Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 111913 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #120 Gepost op: 21-01-2020, 10:17:11 »

Dat is de dualiteit die ik bij haar heb. Ze doet veel goed maar toch kan ik haar niet uitsluiten als mol.


Mooi samengevat. Het gaat binnenkort wel moeten ophouden met dingen goed doen. Vooral bij de escape room is al haar krediet daarvoor als mol verspeelt. Als ze de komende afleveringen nog eens totaal onnodig iets goed dat wat veel geld kan opleveren/oplevert, dan ga ik haar afschrijven. Als dat wegblijft, dan blijft ze een potentiële mol.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #121 Gepost op: 21-01-2020, 12:22:04 »
Samenvattend tot nu toe...

Ze weet van (bijna) elke opdracht hoe het zou moeten en wijst anderen daar blijkbaar ook op:

Parkeertarief
Kleurwerk
Wereldbeeld

En toch... De resultaten van haar op het oog goede inspanningen zijn nul. En het raakt haar niet zichtbaar.

De opdrachten:

Beltegoed
Afhaalchinees

zijn zo chaotisch dat ze door niemand op een fatsoenlijke manier worden aangepakt. Wel valt me bij Mil bij Afhaalchinees een soort 'laat maar'-houding op. Ze heeft even de telefoon en geeft hem dan terug aan Johan.

Johan: "Dit is restaurant Nam Kee."
Mil: "Oooooooo, hier."

En geeft de telefoon terug. Het enige wat ze bijdraagt... Zeggen dat ze een winkelcentrum zoeken zonder te zeggen waar ze nu zijn. Overigens zoekt Johan driftig om een apotheek die lijkt op een afhaalchinees, maar Mil heeft de beschrijving. We kunnen op geen enkele manier controleren of dat klopt. Ik vind het in ieder geval een idiote omschrijving en denk niet dat iemand, in Nederland of op de locatie zelf, op die manier ergens komt. Ze zitten in een provincie met meer dan 90 miljoen inwoners!

Zoek een apotheek.
We zoeken een winkelcentrum.

Maak daar maar eens chocola van.

En, maar dat kun je uitleggen zoals je wilt, ze zit steeds in een ander koppel. Daardoor heeft geen van de anderen een compleet beeld van haar handelen.

Maar het is nog vroeg in het spel, dus schiet er maar op!  ::jaja::
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 12:24:42 door Tarballs »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #122 Gepost op: 21-01-2020, 12:34:24 »
Nee, ik ga niet schieten, ik ben het er helemaal mee eens.  ::jaja::

Zoals ik hier ook al eerder zei; ze lijkt vooral anderen verdacht te willen maken. Ook corrigeert ze mensen regelmatig...
“Rennen Nathan, rennen!” In de biecht: “Waarom rent hij niet?”
In de taxi tegen Johan, die om zich heen kijkt en een opmerking maakt over een grasveldje: “Zullen we op de weg letten?” (Of iets in die geest.)

Ze lijkt een fanatieke kandidaat die de opdrachten goed doorheeft en het spel snapt, ze weet ook precies wat iedereen ‘fout’ doet, maar zelf draagt ze amper iets bij, behalve zeggen wat anderen (zouden) moeten doen.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #123 Gepost op: 21-01-2020, 12:46:04 »
Ik ben het er wel mee eens dat ze vaak anderen verdacht maakt, maar dat komt ook grotendeels door hoe de productie haar in beeld brengt. De enige keer dat we een haar een kandidaat verdacht zien maken bij een andere kandidaat is wanneer ze aan Leonie vraagt of Nathan wel te vertrouwen is. Verder merkt ze in biechten op dat Nathan niet rent, wijst zij in een biecht erop dat het Nathan en Leonie met zijn tweetjes niet lukt om de draadjes goed te leggen, en suggereert ze dat de mol wel in de controleroom zal staan in een biecht. En dat allemaal in dezelfde aflevering.. Ze kan natuurlijk de mol zijn en deze biechten kunnen er expres ingestopt zijn zodat zij de kijker zand in de ogen strooit. Maar als je iemand zo vaak in beeld brengt terwijl diegene anderen verdacht maakt, wordt het wel erg opvallend, en is dat juist weer verdacht voor veel mensen. Dus ik vind momenteel het juist wat minder verdacht dat zij met name in biechten veel andere kandidaten verdacht maakt, juist omdat het te opvallend en te opzichtig is.


Offline Farai

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #124 Gepost op: 21-01-2020, 12:56:41 »
Het verdacht maken van andere kandidaten kan ook als "kandidaats" gedrag worden uitgelegd. Het lijkt mij als kandidaat (die toch echt wel een klein beetje geld wil, al zeg je van niet in een eerdere biecht) frustrerend als mensen rare en domme dingen doen. Ik kan mij heel goed voorstellen dat je in de biecht, toch even een momentje voor jezelf, deze frusraties lekker kan uiten.

