Auteur Topic: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser  (gelezen 51701 keer)

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #300 Gepost op: 25-02-2020, 00:36:23 »
::bravo:: Dat is nog eens een hint ::respect::
Eens.. ::jaja::
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #301 Gepost op: 25-02-2020, 00:43:12 »
Hoewel ik het ook weer niet logisch vind dat je dan het vest krijgt waar de vorige kandidaat lekker in heeft lopen zweten ::rofl::

Daarom heeft Nathan ook een afwijkend nummer.  ::rofl::
Hij heeft daar eerst 4 rondes als Mol in lopen zweten en toen de productiemedewerker dat vest aan moest, zei die: “Iieeuuuwwww, die heb jij net steeds aangehad. Die doe je maar lekker zelf weer aan.”  ::rofl::

Ik dacht, ik gooi nog even wat olie op ‘t vuur.  ;)

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #302 Gepost op: 25-02-2020, 00:53:13 »
 ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #303 Gepost op: 25-02-2020, 05:43:24 »
Omdat het inmiddels lijkt alsof alleen Nathan opvallend zou zijn in de laseropdracht, dat is volgens mij niet zo. Je kan in allemaal een mol zien, afhankelijk van hoe je de rondes interpreteert.
- Rob maakt er ook een heel toneelstuk van (hoe hij ook kewl zijn haar met een vinger opzij veegt onder zijn hoed op het moment dat hij verteld dat hij een gamer is, sexy hoor  ::tandpastasmiley:: ), doet zijn hoed af, vindt een prop (flesje water) om de mol mee de verkeerde richting op te sturen. Hij wordt nét niet geraakt maar je kan net zo goed redeneren dat hij als mol niet af gaat. Tot slot doet hij schietend een victorie rondje. Raar want je wil de mol zien, niet per sé afschieten.
- Mil maakt er eveneens een toneelstuk van en besluit in het zicht te gaan staan om de mol uit de tent te lokken. Dat kan een gamer tactiek zijn overigens, behalve dan dat de Mol hier door een net kan schieten dus helemaal niet uit de dekking hoeft te komen om Mil raak te schieten. Vervolgens loopt ze vreemd weg. En ze verteld het nadien aan de mede kandidaten en creëert een momentje voor de camera ("hier ben ik") wat evengoed bruikbaar is in aflevering 10.
- Buddy faalt jammerlijk en baalt hier zichtbaar van. Past ook bij zijn karakter, hij wil altijd alles winnen. Wellicht denkt hij dat anderen iets van de mol gezien hebben en hij als enige niet en heeft hij ook nog verloren van de mol. Kan net zo goed geacteerd zijn allemaal. Na het praatje van Rik verwacht je een succesvolle mol en kijkers zijn meer aangetrokken door winnaars dan door verliezers. Zo valt hij niet op. En kunnen ze in aflevering 10 laten zien dat Buddy de ml natuurlijk van Buddy de kandidaat won.
- Leonie valt amper op. Ze rent erin, doet haar best en is vrij gemiddeld. Bovendien verliest ze. Dat lijkt ze vreemd genoeg niet al te jammer te vinden. Haar biecht wat ze gefrustreerd had willen doen, zien we in de beelden absoluut niet terug. Het is moeilijk om alleen het hele spel geloofwaardig te maken, is de mol daarom zo gemiddeld en onopvallend (ok, dit vind ik de slechtste redenering).

Enfin, ik denk dat het Nathan is. En dat de regie de kijker wel iets wil geven om de mol op te kunnen sporen. Nathan is ook bij uitstek het meest geschikt hiervoor. Hij is gewend om explosief te spelen en dan even rust te pakken, op te laden en terug erin te gaan. Mil vind ik een leuke vrouw maar ik betwijfel of ze vijf rondes zo goed gered had.

Interessante muziekkeuze tijdens het lasergamen. In de tabel hieronder staat welk nummer we horen tijdens de verschillende schietsessies en uit welke film deze komt.



Wat opvalt is dat we bij Nathan het nummer Demonstration horen. Is dat wat we bij hem zien? Een demonstratie, omdat hij de mol is en dus geen tegenstander heeft? Hij is tevens de enige wiens muziek uit een film komt waarin de hoofdrolspeler een geheim agent speelt: iemand die niet ontmaskerd wil worden. De personages uit de films van de andere kandidaten hebben een schuttersberoep waarbij dat niet het geval is.

Dat is een schitterende hint. Dat je gewoon hoopt dat deze in aflevering 10 langs komt  ::bravo::

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #304 Gepost op: 25-02-2020, 10:54:35 »
Mooi gevonden blip!  ::vergroot:: Had ik net even nodig

Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #305 Gepost op: 25-02-2020, 11:02:28 »
Wauw. Respect.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #306 Gepost op: 25-02-2020, 11:03:18 »
Prima uitgezocht en niet eenduidig uit te leggen. Ikzelf vind het ver doorgezocht tot beroepen. Mil is de enige met muziek uit een spel en dat is precies de hoofdzaak van WIDM. Het is een spel.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #307 Gepost op: 25-02-2020, 11:49:45 »
Prachtig gevonden mogelijke muziekhint, @Blip!

