Auteur Topic: [Kandidaat] Ron Boszhard  (gelezen 34579 keer)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #80 Gepost op: 12-09-2020, 23:20:20 »
Mijn verdenkingen zijn door deze aflevering alleen maar sterker geworden. Lekker even dik aangezet (door de montage en hemzelf) hoe suffig hij aan de gang gaat in de laseropdracht. Als een dronkenman sjouwen. En dan later kunnen zeggen: ja maar jongens, niemand is toch ZO dom? Jullie hebben het zelf kunnen zien!

Ik zou het ook echt geweldig vinden. In mijn poule wordt hij ook nagenoeg niet verdacht. Net als door NL.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #81 Gepost op: 12-09-2020, 23:22:27 »
Hij zou het zeker nog kunnen zijn maar ik moet uitkijken voor tunnelvisie. Die man lijkt altijd een rol te spelen waarbij ie zich dommer voordoet dan ie is. Maar het niet durven doorknippen van de booytrap-draad is toch wel erg verdacht. (Geldt ook voor Nikkie.)

Offline annebeth

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Sherlock Moles
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #82 Gepost op: 12-09-2020, 23:24:44 »
Nikkie probeert hem wel meermalen aan te sporen te knippen.

Online Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #83 Gepost op: 12-09-2020, 23:27:20 »
Verdacht ::jaja::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #84 Gepost op: 12-09-2020, 23:46:38 »
Eerste indruk na aflevering 2: Ik vind het verdacht opvallend dat hij overal mee wegkomt als “op z’n Rons”.

Ja dit. En ik verdenk de redactie ervan dat ze t de ultieme 'revanch' vinden en stunt van het programma van 'we hebben de meest onwaarschijnlijke kandidaat Mol gemaakt!!'

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #85 Gepost op: 13-09-2020, 00:00:04 »
Ik weet het niet met Ron. Verdenk hem ook van nepmollengedrsg. Meteen al vertragen bij het sjouwen met stenen terwijl achteraf blijkt dat het mols was om snel het parcours te lopen i.v.m de halvering. Als eerste de laseropdracht doen is ook niet slim als mol....

Online Mvnl

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #86 Gepost op: 13-09-2020, 00:14:17 »
Ik weet het niet met Ron. Verdenk hem ook van nepmollengedrsg. Meteen al vertragen bij het sjouwen met stenen terwijl achteraf blijkt dat het mols was om snel het parcours te lopen i.v.m de halvering. Als eerste de laseropdracht doen is ook niet slim als mol....

Goed punt. Puntje erbij voor Peggy wat dat betreft die alles deed om haar team vooruit te helpen

Offline marvin

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #87 Gepost op: 13-09-2020, 11:52:15 »
Ik weet het niet met Ron. Verdenk hem ook van nepmollengedrsg. Meteen al vertragen bij het sjouwen met stenen terwijl achteraf blijkt dat het mols was om snel het parcours te lopen i.v.m de halvering. Als eerste de laseropdracht doen is ook niet slim als mol....

Deels waar, maar er was ook een mogelijkheid dat ze elkaar niet tegen zouden komen en dan was er niks verdient geweest. Wanneer je extra langzaam doet, is op een gegeven moment de tijd om en hebben de teams elkaar niet ontmoet.
Wie is de mol is te gek en je wordt er gek van.

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #88 Gepost op: 13-09-2020, 12:18:48 »
Deels waar, maar er was ook een mogelijkheid dat ze elkaar niet tegen zouden komen en dan was er niks verdient geweest. Wanneer je extra langzaam doet, is op een gegeven moment de tijd om en hebben de teams elkaar niet ontmoet.
Dat is lang niet zo leuk als bij een halveringspunt aankomen. Waarbij het me wel verbaasde dat de halvering ook meteen werd toegepast, terwijl bij de andere punten het team zelf kon beslissen. Oftewel dit is van tevoren helemaal uitgedacht en misschien heeft de mol een seintje gekregen hoe snel ze voort moesten maken om de andere groep te ontmoeten precies op dit halveringspunt.

