Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser  (gelezen 51702 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #100 Gepost op: 23-02-2020, 12:02:16 »
Vond Buddy ook vreemd na de opdracht. Hij staat erbij alsof iemand hem daar al onder de bus gegooid heeft, in plaats van later in de executie.

Buddy is daar inderdaad heel stil en afwezig, totaal on-Buddies zal ik maar zeggen. (Hieronder een screenshot maar het is veel beter te zien op bewegend beeld.) Opvallend.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #101 Gepost op: 23-02-2020, 12:04:27 »
In andere woorden. Er gaat nog maximaal 200 euro af. Peanuts.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #102 Gepost op: 23-02-2020, 12:05:47 »
Buddy is daar inderdaad heel stil en afwezig, totaal on-Buddies zal ik maar zeggen. (Hieronder een screenshot maar het is veel beter te zien op bewegend beeld.) Opvallend.

Budy wil dat anderen hem verdenken lijkt mij

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #103 Gepost op: 23-02-2020, 12:07:11 »
Dat zou kunnen. Maar dit zou dan wel de eerste keer zijn dat ie dat op een subtiele manier probeert te bewerkstelligen.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #104 Gepost op: 23-02-2020, 12:24:11 »
Ik heb de aflevering zojuist pas gezien maar er was later ook een moment  waar de kandidaten napraten over de mol in de laser opdracht en waar Buddy helemaal niet aan mee deed. Hij was opvallend stil. Ook vreemde shots van Buddy hier.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #105 Gepost op: 23-02-2020, 12:40:10 »
De mol toch duidelijk in beeld hier, met hoed op!
Je ziet de mol in minuut 18:53-18:56 naar beneden duiken en vervolgens naar links bewegen. Het is een pak met rode lampjes, dus moet dit de mol wel zijn..


De foto is niet heel duidelijk, dus zelf even terugkijken bij minuut 18:53:18:56 (wanneer Leonie start met de opdracht). De hoed is duidelijk te zien.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #106 Gepost op: 23-02-2020, 12:44:17 »
Ik heb de aflevering zojuist pas gezien maar er was later ook een moment  waar de kandidaten napraten over de mol in de laser opdracht en waar Buddy helemaal niet aan mee deed. Hij was opvallend stil. Ook vreemde shots van Buddy hier.
Ja klopt idd. Toen ook weer

https://www.youtube.com/watch?v=_jKhys1IKyk
vanaf 29:30

en deze is natuurlijk erg verdacht


^ nadat Rik zegt: "Maar misschien nog wel belangrijker: wie heeft de Mol gezien?"

na 28:19

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #107 Gepost op: 23-02-2020, 12:47:09 »
De mol toch duidelijk in beeld hier, met hoed op!
Het lijkt inderdaad een hoed, maar ik denk dat de rand gewoon schaduwen zijn en de mol een balaklava of iets dergelijks op heeft. Ik geloof geen moment dat ze Rob met hoed het spel als mol laten spelen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #108 Gepost op: 23-02-2020, 12:48:17 »
Als mol zou ik zoveel mogelijk groene lasers raken, wetende dat die uit de pot zullen komen. Het valt mij op dat de mol lenig is en goed overweg kan met lasers (geoefend?). Dat maakt Rob en vooral Nathan (weer die twee!) verdacht.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 12:52:02 door Luc »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #109 Gepost op: 23-02-2020, 12:53:03 »
Ja klopt idd. Toen ook weer

https://www.youtube.com/watch?v=_jKhys1IKyk
vanaf 29:30

en deze is natuurlijk erg verdacht


^ nadat Rik zegt: "Maar misschien nog wel belangrijker: wie heeft de Mol gezien?"

na 28:19

Het blijft inderdaad verdacht hoe ‘raar’ Buddy zich opstelde na deze opdracht, maar over bovenstaand fragment; dit is ertussen gemonteerd.
Een paar seconden later, als Rik ‘tot morgen’ zegt en wegloopt, is de hele groep in beeld en zien we weer Buddy aan z’n gezicht krabben en Leonie opzij kijken. Die twee momenten zijn precies hetzelfde, alleen bovenstaand fragment is meer ingezoomd en vanuit een iets andere hoek.


Offline Gerhardt78

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #110 Gepost op: 23-02-2020, 12:55:14 »
Het blijft inderdaad verdacht hoe ‘raar’ Buddy zich opstelde na deze opdracht, maar over bovenstaand fragment; dit is ertussen gemonteerd.
Een paar seconden later, als Rik ‘tot morgen’ zegt en wegloopt, is de hele groep in beeld en zien we weer Buddy aan z’n gezicht krabben en Leonie opzij kijken. Die twee momenten zijn precies hetzelfde, alleen bovenstaand fragment is meer ingezoomd en vanuit een iets andere hoek.

Is dat ook het moment dat we Rik slinks zien knipogen?

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #111 Gepost op: 23-02-2020, 12:57:21 »
Het lijkt inderdaad een hoed, maar ik denk dat de rand gewoon schaduwen zijn en de mol een balaklava of iets dergelijks op heeft. Ik geloof geen moment dat ze Rob met hoed het spel als mol laten spelen.

het is 100% zeker een hoed.
als het Rob niet is, dan heeft een andere kandidaat een hoed op gedaan om zich te vermommen. je ziet ook de schouder in beeld met zo te zien een licht blauwe kleur shirt. die kleur lijkt het meest op de kleding van Nathan bij deze opdracht. qua postuur lijkt hetin ieder geval Nathan of Rob te zijn.

