Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser  (gelezen 51582 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #320 Gepost op: 25-02-2020, 16:20:41 »
Even ter check:

Is het muziekje dat bij nathan werd gebruikt bij de laser opdracht ook gebruikt bij Mil in de doolhofopdracht? Of is het muziekje van merel vorig jaar bij de laseropdracht ook gebruikt bij Mil in de doolhofopdracht?

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #321 Gepost op: 25-02-2020, 16:24:55 »
Even ter check:

Is het muziekje dat bij nathan werd gebruikt bij de laser opdracht ook gebruikt bij Mil in de doolhofopdracht? Of is het muziekje van merel vorig jaar bij de laseropdracht ook gebruikt bij Mil in de doolhofopdracht?

Bij Mil is dezelfde muziek gebruikt in het doolhof, Oceans 8, als bij Merel vorig seizoen bij de laseropdracht

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #322 Gepost op: 25-02-2020, 16:28:09 »
Bij Mil is dezelfde muziek gebruikt in het doolhof, Oceans 8, als bij Merel vorig seizoen bij de laseropdracht
Ah ok, dank je.

Dan kan het liedje van Atomic Blonde wel naar Nathan wijzen. Voor beschrijving van mol past een dubbelspion inderdaad het best. Maar de link vorig jaar van merel ging niet over haar als mol, maar over haar als dief in die specifiek opdracht. Als je kijk naar de rol van de mol in deze specifieke opdracht vind ik alle 5 de beroepen eigenlijk wel prima passen. Lastig ;D

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #323 Gepost op: 25-02-2020, 18:33:40 »
Maar waarom zou de mol bij Nathan bewust minder zijn best doen?

Als Mil de mol is, dan doet ze minder haar best om een waarschijnlijke latere mede-finalist (die op de testen steevast goed scoort) extra verdacht te maken. Het feit dat Nathan haar groen geeft, bevestigt dat hij denkt dat zij de mol is.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #324 Gepost op: 25-02-2020, 20:44:00 »
Mooie aanwijzingen hier! Het kan verschillende kanten op.

Lang geleden dat ik hier iets gepost heb. Mij is iets opgevallen dat hier volgens mij nog niet vermeld is. Tijdens het lasergamen hebben Mil en Leo allebei hun haar in een knotje. Na afloop heeft Mil haar haar weer los. Omdat ze een masker over haar hoofd gehad heeft?

Dit vind ik heel scherp; het lijkt mij ook niet dat een knot prettig is als je een masker moet dragen. ::ok::

(al kan ik mij ook wel voorstellen dat Mil alleen tijdens de actie haar haar vast heeft en daarna weer lekker los)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Bubbeltje

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • "Mag ik jouw pet Edo? Ik eet hem thuis wel op."
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #325 Gepost op: 25-02-2020, 20:52:25 »
Lang geleden dat ik hier iets gepost heb. Mij is iets opgevallen dat hier volgens mij nog niet vermeld is. Tijdens het lasergamen hebben Mil en Leo allebei hun haar in een knotje. Na afloop heeft Mil haar haar weer los. Omdat ze een masker over haar hoofd gehad heeft?

Denk niet dat je hier per se iets achter moet zoeken, ik ben ook zo'n persoon die haar haar als nodig is vast doet (hangt nogal gauw in de weg) en daarna het liefst weer los heeft. ::jaja::
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #326 Gepost op: 25-02-2020, 20:59:02 »
Mooie aanwijzingen hier! Het kan verschillende kanten op.

Dit vind ik heel scherp; het lijkt mij ook niet dat een knot prettig is als je een masker moet dragen. ::ok::

(al kan ik mij ook wel voorstellen dat Mil alleen tijdens de actie haar haar vast heeft en daarna weer lekker los)

Maar de zorgvuldigheid waarmee het haar weer los hangt na afloop zoals het voor de opdracht ook al was, dat zie je bij Leonie niet terug, die lijkt vergeten te zijn dat ze haar haar in een knotje gedaan had.

Na afloop zegt Mil : Ik werd zo agressief toen ben ik gaan staan, kom maar, hier ben ik en Nathan lachend daarna: en was het toen klaar het spel? Je ziet Leonie mee lachen en Buddy en Rob nog in gedachten. Nathan heeft wel door dat de mol niet zo erg haar best had gedaan.

