Auteur Topic: [Kandidaat] Ron Boszhard  (gelezen 34471 keer)

Offline RaSa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #180 Gepost op: 30-09-2020, 00:24:38 »
@RaSa, ik heb dat ook gehoord & heb geprobeerd de audio te filteren om het beter te verstaan, maar daar was eigenlijk geen beginnen aan. Hij zegt iig niet "ik BEN de mol", meer iets van "ja, MAAR de mol", met een duidelijke A-klank.

Als iemand anders een poging wil doen, hier het stukje audio met op 8 sec de bewuste zin:

Dank je. Als ik het nu weer beluister hoor ik inderdaad ook de "maar" erin. Toch gek dat je hoort wat je wil horen. Maakt wel dat ik toch van Ron ga afstappen. Had al een enorme twijfel na de laatste executie. Daarbij leek hij oprecht te schrikken dat zijn "Mol" eruit ging. 

Offline KD.

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Make ONDERTITELS great again!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #181 Gepost op: 30-09-2020, 08:23:03 »
Ik haal hem ook even naar dit topic, omdat ik dit best een aardige en niet eens zo gekke, vergezochte gedachte vind:

Ron werd toch 56 in deze aflevering?

Inderdaad, Ron werd deze aflevering 56. En het enige schilderij dat ze missen in de eerste opdracht hangt in zaal 5-6. Ron blijft er speciaal nog even voor stilstaan (poseren?), terwijl links in beeld duidelijk 5-6 te zien is.


Overigens ben ik van mening dat de ondertitels niet vernietigd hadden moeten worden.

Offline RaSa

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #182 Gepost op: 30-09-2020, 09:05:14 »
Als we dan toch met het getal 56 aan de haal gaan. Dan vond ik deze ook wel heel mooi gevonden in de leader:

Ik heb de beelden uit de leader op een rijtje gezet, met steeds de deelnemers achteraan.
Wat mij opvalt is dat Ron na de letters MOL staat.

Verder zijn de getallen 50 (van de munt) en 6 (metro) samen 56, dit is de leeftijd van Ron

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #183 Gepost op: 30-09-2020, 14:48:23 »
Ik haal hem ook even naar dit topic, omdat ik dit best een aardige en niet eens zo gekke, vergezochte gedachte vind:
Inderdaad, Ron werd deze aflevering 56. En het enige schilderij dat ze missen in de eerste opdracht hangt in zaal 5-6. Ron blijft er speciaal nog even voor stilstaan (poseren?), terwijl links in beeld duidelijk 5-6 te zien is.



Alleen minder sterk dat hier zo'n duidelijke nepmolactie aan gekoppeld werd. Echt in de biecht vertellen en duidelijk laten zien dat hij wel het goede schilderij gevonden had maar er niks over zei. Was ook al zo met de luiken, dat hij die dicht had zien waaien en dat vertelde. Dat doen ze bij de echte mol niet. Als er met het missen van dit schilderij al gemold is, dan was Patrick veel subtieler, die liep er snel langs.

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #184 Gepost op: 30-09-2020, 23:16:43 »
Ze hadden toch weinig tijd? En dan gaat Ron uitgebreid het enige missende schilderij bekijken.

(Met dank aan een mooie vlog van Sam de Man, hier wel bekend).

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #185 Gepost op: 1-10-2020, 22:55:54 »
Ze hadden toch weinig tijd? En dan gaat Ron uitgebreid het enige missende schilderij bekijken.

(Met dank aan een mooie vlog van Sam de Man, hier wel bekend).

Wellicht is dit shot voordat de opdracht begon opgenomen.

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #186 Gepost op: 2-10-2020, 02:52:48 »
Ik zie genoeg dingen om Ron niet als mol te zien, maar 1 ding blijft me erg tegenstaan. In zijn eigen seizoen nam Ron het tijdens de 1e (en zijn enige) test op tegen slechts 2 tegenstanders (en de mol) doordat de overige kandidaten vrijgesteld waren. In afl 1 kiest Ron voor het bakje met de joker, achteraf een slimme keuze, maar zou hij op dat moment als kandidaat het risico weer willen lopen dat een meerderheid wel die vrijstelling voor de 1e test heeft en hij wederom achter het net vist in de 1e aflevering?

