Auteur Topic: [Theorie] Post  (gelezen 100369 keer)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #200 Gepost op: 31-01-2014, 15:37:25 »
Euh..... ??? ??? ???
Ok, duidelijk. Tygo heeft waarschijnlijk dus wel twee keer "2uuS" ingevuld. De envelop die jij aan Jennifer toeschrijft is van Tygo. Tygo heeft de handen die vol met ringen zitten. Die handen zien we schrijven in de aflevering.

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #201 Gepost op: 31-01-2014, 16:05:10 »
Ok, duidelijk. Tygo heeft waarschijnlijk dus wel twee keer "2uuS" ingevuld. De envelop die jij aan Jennifer toeschrijft is van Tygo. Tygo heeft de handen die vol met ringen zitten. Die handen zien we schrijven in de aflevering.

Ja, het is hetzelfde handschrift, maar hij heeft maar één keer aan 2uuS verstuurd. De linkerenvelop in zijn biecht en de envelop die ik idd per ongeluk aan Jennifer toeschreef zijn één en dezelfde envelop. De rechterenvelop die hij ook liet zien tijdens diezelfde biecht is namelijk onbeschreven  ;) (edit: er staat geen mol/kandidaat naam op)

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #202 Gepost op: 31-01-2014, 17:27:31 »
Ja, het is hetzelfde handschrift, maar hij heeft maar één keer aan 2uuS verstuurd. De linkerenvelop in zijn biecht en de envelop die ik idd per ongeluk aan Jennifer toeschreef zijn één en dezelfde envelop. De rechterenvelop die hij ook liet zien tijdens diezelfde biecht is namelijk onbeschreven  ;) (edit: er staat geen mol/kandidaat naam op)
Als we er vanuit gaan dat hij de enveloppen NIET terug heeft gekregen nadat ze in de brievenbus zijn gegooid. Dan kan de half onbeschreven envelop degene zijn waarvan we zien dat hij een naam invuld... met hetzelfde handschrift. Hij biecht vooraf wat hij gaat doen. De "aflevering 9, Ellis eiland" dat er al op staat komt volgens mij niet overeen met de Freek envelop.

Offline hoelahoep

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #203 Gepost op: 31-01-2014, 18:35:40 »
Ook vreemd: in de app is een vraag "wie verstuurt er een envelop naar Ellis Island? Susan, JW, Niemand"

JW heeft toch geen envelop........? of..............?? komt hier een twist? of is dit gewoon voor de niet-oplettende kijker.

Ik gok dat Susan de envelop naar Freek stuurt... ook vrouwen kunnen een lelijk hakkelig handschrift hebben hoor, geen probleem! (ik wijs hier naar mezelf)

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #204 Gepost op: 31-01-2014, 18:57:37 »
Precies. Ze hadden (een deel van) de namen moeten censureren.

Ach ja, sommige jaren is er al snel een afvallerstheorie waardoor men al heel snel weet wie er wanneer af valt en wie de finalisten zijn. Dan is dit toch een veel kleinere spoiler die ze weg geven...

Offline Newbee

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #205 Gepost op: 31-01-2014, 19:30:59 »
Alleen de naam freek is in blokletters. Ellis island is dan wel weer 'sierlijk' geschreven. Toch weer een gestolen envelop...... Tygo jat nu van suus?

Offline Clauzwa

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #206 Gepost op: 31-01-2014, 21:13:28 »
Als we er vanuit gaan dat hij de enveloppen NIET terug heeft gekregen nadat ze in de brievenbus zijn gegooid. Dan kan de half onbeschreven envelop degene zijn waarvan we zien dat hij een naam invuld... met hetzelfde handschrift. Hij biecht vooraf wat hij gaat doen. De "aflevering 9, Ellis eiland" dat er al op staat komt volgens mij niet overeen met de Freek envelop.