Maar ik denk dat deze ook naar Miljuschka kan wijzen, niet alleen omdat de muziekkeuze bij haar (als enige) uit een spel komt, zoals Tarballs terecht opmerkt.
Ook vanwege de titel van het nummer,  Rising Threat, en de naam van het spel, Call of duty, Infinite Warfare.

Mijns inziens het meest passend bij de rol en de opdracht van de Mol.

Edit: typo
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 16:31:27 door Marisa »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #308 Gepost op: 25-02-2020, 13:29:36 »
Eens, hij valt zeker op meerdere manieren uit te leggen. Als je kijkt naar de muziek die we bij Nathan horen, kan die bijvoorbeeld ook naar Leonie verwijzen:

[1] De uitvoerend artiest van het nummer heet Tyler Bates > T.B. > Ter Braak;
[2] De filmtitel Atomic Blonde kan op het uiterlijk van Leonie slaan;
[3] Het personage uit de film heet Lorraine Broughton > L.B. > Leonie ter Braak;
[4] Het personage L.B. is geheim agent > Leonie wil niet ontmaskerd worden.
[5] We horen de muziek bij Nathan omdat hij mol Leonie neerschoot én de winnaar is in aflevering 10.

Ik vind de verwijzing naar Nathan sterker en makkelijker uit te leggen, maar Leonie zou m.i. een goede tweede zijn áls de muziek een hint is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #309 Gepost op: 25-02-2020, 14:16:15 »
Interessante muziekkeuze tijdens het lasergamen. In de tabel hieronder staat welk nummer we horen tijdens de verschillende schietsessies en uit welke film deze komt.



Wat opvalt is dat we bij Nathan het nummer Demonstration horen. Is dat wat we bij hem zien? Een demonstratie, omdat hij de mol is en dus geen tegenstander heeft? Hij is tevens de enige wiens muziek uit een film komt waarin de hoofdrolspeler een geheim agent speelt: iemand die niet ontmaskerd wil worden. De personages uit de films van de andere kandidaten hebben een schuttersberoep waarbij dat niet het geval is.

Blip, topper, wederom mooi uitgewerkt.
Maar...

De muziek bij Mil vind ik ook erg interessant.
Muziek uit een game, haar favoriete bezigheid.

De uitvoerende artiest, Sarah Schachner, is echt een grootheid op het gebied van muziek in games, films en series.

Serie op Netflix, Chef's Table, schreef zij muziek voor.

De films Now You See Me, ook muziek die door haar zijn geschreven.

Games als Call of Duty Modern Warfare
, allemaal waar zij de muziek voor schreef.

Zou het toeval zijn?

« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 19:05:47 door Thiago »

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #310 Gepost op: 25-02-2020, 15:10:44 »
Interessante muziekkeuze tijdens het lasergamen. In de tabel hieronder staat welk nummer we horen tijdens de verschillende schietsessies en uit welke film deze komt.



Wat opvalt is dat we bij Nathan het nummer Demonstration horen. Is dat wat we bij hem zien? Een demonstratie, omdat hij de mol is en dus geen tegenstander heeft? Hij is tevens de enige wiens muziek uit een film komt waarin de hoofdrolspeler een geheim agent speelt: iemand die niet ontmaskerd wil worden. De personages uit de films van de andere kandidaten hebben een schuttersberoep waarbij dat niet het geval is.

Wat deze hint m.i. nog sterker maakt is dat onder Merels beurt in de laseropdracht van vorig jaar deze muziek is gemonteerd:

Wat ik ook wel geestig vind; is dat er bij Merel's run als achtergronddeuntje gekozen is voor de soundtrack (NYC Larceny) van de heist/kraakfilm Ocean's 8 (vrouwelijke 2018 sequel van de Rat Pack film uit 1960).
Larceny betekent diefstal...  :)

Wikipedia (kraakfilm): "Een kraakfilm (in het Engels heist film of caper movie) is een film waarin het doel van de hoofdpersonen is om iets kostbaars op een ingenieuze manier te stelen."

