Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen  (gelezen 35768 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #60 Gepost op: 10-02-2019, 02:15:43 »
Viel me ook tegen. Dat ding is al zo vaak voorbij gekomen op social media dat je het antwoord eigenlijk uit je hoofd moet weten. Wij zeiden het hier meteen.
Ik had deze puzzel nog nooit eerder gezien, maar ik zag wel meteen dat het antwoord in ieder geval niet 17 or 19 moest zijn. Niels en Jamie, echt.  ::)
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline RICKDEMOL

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • -
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #61 Gepost op: 10-02-2019, 02:36:31 »
Ik las op Twitter een interessante overpeinzing, namelijk waarom Rick Paul na afloop van de zoek-de-verschillenopdracht de verschillen nog aan Sinan liet zien. Om tijd te rekken? Of om zich achter twee getuigen te kunnen scharen i.p.v. één als het uiteindelijk niet bleek te kloppen? Heeft hij ook nog even tijd gehad om in zijn eentje ongezien iets te veranderen?
'Deze mensen zijn echt ROEKOE!'

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #62 Gepost op: 10-02-2019, 08:38:31 »
Wat zou die letter L toch voor hint kunnen zijn? Hmm, hiet weer die letter L vol in beeld net als bij de leader.


Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #63 Gepost op: 10-02-2019, 08:55:52 »
RP is verdacht door inzet te opperen en Merel is verdacht door mee te gaan op inzet.

Als mol zou ik nooit al bij de eerste opdracht blijven hangen. Ook ga je als mol toch iets meer in de buurt zitten van het juiste antwoord? Want dit was dramatisch.

Niels komt met de goede ingeving van het touw los te knopen. Ik schrijf hem hierdoor definitief af als mol.

Sinan kan verbazend goed om met de instructies van Sarah. Zo een opdracht wil je toch in iets meer stilte afwerken?

En bij de verschillen, ik denk toch echt dat de joker er een was.

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #64 Gepost op: 10-02-2019, 09:02:02 »
Eens, ik zou zeggen dat je als mol zo lang mogelijk mee blijft lopen met de kandidaten en opdrachten om even mede te overleggen: wel of geen geld inzetten. Dus kom weer uit bij merel en rp hier...
Meer L

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #65 Gepost op: 10-02-2019, 09:29:54 »
Wat zou die letter L toch voor hint kunnen zijn? Hmm, hiet weer die letter L vol in beeld net als bij de leader.

https://www.encyclo.nl/begrip/L

https://nl.wikipedia.org/wiki/L

https://www.ensie.nl/anw/l-teken

https://www.dfbonline.nl/begrip/13985/pl

https://www.dfbonline.nl/begrip/14013/e-l-i (onwaarschijnlijk dat het naar landbouw verwijst)

Offline Daanmolfan

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #66 Gepost op: 10-02-2019, 10:10:32 »
RP is verdacht door inzet te opperen en Merel is verdacht door mee te gaan op inzet.

Als mol zou ik nooit al bij de eerste opdracht blijven hangen. Ook ga je als mol toch iets meer in de buurt zitten van het juiste antwoord? Want dit was dramatisch.

Niels komt met de goede ingeving van het touw los te knopen. Ik schrijf hem hierdoor definitief af als mol.

Sinan kan verbazend goed om met de instructies van Sarah. Zo een opdracht wil je toch in iets meer stilte afwerken?

En bij de verschillen, ik denk toch echt dat de joker er een was.

Ben ik niet met je eens. Niels helpt de rest TOTAAL niet, door het touw los te halen kan hij nog meer klungelen zoals te zien is, zegt hij zelfs helemaal het einde niet meer te weten. Ik vind het juist een molactie. Plus naar het touw toe lopen samen met jamie en sarah kost nog meer tijd. Jamie loopt vervolgens weer naar het begin van het touw. Kost zeker een paar minuten dankzij Niels  ;D

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #67 Gepost op: 10-02-2019, 12:32:51 »
Wat mij opviel bij de opdracht met het touw was dat niemand ging kijken in de buitenring.
Mijn eerste gedachte was dat het uiteinde waarschijnlijk of ergens aan een paal aan de andere kant geknoopt was zodat men dus niet het touw naar zich toe kon trekken of ergens onder een steen moest liggen die ze makkelijk konden optillen om het uiteinde vrij te maken. Ik was dus niet het touw gaan volgen direct maar had eerder er eerst omheen gelopen om te kijken waar het zou kunnen zijn.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #68 Gepost op: 10-02-2019, 12:51:30 »
Ben ik niet met je eens. Niels helpt de rest TOTAAL niet, door het touw los te halen kan hij nog meer klungelen zoals te zien is, zegt hij zelfs helemaal het einde niet meer te weten. Ik vind het juist een molactie.
Het touw loshalen is juist DE manier om het op te lossen. Als je dat goed doet, dan kom je het afgaande touw steeds minder tegen. Ik dacht gelijk al "waarom doen ze dat niet" om vervolgens te denken "dat mocht zeker niet". Dus wat mij betreft is Niels hier niet mols bezig, behalve dan dat hij er eerder mee had kunnen komen.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #69 Gepost op: 10-02-2019, 13:07:08 »
Ik hoor het RP nog zeggen bij de vierkanten-puzzel, 'dat is makkelijk te doen'.  Hij heeft duidelijk nog nooit geprobeerd zo'n puzzel op te lossen, want 'makkelijk' is het zeker niet. Deze vierkanten worden sowieso altijd overgeslagen en vaak de buitenrand van de puzzel ook nog. Overigens heeft Jamie atheneum gedaan, dus van hem mag je toch wel wat meer inzicht verwachten dan dit geknoei.

