Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar  (gelezen 16534 keer)

Offline Lo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #100 Gepost op: 5-10-2020, 19:07:05 »
dat het geen domme mensen zijn die een zo zichtbare aanwijzing niet binnen 12 uur kunnen vinden, al helemaal niet als ze nadrukkelijk op zoek zijn naar aanwijzingen. Daar heb je geen mol voor nodig.
Dat is een goede opmerking, ze weten dat het een puzzel is.

En zoals Avogadro al zei, je kunt een draai krijgen vanuit de productie.

Ik bekeek het zelf nog van de andere kant; het draaiboek mag ook weer niet uitwijzen dat je 2 kandidaten als mol direct kunt afstrepen. Dan wordt het wel erg makkelijk want van de 4 overgeblevenen vallen er zaterdag 2 af, blijft 1 mol en 1 kandidaat over?!

Alle opdrachten zullen wel goed in elkaar zitten en een zo laag mogelijk gehalte Productieassistent vergen. Bijv. de bakjes uit afl. 1 is anders, daar hangt het af van puur de primaire reactie van de kandidaten, draaien ze om of niet? Daar kun je geen draai aan geven. Nikkie draaide als enige om; Ron en zij pakten als enige de joker. Het is een ander verhaal, geen draai.
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline KVilsteren

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #101 Gepost op: 5-10-2020, 20:04:27 »
Ze waren echt ruim op tijd en supersnel met het vinden van de aanwijzingen en oplossen van de puzzel. Als mol grijp je pas in als het echt te lang duurt of de verkeerde kant op gaat, zoals Thomas in zijn seizoen. Je gaat niet direct zelf het initiatief nemen bij elk onderdeel.

Daarnaast mogen opdrachten ook gewoon mislukken. Hoe leuk het vervolg ook bedacht is. Daar heeft de regie dan wel andere scenario's voor of ze hebben het makkelijk gemaakt.

Als je totaal vedrwaalt wordt je uiteindelikk wel opgepikt lijkt me ( buiten de tijd om). En dan zouden de twee dus alsnog in de heli belanden.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #102 Gepost op: 5-10-2020, 23:58:47 »
Als je totaal vedrwaalt wordt je uiteindelikk wel opgepikt lijkt me ( buiten de tijd om). En dan zouden de twee dus alsnog in de heli belanden.
Ik doel op opdracht 3, niet op de autorit. Ik zie geen mol in Patrick omdat hij de sleutelhanger vindt en snel de puzzel oplost. Als de mol dat al zou doen om de opdracht te laten slagen dan zou hij dat niet direct doen, als eerste, met zoveel tijd over. Dan kijk je eerst of de rest het lukt en als het echt dreigt te mislukken kan je nog ingrijpen.

Offline SummerLength

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #103 Gepost op: 6-10-2020, 00:17:19 »
Miss is dit wel een korter seizoen en staat die dubbele executie gewoon ingepland. Het lijkt mij wel vrij saai worden als we na de dubbele executie ook nog twee afleveringingen zonder afvaller moeten doorstaan. Of reken ik dat nu verkeerd?

