Auteur Topic: [De Mol] Jeroen Kijk in de Vegte  (gelezen 90535 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #260 Gepost op: 12-10-2020, 14:20:15 »
Theovv plakte alleen het lijstje in dat .com gemaakt heeft en gaf kort aan waar hij geen molse acties zag. Heb je mijn ripostes ook gelezen dan? Ik beschrijf uitgebreid per opdracht hoe hij gemold heeft. Moet dat misschien anders maar even samenpakken voor het overzicht dan.

zo zoek ik (in dit geval toch) geen Mol. Nikkie is absoluut mijn wensmol niet
Nou ja, je beschrijft de uitgesproken types en dat Jeroen daarin als mol slecht past. Voor mij zijn al die types ermee automatisch wensmol ;D

De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #261 Gepost op: 12-10-2020, 14:28:01 »
Tegen Jeroen:
- 1.2: Maakt als enige de bedenking over of het effectief alleen maar vrouwennamen mogen zijn
- 3.1: Verstop een briefje en biecht het dan ook nog eens op???
- In de eerste twee afleveringen zijn lachende en verbaasde blik wanneer bijvoorbeeld de penningmeester weer maar eens mag beslissen.
- 5.1: De ruzie met Nikkie, zou een mol dit zo opzichtelijk doen?

Akkoord dat Jeroen deze aflevering heel verdacht was, maar het ligt er wat te dik bovenop. En de argumenten tegen zijn er niet veel, maar wel goede.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #262 Gepost op: 12-10-2020, 15:00:43 »
Tegen Jeroen:

Deze ook nog die ik eerder posste ...het missen van de sleutel, zodat ze bij het fort weer terug naar beneden moesten om die te vinden met kans op nog meer geld in de pot.

De mol had die daar meteen gepakt, of ervoor gezorgd dat Patrick die zou vinden.

Ik dacht eerst zo van mol Jeroen zal wel een reden hebben gehad om een executie met 6 te willen vermijden... maar waarom dan?

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #263 Gepost op: 12-10-2020, 15:05:23 »
Ja dit zijn goede argumenten tegen, Belgianmol. Over dat briefje heb ik gezegd dat dit ZO over de top was, ZO een onmogelijke molactie, dat het juist weer voor hem spreekt als mol. Bijv. Ellie raakte volkomen overtuigd dat hij de mol niet meer kon zijn. In een later stadium zal dit ook nog voor Patrick hebben meegespeeld. Slimme molactie dus, gedaan om onverdacht te blijven. En je moet toch wat in die 24 uur per dag, dan kun je je beter gooien in een onnozelheid als dit gescheurde biljetje dan steeds maar je krampachtig verschuilen als mol.

En over die controverse met Nikkie: die irritaties kwamen vooral van haar af. Ze reageerde super kinderachtig. Van hem als mol is het goed te begrijpen; je wilt schuld aanwijzen, en hij wist toch al dat zij op hem zat. Hij maakt tevens aannemelijk dat hij haar zogenaamd verdenkt, en dat heeft hij gebruikt ook, zoals we bijv. zagen de laatste aflevering in zijn gesprekje met Ron.

Over de sleutel, zijn molstrategie was bijna maniakaal: alles op de aanwijzing. Hij wist dat er verder geen geld meer lag. Dan wat ze op de kade vonden was pure pech. Dus ik vond dit niet heel gek. Hij hield gewoon vast aan zijn eerder gekozen strategie. Het was juist gek geweest als hij niet gepleit had om terug te gaan zoeken naar die sleutel.

Tot slot die eerste opdracht, een lastige. Maar ik denk gewoon dat we telkens onderschatten hoe zo'n molloot hij zelf is. Hij heeft het al helemaal thuis uitgedacht hoe hij gaat mollen. Zo kwamen ook die nepspoilers in de wereld. Van de 10 kandidaten is er geen zo'n molloot als hij.

Er kan met samenspraak van de regie nog een schepje bovenop. Zo zullen ze besloten hebben dat het in de laatste opdracht over de top mocht gaan want hij is toch onverdacht. Dus zeer strak: AANWIJZINGEN. En dan maar tijd laten verstrijken zodat je niet meer toekomt aan bijv. het theater waar bakken met geld lag.

