Auteur Topic: [Aflevering 6] - Damocles  (gelezen 32591 keer)

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #60 Gepost op: 10-10-2020, 23:22:59 »
Peggy zegt tegen Ron dat ze wil opsplitsen in de toren, zij gaat daarna alleen naar boven.

Het valt op dat er een stukje touw te zien in aan de trapreling, heeft Peggy daar een zakje geld weggehaald? (terugkijken minuut 17:17)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #61 Gepost op: 10-10-2020, 23:30:19 »
Ik vertrouw het nog niet helemaal dat t zo duidelijk Jeroen nu al zou moeten zijn. Met nog 4 mensen naar volgende aflevering.

Stiekem houd ik er  daarom nog rekening mee dat Tygo onbedoeld in de heli terecht is gekomen als mol,  aangezien hij eigenlijk met Ron de auto in wilde ( iig niet met Nikkie)

Dan zouden alle 4 fout kunnen zitten met executie toch? En Jeroen en Peggy t minste fout?

Offline Arco Mol Fan

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #62 Gepost op: 10-10-2020, 23:32:40 »
Een halve opdracht voor een hele aflevering, wel erg mager vind ik.  :-\\

Maar een mooi vervolg na vorige week, vond het wel wat langdradig. Tygo en Nikkie mochten wel een wat moeilijkere opdracht krijgen. De andere vier moesten veel doen en dan nog twee afvallers.
« Laatst bewerkt op: 10-10-2020, 23:47:39 door Arco Mol Fan »
ff off-topic: tijd om je sig aan te passen Arco...

Offline Lama1997

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #63 Gepost op: 10-10-2020, 23:47:50 »
Een halve opdracht voor een hele aflevering, wel erg mager vind ik.  :-\\
Maar wat voor een. Met zo veel lagen  ::bravo:: ::bravo::

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #64 Gepost op: 10-10-2020, 23:51:26 »
Ik vertrouw het nog niet helemaal dat t zo duidelijk Jeroen nu al zou moeten zijn. Met nog 4 mensen naar volgende aflevering.

Stiekem houd ik er  daarom nog rekening mee dat Tygo onbedoeld in de heli terecht is gekomen als mol,  aangezien hij eigenlijk met Ron de auto in wilde ( iig niet met Nikkie)

Dan zouden alle 4 fout kunnen zitten met executie toch? En Jeroen en Peggy t minste fout?

Dit is absoluut een scenario waar ik rekening mee houd. Het was duidelijk dat hij liever niet bij Nikkie wilde, die de envelop met de rode auto had. Als hij de mol is, had hij er misschien op gerekend dat hij makkelijker in een ander groepje kon komen. Hij wilde met Ron en Nikkie wilde bij Peggy. Maar de anderen waren meteen onvermurwbaar. Kan dus zijn dat de mol op een positie kwam waar hij niet in wilde zitten. Voor het programma zou dat wel vervelend zijn, een aflevering waarin de mol nauwelijks voorkomt. Een goede mol zou moeten voorkomen dat hij in zo'n positie terecht komt. Je wilt dus een envelop pakken, liefst als eerste of tweede, zodat je nog wat te kiezen hebt. Voor mij blijven dan Nikkie en Jeroen over.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline keek

  • Forumlid
  • Trust Nobuddy!
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #65 Gepost op: 11-10-2020, 00:09:37 »
Patrick vol op Peggy, dus Peggy kan de mol niet meer zijn?
 Dat kan alleen als Jeroen ook vol op Peggy is gegaan en de test beter heeft gemaakt. Dan heeft hij dus gelogen tegen Ron en dat vind ik best waarschijnlijk. Ze hebben geen bondje dus waarom zou je je tegenstander vlak voor zo’n riskante executie wijzer maken dan nodig? Logischer dat hij hem op een dwaalspoor probeert te zetten. Hij is daar geslepen genoeg voor.

Als Jeroen de mol is heeft Peggy heel veel geluk gehad.

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #66 Gepost op: 11-10-2020, 00:16:06 »
Ik vertrouw het nog niet helemaal dat t zo duidelijk Jeroen nu al zou moeten zijn. Met nog 4 mensen naar volgende aflevering.