De onbeschreven envelop is toch anders dan de al door hem beschreven envelop. De "i" en de "s" staan anders van elkaar.
Dus hij stuurt m.i. dan niet 2 enveloppen naar Suus/2uuS.
Ik denk dat die "Freek" envelop van Susan is. Of Jan Willem indien er een twist komt en hij de envelop van Owen heeft gekregen.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #207 Gepost op: 31-01-2014, 21:21:44 »
Misschien vindt Susan het zo sneu voor JW dat zijn envelop is gestolen, dat ze hem aanbiedt om te kiezen aan wie haar envelop gericht gaat worden. Dat ze het samen opsturen zeg maar.
« Laatst bewerkt op: 31-01-2014, 23:29:30 door tureluurs »

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #208 Gepost op: 1-02-2014, 00:05:16 »
Als het goed is, is er deze aflevering 4200 verstuurd. Ik neem aan dat onder toeziend oog van de groep Tygo en Jennifer ieder 2100 hebben gehad (niet dat ik nog iets terug zie van het penningmeesterschap van Freek) en dat Tygo de boel gesplitst heeft in 1000 en 1100. Dan kan ik Tygo's woorden niet goed plaatsen [27:15]: "Waarop ik heel makkelijk 1000 euro kan scheiden èn het kan verdelen over twee enveloppen"...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #209 Gepost op: 1-02-2014, 00:08:04 »
Help mij even herinneren Jaapie.

Volgens mij was er ooit iets met de intro, de volgorde waarin de kandidaten daarin langs kwamen, of het shot wat gebruikt werd ofzo. Weet niet meer welke editie dat precies was.

Volgens mij in het seizoen met Dennis als mol was er iets met de getallen 3, 5 en 8. Pak de volgorde van de intro en bekijk wie er op 3, 5 en 8 stonden: De drie finalisten. Kunnen trouwens best andere getallen zijn. Of met een andere mol. Maar zo'n soort hint.

De C is the mole hint van vorig seizoen, waardoor de mol (en later bleek ook de finalisten) bekend waren, want dat waren de drie namen die aan de C te koppelen waren. Zo zijn er mogelijk nog wel wat voorbeelden.

Waren bij elkaar toch veel grotere spoilers dan de namen op wat enveloppen... Als echter Susan, Sofie en Freek de finalisten worden, past de hint trouwens best qua impact bij bovenste grote hints...

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #210 Gepost op: 1-02-2014, 00:10:40 »
Als het goed is, is er deze aflevering 4200 verstuurd. Ik neem aan dat onder toeziend oog van de groep Tygo en Jennifer ieder 2100 hebben gehad (niet dat ik nog iets terug zie van het penningmeesterschap van Freek) en dat Tygo de boel gesplitst heeft in 1000 en 1100. Dan kan ik Tygo's woorden niet goed plaatsen [27:15]: "Waarop ik heel makkelijk 1000 euro kan scheiden èn het kan verdelen over twee enveloppen"...

Ik snap niet wat het moeilijk is aan de zin? Tygo splitst het bedrag in 1000 en 1100 en verdeeld het over de twee enveloppen. Die 1000 euro is gewoon 1 van de 2 delen... Als beiden inderdaad 2100 p.p. kregen had hij net zo goed 1100 kunnen zeggen.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #211 Gepost op: 1-02-2014, 00:19:53 »
Misschien vindt Susan het zo sneu voor JW dat zijn envelop is gestolen, dat ze hem aanbiedt om te kiezen aan wie haar envelop gericht gaat worden. Dat ze het samen opsturen zeg maar.

Hoe 'aardig' Susan op bepaalde fronten ook mag zijn, dat zie ik haar niet direct doen eerlijk gezegd. ;)
Sws bedenkt ze al meteen dat het een mogelijke molsactie is van zijn kant. Dus dat lijkt me niet zo waarschijnlijk.  ::ohno::
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #212 Gepost op: 1-02-2014, 00:43:15 »
Hoe 'aardig' Susan op bepaalde fronten ook mag zijn, dat zie ik haar niet direct doen eerlijk gezegd. ;)
Sws bedenkt ze al meteen dat het een mogelijke molsactie is van zijn kant. Dus dat lijkt me niet zo waarschijnlijk.  ::ohno::

Ja maar ik ga er van uit dat Susan nog best de mol kan zijn...stel je het volgende scenario eens voor : Mol Susan doet alsof ze geld in de envelop doet maar drukt het in werkelijkheid achterover en bedenkt dan dat het wel aardig is dat JW mag kiezen naar wie omdat hij zonder envelop zit.. 8)

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #213 Gepost op: 1-02-2014, 00:49:17 »
Ja maar ik ga er van uit dat Susan nog best de mol kan zijn...stel je het volgende scenario eens voor : Mol Susan doet alsof ze geld in de envelop doet maar drukt het in werkelijkheid achterover en bedenkt dan dat het wel aardig is dat JW mag kiezen naar wie omdat hij zonder envelop zit.. 8)

En dan kiest JW Freek volgens jou?  ???
Dan mag er aardig wat gaan gebeuren volgende afleveringen, voor zover we nu na kunnen gaan althans.
Bovendien, stel dat JW iemand kiest die idd de finale haalt - dan heb je als Mol indirect voor rente gezorgd. Ik zou bovendien niet direct zien wat voor belang de mol bij een dergelijke actie heeft?
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Theorie] Post
« Reactie #214 Gepost op: 1-02-2014, 00:51:57 »
In het scenario van Tureluurs is de envelop dus leeg, he? Dus ook geen rente.

