Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen  (gelezen 35442 keer)

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #20 Gepost op: 9-02-2019, 21:45:08 »
Ik was vooral heel gefrustreerd dat ze het zo slecht deden bij de vierkanten  ::rofl::

Ik dacht dat het trucje (4x4, 3x3, 2x2, 1x1 enz.) Wat algemener bekend was  ::rofl::

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #21 Gepost op: 9-02-2019, 21:45:29 »
Welke dan? Dan zou het trouwens 42 zijn, niet 41.
Een rij lager beginnen.

Daarom zei ik ook
Dat moet 5 x 3 zijn? Is 42.

Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #22 Gepost op: 9-02-2019, 21:46:34 »
Een rij lager beginnen.

Daarom zei ik ook
Die staan met stipjes aangegeven.

Offline Daisy

  • Winnaar Vuelta Pool 2022
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #23 Gepost op: 9-02-2019, 21:48:49 »
Ik ben vooral benieuwd waar het bij het verschillen zoeken fout gegaan is. Een blokje buiten het zicht even met je voet verplaatsen is zo gedaan, en kan je dan zo aan de ander aanwijzen, hé kijk, een verschil.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #24 Gepost op: 9-02-2019, 21:49:05 »
Die staan met stipjes aangegeven.
Oh sorry.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #25 Gepost op: 9-02-2019, 21:49:14 »
Jongens, het is 40. Hoeven we geen energie meer in te stoppen.
Wat ging er verder nog mis in deze opdracht..?


Offline Moltifunctional

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #26 Gepost op: 9-02-2019, 21:50:04 »
Ik ben vooral benieuwd waar het bij het verschillen zoeken fout gegaan is. Een blokje buiten het zicht even met je voet verplaatsen is zo gedaan, en kan je dan zo aan de ander aanwijzen, hé kijk, een verschil.
Ik denk dat het verschil tussen de wielen geen echt verschil was, omdat dit alleen vanaf de achterkant zichtbaar was.

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #27 Gepost op: 9-02-2019, 21:56:59 »
Zei Merel nou in een biecht "m'n vingerafdruk was niet gelukt" ... ze zegt het een beetje binnensmonds en het moet klinken als  'de vingerafdruk'. Maar 't zou zo maar een "Is ego de mol"-momentje kunnen zijn.

Later bij de test vult ze in dat de mol op het einde bij de vingerafdrukopdracht was terwijl ze het heeft over Jamie. Die daar niet was.

Ik zat nog niet op echt op Merel maar ik denk langzaam aan dat het haar eigenlijk toch wel moet zijn.

(Als ze het is zou het kunnen zijn dat ze een verschil ongezien 'verbeterd' heeft zodat het geen verschil meer was. Zou een mooie molactie zijn.)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 21:59:31 door tumtum »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #28 Gepost op: 9-02-2019, 22:00:05 »
Zei Merel nou in een biecht "m'n vingerafdruk was niet gelukt" ... ze zegt het een beetje binnensmonds en het moet klinken als  'de vingerafdruk'. Maar 't zou zo maar een "Is ego de mol momentje" kunnen zijn.
Zou kunnen, haar mondbeweging zit weer in de leader.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #29 Gepost op: 9-02-2019, 22:07:40 »
Ik zat in een rijdende auto en keek maar met een half oog (en handsfree uiteraard), maar zag er meteen al vijftien in een paar seconden. Zeventien of negentien of iets van die strekking was verbijsterend. Bijna te opzichtig.

Offline snugger

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #30 Gepost op: 9-02-2019, 22:10:32 »
Ik ben vooral benieuwd waar het bij het verschillen zoeken fout gegaan is. Een blokje buiten het zicht even met je voet verplaatsen is zo gedaan, en kan je dan zo aan de ander aanwijzen, hé kijk, een verschil.
Precies! zoals de titel van de opdracht luidt: Steentje bijdragen. Maar wie deed dat?

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #31 Gepost op: 9-02-2019, 22:14:38 »
Jamie, Niels en RP zijn het meest sturend in het inzetten van geld uit de pot in deze opdracht. RP: 250E moet toch kunnen?? Inzetten toch?