Hij zit dus in een groef. En dat is maar slim ook. Ga je opeens halverwege een opdracht door nieuwe informatie toch je groef uit omdat dat de mol beter past dan ga je opvallen. Dit is een bekende valkuil.

Dus dat is denk ik dag 1 gebeurd. Peggy vat de opdracht verkeerd samen. En Jeroen denkt, en zegt dan ook; 'neeeeee zo is het helemaal niet'. Iets wat eigenlijk wel goed uitkomt als mol gebruikt hij niet...... want hij heeft zijn eigen molstrategie (tijd laten verstrijken). Door dit soort zijpaden niet op te gaan maar zich puur te focussen op het doel heeft hij zich wel heel onverdacht gehouden, het is niet de meest effectieve maar wel beste strategie passende bij zijn karakter.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 15:29:52 door Lo »
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #264 Gepost op: 12-10-2020, 15:30:59 »
Ik kijk nu de laatste aflevering/opdracht terug om de kandidatenpagina's aan te vullen en dan vind ik het toch wel super duidelijk dat Jeroen de Mol is, haha. ::rofl::

Iemand anders zei het ook al maar ik kan even niet terugvinden wie en waar, maar Jeroen maakt het als Mol nog het bontst door eerst heel geïrriteerd te reageren op Peggy die voorstelt om het dichtstbijzijnde geld even te pakken (want dat was niet de afspraak) en vervolgens een beetje verontwaardigd is als ze het geld hier níét blijken te hebben weggehaald. (Dat was toch hetzelfde punt in de haven? Of vergis ik me?)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #265 Gepost op: 12-10-2020, 15:34:49 »
Dat was dat punt ja. En ja, zoals ik ook beargumenteerde: hij zit in een groef, en blijft er stug in tot en met irritaties toe  :-[
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #266 Gepost op: 12-10-2020, 15:38:46 »
In mijn ogen zie je zijn ongemak toch wel duidelijk. Eigenlijk zou je dit seizoen moeten afspeuren op vergelijkbare (non)verbale communicatie van Jeroen ::vergroot::

Executie aflevering 3, als Rik zegt: "De stand van de pot bedraagt nu 6360 euro. Dat is een mooi bedrag. Maar het had meer dan 17.000 euro kunnen zijn."



ledereen lacht om de matig gevulde pot, behalve Jeroen. Die kijkt verrast naar zijn lachende medekandidaten. Alsof hij zich er uitsluitend op had voorbereid om serieus en zenuwachtig te lijken en nu niet de omschakeling kan maken naar een vrolijkere noot.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #267 Gepost op: 12-10-2020, 15:40:18 »
Groef  :o
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #268 Gepost op: 12-10-2020, 16:29:49 »

Over de sleutel, zijn molstrategie was bijna maniakaal: alles op de aanwijzing. Hij wist dat er verder geen geld meer lag. Dan wat ze op de kade vonden was pure pech. Dus ik vond dit niet heel gek. Hij hield gewoon vast aan zijn eerder gekozen strategie. Het was juist gek geweest als hij niet gepleit had om terug te gaan zoeken naar die sleutel.
Mooie uitleg, bedankt. Vraag ik me nog af waarom Jeroen dan in 1e instantie voorbij de sleutel liep en niet meeging met Patrick toen die daar nog verder naar wilde zoeken. Was toch weer een extra inspanning in dat kutweer.


^^ sleutelfragmentje tussen 15:00 en 16:15...duurt best lang voordat ze de sleutel missen, maar Jeroen had prima met Patrick mee kunnen gaan en hem de sleutel kunnen laten vinden, maar stuurt hem er juist van weg op het laatst.