Ik bedoel, Nathan die op zijn elvendertigst de trap op gaat, ja dat lijkt mij ook irritant. Daar zou ik het ook over hebben als kandidaat in mijn biecht. (maarja ik zit dan ook in de Nathan tunnel ::))

Daarnaast is het toevallig in aflevering 2 dat Milusjka inderdaad veel aan het woord is in de biechten, en ja toevalligerwijs ook over gedrag van andere kandidaten. Maar hieruit bestaat toch gewoon 90% van alle biechten?


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #125 Gepost op: 21-01-2020, 13:03:46 »
Niet alleen in de biechten. Juist niet. Ze lijkt alles in het spel goed te doen. Anderen wijzen op fouten. En het lijkt allemaal zo logisch wat ze in het spel doet, zo kandidaats. Kijk... Die draadjes... Kijk, die grijpers... Ga maar rennen met touw. Hier, een puzzelstuk. Allemaal prima.

Maar het levert niks op...

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #126 Gepost op: 21-01-2020, 13:08:00 »
Eens met Tarballs. Bij de uitleg van de Kleurwerk opdracht viel me ook iets op met Miljuschka. Het is subtiel dus je moet even goed kijken. Spoel terug naar de tekst: voor elke kleur die afgeschoten wordt ontvangen jullie 500 euro. Hier zie je Mil een beetje (verveeld) lichtelijk heen en weer bewegen, alsof ze zeggen wil, ja dat weten we al. Dit in tegenstelling tot de anderen die aandachtig naar Rik kijken.

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #127 Gepost op: 21-01-2020, 13:56:22 »
Eens met Tarballs. Bij de uitleg van de Kleurwerk opdracht viel me ook iets op met Miljuschka. Het is subtiel dus je moet even goed kijken. Spoel terug naar de tekst: voor elke kleur die afgeschoten wordt ontvangen jullie 500 euro. Hier zie je Mil een beetje (verveeld) lichtelijk heen en weer bewegen, alsof ze zeggen wil, ja dat weten we al. Dit in tegenstelling tot de anderen die aandachtig naar Rik kijken.

Hmm ik heb het even teruggekeken, maar dit ziet er in mijn ogen niet echt vreemd uit. Miljuschka heeft vaker een ietwat verveelde blik bij de momenten waar ze wachten.

Offline B&W

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #128 Gepost op: 21-01-2020, 17:58:21 »
Ik vind het ook lastig. Miljuschka wijst alle anderen op hun fouten (Johan die op de weg moet letten, Nathan met het euroteken, Leonie en Nathan die de draadjes niet kunnen verbinden, controlroom). Ondertussen lijkt ze zelf veel goed te doen (grijpautomaat, kastje, puzzelstukken).
Ik vind het toch lastig blijven om te oordelen erover: is dit een mol die alles goed doet totdat er geld verdiend kan worden, of is dit een kandidaat die observeert en voor de opdrachten gaat tegelijkertijd? Ik neig naar het laatste, maar zeker zou ik het niet durven te zeggen.
Aflevering 2 is daar ook nog te vroeg voor. Als we haar in latere afleveringen nog steeds geen geld zien inbrengen, dan maakt het het wel makkelijker.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #129 Gepost op: 21-01-2020, 22:54:54 »
Eens met Tarballs. Bij de uitleg van de Kleurwerk opdracht viel me ook iets op met Miljuschka. Het is subtiel dus je moet even goed kijken. Spoel terug naar de tekst: voor elke kleur die afgeschoten wordt ontvangen jullie 500 euro. Hier zie je Mil een beetje (verveeld) lichtelijk heen en weer bewegen, alsof ze zeggen wil, ja dat weten we al. Dit in tegenstelling tot de anderen die aandachtig naar Rik kijken.

Plus dat Jaike het niet meteen verstaat/begrijpt en zij het meteen toelicht/herhaalt.

Maar wat ik me eigenlijk afvraag...
Is iemand anders haar "M" gebaren opgevallen? Ik zie het niet in dit topic, ook niet op de youtubekanalen...

In aflevering 1 bij de escape truck challenge in het biecht stukje als ze zegt :" zij zíjn de code"
Ook in extra beeldmateriaal kamerverdeling als ze tegen buddy zegt dat haar koffer " dubbel opengaat"

Ik vind ze zelf bijna té duidelijk.... wat vinden jullie?

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #130 Gepost op: 22-01-2020, 00:30:43 »
Die eerste is inderdaad héél duidelijk (al was het me niet opgevallen ::rofl:: ).
Die tweede...mwah. Wat minder duidelijk en ik moet eerlijk zeggen dat ik ook wel zo’n handgebaar zou maken om aan te duiden hoe m’n koffer openklapt.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #131 Gepost op: 22-01-2020, 07:06:10 »
Daarom vind ik de 2e (bij de koffer) eigenlijk juist mooier (subtieler)
Bij de eerste schrijft ze duidelijk een M in de lucht (voor ons dus in spiegelbeeld)

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #132 Gepost op: 22-01-2020, 08:39:19 »
Plus dat Jaike het niet meteen verstaat/begrijpt en zij het meteen toelicht/herhaalt.