Leuke opdracht!
« Laatst bewerkt op: 13-09-2020, 12:20:41 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #89 Gepost op: 13-09-2020, 13:10:36 »
Bij het stenen sjouwen grijpt Ron meteen de gelegenheid aan om te stoppen wanneer Ellie in de groep gooit of er ook nog een moment is dat ze ergens moeten stoppen. Ron stopt dan pal bij het bordje X 1,75. Had hij dit niet gedaan dan waren ze er zo voorbij gelopen. Ron lijkt helemaal niet te zien wat er op het bordje staat, gewoon echt doodop te zijn en zich ook helemaal niet met de discussie wat nu te doen te bemoeien. Onmols.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #90 Gepost op: 13-09-2020, 14:59:01 »
Ron stopt dan pal bij het bordje X 1,75. Had hij dit niet gedaan dan waren ze er zo voorbij gelopen. Ron lijkt helemaal niet te zien wat er op het bordje staat, gewoon echt doodop te zijn
Die ziet gewoon het paaltje en die denkt: Oké, hier gaan we stoppen, want bij een paaltje is iets.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #91 Gepost op: 13-09-2020, 15:05:50 »
Volgens mij zag hij dat hele paaltje niet eens en sprong hij gewoon bovenop Ellie's suggestie om ergens te stoppen. (Omdat hij kandidaat is en moe was, maar misschien ook omdat hij Mol is en moe was en dacht dat stoppen sowieso een goede molstrategie zou zijn met de gedachte dat het andere team niet door zou lopen.)

Maar de mogelijkheid dat Ron een stuk oplettender is dan hij doet uitschijnen sluit ik zeker niet uit.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #92 Gepost op: 13-09-2020, 18:46:22 »
Zoals ook al beetje werd aangegeven door anderen: Ron speelt een rol.

Dit is (normaal) het leuke aan Ron, en nu meteen ook het vervelende. Met name in die laseropdracht is het duidelijk dat hij een soort van zijn lollige en onhandige ('clown') tv-persoonlijkheid aanneemt, zoals ik hem vroeger wel heb leren kennen bij Zapp/Zappelin. En ik zie het bij wel meer opdrachten, waardoor ik nog steeds niet helemaal goed een idee krijg van hoe Ron nou 'echt' is/hoe hij natuurlijk reageert. Zou bijna willen zeggen dat het voor hem een soort automatisme lijkt zodra er een camera op hem gericht is.

Aan de ene kant gooi je wat zand in de ogen van mededeelnemers (en wat kijkers), aan de andere kant ligt het er best wel dik bovenop dat het voor een flink deel gespeeld is. Als het zich doorzet, gaat het mij wel de keel uithangen (zeker zoals bij de laseropdracht). Voor mij diskwalificeert hij zich ermee ook als Mol omdat het zo opzichtig is. Tenzij we nu ineens in zo'n dubbele laag zitten dat deze mate van opzichtigheid juist zijn Molschap moet verbloemen. Dan is het wel mooi bedacht, maar kijk ik naar een voor mij vervelend seizoen  ::rofl::

Bij de opdracht met de stenen wil ik best geloven dat het voor hem wel een pittige opdracht is, maar evengoed dan vanaf minuut 1 flink (onnodig) aangedikt. Met Nikkie dan wel nog een komisch duo, maar dat is niet primair waarom ik WidM kijk.