Deze muziek was een hint naar dat ze bij de laseropdracht geld stal.. het is niet de eerste keer dat de makers muziek gebruiken om naar de mol te verwijzen dus.  ;D

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #311 Gepost op: 25-02-2020, 15:16:06 »
Wat deze hint m.i. nog sterker maakt is dat onder Merels beurt in de laseropdracht van vorig jaar deze muziek is gemonteerd:


Echt?? Dan is ie nog sterker idd  ::bravo::

Ik kom nooit meer uit de Nathan tunnel  ::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #312 Gepost op: 25-02-2020, 15:17:54 »
Ze geven jullie Nathan gewoon op een presenteerblaadje.  :o ;D
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #313 Gepost op: 25-02-2020, 15:20:12 »
Als dat zo is, deden ze dat ook bij Merel.. bij haar kon je afleiden dat ze in aflevering 2, 6 en 7 buiten beeld had gemold. Toch koos de meerderheid van de kijkers uiteindelijk voor Sarah als mol. ;)

En dan kun je ook zeggen dat ons op een presenteerblaadje is aangeleverd dat Merel bij de laseropdracht geld stal.  ::hypocriet::

Offline Ikweethetnietmeer

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #314 Gepost op: 25-02-2020, 15:37:11 »
Als je alleen kijkt naar de beroepen:
Geheim agent - Zoekt aanwijzingen over de 'vijand'
Premiejager - Is op zoek naar de 'vijand'
Soldaat - Verdedigt het land tegen de 'vijand'
Commando - Jaagt op de 'vijand'

en dan:
Huurmoordenaar - Dat is die 'vijand'

Toch Leonie?
De hoofdpersoon Lorraine is een dubbelspion in de film. Dan ga ik dus toch voor Nathan.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #315 Gepost op: 25-02-2020, 15:48:40 »
Als dat zo is, deden ze dat ook bij Merel.. bij haar kon je afleiden dat ze in aflevering 2, 6 en 7 buiten beeld had gemold. Toch koos de meerderheid van de kijkers uiteindelijk voor Sarah als mol. ;)

En dan kun je ook zeggen dat ons op een presenteerblaadje is aangeleverd dat Merel bij de laseropdracht geld stal.  ::hypocriet::
Bij de laseropdracht vorig jaar wel, bij de tuktuks niet. Het geldbedrag klopte daar niet, maar het was niet zeker hoe en door wie dat kwam.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #316 Gepost op: 25-02-2020, 15:55:48 »
Bij de laseropdracht vorig jaar wel, bij de tuktuks niet. Het geldbedrag klopte daar niet, maar het was niet zeker hoe en door wie dat kwam.
Je kon afleiden uit de beelden dat Merel als enige geld verduisterd kon hebben bij de tuktukopdracht (als ze daar geld van de laseropdracht voor gebruikt had).
De precieze theorie weet ik niet meer, maar ik weet wel nog dat ik na dit zelf uitgeplozen te hebben daar vrij zeker van was.
Dus ja.. veel mensen wilden het niet geloven omdat het erg vergezocht klonk dat Merel geld van de laseropdracht gebruikt had om geld te verduisteren van de tuktukopdracht.. maar je kon het wel degelijk deduceren op basis van de beelden die je te zien kreeg dus.

Maar goed, laten we hier geen discussie van vorig jaar over maken, daar is dit topic tenslotte niet voor bedoeld.

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #317 Gepost op: 25-02-2020, 15:56:54 »
Dat dacht ik eerst ook, maar het idee hierachter is dat er maar 2 vesten waren en de kandidaten steeds hetzelfde vest droegen. Het klinkt inderdaad ook wel logisch dat elk vest een eigen nummer heeft. Hoewel ik het ook weer niet logisch vind dat je dan het vest krijgt waar de vorige kandidaat lekker in heeft lopen zweten ::rofl::
Dat kan inderdaad ook. Maar als er maar 2 vesten waren is het ook niet logisch dat Nathan zijn eigen vest 3 heeft gehouden. Dan zou hij voor zn molrondje met vest 3 nog aan naar de kandidatenkant van het veld zijn gegaan, en moest vest 4 juist van de kandidatenzijde weer naar de inval-mol worden gebracht. En de pistolen moesten dan ook nog omgezet worden.
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 16:37:22 door Theovv »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #318 Gepost op: 25-02-2020, 16:08:11 »
Wat deze hint m.i. nog sterker maakt is dat onder Merels beurt in de laseropdracht van vorig jaar deze muziek is gemonteerd:

Deze muziek was een hint naar dat ze bij de laseropdracht geld stal.. het is niet de eerste keer dat de makers muziek gebruiken om naar de mol te verwijzen dus.  ;D

Volgens mij klopt dat niet.
Dat was muziek uit de film Ocean's 8

Deze muziek is ook dit jaar gebruikt in de opdracht Alles Kenners
Te horen wanneer Mil in het doolhof loopt


anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
« Reactie #319 Gepost op: 25-02-2020, 16:14:56 »
Volgens mij klopt dat niet.
Dat was muziek uit de film Ocean's 8

Deze muziek is ook dit jaar gebruikt in de opdracht Alles Kenners
Te horen wanneer Mil in het doolhof loopt

Dat het muziekje vaker wordt gebruikt wil niet zeggen dat het geen hint geweest kan zijn, toch?
Het is anders wel heel toevallig dat er een muziekje te horen was dat iets met diefstal te maken had toen Merel geld stal.