Mil had inderdaad pak nummer 4, en dat heeft het team dan goed geregeld dat Nathan de enige was met pak nummer 3 en lekker verdacht werd gemaakt.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #327 Gepost op: 25-02-2020, 21:41:48 »
Toch zit me nog dwars wat een logische verklaring voor de 3 op Nathans vest kan zijn als hij kandidaat is, en als er maar 2 vesten in totaal waren: 1 vest 4 was en 1 vest 3. Waarom heeft hij dan een ander vest gekregen? Ik vind het niet zo zeer logisch in een molscenario, maar het is ook niet logisch in een kandidaatscenario. Kan alleen bedenken dat de batterij leeg was, maar iemand zei hij dat die veel meer uren mee zou moeten gaan? Of was er iets kapot?

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #328 Gepost op: 25-02-2020, 22:04:16 »
Er zijn 4 opties

1) Nathan heeft zn molvest nog steeds aan en is nooit van vest verwisseld. Tevens n knipoog en hint naar ons dat hij de mol is. Deze is best een logische aanname. Zal niet de eerste hint zijn die ze kijkers geven.

2) Nathan heeft zn molvest nog aan en het is een foutje oeps vergeten van de productie. Deze lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

3) Nathan krijgt nr 3 omdat ze ons bewust willen misleiden. Deze zou kunnen maar is erg flauw als ze dat zouden doen.

4) Het vest nr 4 had n mankement in wat voor soort dan ook dus kreeg hij een andere.

We kunnen er lang of kort over praten maar er gaat niemand hier uitsluitsel over kunnen geven.

 ::joehoe::

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #329 Gepost op: 25-02-2020, 22:11:30 »
Als er een vest 3 en vest 4 is, dan is het niet onwaarschijnlijk dat er ook een 1 en 2 is.
1 en 2 voor de mol en productielid
3 en 4 voor de kandidaten
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #330 Gepost op: 25-02-2020, 22:14:03 »
Maar alleen Nathan had 3

We komen er toch niet uit  ::rofl::

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #331 Gepost op: 25-02-2020, 22:18:15 »
Vest 4 zal na 4 runs leeg zijn geweest of defect. Dan moet Nathan wel een andere pakken. De muziek is wel een sterke hint. Kom toch een beetje uit de Rob-tunnel.
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #332 Gepost op: 25-02-2020, 22:18:50 »
We komen er inderdaad niet uit
Maar toch nog een optie   ::tandpastasmiley::

De mol, die voor hem aan de beurt was, heeft vest 4 gehouden waardoor alleen vest 3 over was.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #333 Gepost op: 25-02-2020, 22:20:20 »
 ::rofl::

Voegen we die toe  ::ok::

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #334 Gepost op: 25-02-2020, 22:23:22 »
Nog een optie: er waren 5 verschillende vesten waarvan 4 met nummer 4 erop en 1 met nummer 3 erop. Deze zijn compleet random uitgedeeld en we zitten hier alles zwaar te overanalyseren (maarja, waar was dit forum zonder overanalyserende molloten? ;D)
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #335 Gepost op: 25-02-2020, 22:25:13 »
Hahaha, lekker bezig mensen ::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #336 Gepost op: 25-02-2020, 22:26:43 »
We komen er toch niet uit  ::rofl::
Misschien kwam Nathan er ook niet uit en had hij het daarom nog aan.  :)

Ik kan me niet voorstellen dat dit een bewuste hint is. Ik kan me ook niet voorstellen dat ze zo'n fout zouden maken in een opdracht waarin zoveel moeite wordt gestoken om de mol verborgen te houden, hoewel het natuurlijk niet zichtbaar is voor de kandidaten, die kunnen de beurten niet vergelijken.

Ik denk dat het meest waarschijnlijke is dat ze 3 of 4 vesten hadden meegenomen en dat er om een of andere reden voor een andere "kandidatenvest" voor Nathan is gekozen.

Maar je hebt gelijk, we kunnen mogelijkheden blijven herhalen. We komen de echte reden zo niet te weten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #337 Gepost op: 25-02-2020, 22:28:05 »
Misschien kwam Nathan er ook niet uit en had hij het daarom nog aan.  :)


 ::rofl::

Optie 7  ::dans::

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #338 Gepost op: 25-02-2020, 22:30:07 »
als het een hint moest zijn naar Nathan hadden ze hem wel vest nummer 6 gegeven toch?
Wit is ook een kleur!

Offline annebeestje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #339 Gepost op: 25-02-2020, 23:52:31 »
Of is dit een hint met de Chinese numerologie?
3 staat voor leven
4 staat voor dood