Auteur Topic: Aflevering 3 - Een zware keuze  (gelezen 142115 keer)

Offline Locusta

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #180 Gepost op: 17-01-2014, 00:50:01 »
Opdracht 1 wordt nog nauwelijks besproken, maar daar waren toch wel wat bijzondere dingen op te merken. Bijvoorbeeld m.b.t. de keuze voor de bagage in de teams. JW en Freek kiezen duidelijk beide voor het lichte koffertje. Dat is onmols wat mij betreft. Jennifer leek ook liever de koffer te hebben gekozen, maar werd overruled door Tygo en Susan.

Ik denk dat de mol hier sowieso voor de zware bagage zou kiezen. Maakt de kans dat de opdracht gehaald wordt een stuk kleiner. Hoe dan ook.


Maar het kan toch dat ze bij aankomst alleen de inhoud van de koffer of tas hadden mogen houden?
Misschien zat er in het koffertje maar 'n heel laag bedrag.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #181 Gepost op: 17-01-2014, 00:50:48 »
Opdracht 1 wordt nog nauwelijks besproken, maar daar waren toch wel wat bijzondere dingen op te merken. Bijvoorbeeld m.b.t. de keuze voor de bagage in de teams. JW en Freek kiezen duidelijk beide voor het lichte koffertje. Dat is onmols wat mij betreft. Jennifer leek ook liever de koffer te hebben gekozen, maar werd overruled door Tygo en Susan.

Ik denk dat de mol hier sowieso voor de zware bagage zou kiezen. Maakt de kans dat de opdracht gehaald wordt een stuk kleiner. Hoe dan ook.

Aan de andere kant: Misschien zat in het lichte koffertje wel veel minder geld, en als de opdracht slaagde, was er veel minder verdiend. Op die manier kan de zware bagage uitgelegd worden als mols...

Niet in deze aflevering, maar volgens mij was er in aflevering 1 in het begin een envelop in beeld waar 'FREEK' op geschreven was. Gaat dus in één van de komende afleveringen nog gebeuren.

Jij deed alsof je wist wie die envelop verstuurd heeft, dat is voor mij nog steeds totaal onduidelijk...

Men doelt op de enveloppen die te zien zijn in het "15 dagen eerder" (of was het later???) in aflevering 1. Daar zie je meerdere enveloppen met meerdere namen  ;) Met die postboor en de brievenbussen  :)

Weet jij dan ook al wie de envelop met Freek erop verstuurd heeft?!

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #182 Gepost op: 17-01-2014, 00:52:18 »
Ik snap het niet meer... Dan verdenkt Sofie toch Susan? En Freek Jennifer?  ???

Owh, dan heb ik het verkeerd gelezen  ::schaam::
Want het klopt wat je zegt.. SORRY!!

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #183 Gepost op: 17-01-2014, 00:52:46 »
Tja, het is jammer dat we niet te weten zijn gekomen wat er in het koffertje zat.

Toch heb ik het idee dat juist het kiezen voor de zware bagage een typische molactie is. Zelfs als er meer geld in zat dan in de koffer. Gewoon omdat het de mol veel meer kans geeft om een molactie uit te halen door de boel te vertragen.

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #184 Gepost op: 17-01-2014, 00:53:20 »
Aan de andere kant: Misschien zat in het lichte koffertje wel veel minder geld, en als de opdracht slaagde, was er veel minder verdiend. Op die manier kan de zware bagage uitgelegd worden als mols...

Jij deed alsof je wist wie die envelop verstuurd heeft, dat is voor mij nog steeds totaal onduidelijk...

Weet jij dan ook al wie de envelop met Freek erop verstuurd heeft?!

Tygo met zijn hanenpoten bedoelt ze  ;)

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #185 Gepost op: 17-01-2014, 00:53:31 »
Weet jij dan ook al wie de envelop met Freek erop verstuurd heeft?!
Ik wist het ook nog niet, maar blijkbaar kunnen we handschriften naast elkaar leggen en dan weten wie dat gaat sturen. Voor als je het leuk vind dat te weten.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #186 Gepost op: 17-01-2014, 00:54:31 »
Tja, het is jammer dat we niet te weten zijn gekomen wat er in het koffertje zat.

Toch heb ik het idee dat juist het kiezen voor de zware bagage een typische molactie is. Zelfs als er meer geld in zat dan in de koffer. Gewoon omdat het de mol veel meer kans geeft om een molactie uit te halen door de boel te vertragen.

En Jennifer leek dat te doen door bijna op het einde enorm te gaan zeuren over de zware tas  :-X

Offline Jayne

  • Winnaar VRT Pool!
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #187 Gepost op: 17-01-2014, 00:54:36 »

Jij deed alsof je wist wie die envelop verstuurd heeft, dat is voor mij nog steeds totaal onduidelijk...

Oh, ik bedoelde gewoon dat de hanenpoten van Tygo op dat briefje ('AAF') leken op de hanenpoten waarmee 'FREEK' op die envelop waren geschreven.

Offline Jaapie

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #188 Gepost op: 17-01-2014, 00:57:08 »
Oh, ik bedoelde gewoon dat de hanenpoten van Tygo op dat briefje ('AAF') leken op de hanenpoten waarmee 'FREEK' op die envelop waren geschreven.