Kan dat Jeroen van de regie eerst zonder sleutel naar het fort moest, maar waarom dan?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #269 Gepost op: 12-10-2020, 16:42:02 »
Ik denk dat het helemaal niet de bedoeling was dat de duo's zich zouden samenvoegen en daarna met z'n vieren dat kleine theater binnen zouden gaan. Dat maakt het veel moeilijker om te mollen. Geld verduisteren zou nu enorm opvallen. Er wordt al vrij vlot geld gevonden (terwijl Jeroen als enige niet meehelpt met zoeken) en vervolgens zien we dit gebeuren:

Jeroen: "Is die Napoleon een aanwijzing? Kan dat? Dat hij wijst naar..."
Ron: "Ja, naar die twee."
Jeroen: "Ja, maar die twee zijn degenen die wij zoeken."
Patrick: "En hij wijst naar dat fort."
Jeroen: "Ja.
Patrick: " Is dat misschien het hoogst?"
Jeroen: "Zullen we daar naartoe gaan? We kunnen hier heel lang blijven hangen..."
Peggy: "Ja."

Jeroen is denk ik onaangenaam verrast door het feit dat ze zich daar nu met z'n vieren bevinden en wil er zo snel mogelijk weg door zelf met de juiste aanwijzing te komen - zonder de envelop te vinden! De bedoeling was denk ik dat de mol hier geldzakjes zou wegmoffelen terwijl zijn duopartner druk aan het zoeken is. Dat ging nu de mist in door de aanwezigheid van Ron en Peggy.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 16:52:19 door Blip »
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #270 Gepost op: 12-10-2020, 16:57:25 »
Ja dat denk ik ook! En ik heb dit geanalyseerd:
Mooie uitleg, bedankt. Vraag ik me nog af waarom Jeroen dan in 1e instantie voorbij de sleutel liep en niet meeging met Patrick toen die daar nog verder naar wilde zoeken. Was toch weer een extra inspanning in dat kutweer.


^^ sleutelfragmentje tussen 15:00 en 16:15
Vanaf die 15.15 zie je goed hoe het ervoor stond. Nog altijd waren ze afgesloten van telefooncontact, dus perfect. Het is ook pas helemaal aan het begin van de opdracht. Hij leidt Patrick echt weg van die plek. Nogmaals, zijn strategie is tijd winnen (niet: kandidaten vinden, dan spel uit). Op het einde was het ook nog maar 9 minuten. Dus dat hij in de regen doorbanjert neemt hij op de koop toe, hij verandert niet van strategie opeens (groef). Na de sleutel gaan ze naar het huis van Napoleon. "Moeten we geen aanwijzingen zoeken?" Zegt hij. "We moeten sowieso op zoek naar geld, zoveel zit er niet in de pot" zegt Patrick! Jeroen zegt geen idee te hebben waarop ze naar op zoek zijn. Pas dan komen ze erachter dat de telefoons bij hun zijn. Tijd tijd tijd winnen. Want hij weet dat het theater nog dreigt, daar wil hij maar kort zijn, voor alleen de aanwijzing. Hij drentelt ook maar steeds meters achter Patrick aan. Dan drukt Patrick door om in de haven te kijken, terwijl Jeroen nog zegt "zijn ze daar al dan niet geweest dan?" Patrick gaat toch de haven in en vindt geld. Dan komen de 4 bijelkaar en komt toch het theater aan bod voor de laatste aanwijzing. Dan gaat echt de tijd dringen, zeggen de kandidaten. Gaan ze naar het fort, komen ze erachter dat ze de aanwijzingen van het theater en de sleutel missen. Ja, zowel Peggy als Jeroen pakken die aanwijzingen niet. Je kunt dus alleen maar concluderen dat de molstrategie NIET is het eventjes snel af te raffelen.......
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #271 Gepost op: 12-10-2020, 17:05:55 »
. Je kunt dus alleen maar concluderen dat de molstrategie NIET is het eventjes snel af te raffelen.......

Het moest natuurlijk ook een afleveringvullende opdracht worden.  ::rofl::

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #272 Gepost op: 12-10-2020, 17:15:25 »
Ook dat ja  ::trots::

Het was wel leuk om het nog eventjes terug te zien. Ik zag dat dit gesprekje Ron met Jeroen maar een half minuutje duurde, waarbij Ron het initiatief nam en wilde weten wat Jeroen ging doen. Die maakte ervan, dan maar alles op Nikkie. "Dan doe je dat toch, jongen".