Offline mol-fan

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #187 Gepost op: 2-10-2020, 10:13:07 »
Dank je. Als ik het nu weer beluister hoor ik inderdaad ook de "maar" erin. Toch gek dat je hoort wat je wil horen. Maakt wel dat ik toch van Ron ga afstappen. Had al een enorme twijfel na de laatste executie. Daarbij leek hij oprecht te schrikken dat zijn "Mol" eruit ging.

Ik hoor hier het volgende:
Welkom terug haaahaaa, (je kunt 'em of kent 'em???), ik ben terug gezellie  ja daar 's (de) mol
Het laatste stukje blijft onduidelijk maar er kan ook flink in geknipt zijn...
Vond het in aflevering 1 al meteen apart.
Wat ik ook vreemd vind is dat Ron zich weinig in discussies lijkt te mengen bij de nabesprekingen. Hij lijkt het allemaal heel goed te observeren. Dat zelfde zie ik na de executies gebeuren, hij houdt zich erg op de achtergrond als de groep bij elkaar is.
De vergelijking met Jochem van Gelder was ook al bij mij naar boven gekomen... Daarom durf ik hem niet aan te merken als mol. Maar uitsluiten vind ik ook lastig..
« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 10:18:58 door mol-fan »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #188 Gepost op: 2-10-2020, 14:07:23 »
Ik zie genoeg dingen om Ron niet als mol te zien, maar 1 ding blijft me erg tegenstaan. In zijn eigen seizoen nam Ron het tijdens de 1e (en zijn enige) test op tegen slechts 2 tegenstanders (en de mol) doordat de overige kandidaten vrijgesteld waren. In afl 1 kiest Ron voor het bakje met de joker, achteraf een slimme keuze, maar zou hij op dat moment als kandidaat het risico weer willen lopen dat een meerderheid wel die vrijstelling voor de 1e test heeft en hij wederom achter het net vist in de 1e aflevering?

Dat is voor mij inderdaad een reden om hem niet af te strepen als mol.  ;D Het kan zijn dat hij het ontzettend slim heeft gespeeld en zich als kandidaat goed heeft voorbereid (je wil immers niet opnieuw het risico lopen om er in afl. 1 uit te vliegen) en daardoor ook weet dat er altijd ergens een addertje onder het gras zit.

Hij kan het als kandidaat goed hebben aangepakt en goed observeren. Misschien wordt hij snel onderschat. Maar het zou ook een prima actie zijn voor een mol; in dat geval wordt hij ook onderschat  ;D; dat zou als mol natuurlijk perfect zijn.

Ik twijfel zelf trouwens wel aan zijn mol-schap. Ik begon de eerste afleveringen wel een beetje op Ron te tunnelen, maar ik merk dat ik daar een beetje op terugkom. Vooral omdat hij meer wordt verdacht door zijn mede-kandidaten en hij ook niet altijd op de beste positie zit voor een mol-actie. Ook lijkt hij zich niet zoveel in discussies te mengen, waardoor hij ook niet echt een stempel lijkt te drukken op beslissingen.

Het kan natuurlijk dat hij tijdens de opdrachten wel degelijk molt (en dat zie ik ook wel in hem), maar dat hij op beslissende momenten niet 'door lijkt te zetten', zorgt er toch voor dat ik twijfel. Mocht hij in de finale komen, dan ga ik opnieuw op Ron tunnelen. Dat dan weer wel.  ;)
« Laatst bewerkt op: 2-10-2020, 14:13:17 door Tunneltelevisie »
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #189 Gepost op: 3-10-2020, 02:16:58 »
@tunneltelevisie
Ik ben het ket alles wat je zegt eens behalve dit:

Ook lijkt hij zich niet zoveel in discussies te mengen, waardoor hij ook niet echt een stempel lijkt te drukken op beslissingen.
Zelfs al zou hij dat doen, wie zal zijn inbreng nog serieus nemen? Hij heeft een rol aangenomen (of is het echt zijn persoonlijkheid) waarbij de overige kandidaten niet zo snel naar hem zouden luisteren. Bij Milouska was dat ook het geval. Dennis probeerde het wel, maar werd ook vaak niet naar geluisterd en bij George dacht iedereen dat hij het hele spel niet eens begreep.