Maar wat ik me eigenlijk afvraag...
Is iemand anders haar "M" gebaren opgevallen? Ik zie het niet in dit topic, ook niet op de youtubekanalen...

In aflevering 1 bij de escape truck challenge in het biecht stukje als ze zegt :" zij zíjn de code"
Ook in extra beeldmateriaal kamerverdeling als ze tegen buddy zegt dat haar koffer " dubbel opengaat"

Ik vind ze zelf bijna té duidelijk.... wat vinden jullie?

Ik heb bij dit soort, al dan niet, opzichtige gebaren meer het gevoel dat dit niks meer is (na Inge Ypenburg en de handgebaren hint), wel kan ik mij voorstellen at de productie het leuk vindt om dit soort gebaren wel even in beeld te brengen om ons toch te laten denken (en dat doen we nu ook dus ;))

 Daarnaast heb ik het gevoel dat Miljuschka sowieso zeer beeldend spreekt (dit doet zij ook altijd op 24kitchen als ze staat te koken). Dus ik haal er voor nu even niks uit.

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #133 Gepost op: 22-01-2020, 18:09:12 »
Duidelijk punt. Uiteraard houd ik daar ook rekening mee.
En ze gebaart idd veel tijdens praten.... ik moet afl 2 nog ff goed nakijken maar ook daar deed ze het weer.
Ik meen mij te herinneren dat Jan Versteegh ook een M had gemaakt?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #134 Gepost op: 22-01-2020, 19:38:50 »
Duidelijk punt. Uiteraard houd ik daar ook rekening mee.
En ze gebaart idd veel tijdens praten.... ik moet afl 2 nog ff goed nakijken maar ook daar deed ze het weer.
Ik meen mij te herinneren dat Jan Versteegh ook een M had gemaakt?
Klopt, Jan maakte M gebaren bij het uitbeelden van een boog. Hij moest de Golden Gate Bridge uitbeelden, maar maakte er de Golden Arch van.

Op verschillende sites wordt trouwens beweerd dat Jan Miljuschka's vertrouwenspersoon is/was, maar ik denk dat ze dat verkeerd hebben overgenomen uit het Molboekje, waar ze hem noemt als beste mol ooit en haar partner als haar vertrouwenspersoon... Ze kennen elkaar volgens mij, dus het zou wel kunnen als ze de mol is.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #135 Gepost op: 22-01-2020, 22:55:26 »
Voor het gemak hier even een GIFje van de "m":

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #136 Gepost op: 22-01-2020, 23:03:58 »
Ik vind het maar eng. Lijkt me een handleiding hoe maak ik een gifje van video interessanter.

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #137 Gepost op: 23-01-2020, 02:25:34 »
Bij Miljuschka vraag ik me toch af of ze wel de mol had willen zijn ivm vervelende vergelijkingen met een familielid. Ze staat tot nu toe wel op belangrijke plekken, maar ik twijfel of ze de mol is of gewoon een oplettende kandidate.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Farai

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #138 Gepost op: 23-01-2020, 08:38:55 »
Bij Miljuschka vraag ik me toch af of ze wel de mol had willen zijn ivm vervelende vergelijkingen met een familielid. Ze staat tot nu toe wel op belangrijke plekken, maar ik twijfel of ze de mol is of gewoon een oplettende kandidate.

Dit is blijft een "lastig" argument.

         "De nieuwslezer kan het niet zijn want die verliest zijn geloofwaardigheid.."

         "Miljuschka heeft een vervelende oom dus zij kan het niet zijn..."

Als de makers zouden denken dat iemand het niet zou kunnen zijn door dit soort factoren heeft het toch uberhaupt geen zin om deze persoon kandidaat te maken? In principe zou iedereen die in Wie is de Mol zit op zijn minst gezien moeten kunnen worden als de mol, anders is de hele kracht van het spel weg.

Dus in mijn ogen is het absoluut nog steeds mogelijk dat Miljuschka de mol is.


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #139 Gepost op: 23-01-2020, 15:18:49 »
In een tussenshot (@26:22) zien we een afbeelding van een man met een rode haarband. Miljuschka draagt ook een rode haarband.
In aflevering twee zien wij bij de derde opdracht een haarband met twee zwanen, die ook in de sfeerbeelden van de opdracht zitten. Ben benieuwd of er in de 3e aflevering weer een toepasselijke haarband zit? Haarbanden zijn makkelijk mee te nemen, maar als iemand tien verschillende haarbanden bij zich heeft, dan is dat wel opvallend. Volgende week witte haarband bij Bus/Hovercraft opdracht. Wat is de link tussen die twee?
« Laatst bewerkt op: 23-01-2020, 15:48:27 door foxhunter »