Het gekke is dat Jeroen niet eens terug vraagt wat Ron dan eigenlijk gaat doen. Immers dat wist hij toch allang. Ron graaft zijn eigen graf met deze actie. Natuurlijk gaat de mol wat roepen waarvan hij weet dat die kandidaat dat denkt. Moet je maar niet zo dom zijn de mol te gaan bevragen.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #273 Gepost op: 12-10-2020, 17:41:58 »
Ja dat denk ik ook! En ik heb dit geanalyseerd:Vanaf die 15.15 zie je goed hoe het ervoor stond.

<knip>


Wat vooral opvalt is hoe wanhopig Jeroen probeert om Patrick te laten zeggen dat ze daar iets moeten vinden door hem allerlei voorzetjes te geven. Hij kan natuurlijk niet alles zelf doen. ::rofl::
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #274 Gepost op: 12-10-2020, 18:32:05 »
En ik heb dit geanalyseerd:Vanaf die 15.15 zie je goed hoe het ervoor stond.
Oeps, die had ik gemist.

Snap wel dat het kan, ja, maar vind het niet sluitend. Ik zit ook nog met een vraag die me te binnen schoot toen Blip het net over de 2 zoekende duo's had. Chardo was me voor in het Tygo draadje (eerlijk waar ::nieuwsgierig:: ) ...dat je als mol hier wilt opsplitsen om makkelijk geld te kunnen lozen.

Achter een op Peggy tunnellende kandidaat aansjokken heel de tijd ...die ook nog eens een meer dan gezonde hoeveelheid aan molknaken binnenharkt... *in jouw bijzijn*... het zit me niet lekker.



Aan het einde van het fragmentje waar we het net over hadden is er een verdachtmakend muziekje onder geplempt. Zo van:

::megafoon:: "Allemaal opletten, Mol Jeroen leidt kandidaat Patrick weg van de sleutel!"


...en dan valt Patrick vervolgens af. ::helderziend::

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #275 Gepost op: 12-10-2020, 20:01:54 »
Aflevering 6 schreeuwt naar Jeroen als mol. Nu, na het kijken van die aflevering werd hij ineens mijn hoofdverdachte ook al vanwege zijn valse tweets maar uiteindelijk wordt hij hier té verdacht neergezet waardoor ik steeds meer twijfel.
« Laatst bewerkt op: 12-10-2020, 20:11:43 door Luc »

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #276 Gepost op: 12-10-2020, 20:09:53 »
Ja hij molt echt enorm overal. En die laser, ik zei al, hoe mooi is het dat je als allerlaatste overblijft, volle tijd om te mollen wat je wilt? Voorheen zaten op de laseropdrachten geen camera's , vanuit een centrale regiekamer door kandidaten te bekijken. Dus de beste molpositie in dit geval was weldegelijk als allerlaatste.
Als allerlaatste in de laseropdracht gaan is net de slechtste molpositie, reden waarom ik Ellie terecht uitsloot als mol en sterk aan Jeroen twijfel. Je hebt geen controle over het geld en de jokers (de mol wil daarom juist in het veld) en het was goed mogelijk dat de kist eerder buiten raakte waardoor je buitenspel staat als mol.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #277 Gepost op: 12-10-2020, 21:27:11 »
Opdracht in kasteel Poppi teruggekeken:

Iedereen gaat naast een bakje staan waar wat uitgepakt wordt. Ron en Nikkie naast het bakje met de joker, Horace  naast het bakje met geld.
Diegenen die voor de vrijstelling gaan heffen hun hand al op om iets te pakken of gaan naast het bakje staan (Nadja en Peggy)

Jeroen heeft maar één doel (de vrijstelling) en loopt in één streep door. Hij is echter al voorbij het bakje en kijkt er dan pas in om te constateren dat het leeg is. Lijkt me een heel onnatuurlijke reactie. Logisch is om net zoals iedereen naar je doel toe te lopen en niet voorbij je doel.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #278 Gepost op: 12-10-2020, 22:52:14 »
Ik vind het vertragen van Jeroen in de opdracht helemaal niet mols (het sleuteltje niet vinden, de telefoon meenemen, en heeft hij dat kaartje in het theater verstopt?). Sneller de opdracht doen betekent niet dat er meer tijd is om geld te zoeken. Je zag dat ze gewoon zo snel mogelijk Tygo en Nikkie gingen zoeken, niet extra lang naar geld zoeken. Het werkte juist andersom. Doordat ze langer aan het klooien waren werd er meer geld gevonden. De mol zou hier eerder snel werken.