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #104 Gepost op: 6-10-2020, 00:22:38 »
Ik doel op opdracht 3, niet op de autorit. Ik zie geen mol in Patrick omdat hij de sleutelhanger vindt en snel de puzzel oplost. Als de mol dat al zou doen om de opdracht te laten slagen dan zou hij dat niet direct doen, als eerste, met zoveel tijd over. Dan kijk je eerst of de rest het lukt en als het echt dreigt te mislukken kan je nog ingrijpen.
Ik denk dat het eerste deel van deze opdracht er eigenlijk niet zo toe doet. Uiteindelijk hebben ze genoeg tijd om het eerste checkpoint te bereiken. De mol hoeft niks te doen om de opdracht te laten slagen, maar kan wel gewoon lekker meedoen om vertrouwen te winnen bij zijn medekandidaten. Pas op Elba valt er geld te verdienen, dus komende aflevering doet er voor deze opdracht pas echt toe.
Ik zie niet in waarom deze opdracht Patrick verdacht maakt, noch waarom hij hierdoor juist af te schrijven is.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #105 Gepost op: 6-10-2020, 00:29:21 »
Miss is dit wel een korter seizoen en staat die dubbele executie gewoon ingepland. Het lijkt mij wel vrij saai worden als we na de dubbele executie ook nog twee afleveringingen zonder afvaller moeten doorstaan. Of reken ik dat nu verkeerd?
Aflevering 6 heeft 2 afvallers heeft Rik aangekondigd.
Aflevering 7 wordt waarschijnlijk met 4 kandidaten gespeeld, tenzij er nog een extra executie komt in afl. 6 (maar dat verwacht ik niet)
Afl. 7 heeft dan nog een executie, zodat daar nog iemand afvalt.
Aflevering 8 is de finale met 3 kandidaten.

Offline edgomo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #106 Gepost op: 6-10-2020, 07:28:17 »
Aflevering 6 heeft 2 afvallers heeft Rik aangekondigd.
Aflevering 7 wordt waarschijnlijk met 4 kandidaten gespeeld, tenzij er nog een extra executie komt in afl. 6 (maar dat verwacht ik niet)
Afl. 7 heeft dan nog een executie, zodat daar nog iemand afvalt.
Aflevering 8 is de finale met 3 kandidaten.
Rick heeft aangekondigd dat de volgende executie 2 afvallers zal hebben. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit in het begin van aflevering 6 is en dat er aan het einde van aflevering 6 een (reguliere) executie is.
Dan blijven er 3 deelnemers over voor aflevering 7 (= de finale)
Aflevering 8 is dan de reünie/terugkijk aflevering.
Lijkt mij een even zo plausibel scenario.

(past precies, de week erop is het weer tijd voor "Even tot hier" ;D)

Offline mrmai

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #107 Gepost op: 6-10-2020, 10:25:44 »
Om de kansen wat eerlijker te maken zou het wel mooi zijn als de mol goed zn best doet om de 2 te vinden.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #108 Gepost op: 6-10-2020, 11:14:06 »
In het begin van aflevering 6 hebben de achtervolgers tijd nodig voor hun speurtocht naar de 2 vluchtelingen en (eventueel) naar het geld of, wie weet, jokers of vrijstellingen.
Daarmee gaat zoveel tijd verloren dat de dubbele executie ergens in het midden van aflevering 6 of nog later plaats zou vinden.
Dan nog 1 opdracht, dat moet wel, veel meer tijd zal er niet zijn, dan weer een executie?

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #109 Gepost op: 6-10-2020, 11:47:06 »
Rick heeft aangekondigd dat de volgende executie 2 afvallers zal hebben. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit in het begin van aflevering 6 is en dat er aan het einde van aflevering 6 een (reguliere) executie is.
Dan blijven er 3 deelnemers over voor aflevering 7 (= de finale)
Aflevering 8 is dan de reünie/terugkijk aflevering.
Lijkt mij een even zo plausibel scenario.

(past precies, de week erop is het weer tijd voor "Even tot hier" ;D)

Ontknoping (afl.8) met 4 zoals seizoen 20.1 beviel ook wel...

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #110 Gepost op: 6-10-2020, 13:14:01 »
In het begin van aflevering 6 hebben de achtervolgers tijd nodig voor hun speurtocht naar de 2 vluchtelingen en (eventueel) naar het geld of, wie weet, jokers of vrijstellingen.
Daarmee gaat zoveel tijd verloren dat de dubbele executie ergens in het midden van aflevering 6 of nog later plaats zou vinden.
Dan nog 1 opdracht, dat moet wel, veel meer tijd zal er niet zijn, dan weer een executie?