Offline VK

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Mollenvanger, soms met succes.
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #190 Gepost op: 4-10-2020, 00:59:16 »
Na de laatste opdracht ben ik toch redelijk in de Ron tunnel beland.

- je hoeft geen enveloppe te pakken, want de juiste routebeschrijving ligt toch in jouw auto
- er wordt middels Nikkie nog even op gewezen dat je echt goed moet opletten wie enveloppen pakt
-Ron zit met Jeroen in de auto die Tygo en Nikkie naar de helikopter moeten loodsen. Cruciaal voor het programma dat dit lukt.
-Jeroen en Ron zijn als enige te laat en de opdracht is mislukt.

Morgen de posts hier maar eens goed lezen :-)
Er zijn veel tunnels die naar verdoemenis leiden

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #191 Gepost op: 4-10-2020, 01:19:52 »
@tunneltelevisie
Ik ben het ket alles wat je zegt eens behalve dit:
Zelfs al zou hij dat doen, wie zal zijn inbreng nog serieus nemen? Hij heeft een rol aangenomen (of is het echt zijn persoonlijkheid) waarbij de overige kandidaten niet zo snel naar hem zouden luisteren. Bij Milouska was dat ook het geval. Dennis probeerde het wel, maar werd ook vaak niet naar geluisterd en bij George dacht iedereen dat hij het hele spel niet eens begreep.

Hm, bij deze aflevering oppert hij om alleen Tygo en Nikkie te zoeken en niet voor het geld te gaan. De anderen beslissen om dat toch anders te doen en ook geld te zoeken. Als Ron de mol is, laat hij zich wel overrulen. Dat soort momenten maakt dat ik twijfel aan zijn molschap. Het kan nog steeds hoor, maar ik vind het onwaarschijnlijker worden. Al laat hij zeker verdachte dingen zien.

Milouska stond buiten de groep, maar dat zorgde ervoor (bij haar individuele momenten) dat ze keihard en goed kon mollen.
George werd finaal onderschat, hij stelde zich erg sociaal op. Beide fantastische mollen, vind ik.  ::bravo::

Ron wordt zeker onderschat door de groep. Het kan ook hier een dekmantel zijn voor de mol, maar mijn inschatting is toch dat hij kandidaat is. Als mol moet je ook (subtiel) bepaalde beslissingen forceren, dat zie ik niet helemaal bij Ron. Maar natuurlijk kan ik ernaast zitten.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #192 Gepost op: 4-10-2020, 01:25:57 »
Citaat
- Ron zit met Jeroen in de auto die Tygo en Nikkie naar de helikopter moeten loodsen. Cruciaal voor het programma dat dit lukt.

Maar Ron geeft helemaal geen aanwijzingen aan Nikkie en Tygo, dat doet Jeroen. Dus Ron vervuld hier geen tot nauwelijks een rol als productieassistent. Dan moet je meer naar Jeroen of Patrick kijken. Of Nikkie (of Tygo), maar dan zou de één aanwijzingen mogelijk corrigeren terwijl de ander er boven op zit (Mogelijk kan de Mol het rechttrekken op een moment van verwarring, zoals in het begin bij de rotonde, maar dat was vooral het werk van Tygo die het wel snapte?)

Desondanks heb ik ook wel wat vraagtekens bij in hoeverre bepaalde scenario's moesten slagen voor het verloop van het programma. Was een deel van de route (de stad uit) makkelijker, met hogere slagingskans om dus bij de heli te komen?