En Jeroen wordt hier juist wel heel verdacht mee gemaakt door de regie, met name het missen van het sleuteltje. Dat doet de regie met kandidaten, niet met mollen.

Je gaat het pas zien als je het doorhebt, maar Jeroens reacties op zijn groene schermen lijken me inderdaad (want al eerder door anderen opgemerkt) geacteerd. De spanning lijkt niet te verdwijnen.





Zo zag zijn reactie op een groen scherm in 2017 eruit:



Dan zie ik wel wat van opluchting.
Of je keek er eerst objectief naar en vormt het nu naar je idee dat Jeroen de mol is  ;) ;)

Ja, maar hallo zeg. De mol wordt - zeker de laatste jaren - al enorm door de montage uit de wind gehouden. De relatieve onzichtbaarheid van Jeroen was voor mij (vrijwel) van meet af aan juist een teken dat hij het weleens zou kunnen zijn. En dan zit hij ook nog eens tussen de continu bekketrekkende tygo, de opgeverfde flapuit Nikkie en het wandelende stripfiguur Ron.
Dat valt nogal mee, van Rob zagen we vorig jaar duidelijk in beeld dat hij de straatnamen in een andere volgorde voorlas. Ook bleef hij aan van alles haken met zn onhandige tuinbroek.

Ja hij molt echt enorm overal. En die laser, ik zei al, hoe mooi is het dat je als allerlaatste overblijft, volle tijd om te mollen wat je wilt? Voorheen zaten op de laseropdrachten geen camera's , vanuit een centrale regiekamer door kandidaten te bekijken. Dus de beste molpositie in dit geval was weldegelijk als allerlaatste.
De beste positie was zeker niet per se aan het eind, daar kon je niks meer doen. De mol wilde hier de kist ver brengen zonder geld erin (of mingeld) en jokers erin doen zodat men sneller voor zwarte vrijstelling zou kiezen ipv geld.

Theovv plakte alleen het lijstje in dat .com gemaakt heeft en gaf kort aan waar hij geen molse acties zag. Heb je mijn ripostes ook gelezen dan? Ik beschrijf uitgebreid per opdracht hoe hij gemold heeft. Moet dat misschien anders maar even samenpakken voor het overzicht dan.
Nou ja, je beschrijft de uitgesproken types en dat Jeroen daarin als mol slecht past. Voor mij zijn al die types ermee automatisch wensmol ;D
Wat zit je toch steeds te emmeren over dat ik "alleen maar" iets geplakt heb ::rofl:: ::rofl:: Het gaat er niet om wie de meeste huisvlijt in zn post heeft gestopt, maar om de argumenten. Ik heb op een rijtje gezet waarom ik Jeroen overwegend kandidaats vindt op basis van alle verzamelde acties. En jij denkt daar anders over, dat is toch prima?

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [Kandidaat] Jeroen Kijk in de Vegte
« Reactie #279 Gepost op: 12-10-2020, 23:02:31 »
Is deze tunnel nu niet gewoon de optelsom van iedereen die op Ron en Patrick zat en zich hier heeft genesteld omdat Jeroen de enige logische Mol leek deze aflevering vanwege de afwezigheid van Nikkie en Tygo?

Maar zeg eens eerlijk Jeroen-tunnel, los van alle focus op mimiek en geheime aanwijzingen, welke concrete molacties zijn er door hem gepleegd? Want volgens mij komt het meeste gewoon neer op 'het zou kunnen' en al het goede dat hij heeft gedaan wordt niet in beschouwing genomen.