Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 111797 keer)

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #420 Gepost op: 13-02-2020, 10:10:46 »
Oké, mijn punt is met "Mil is niet de Mol als zij de cijfers op de achterkant van de vrachtwagen probeert te onthouden," dat zij daarom niet de Mol is.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #421 Gepost op: 13-02-2020, 10:22:49 »
Oké, mijn punt is met "Mil is niet de Mol als zij de cijfers op de achterkant van de vrachtwagen probeert te onthouden," dat zij daarom niet de Mol is.

Dat kan niet gespeeld zijn?
Als Mol ben je constant aan het 'acteren'.
Wellicht komt dit terug in aflevering 10?
Maar dan wel goed in beeld en verstaanbaar.

" M, 7 0 3 8 6, dat is wellicht een code of moeten we de cijfers optellen? Dan krijg je 24."


Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #422 Gepost op: 13-02-2020, 10:27:55 »
Dat kan niet gespeeld zijn?

Tuurlijk, alles kan! Maar dit soort details zeggen veel. Miljuschka Witzenhausen is niet de Mol, denk ik dan.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #423 Gepost op: 13-02-2020, 11:19:24 »
Het juiste parkeervak nummer stond gewoon op de autosleutel.

Dus eigenlijk was de opdracht zo gemaakt dat als je uit de escape room was ontsnapt het parkeren altijd goed gaat.

Het was natuurlijk een geschenk uit de hemel voor de productie dat onhandige Johan en hyper fanatieke Jaike dit over het hoofd zagen. Maakt de opdracht nog leuker dan was bedoeld.

Ben het eens dat Mil of Nathan als mol met opzet in deze vrachtwagen kunnen zijn geplaatst. Met de knuffelmollen en het neutrale euro teken.


Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #424 Gepost op: 13-02-2020, 11:44:25 »
Hoewel ik zwaar neig naar Mil als molkeuze vind ik niet dat het euro-teken neutraal is. Het is een voorwaarde om geld te verdienen en op de goede plek is het de mogelijkheid om 2100 euro te verdienen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #425 Gepost op: 13-02-2020, 11:56:50 »
Ik weet het niet meer zo met Mil. Ze was in afl. 5 eigenlijk geen moment verdacht voor me.

Opdracht 1 - niets verdachts van haar gezien. Geeft Johan goede aanwijzingen, dat hij eerst moet kijken hoe groot het doek is, voordat hij een frame bouwt. Doet aardig mee met Super Mario. Moet vlak voor tijd de opdracht verlaten.

Opdracht 2 - is afwachtend bij het verdelen van de groepen, komt zo bij Buddy terecht. Die twee hebben een vreemd onderonsje over hun bondje. (Waarom nu? Dat kan toch beter buiten de opdracht?) Vindt 2 waardeloze letters, de L en de E. Zou niet mijn strategie zijn. Maar wat ik het meest onmols vind: Buddy vindt in haar bijzijn een envelop van 600 euro. Puur toeval, want ze wisten niet waar ze moesten zoeken. Die markt is zo groot, waarom heeft ze hem daar niet vandaan kunnen houden?? Hier valt Mil voor mij eigenlijk gewoon door de mand als niet de Mol.

Opdracht 3 - moeilijk iets over te zeggen.

Opvallend bij de test dat ze Nathan opeens heeft losgelaten als verdachte, en bij Leonie terecht is gekomen.
Vorige week geloofde ik er nog wel in, maar nu denk ik toch voorzichtig: dag Mil. ::zwaaisip::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #426 Gepost op: 13-02-2020, 12:05:42 »
Dat er in haar bijzijn een envelop is gevonden zegt me niet zoveel. Het is voor mij in ieder geval niet doorslaggevend. Ze kon moeilijk de andere groep corrigeren, want ze had de letters zelf niet gevonden dus als kandidaat spelend kon ze hooguit volgen en hopen dat de chaos groot genoeg was en de enveloppen klein genoeg.