Ook opvallend: Niels en Jamie, die vierkanten, dat is overduidelijk fout. Jamie sturend in de opdrachten: kom op 150E erin joh...Niels: nee joh 100E (dit vind ik onmols).

Niels en Jamie verdwijnen beiden bij rode draad opdracht: verwarren van draad terwijl niemand kijkt? Vind het ook raar dat Niels roept na vierkant opdracht, kom we gaan door, niet RP en Merel helpen.

RP heeft enorme molbiechten hier, en man o man wat kan hij natuurlijk liegen. Ik vind het wel onmols om een joker te pakken hier.

Sarah heeft vrijwel geen invloed deze opdracht, ik vind haar hier het minst verdacht in deze.

Alles meenemend, vind ik Merel en Jamie het meest verdacht in de opdracht. Meende ook te horen dat Merel zei dat ze de afdruk van de mol moest maken....
« Laatst bewerkt op: 9-02-2019, 22:16:39 door Juuls247 »
Meer L

Offline QueenIlse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #32 Gepost op: 9-02-2019, 22:17:20 »
Wat een prutsers die Jamie en Niels  ::rofl::

Ontopic: mij viel op dat er werd gezegd dat er niet genoeg stenen waren om het widm logo na te bouwen. Heeft de mol stenen verstopt?

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #33 Gepost op: 9-02-2019, 22:21:19 »
Ik was vooral heel gefrustreerd dat ze het zo slecht deden bij de vierkanten  ::rofl::

Ik dacht dat het trucje (4x4, 3x3, 2x2, 1x1 enz.) Wat algemener bekend was  ::rofl::

Viel me ook tegen. Dat ding is al zo vaak voorbij gekomen op social media dat je het antwoord eigenlijk uit je hoofd moet weten. Wij zeiden het hier meteen.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #34 Gepost op: 9-02-2019, 22:21:40 »
- Niels stelt zelf voor samen met Jamie de opdrachten met de vierkanten te doen, terwijl hij later toegeeft niet goed te zijn in dergelijke puzzels.
- RP neemt samen met Sinan de verschillen door bij de zoek de verschillen opdracht. Er worden geen fouten gesignaleerd. Toch blijkt de opdracht niet goed te zijn uitgevoerd door RP & Merel. Ofwel er is een verschil aangewezen die er niet toe deed (niet zichtbaar van de voorkant?), ofwel de mol kan een extra verschil zelf gemaakt hebben. Alle 9 bordjes staan dan bij een verschil, maar een origineel verschil is niet benoemd. De twee hoofdverdachten van het forum deden deze opdracht. (Of er is achteraf een bordje weggehaald.)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #35 Gepost op: 9-02-2019, 22:35:12 »
Viel me ook tegen. Dat ding is al zo vaak voorbij gekomen op social media dat je het antwoord eigenlijk uit je hoofd moet weten. Wij zeiden het hier meteen.
Tja, ik had het zo niet paraat.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #36 Gepost op: 9-02-2019, 22:37:05 »
Ik denk dat het niet zo erg is als je met 38 of 42 komt. Wel verdacht. 17, 19, 15 is zo fout in de ogen van eigenlijk iedereen dat het eigenlijk onmols is.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #37 Gepost op: 9-02-2019, 22:41:00 »
Bij het zoeken naar 9 verschillen kan je als mol wel heel makkelijk een steentje verschuiven. Dan kunnen anderen het nog bevestigen ook.
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline BobW

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #38 Gepost op: 9-02-2019, 22:41:25 »
Jammer dat ze de goede antwoorden niet vertellen of laten zien.

Dat gebeurt wel vaker bij opdrachten dat ze niet echt vertellen hoe het moest of waar het fout is gegaan.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #39 Gepost op: 9-02-2019, 22:46:09 »
Bij het zoeken naar 9 verschillen kan je als mol wel heel makkelijk een steentje verschuiven. Dan kunnen anderen het nog bevestigen ook.

Of een steentje bijdragen waardoor er een verschil minder is. En dan wielen aan gaan wijzen als verkeerd verschil. (Alhoewel dat laatste dan eigenlijk niet nodig is en je misschien beter meer tijd kan verspillen.)