Stiekem houd ik er  daarom nog rekening mee dat Tygo onbedoeld in de heli terecht is gekomen als mol,  aangezien hij eigenlijk met Ron de auto in wilde ( iig niet met Nikkie)

Zelf heb ik ook zo'n gevoel dat Tygo "per ongeluk" in de heli terecht kwam. Kan dat niet waarmaken natuurlijk, het is maar een gevoel. Als dat zo is, heeft hij echt mazzel gehad. Het heeft wel een nadeel, hij heeft veel info gemist hier door. Daar tegenover staat een gratis trip naar afl. 7 en dan ziet hij wel verder.
Finale?

Offline Yesse

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #67 Gepost op: 11-10-2020, 00:19:31 »
Als Jeroen de mol is heeft Peggy heel veel geluk gehad.
Op zich zou het kunnen..

In de opdracht van deze aflevering zouden ze beiden even fout zitten. Peggy en Ron splitsen immers samen zich af van Jeroen.

In de vorige aflevering zat Ron in een auto met Jeroen. Een vraag als “haalde de mol de eindbestemming” zou Peggy dan met ‘nee’ beantwoorden maar Patrick met ‘ja’. Extra punt voor Peggy.

Daarnaast is Jeroen een man, wat voor Peggy een extra goed antwoord zou opleveren.

Maar goed, we weten uiteraard niets zeker  :)

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #68 Gepost op: 11-10-2020, 00:34:27 »
Maar wat voor een. Met zo veel lagen  ::bravo:: ::bravo::
Dit vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen. Ik denk dat ze meer met deze opdracht/aflevering hadden kunnen doen. Bovendien hebben Nikkie en Tygo in 24 uur maar 1 of 2 (!) uur in dat hokje gezeten.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 00:36:36 door #DeMolJager »
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline Vlammetje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #69 Gepost op: 11-10-2020, 00:57:06 »
Dit vond ik persoonlijk een beetje tegenvallen. Ik denk dat ze meer met deze opdracht/aflevering hadden kunnen doen. Bovendien hebben Nikkie en Tygo in 24 uur maar 1 of 2 (!) uur in dat hokje gezeten.

Natuurlijk. Ze hoefden daar pas te zitten vanaf het moment dat de rest van de groep op het eiland was en dat tijdstip was van te voren bekend.

Offline #DeMolJager

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #70 Gepost op: 11-10-2020, 01:05:36 »
Natuurlijk. Ze hoefden daar pas te zitten vanaf het moment dat de rest van de groep op het eiland was en dat tijdstip was van te voren bekend.

Precies. Dan zou het toch heel vreemd zijn als de mol een van die twee zou zijn? Nikkie en Tygo hebben ongeveer anderhalve dag/aflevering geen geld kunnen verdienen of verliezen. Het was veel logischer geweest dat er geen geld zou worden verdiend als Nikkie en Tygo zouden ontsnappen. Dit voelt toch als een soort ‘fout’ in deze opdracht. De mol zou, in welke groep die ook zit, altijd ergens moeten kunnen saboteren om ervoor te zorgen dat er geen geld in de pot komt.
« Laatst bewerkt op: 11-10-2020, 01:08:14 door #DeMolJager »
“Het spel verandert niet voor je ogen, het spel verandert altijd achter je rug."

Offline DRenziboy

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Je weet wel, die rare gast ;)
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #71 Gepost op: 11-10-2020, 01:07:41 »
Dat was dan wel weer een tegenvallertje, had het hilarisch gevonden als Nikkie en Tygo het geld mochten verstoppen (Met strekking tot het gebied natuurlijk.) of hindernissen mochten plaatsen voor naar de aanwijzingen. in de avond voordat de andere kandidaten echt op het eiland waren.

Dit had dan leuke tv opgeleverd waarbij we hier middels flashbacks achter zouden komen.

Dit had een leuke simpele twist kunnen geven aan de opdracht. En Tygo en Nikkie meer in beeld laten komen.
met elke stap kom je dichterbij, of loop je achteruit?

Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #72 Gepost op: 11-10-2020, 01:48:28 »
Bij de executie in het laadruim van de veerboot stond het zwarte busje pontificaal in beeld. Een hint naar Peggy die het stuur al twee keer in handen had? “Ik heb nooit geen controle”

Offline Uil

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #73 Gepost op: 11-10-2020, 02:04:43 »
Het viel me op dat de testbiecht van Jeroen wat afweek qua geluid. Op z'n minst alsof het in een andere ruimte was opgenomen of met ander materiaal. Hadden de makers later nog een wat andere biecht nodig...? Biecht van ander moment? 'Toeval'?

