Auteur Topic: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken  (gelezen 16928 keer)

Offline Loezel

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
[Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Gepost op: 26-09-2020, 11:57:03 »


Bespreek hier alle verdachte acties en al het andere wat je opvalt tijdens de 1e opdracht.
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 21:58:07 door Heinz »

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #1 Gepost op: 26-09-2020, 20:33:21 »
Welkom bij heel Nederland schildert  ;D Of De nieuwe Rembrandt de buitenlandse serie :P

Ik wil zo'n kindertekening. Precies mijn teken/schilderkunsten ::rofl::
« Laatst bewerkt op: 26-09-2020, 20:37:24 door Joost2 »
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1
« Reactie #2 Gepost op: 26-09-2020, 20:39:42 »
Daar gaan we.
 Tygo meldde vanavond in boulevard dat het een spectaculaire aflevering gaat worden MET oud mollen.
Veel plezier allemaal ::bravo:: ::bravo::

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #3 Gepost op: 26-09-2020, 20:41:51 »
Waarom vragen ze niet direct wie er uit is joh?

Offline Bodejos

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Geen woorden voor.
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #4 Gepost op: 26-09-2020, 20:42:25 »
Wat zit die opdracht geniaal in elkaar.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #5 Gepost op: 26-09-2020, 20:45:50 »
Nikkie oefent alvast als presentatrice  ;D
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MollootTim

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #6 Gepost op: 26-09-2020, 20:50:44 »
Ron met z’n jaartallen... verdacht ::vergroot::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #7 Gepost op: 26-09-2020, 20:51:47 »
Ron was niet blij toen ze het kistje openden net.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline mrchipie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Die jongen met de vele bijnamen
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #8 Gepost op: 26-09-2020, 20:57:18 »
Nikkie oefent alvast als presentatrice  ;D
Open sollicitatie ::rofl::
chipsverslaafde <3

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #9 Gepost op: 26-09-2020, 21:34:02 »
Ron die op het laatst een schilderij ziet maar dit niet deelt met Ellie & Patrick.

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #10 Gepost op: 26-09-2020, 21:34:57 »
Ron die op het laatst een schilderij ziet maar dit niet deelt met Ellie & Patrick.

Hij liep er gewoon en zag hem. Maar de anderen roepen nee doe geen moeite.
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline MissTinie

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #11 Gepost op: 26-09-2020, 21:44:38 »
Ron zoals gezegd .
Maar Patrick wilde snel terug naar dat eerste schilderij, zodat ze het juiste schilderij voorbij zouden lopen?  ::oink::

Offline Stargaze

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #12 Gepost op: 26-09-2020, 21:48:34 »
Ik had het leuker/logischer gevonden als je niet je eigen schilderij moet beschrijven, maar een schilderij van een ander duo. Nu konden ze gewoon de info doorgeven die ze te horen hadden gekregen als omschrijving.

De productie heeft de teams samengesteld en bepaalt wie op welke positie terecht kwam. Op welke plek kan je als mol het beste zitten? Het museum?

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #13 Gepost op: 26-09-2020, 21:51:31 »
De productie heeft de teams samengesteld en bepaalt wie op welke positie terecht kwam. Op welke plek kan je als mol het beste zitten? Het museum?
Ik zou zeggen van wel ::jaja:: Dan kun je het makkelijkst iets te snel ergens voorbij lopen. Als schilder kun je eigenlijk alleen het schilderij dat de ander moet schilderen matig beschrijven of details verkeerd zeggen (wat wel op zou vallen voor de kijker).
...óf niet!

Offline Longtimelurker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #14 Gepost op: 26-09-2020, 22:01:48 »
Ik lurk hier al heel lang mee...  maar dit moet ik wel ff delen: Het gezicht en lichaamshouding van Ron na de mededeling dat het kistje open is..   weet niet of iemand handig genoeg is om er een gifje van te maken...

Offline Bart1981

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #15 Gepost op: 26-09-2020, 22:02:46 »
Ik lurk hier al heel lang mee...  maar dit moet ik wel ff delen: Het gezicht en lichaamshouding van Ron na de mededeling dat het kistje open is..   weet niet of iemand handig genoeg is om er een gifje van te maken...
Kwam net ook voorbij bij moltalk  ::ok::

Offline Joost2

  • winnaar pool pelgrimscode 2013
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #16 Gepost op: 26-09-2020, 22:09:23 »
Ik lurk hier al heel lang mee...  maar dit moet ik wel ff delen: Het gezicht en lichaamshouding van Ron na de mededeling dat het kistje open is..   weet niet of iemand handig genoeg is om er een gifje van te maken...

Voor mij deze aflevering wel de doorslag in de bevestiging van Ron als mol. Maar toen kwanen de testbiechten..
Petra, Sigrid, John, Astrid, Lottie, Fré/Peggy, Dick, Dunya, Viv, Arjen, Anna, Hade, Janine/Carolien, Sophie, Chris, Ellie, Sigrid, Jan, Sarah, Nathan

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #17 Gepost op: 26-09-2020, 22:28:54 »
Ik vind Jeroen eigenlijk het meest verdacht tijdens deze opdracht (maar verdenk hem verder niet). Het omschrijven van de drie bogen van de lijst (triptiek-achtig) zou super waardevol geweest zijn. Dat is misschien nog wel duidelijker dan de ronde vorm van het schilderij dat door Nikkie wordt geschilderd. Zelf als je op de foto niet door hebt dat het de lijst is zou ik beginnen met het opschrijven van die bogen.

De schilderwerkjes van Nikkie, Jeroen & Tygo (en de omschrijving die ze kregen) is voor het doel van deze opdracht hartstikke prima. Wat dat betreft zou ik de mol eerder in het museum zoeken.

Offline mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #18 Gepost op: 26-09-2020, 22:31:41 »
Voor mij deze aflevering wel de doorslag in de bevestiging van Ron als mol. Maar toen kwanen de testbiechten..
Wel ja, dat dacht ik ook, oh Ron wordt wel verdacht. Dan zal het wel niet. Maar als Rik dan zegt dat er meerdere kandidaten de test het slechts deden, en de tijd belangrijk wordt is het toch weer net iets anders. We weten niet wie de test het slechts deden, buiten Ellie dan. Ik durf hem nog niet afstrepen.

Offline Mallemollen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 4] - Opdracht 1: Meesterwerken
« Reactie #19 Gepost op: 26-09-2020, 22:36:55 »
Jeroen: er zijn ook aapjes. Gentile da Fabriano. Daar kan ik me nog wel een likkende man voorstellen maar aapjes?