Poll

Wie is de Mol?

Jeroen
222 (83.1%)
Nikkie
45 (16.9%)

Totaal aantal stemmen: 267

Auteur Topic: [poll] Wie is de Mol?  (gelezen 92956 keer)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #660 Gepost op: 15-10-2020, 14:09:48 »
Het verbaast mij dat Nikkie zo laag staat. Ik zit zelf op Jeroen, maar ik schrijf Nikkie nog niet af.

Mocht Peggy afvallen (wat ik eigenlijk verwacht), dan is de balans op het forum wel zoek. Mocht Tygo afvallen, dan verzwakt dat de argumentatie voor Peggy als mol alleen maar verder. Mocht Jeroen of Nikkie afvallen (wat ik niet verwacht), dan moet ik nog eens heel hard nadenken over wat dat kan betekenen.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #661 Gepost op: 15-10-2020, 14:12:30 »

Mocht Peggy afvallen (wat ik eigenlijk verwacht), dan is de balans op het forum wel zoek
Dat bedoel ik. Dan gaat er dus een zeer hoog percentage goed zitten dit jaar. Die 75 zullen zich in elk geval voor een groot deel voegen bij de huidige 100.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #662 Gepost op: 15-10-2020, 15:24:32 »
Het is voor mij niet helemaal zeker dat Peggy afvalt. Zou ook best Tygo kunnen zijn. Wordt wel heel interessant wat er verder gaat gebeuren.

Als ik het zo zie, zoeken de meeste mensen de mol tussen Peggy en Jeroen. Als een van beide toch afvalt (Peggy dan toch?) wordt het wel een interessante verdeling. Ik weet niet of mensen dan meteen in de Jeroen-tunnel springen (wat natuurlijk wel gezellig is  ;D) of dat Nikkie en Tygo meer stemmen gaan krijgen. En dan is het weer redelijk verdeeld over drie tunnels.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #663 Gepost op: 15-10-2020, 15:27:28 »
...
Wat als Nikkie of Jeroen afvalt?

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #664 Gepost op: 15-10-2020, 15:31:17 »
Wat als Nikkie of Jeroen afvalt?

Als Jeroen afvalt, dan moet ik heel snel op zoek naar een nieuwe tunnel.  ::rofl::
Dan is het toch Peggy denk ik en wordt dat de grootste tunnel. Vermoed ik.

Mocht Nikkie afvallen, verandert er niet zo heel veel. Misschien dan toch een Jeroen/Peggy-duel?  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #665 Gepost op: 15-10-2020, 15:41:30 »
Ik denk dat als Jeroen afvalt, jij en ik ons wel heeeeeel erg diep uit moeten graven  ::oink:: :-[ ::schaam:: :o ::pinokkio:: ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #666 Gepost op: 15-10-2020, 15:46:52 »
Peggy forever! ::tandpastasmiley::

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #667 Gepost op: 15-10-2020, 15:53:32 »
Peggy is het niet, ik snap niet dat mensen nog op haar zitten.

Nikkie wil je als productie denk ik ook vooral kandidaat laten zijn, omdat ze als Mol anders een ander karkater had moeten opstellen en dat ontdoet wel aan haar originele aanwezigheid. Los van dat ik haar ook niet heb zien Mollen.

Jeroen is me echt te saai als Mol, vooral voor een jubileumseizoen waar dus al de leukste kandidaten in behoren te zitten. Heeft best wat geld in de pot gebracht wanneer het echt niet nodig was. Dat hij dan even held kan spelen is een slap excuus, want het gaat gewoon in tegen zijn taak als Mol.

Tygo is op alle vlakken de beste keuze. Energiek karakter, kan goed acteren, heeft goede mensenkennis, is ook echt te betrappen op molacties. Ik zie echt niet in waarom Tygo hier minst verdacht is. Als het argument van luiken en Elba wordt gegeven dan hadden Ron en Nikkie ook nooit zo massaal verdacht kunnen worden.

tl;dr: Tygo is de Mol 



Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #668 Gepost op: 15-10-2020, 16:04:33 »
Als je echt wil weten, kijk dan in het spoiler topic.

Ik ben er geweest, maar het was niet overtuigend.

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #669 Gepost op: 15-10-2020, 16:07:44 »
Dat het jubileumseizoen vraagt om een speciale Mol vind ik geen reden. Ik heb niet het idee dat dit seizoen nou heel veel meer bijzonder is dan anders. Nieuwe elementen worden altijd wel uitgeprobeerd. En 25-50% van de kandidaten uit het verleden vind ik wel leuk en een tweede keer kijken waard. Het seizoen is ons op zich niet verkocht als een fan favourite editie, maar als een tweede kans editie.

Ik ben in ieder geval niet gevoelig voor argumenten die niet inhoudelijk met het spel te maken hebben :P Mogelijk nog voor 'verborgen' hints die de makers erin gestopt hebben wel.

En persoonlijke verdenkingen en argumenten bij kandidaten (waarom ze niet de Mol zijn) kun je niet zomaar naast landelijke/forum-breed verdenkingen leggen. Het is ook altijd een optelsom, dus met één of twee opdrachten iets onderbouwen of weerleggen is ook niet zeer sterk. Geldt dus beide kanten op.