Offline Rat

  • Forumlid
  • 罗本是卧底
Re: [Theorie] Post
« Reactie #215 Gepost op: 1-02-2014, 00:52:12 »
Ja maar ik ga er van uit dat Susan nog best de mol kan zijn...stel je het volgende scenario eens voor : Mol Susan doet alsof ze geld in de envelop doet maar drukt het in werkelijkheid achterover en bedenkt dan dat het wel aardig is dat JW mag kiezen naar wie omdat hij zonder envelop zit.. 8)
Dan loop je wel het risico dat je met de punt van de pen voelt dat er niks in zit. Al kan ze natuurlijk een deel achter houden.

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #216 Gepost op: 1-02-2014, 00:55:51 »
In het scenario van Tureluurs is de envelop dus leeg, he? Dus ook geen rente.

Maar waarom zou ze dan niet gewoon zelf minder geld sturen dan ze aangeeft en dit achterover drukken?
Waarom JW daartussen plaatsen? Bovendien waarom zou JW haar zomaar daarin vertrouwen?
Lijkt me omslachtig en niet direct rendabel voor de mol om te doen, ivm eventuele risico's.
Maar goed we zullen het nog wel zien.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)

Offline Traveljunkie

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Theorie] Post
« Reactie #217 Gepost op: 1-02-2014, 00:56:17 »
Ik snap niet wat het moeilijk is aan de zin? Tygo splitst het bedrag in 1000 en 1100 en verdeeld het over de twee enveloppen. Die 1000 euro is gewoon 1 van de 2 delen... Als beiden inderdaad 2100 p.p. kregen had hij net zo goed 1100 kunnen zeggen.
Ja, natuurlijk. Ik begreep het in eerste instantie alsof Tygo 1000 euro ging splitsen.

Online tureluurs

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #218 Gepost op: 1-02-2014, 01:02:07 »
En dan kiest JW Freek volgens jou?  ???
Dan mag er aardig wat gaan gebeuren volgende afleveringen, voor zover we nu na kunnen gaan althans.
Bovendien, stel dat JW iemand kiest die idd de finale haalt - dan heb je als Mol indirect voor rente gezorgd. Ik zou bovendien niet direct zien wat voor belang de mol bij een dergelijke actie heeft?


Ik kan jou soms echt niet volgen. Als Susan de mol is, is JW de mol niet. Als Susan dan samen met hem een envelop gaat posten is de kans groot dat hij haar niet als mol zal zien en dan voor Freek gaat. JW zit zonder mol nu he. En in mijn scenario is het een lege envelop dus daar komt sowieso geen rente op. De mol gaat geen geld versturen, wie het ook is. Dan maakt het ook niet uit naar wie.
En waarom? Vertrouwen proberen te krijgen misschien? Maar we zullen zien, wie weet maakt Susan zelf van die prachtige hanenpoten  ;D

Offline Supernova

  • Forumlid
Re: [Theorie] Post
« Reactie #219 Gepost op: 1-02-2014, 01:11:08 »
Als Susan de mol is, is JW de mol niet. Als Susan dan samen met hem een envelop gaat posten is de kans groot dat hij haar niet als mol zal zien en dan voor Freek gaat. JW zit zonder mol nu he.

Volgens jou zou Susan dit dus doen opdat JW haar niet gaat verdenken oid?
Maar waarom zou JW het niet juist verdacht vinden dat ze hem zomaar haar envelop zou geven om geld in te posten?
Hij vroeg expliciet naar de vingers van Susan bij het checken van de Boeddha's en stelde toen vast dat het sws fout zou zijn gegaan. Dus aan de hand daarvan kunnen we mijns inziens niet concluderen dat hij Freek of Susan verdachter zou vinden, nu hij zijn hoofdverdachte kwijt is.

Maar zoals gezegd, vooralsnog is het pure speculatie, het zal vanzelf wel duidelijk worden wat er nu met die laatste envelop gebeurd is.  :)
Love takes off masks that we fear we cannot live without and know we cannot live within. :)