Offline yessie

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #93 Gepost op: 13-09-2020, 19:06:21 »
Ron stijgt bij mij op het verdachtenlijstje. Wat zou het tof zijn als hij de mol blijkt te zijn. Wat hiervoor al is gezegd: Milouska de tweede.
En bij mij gaat er een lampje branden, want bij Zappelin worden de mollenstreken behandeld door het zoontje van Rutjes. Toeval?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #94 Gepost op: 14-09-2020, 23:05:07 »
Heel verdacht, vind ik, nog steeds...
Maar ik ben er nog niet helemaal over uit of het nepmol-gedrag is of dat hij toch de mol moet zijn. In de gaten houden dan maar.  :)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #95 Gepost op: 16-09-2020, 23:18:21 »
Huppel deze tunnel in! In de lasergame is het onverklaarbaar nadat Nikkie eruit ligt, dat hij dan ook niet het draadje doorknipt. Ook bij het sjouwen met de stenen heeft hij een molpositie, nl als eerste; bv hij stopt bij de x0,5. Zijn stijl is een bepaalde onhandigheid waar iedereen dan om lacht, dus heel dicht bij zijn persoonlijkheid.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #96 Gepost op: 17-09-2020, 07:45:03 »
Hij stopt ook bij de X 1,75. Ik kan bij Ron (op vertragen na) geen consequente molstrategie bij die opdracht bespeuren. Hij lijkt zich ook niet met beslissingen over de stenen en over al dan niet doorlopen te bemoeien.

Over dat draadje ben ik het wel eens. Heel raar dat hij dat niet door zou durven knippen. Hij was nota bene verkenner, dan moet je ook dat risico durven nemen en kijken wat er gebeurt.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #97 Gepost op: 17-09-2020, 07:56:29 »
Zoals ook al beetje werd aangegeven door anderen: Ron speelt een rol.

Dit is (normaal) het leuke aan Ron, en nu meteen ook het vervelende. Met name in die laseropdracht is het duidelijk dat hij een soort van zijn lollige en onhandige ('clown') tv-persoonlijkheid aanneemt, zoals ik hem vroeger wel heb leren kennen bij Zapp/Zappelin. En ik zie het bij wel meer opdrachten, waardoor ik nog steeds niet helemaal goed een idee krijg van hoe Ron nou 'echt' is/hoe hij natuurlijk reageert. Zou bijna willen zeggen dat het voor hem een soort automatisme lijkt zodra er een camera op hem gericht is.

Aan de ene kant gooi je wat zand in de ogen van mededeelnemers (en wat kijkers), aan de andere kant ligt het er best wel dik bovenop dat het voor een flink deel gespeeld is. Als het zich doorzet, gaat het mij wel de keel uithangen (zeker zoals bij de laseropdracht). Voor mij diskwalificeert hij zich ermee ook als Mol omdat het zo opzichtig is. Tenzij we nu ineens in zo'n dubbele laag zitten dat deze mate van opzichtigheid juist zijn Molschap moet verbloemen. Dan is het wel mooi bedacht, maar kijk ik naar een voor mij vervelend seizoen  ::rofl::

Bij de opdracht met de stenen wil ik best geloven dat het voor hem wel een pittige opdracht is, maar evengoed dan vanaf minuut 1 flink (onnodig) aangedikt. Met Nikkie dan wel nog een komisch duo, maar dat is niet primair waarom ik WidM kijk.
Ja, eens. Ik erger me niet aan Ron, maar het klopt dat ie altijd die clownsrol speelt op tv. Ik vond het er in afl. 2 te dik bovenop liggen ..dat we dat allemaal konden zien. Staat mede daarom helemaal onderaan m'n lijstje.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #98 Gepost op: 17-09-2020, 08:52:14 »
Ik kan bij Ron (op vertragen na) geen consequente molstrategie bij die opdracht bespeuren.
Hij stopt bij de paaltjes schijnbaar steeds om uit te hijgen. Bij het x0,5-paaltje liep hij voorop, hij bepaalt waar ze stoppen. En speculatief, zeg ik, is ie dan met de groep toch wel langs een x2-paaltje is gelopen (ik denk dus dat dat paaltje er wel was, maar dat daar voorbijgelopen is).

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #99 Gepost op: 17-09-2020, 11:48:29 »
Hij stopt bij de paaltjes schijnbaar steeds om uit te hijgen. Bij het x0,5-paaltje liep hij voorop, hij bepaalt waar ze stoppen. En speculatief, zeg ik, is ie dan met de groep toch wel langs een x2-paaltje is gelopen (ik denk dus dat dat paaltje er wel was, maar dat daar voorbijgelopen is).

Dat paaltje was er niet, want anders was het maximum te halen bedrag hoger geweest.