Apart ook dat de verdenkingen van Jeroen eerder vaag waren en nu wel super uitgesproken. Als hij toch op Peggy zit, dan loog hij en tegen Ron en is zijn biecht extreem gemanipuleerd. Dat zou er wel echt over zijn qua geloofwaardigheid, en ik wil er voorlopig niet aan dat de productie dat zou doen. Maar wel de enige manier waarop Peggy nog de Mol zou kunnen zijn - heb toch wel vertrouwen in het kunnen van Patrick.

Ze moeten het ook doen met wat de kandidaten hen geven. Ze kunnen niet om Patrick zijn Peggy-verdenking heen. Het tunnelen van Peggy op Ron kan wel gecreëerd zijn in deze aflevering, was nog niet eerder zo sterk toch? En als ze niet de Mol is, moet haar reactie bij de test wel te rijmen zijn met haar biecht etc.

Wat mij betreft hebben de makers het zichzelf onnodig moeilijk gemaakt met een dubbele executie in deze fase met vier van zes :P

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #74 Gepost op: 11-10-2020, 02:07:55 »
Wanneer Nikkie nog naast de helikopter staat, lijkt het dat zij dan al zeker weet dat de volgende opdracht over Napoleon gaat.
 (Of moet we zeggen "Nappie"  ::rofl::)

In ieder geval werd er weer eens duidelijk de nadruk gelegd op de letter N.

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #75 Gepost op: 11-10-2020, 02:33:00 »
Napoleon is de sleutel?!

Offline Mathijs91

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #76 Gepost op: 11-10-2020, 02:38:47 »
Bij de executie in het laadruim van de veerboot stond het zwarte busje pontificaal in beeld. Een hint naar Peggy die het stuur al twee keer in handen had? “Ik heb nooit geen controle”
Was dit een letterlijke quote? Want op Peggy's boekje staat 'Non rien'.
Kennis is macht.

Offline mrmai

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #77 Gepost op: 11-10-2020, 09:23:10 »
Maar wat voor een. Met zo veel lagen  ::bravo:: ::bravo::

Ik vond geen lagen terug, ze hadden dit makkelijk kunnen toevoegen door bv bij het groepje tygo te kunnen melden, dat als ze gevonden werden het geld werd verdubbeld.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #78 Gepost op: 11-10-2020, 09:45:45 »
Patrick vol op Peggy, dus Peggy kan de mol niet meer zijn?
 Dat kan alleen als Jeroen ook vol op Peggy is gegaan en de test beter heeft gemaakt. Dan heeft hij dus gelogen tegen Ron en dat vind ik best waarschijnlijk. Ze hebben geen bondje dus waarom zou je je tegenstander vlak voor zo’n riskante executie wijzer maken dan nodig? Logischer dat hij hem op een dwaalspoor probeert te zetten. Hij is daar geslepen genoeg voor.

Als Jeroen de mol is heeft Peggy heel veel geluk gehad.

Hier houd ik ook nog rekening mee
Dan zou het feit dat hij Ron voor de bus gegooid heeft en hij weet dat Ron dat nu beseft, de reden kunnen zijn dat Jeroen niet echt opgelucht overkomt na zijn groene scherm.

Daarnaast zit me niet helemaal lekker dat bij aanvang in de ontbijtzaal het eerste shot op Jeroens rug impliceert dat hij al een telefoon op tafel heeft liggen en hij er daarna nog 1 uit de doos haalt. Terwijl in werkelijkheid hierin is geknipt en dit een shot is van daarna ( te zien o.a. aan ontbijt voor peggy's neus en aan de kist open/dicht).
Waarom Jeroen nog extra verdacht maken(als ie de mol is)?

Offline MolPaul

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Damocles
« Reactie #79 Gepost op: 11-10-2020, 09:50:37 »
Ik ook!
Inderdaad had deze aflevering nog sterker kunnen zijn als Nickie en Tygo een wat krachtiger rol hadden gehad, die een tweede laag in de aflevering zou hebben gebracht. En hoewel de aflevering al heel filmisch was, had er nog wat meer variatie in de muziekkeuze kunnen zitten. Dit zouden nog wat lessen van het ‘Belgische voorbeeld’ kunnen zijn. En zo is er meer te bedenken. Maar was dit alles nódig? Nee! Het effect van een mooie en vermakelijke aflevering werd op deze manier al prima bereikt. Ik heb een goed gevoel overgehouden aan deze aflevering en ben heel blij dat we twee heel andere afleveringen gekregen hebben dan we gewend waren. De potentie van het programmaformat is op een interessante en vernieuwende manier benut.