist wat moedermol zegt. De aandacht wordt steeds verlegt van de een naar de ander.
Ik ga het niet doen, maar als iemand zin heeft om een overzicht te maken zal de uitkomst zijn dat er ongeveer even vaak gewezen wordt (wel in alle afleveringen bij elkaar dan) naar alle overlevenden tot nu toe.
Dat ik hem onder een vergrootglas leg, betekent niet dat anderen dat ook doen. De verdenkingen zijn nogal verdeeld tot nu toe.
Het blijft spannend!