Offline mastermol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #112 Gepost op: 23-02-2020, 12:59:16 »
Het blijft inderdaad verdacht hoe ‘raar’ Buddy zich opstelde na deze opdracht, maar over bovenstaand fragment; dit is ertussen gemonteerd.
Een paar seconden later, als Rik ‘tot morgen’ zegt en wegloopt, is de hele groep in beeld en zien we weer Buddy aan z’n gezicht krabben en Leonie opzij kijken. Die twee momenten zijn precies hetzelfde, alleen bovenstaand fragment is meer ingezoomd en vanuit een iets andere hoek.

Buddy krapt in zijn nek in dit wordt in de uitzending 2 keer achter elkaar getoond vanuit een andere hoek. klinkt als Buddy verdacht laten overkomen. als hij de mol was dan was dit niet zo duidelijk in beeld gebracht

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #113 Gepost op: 23-02-2020, 13:06:20 »
Buddy krapt in zijn nek in dit wordt in de uitzending 2 keer achter elkaar getoond vanuit een andere hoek. klinkt als Buddy verdacht laten overkomen. als hij de mol was dan was dit niet zo duidelijk in beeld gebracht

Euh ja...dat bedoelde ik ook te zeggen met dat het fragment ertussen is gemonteerd.
En gezicht/nek, nou ja, hij krabt in ieder geval.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #114 Gepost op: 23-02-2020, 13:14:02 »
Het blijft inderdaad verdacht hoe ‘raar’ Buddy zich opstelde na deze opdracht,

Hij zei wel dat hij baalde als een stekker, maar misschien heeft hij de mol wel herkend en was dit balen zijn manier om onverdacht de groep onder ogen te komen.

Offline Transisala

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #115 Gepost op: 23-02-2020, 13:36:38 »
Ik heb nog geen tijd gehad om dit topic door te lezen, dus wellicht is dit al gezegd.

Rob zet als het zijn beurt is zijn hoed af. Kan dat ook iets symbolisch zijn dat hij dan zijn "mol zijn" afzet en de kandidaat moet spelen?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #116 Gepost op: 23-02-2020, 13:42:55 »
Het blijft inderdaad verdacht hoe ‘raar’ Buddy zich opstelde na deze opdracht, maar over bovenstaand fragment; dit is ertussen gemonteerd.
Een paar seconden later, als Rik ‘tot morgen’ zegt en wegloopt, is de hele groep in beeld en zien we weer Buddy aan z’n gezicht krabben en Leonie opzij kijken. Die twee momenten zijn precies hetzelfde, alleen bovenstaand fragment is meer ingezoomd en vanuit een iets andere hoek.
Ja ik zie het nu ook. ::ok::

Z'n gedrag blijft opvallend idd. Buddy lijkt me echt gestrest ...tenzij hij dit acteert om verdenkingen op zich te laden. Het zou kunnen, maar dan is Buddy heel goed bezig als kandidaat.

Hij zei wel dat hij baalde als een stekker, maar misschien heeft hij de mol wel herkend en was dit balen zijn manier om onverdacht de groep onder ogen te komen.
Dan zou Buddy dus Leonie hebben gezien. Interessant.

Ik heb nog geen tijd gehad om dit topic door te lezen, dus wellicht is dit al gezegd.

Rob zet als het zijn beurt is zijn hoed af. Kan dat ook iets symbolisch zijn dat hij dan zijn "mol zijn" afzet en de kandidaat moet spelen?
Rob zet z'n hoed pas af als ie al even bezig is. Het kan, maar dan vind ik het symbolisch niet zo sterk eigenlijk.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #117 Gepost op: 23-02-2020, 13:49:20 »
Gezien het feit dat iedereen hier moeite mee heeft om geld te pakken, lijkt het me dat de Mol geoefend heeft. Dat zou enorm opvallen wanneer de mol als kandidaat in het spel komt. Ik kan me dus niet voorstellen dat de mol in de kandidatenhelft veel heeft geraakt. Het zou hem/haar alleen maar aanwijzen als geoefend schutter.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #118 Gepost op: 23-02-2020, 13:49:52 »
Ik vond Buddy's lichaamtaal heel opvallend bij het nabespreken van deze opdracht, zowel direct erna, als de volgende dag bij het eten. Hij is heel stil, maakt een vuist van zn hand, zit aan zn hoofd. Nathan zit natuurlijk te pochen dat hij de mol gezien heeft, is Buddy bang dat ie betrapt is?

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #119 Gepost op: 23-02-2020, 13:56:23 »
Ik heb nog geen tijd gehad om dit topic door te lezen, dus wellicht is dit al gezegd.

Rob zet als het zijn beurt is zijn hoed af. Kan dat ook iets symbolisch zijn dat hij dan zijn "mol zijn" afzet en de kandidaat moet spelen?

Hoed-je voor de mol!  ;)
'Ook een fijne dag verder...’