Offline LdHmolletje

  • Winnaar ER Pool 2018 & De Mol pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Oh, oh, Den Haag!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #70 Gepost op: 10-02-2019, 13:31:22 »
Ik denk dat het verschil tussen de wielen geen echt verschil was, omdat dit alleen vanaf de achterkant zichtbaar was.
Zo'n 'verschil' kan ook heel makkelijk door een van beiden gemaakt zijn. Even als de ander niet oplet met je voet ertegenaan en hij staat anders.

Sarah heeft vrijwel geen invloed deze opdracht, ik vind haar hier het minst verdacht in deze.
Al was ze in beide opdrachten die ze deed behoorlijk aan het vertragen. En ze zorgde er mede voor dat in de relatief makkelijke opdracht met de wals geen extra geld werd ingezet.
Ich bin ein Bärliner!

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #71 Gepost op: 10-02-2019, 13:33:39 »
Volgens mij was het juist Sarah die opperde dat ze sneller moesten gaan zodat ze nog mee konden helpen bij andere opdrachten.
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #72 Gepost op: 10-02-2019, 13:37:30 »
En ze zorgde er mede voor dat in de relatief makkelijke opdracht met de wals geen extra geld werd ingezet.

Het waren Sinan en RP die hard riepen geen geld te willen inzetten

Edit: hier vind ik RP wel weer erg mols trouwens

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #73 Gepost op: 10-02-2019, 13:47:10 »
Wat ik vreemd vind, is dat Sinan en Sarah opsplitsen nadat zij die walsopdracht gedaan hebben. Waarom precies? Tot nu toe splitste de groep zich telkens op in duo's, dat leek de meest effectieve manier van werken te zijn. Nu hebben zij dus allebei de kans gekregen om alleen over het parcours te lopen... en er zijn dus vermoedelijk bakstenen verdwenen bij die mollogo opdracht (al kan Merel dit ook gedaan hebben).  Ook is de strategie om beide een ander duo te gaan helpen ineffectief... ze hadden beter gewoon met z'n tweetjes kunnen vragen of er nog een opdracht was die zij samen doen konden. Met zijn drieën die touwenopdracht doen lijkt me bovendien ook onhandig. We zien ook niet hoe zij besloten hebben om zich af te splitsen.


Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #74 Gepost op: 10-02-2019, 13:56:11 »
Een belangrijke Mol-actie die hier nog niet is benoemd:
Merel initieert bij aankomst bij de Mol-logo-puzzel als eerst dat deze opdracht veel tijd gaat kosten en de groep beter eerst andere opdrachten kan gaan doen. Met de kennis van nu is dat een goede Mol-actie, omdat ze op een later moment te weinig tijd hadden om de puzzel volledig af te ronden. Hadden ze meteen één iemand de puzzel laten maken, dan was de opdracht waarschijnlijk geslaagd.

Ik vond dat ook opvallend, zo moeilijk was het niet om het na te maken. En ze zegt het nogal dwingend. Ik blijf bij Merel als mol.
« Laatst bewerkt op: 10-02-2019, 14:01:26 door Run »

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #75 Gepost op: 10-02-2019, 14:01:10 »
Niels en Jamie  :-[

Die puzzel is zo makkelijk. Er zijn zoveel variaties van die langs gaan op Social media en ze werken allemaal hetzelfde.

Heel simpele rekensommetjes wordt het: 1+4+9+16+10=40... Gewoon gestructureerd alles langs lopen.

Al verwacht ik niet dat het een mollenacties is...

Offline Molleck

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #76 Gepost op: 10-02-2019, 14:15:00 »
Wat ik nog een opvallend moment vond was dat RP in zijn biecht het nadrukkelijk had over toen hij bezig was met ‘de M van Mol’ maken. Een -niet zo- subtiele hint naar zichzelf?

Vond hem over all sowieso erg verdacht bij deze opdracht, hoewel het allemaal wel erg obvious lijkt.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #77 Gepost op: 10-02-2019, 14:18:14 »
Deze opdracht lijkt te refereren aan seizoen 2015 (met Margriet).

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #78 Gepost op: 10-02-2019, 14:26:57 »
Deze opdracht lijkt te refereren aan seizoen 2015 (met Margriet).

Interresant! Op wat voor manier?
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 1: Steentje bijdragen
« Reactie #79 Gepost op: 10-02-2019, 14:29:21 »
Interresant! Op wat voor manier?

Het lijkt een soort samenraapsel van een aantal opdrachten uit dat seizoen.