Ik vond Ron trouwens opvallend meer aanwezig deze aflevering. Bij de puzzelopdracht had hij wat meer te zeggen dan normaal, en ook in het busje en op de toren. Al dacht ik bij dat laatste dat hij er gewoon klaar mee was en honger had: snel de opdracht afronden  ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 01:27:48 door Uil »

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #193 Gepost op: 4-10-2020, 01:31:21 »
Haha ja, Ron was hangry na die busrit! (Wat ik helaas ook herken bij mezelf  ::schaam::)
Ik vond Jeroen in de auto meer verdacht dan Ron, al scoren ze hier beide molpunten.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #194 Gepost op: 4-10-2020, 01:52:59 »
Hm, bij deze aflevering oppert hij om alleen Tygo en Nikkie te zoeken en niet voor het geld te gaan. De anderen beslissen om dat toch anders te doen en ook geld te zoeken. Als Ron de mol is, laat hij zich wel overrulen. Dat soort momenten maakt dat ik twijfel aan zijn molschap. Het kan nog steeds hoor, maar ik vind het onwaarschijnlijker worden. Al laat hij zeker verdachte dingen zien.

Milouska stond buiten de groep, maar dat zorgde ervoor (bij haar individuele momenten) dat ze keihard en goed kon mollen.
George werd finaal onderschat, hij stelde zich erg sociaal op. Beide fantastische mollen, vind ik.  ::bravo::

Ron wordt zeker onderschat door de groep. Het kan ook hier een dekmantel zijn voor de mol, maar mijn inschatting is toch dat hij kandidaat is. Als mol moet je ook (subtiel) bepaalde beslissingen forceren, dat zie ik niet helemaal bij Ron. Maar natuurlijk kan ik ernaast zitten.  ;D

We zitten wederom op 1 lijn, al durf ik voor mezelf te zeggen dat Milouska en George niet alleen fantastische mollen waren maar samen met stip en by far de 2 beste in 20 seizoenen.

Maar wat betreft Ron, ik wil hem graag afstrepen, zie ook geen molschap in zn spel, maar verder dan alleen de R en dan ook alleen nog met potlood durf ik nog niet te gaan.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #195 Gepost op: 4-10-2020, 08:15:15 »
Ik denk juist dat Ron wordt overschat.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #196 Gepost op: 4-10-2020, 11:22:21 »
We zitten wederom op 1 lijn, al durf ik voor mezelf te zeggen dat Milouska en George niet alleen fantastische mollen waren maar samen met stip en by far de 2 beste in 20 seizoenen.

Maar wat betreft Ron, ik wil hem graag afstrepen, zie ook geen molschap in zn spel, maar verder dan alleen de R en dan ook alleen nog met potlood durf ik nog niet te gaan.

Ben ik ook met je eens.  ::ok::
En ik zie niet voor me dat Ron ook zo'n type mol is. Het kán, hij is voor mij ook echt niet 100% weg te strepen, want hoeveel geld brengt hij nou eigenlijk in? Volgens mij is dat heel erg weinig.
Bij de auto-opdracht is het inderdaad Jeroen die de cruciale aanwijzingen geeft aan Nikkie en Jeroen.  Dat is een reden dat ik uiteindelijk in de Jeroen-tunnel ben beland en dat ik Ron nu vooral zie als handige aangever van de echte mol. Maar toch blijf ik Ron ook in de gaten houden, onder het mom van 'je weet maar nooit.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #197 Gepost op: 4-10-2020, 12:08:23 »
Heel hoog scoor ik de positie van de Mol dat die in het busje meezit en niet in de helikopter, simpelweg om het spel te kunnen sturen. Je wilt niet dat ze naar Zwitserland / Oostenrijk / Frankrijk rijden en dat dan de productie er een draai van moet maken. Als Patrick of een ander het hangertje niet had opgemerkt, dan zou de Mol daar wel op wijzen. Zo denk ik.

Update:
En dat ie de eerste draad bij de laseropdracht niet doorknipte, terwijl dat toch duidelijk was om te doen, en hij had de mogelijkheid en moest het doen, dat is ook wel heel erg verdacht. Eigenlijk niet te verklaren.

Zijn voor mij twee sleutelmomenten.
« Laatst bewerkt op: 4-10-2020, 21:56:05 door AvOgadrO »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #198 Gepost op: 4-10-2020, 13:01:22 »
Ron was erg moe en hongerig.Weinig alert meer.

Offline Lonneke*L

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Kandidaat] Ron Boszhard
« Reactie #199 Gepost op: 5-10-2020, 14:33:25 »
Zou Ron zaterdag weer zijn Waterloo vinden in een theater? ;)