Kijk, nou kan ik je volgen. Of dat waar is? We zullen het zien. Zo had ik er in ieder geval zelf nog niet naar gekeken.

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #189 Gepost op: 17-01-2014, 01:00:44 »
En Jennifer leek dat te doen door bijna op het einde enorm te gaan zeuren over de zware tas  :-X
Jennifer wilde de koffer. Dat is eerder onmols dan mols. Kunnen geen conclusie trekken omdat je niet weet wat erin zat, maar zonder die info klinkt het onmols.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #190 Gepost op: 17-01-2014, 01:01:41 »
Als ik heel eerlijk ben ben ik helemaal niet zo blij met dat hele geldverstuurprincipe. Ik zie het nog gebeuren dat de winnaar met echt iets van 3000 euro naar huis gaat omdat de enveloppen toevalligerwijs verkeerd verstuurd zijn. Het is gewoon gokken, en dat vind ik eigenlijk niet bij WIDM passen - althans niet als het over de pot gaat.

Natuurlijk wel molacie van formaat van de twee die dat geld hebben zitten opsturen. Immers voor de kandidaat is de kans 3/8, voor de mol is de kans 2/7 en dat is minder.
Ik vind het juist wel een kandidatenactie. Ze deden het samen, één van beiden is sowieso een kandidaat dus ze konden elkaar controleren. Geld kan niet verloren gaan, ze kunnen alleen maar meer verdienen. Ja de kans dat ze fout gokken is groter, maar als ze goed gokken krijgen ze meer rente. Voor de mol is het natuurlijk ook gokken, dus ik weet niet of je dat als mol aan zou durven dat je misschien per ongeluk heel veel geld verdiend.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #191 Gepost op: 17-01-2014, 01:03:31 »
Ik vind het juist wel een kandidatenactie. Ze deden het samen, één van beiden is sowieso een kandidaat dus ze konden elkaar controleren. Geld kan niet verloren gaan, ze kunnen alleen maar meer verdienen. Ja de kans dat ze fout gokken is groter, maar als ze goed gokken krijgen ze meer rente. Voor de mol is het natuurlijk ook gokken, dus ik weet niet of je dat als mol aan zou durven dat je misschien per ongeluk heel veel geld verdiend.
Eens! Ik dacht eerst dat het geld niet aankwam als je de verkeerde opschreef en toen moest ik lang nadenken of het een molse aktie was. Maar het geld is gewoon veilig. Je kan extra verdienen als je goed gokt. Leuk toch, sturen die handel.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Whiskers

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #192 Gepost op: 17-01-2014, 01:09:21 »
Jennifer wilde de koffer. Dat is eerder onmols dan mols. Kunnen geen conclusie trekken omdat je niet weet wat erin zat, maar zonder die info klinkt het onmols.

Hoezo dan? Wat is er onmols aan precies?

Offline kjr

  • Forumlid
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #193 Gepost op: 17-01-2014, 01:14:55 »
14.50min Aaf belt Susan ..."je bent heel slecht te verstaan"..Aaf zegt dan om te vertragen "geef dan maar iemand anders"

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #194 Gepost op: 17-01-2014, 01:15:24 »
Hoezo dan? Wat is er onmols aan precies?
Jennifer wilde de koffer. De koffer is lichter en dus gemakkelijker om mee te nemen en de opdracht te laten lukken.

We weten niet wat er in zit. In de zware tas zat 1000 euro. 250 euro voor deze opdracht lijkt me stug. 500 is meh.... kan, maar ik denk eerder ook 1000 of 1500 ofzo... Maar dat blijft gissen, want we zien het niet.

Conclusie: voor zover we weten is het onmols.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #195 Gepost op: 17-01-2014, 01:19:07 »
14.50min Aaf belt Susan ..."je bent heel slecht te verstaan"..Aaf zegt dan om te vertragen "geef dan maar iemand anders"

En vevolgens verstaat Susan dát dan weer wel en geeft ze de telefoon inderdaad weer aan iemand anders.
Vind je dat niet vreemd?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #196 Gepost op: 17-01-2014, 01:21:14 »
En vevolgens verstaat Susan dát dan weer wel en geeft ze de telefoon inderdaad weer aan iemand anders.
Vind je dat niet vreemd?

Als Susan hier wil mollen zou ze het wel moeten willen horen en op zoek gaan naar een treintje. Dan kom je zeker te laat. De tip was waardeloos.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #197 Gepost op: 17-01-2014, 01:24:00 »
Van wie kwam die tip over dat treintje onder het water eigenlijk?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Joss

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #198 Gepost op: 17-01-2014, 01:26:47 »
Van wie kwam die tip over dat treintje onder het water eigenlijk?

Volgens mij van een traffic control medewerker naar Freek naar Daphne naar Aaf naar (niet Susan) naar Jennifer.
Jij hebt zeker ook geen All Risk op je auto...

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Aflevering 3 - Een zware keuze
« Reactie #199 Gepost op: 17-01-2014, 01:29:13 »
Volgens mij van een traffic control medewerker naar Freek naar Daphne naar Aaf naar (niet Susan) naar Jennifer.
Dan zijn we eruit, de traffic control medewerker is de mol  8)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human