Zo denk ik er ook over ja... Drie kandidaten in één aflevering naar huis is echt wel een beetje too much. Kan voor veel mensen ook einde van hun pooltje betekenen :P

Nog eens een finale met vier is ook mogelijk natuurlijk, maar hoop het ergens van niet. Finale met drie wellicht op een wat kleinere manier. Reüniegedeelte flink uitgekleed? Misschien meer daarvan doorschuiven naar internet/podcast? Misschien komt het ook meer vanuit de NPO dat ze niet te veel afleveringen willen om ook andere programma's de ruimte te geven (al is dit wel een topper qua kijkcijfers natuurlijk...).

Edit:
Als Nikkie en Tygo worden gevonden en meteen daarop volgt test en executie, dan hebben ze dus wel een beetje informatie achterstand (zeker als ze niet meekrijgen wat er verder op Elba gebeurt). Of daar wordt in de test rekening mee gehouden. Andersom, als N+T nog iets/een opdracht moeten doen op Elba, is dit buiten het zicht van de anderen. Zou er dan nog een opdracht en een avond/nacht overheen gaan om informatie uit te wisselen?
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 13:19:38 door Uil »

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #111 Gepost op: 6-10-2020, 13:27:36 »
Bij die roadtrip moest het wel de goede kant opgaan. De makers hebben een epische puzzeltocht gemaakt. Als ze naar Frankrijk zouden rijden, wat dan? (Met die helikopter kunnen de makers er nog een draai aan geven als die locatie niet gevonden werd.)

De kandidaten weten veel meer dan wij en hebben ongetwijfeld te horen gekregen welke kant op ze de stad uit moesten. De eerste reactie van Peggy op de sleutelhanger is Rome, blijkbaar gaan ze dus al die kant op anders zeg je wel 'dan moeten we terug' of zoiets.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #112 Gepost op: 6-10-2020, 13:45:53 »
De eerste reactie van Peggy op de sleutelhanger is Rome
Rome is ook de verkeerde bestemming, net zoals je ook veel meer verkeerde bestemmingen kunt hebben. De bedoeling is dat ze naar de juiste bestemming gaan.

Het gaat erom dat die sleutelhanger wordt gespot. En als de groep het dan nog niet doorheeft, dat de Mol dan kan bijsturen. In mijn visie moet de Mol dus in dat groepje zitten. Je hoeft het niet eens te zijn, maar het is wel zoals ik erover denk.
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 13:50:38 door AvOgadrO »

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #113 Gepost op: 6-10-2020, 14:10:10 »
In aflevering 6 gaan de 4 op zoek naar Tygo & Nikkie, met de aanwijzingen die ze gaan krijgen op Elba moet dat makkelijk lukken. Maar Tygo & Nikkie kunnen ontsnappen van hun schuilplaats om executie te ontlopen. Ze worden dan niet gevonden. Vandaar het beeld dat de ketting doorgezaagd wordt. Hoe mooi zou het zijn dat de groep van 4 aankomt op de schuilplaats, een lege plek aantreft en op jacht gaan naar de 2 ontsnapte gevangenen?
« Laatst bewerkt op: 6-10-2020, 15:52:30 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #114 Gepost op: 6-10-2020, 15:54:10 »
Aflevering 6 heeft 2 afvallers heeft Rik aangekondigd.
Aflevering 7 wordt waarschijnlijk met 4 kandidaten gespeeld, tenzij er nog een extra executie komt in afl. 6 (maar dat verwacht ik niet)
Afl. 7 heeft dan nog een executie, zodat daar nog iemand afvalt.
Aflevering 8 is de finale met 3 kandidaten.
Rick heeft aangekondigd dat de volgende executie 2 afvallers zal hebben. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit in het begin van aflevering 6 is en dat er aan het einde van aflevering 6 een (reguliere) executie is.
Dan blijven er 3 deelnemers over voor aflevering 7 (= de finale)
Aflevering 8 is dan de reünie/terugkijk aflevering.
Lijkt mij een even zo plausibel scenario.