Zo ben ik nog altijd niet overtuigd van Tygo als Mol, heeft voor mij altijd als vierde (na afl. 5 als derde) op het lijstje gestaan, wel nog voor Nikkie. Als ik de discutable verdenkingen weglaat, is het dan toch maar Peggy voor nu :P

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #670 Gepost op: 15-10-2020, 16:14:16 »
Peggy is het niet, ik snap niet dat mensen nog op haar zitten.
Omdat ze:
- van alle vier de overgebleven kandidaten het vaakst op sleutelposities stond, en
- verreweg de meeste mogelijke molacties heeft laten zien
Daarnaast:
- hier en daar wat voorkennis lijkt te hebben
- veel verdacht is geweest in deze ervaren groep
- anderen vaak de schuld geeft en zich soms wat geacteerd gedraagt, en
- er nog steeds een uitweg is uit de verdenkingen, die tegen haar lijken samen te spannen.

Ik kan ernaast zitten, maar ik zie redenen genoeg om voor Peggy te gaan.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #671 Gepost op: 15-10-2020, 16:16:32 »
Ik denk dat als Jeroen afvalt, jij en ik ons wel heeeeeel erg diep uit moeten graven  ::oink:: :-[ ::schaam:: :o ::pinokkio:: ::)

Dat ook, haha.  ::rofl::
En je weet het maar nooit natuurlijk. Ik zie ook best wel voor me dat een van de anderen de mol kan zijn maar op een of andere manier blijf ik bij Jeroen uitkomen: dat is toch de meest logische keuze voor mij. Als Jeroen niet de mol is, dan is dat de grootste mollenstreek van dit seizoen.  ;D
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Leendert

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #672 Gepost op: 15-10-2020, 16:21:06 »
Ik denk dat als Jeroen afvalt, jij en ik ons wel heeeeeel erg diep uit moeten graven  ::oink:: :-[ ::schaam:: :o ::pinokkio:: ::)

Gelukkig maak ik altijd nog het voorbehoud dat ze het allemaal kunnen zijn. Maar als Jeroen afvalt, moet ik er wel flink naast zitten (ook omdat Nikkie dan wel erg onwaarschijnlijk wordt als mol).

Wat er bij mij knaagt is dat ik hem totaal niet vind overkomen alsof hij een dubbele agenda heeft. Maar misschien is hij gewoon heel goed bezig als mol.
« Laatst bewerkt op: 15-10-2020, 16:29:32 door Leendert »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #673 Gepost op: 15-10-2020, 16:29:23 »
Qua hints is Nikkie gewoon de Mol. Behalve de rondjes dan, die kan ik nog niet precies bij haar duiden. (Hoewel ergens iemand al ergens heeft aangegeven dat zij steeds ronde spiegels gebruikt; dat heb ik nog niet gecheckt.)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #674 Gepost op: 15-10-2020, 16:32:33 »
Gelukkig maak ik altijd nog het voorbehoud
Ik zei het tegen Tunnelgraver, ik ging die tunnel na hem in. Maar ik zit waarschijnlijker nog dieper want ik heb geen voorbehouden ;D Ik kan wel blijven hopen op mijn wensmollen natuurlijk ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #675 Gepost op: 15-10-2020, 16:36:44 »
Qua hints is Nikkie gewoon de Mol. Behalve de rondjes dan, die kan ik nog niet precies bij haar duiden. (Hoewel ergens iemand al ergens heeft aangegeven dat zij steeds ronde spiegels gebruikt; dat heb ik nog niet gecheckt.)
  ??? Welke hints  ???

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #676 Gepost op: 15-10-2020, 16:38:45 »
  ??? Welke hints  ???

Hier vind je er al een aantal, mogelijke hints naar Nikkie: https://www.wieisdemol.com/widm21-theorieenoverzicht/

Ook naar andere kandidaten, maar bijvoorbeeld nog maar eentje naar Jeroen. (Maar die pagina is maar een selectie natuurlijk van wat er op het forum ontdekt is aan mogelijke hints.)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #677 Gepost op: 15-10-2020, 16:42:59 »
Hier vind je er al een aantal, mogelijke hints naar Nikkie: https://www.wieisdemol.com/widm21-theorieenoverzicht/

Ook naar andere kandidaten, maar bijvoorbeeld nog maar eentje naar Jeroen. (Maar die pagina is maar een selectie natuurlijk van wat er op het forum ontdekt is aan mogelijke hints.)
Ik zie ze niet. Maar dit zal ongetwijfeld aan mij liggen.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #678 Gepost op: 15-10-2020, 16:43:17 »
Welke hints
Ik ben slecht in hinst (en hoe dat te schrijven), maar bijvoorbeeld de paars-roze kleur, de ketting, silver and gold. Dat brengt bij mij allerlei associaties teweeg. Maar ik weet inmiddels dat dat niet mag.

Online Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [poll] Wie is de Mol?
« Reactie #679 Gepost op: 15-10-2020, 16:45:57 »
Ik zie ze niet. Maar dit zal ongetwijfeld aan mij liggen.

Waar de naam "Nikkie" bij genoemd wordt zijn mogelijke hints naar Nikkie.

Maar genoeg over hints hier, dat kan allemaal in het hints-topic. :)