(past precies, de week erop is het weer tijd voor "Even tot hier" ;D)

Of iets daar tussen in?

Eind aflevering 6 twee afvallers.
Begin aflevering 7 een afvaller gevolgd door finale met drie personen. (Zoals in 2014)
Aflevering 8 is reünie / analyse hints + molacties.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #115 Gepost op: 7-10-2020, 00:01:59 »
Ik denk dat het eerste deel van deze opdracht er eigenlijk niet zo toe doet. Uiteindelijk hebben ze genoeg tijd om het eerste checkpoint te bereiken. De mol hoeft niks te doen om de opdracht te laten slagen, maar kan wel gewoon lekker meedoen om vertrouwen te winnen bij zijn medekandidaten. Pas op Elba valt er geld te verdienen, dus komende aflevering doet er voor deze opdracht pas echt toe.
Ik zie niet in waarom deze opdracht Patrick verdacht maakt, noch waarom hij hierdoor juist af te schrijven is.
Eens, dat was ook het punt dat ik probeerde te beargumenteren :)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #116 Gepost op: 7-10-2020, 09:50:40 »
Patrick is verdacht omdat de kandidaten voor het eerst echt vrij zijn. Ze rijden zelf en moeten zelf op zoek gaan naar de juiste bestemming. Dit heeft Rick verteld. Dat de mol toch een beetje wil sturen (Peggy??) of Patrick met goede aanwijzingen is verdacht. Duidelijk is dat de groep op tijd op Elba moet aankomen voor het programma.

Het beeld dat de groep van 4 in de executie gaat nadat ze de boot hebben gemist, dankzij de mol, zou vreemd zijn.

Hoewel er heel veel verdenkingen richting Ron gaan zouden Peggy of Patrick in mijn ogen veel mooiere mollen zijn.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline sherlock

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #117 Gepost op: 8-10-2020, 03:25:40 »
Het beeld dat de groep van 4 in de executie gaat nadat ze de boot hebben gemist, dankzij de mol, zou vreemd zijn.

De mol hoeft natuurlijk niet tegen te gaan werken, er staat toch nog geen geld op het spel. Maar als 4 (of 3) kandidaten dit simpele kinderpuzzeltje niet binnen 15 uur (zou zoiets zijn schat ik in tussen vertrek busje en vertrek boot) kunnen oplossen, verdienen ze wat mij betreft ook gewoon een dubbele executie tussen hun vieren... Ze weten immers wat er op het spel staat en dat het niet de tijd is om te gaan lopen nepmollen.

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #118 Gepost op: 8-10-2020, 10:53:58 »
De mol hoeft natuurlijk niet tegen te gaan werken, er staat toch nog geen geld op het spel. Maar als 4 (of 3) kandidaten dit simpele kinderpuzzeltje niet binnen 15 uur (zou zoiets zijn schat ik in tussen vertrek busje en vertrek boot) kunnen oplossen, verdienen ze wat mij betreft ook gewoon een dubbele executie tussen hun vieren... Ze weten immers wat er op het spel staat en dat het niet de tijd is om te gaan lopen nepmollen.
Eens. Bedenk daarbij dat, anders dan bij die Meesterwerk opdracht, ze ongelimiteerd codes mochten proberen en dat er altijd wel iemand is die een cijfer ontdekt. Dus zo lastig was het niet....

Overigens... als je een denkbeeldige lijn van O, via Z en N naar W trekt, dan krijg je een iets gedraaide letter N. Just saying....  :o

Offline Rocky

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Isn't it ironic, don't you think?
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: OnvoorspELBAar
« Reactie #119 Gepost op: 8-10-2020, 10:58:50 »
Ik zit nu even terug te kijken, maar zitten ze daar nou met een stel digibeten of zo? Jeroen en Patrick schijnen  de smartphone nog te hebben. Daar is toch simpel te Googlen ‘Piombino’? Of ben ik nou gek? ???
Thank U