Je moet je wel afvragen hoe het kan dat een groep van 3 blijkbaar geen van de locaties heeft onthouden. Dat zijn drie mensen die twee locaties vergeten. Dat is best veel. Het lijkt mols, maar omgekeerd kun je ook zeggen dat minstens twee kandidaten het ook niet voor elkaar krijgen.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #427 Gepost op: 13-02-2020, 12:24:45 »
Dat er in haar bijzijn een envelop is gevonden zegt me niet zoveel. Het is voor mij in ieder geval niet doorslaggevend. Ze kon moeilijk de andere groep corrigeren, want ze had de letters zelf niet gevonden dus als kandidaat spelend kon ze hooguit volgen en hopen dat de chaos groot genoeg was en de enveloppen klein genoeg.
Dat was in het begin wel zo. Maar later was ze met Buddy alleen op pad, toen was de grote groep van 5 weer gesplitst. Daar kon ze Buddy toch wel afleiden, als hij in de buurt dreigde te komen van een envelop? Als Mol weet je waar die staan.
Je moet je wel afvragen hoe het kan dat een groep van 3 blijkbaar geen van de locaties heeft onthouden. Dat zijn drie mensen die twee locaties vergeten. Dat is best veel. Het lijkt mols, maar omgekeerd kun je ook zeggen dat minstens twee kandidaten het ook niet voor elkaar krijgen.
Het werd ook moeilijker de plaats van twee specifieke letters te houden doordat er zoveel letters waren gevonden. Wel 5. Hoe meer letters, hoe meer kans dat die twee kandidaten die met je meelopen de plaats van de M en L niet meer precies weten. Was m.i. ook de beste tactiek hier. En in die groep zat Mil niet...

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #428 Gepost op: 13-02-2020, 13:13:20 »
Dat was in het begin wel zo. Maar later was ze met Buddy alleen op pad, toen was de grote groep van 5 weer gesplitst. Daar kon ze Buddy toch wel afleiden, als hij in de buurt dreigde te komen van een envelop? Als Mol weet je waar die staan. Het werd ook moeilijker de plaats van twee specifieke letters te houden doordat er zoveel letters waren gevonden. Wel 5. Hoe meer letters, hoe meer kans dat die twee kandidaten die met je meelopen de plaats van de M en L niet meer precies weten. Was m.i. ook de beste tactiek hier. En in die groep zat Mil niet...
Het is ook een prima tactiek om 2 waardeloze letters te vinden, zodat je wel mee mag met zoeken, maar dan niks vindt, want ja, je wist niet waar die WDM lagen.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #429 Gepost op: 13-02-2020, 13:18:47 »
Ik vind het meenemen van goede letters sowieso niet passen in een molstrategie. Je wilt bij het zoeken zijn, maar waarom de letter met mogelijk de hoogste waarde vinden? En dan nog eentje erbij?

Ik zou zeggen... Pak iets onschuldigs, dat staat goed. En die twist... Daarvan wist de meerderheid niet dat die zou komen. Ik denk daarom dat het juist mols is om wel letters te vinden, maar niet de goede.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #430 Gepost op: 13-02-2020, 14:09:10 »
Dan nog weer een keertje over de kleding van Miljuschka.
Bij Verkeer(d) (de parkeer opdracht) droeg ze een witte jurk met zwarte stippen. Zou zo uit de Flinstones kunnen komen. Zelfde jurk bij wereldbeeld (met de trikes).

Bij de Theepot opdracht met groene kopjes de groene jurk, hoe toepasselijk.

Bij de Lezen en Schrijven opdracht (waaiers) droeg ze heel toepasselijk een rood witte jurk met witte haarband.
En ze had een enorme koffer bij zich.

Zegt natuurlijk niks, maar als vrouw als mol wil je er toch wel een beetje verzorgd uitzien?
(over Nathan maar even niks zeggen).

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #431 Gepost op: 13-02-2020, 16:30:02 »
Als Mil de mol is, molt ze niet tot nauwelijks, al helemaal niet in de afgelopen 2/3 afleveringen. Verder zijn er ook geen aanwijzingen dat zij buiten beeld veel gemold heeft (Merel molde tenslotte ook in beeld niet veel, maar er werd al wel snel duidelijk dat zij waarschijnlijk gemold had buiten beeld in de laseropdracht..). Verder doet ze ondertussen veel goed.. ik durf haar wel af te schrijven.

Offline vickypollard

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #432 Gepost op: 13-02-2020, 16:58:48 »
Als Mil de mol is, molt ze niet tot nauwelijks, al helemaal niet in de afgelopen 2/3 afleveringen. Verder zijn er ook geen aanwijzingen dat zij buiten beeld veel gemold heeft (Merel molde tenslotte ook in beeld niet veel, maar er werd al wel snel duidelijk dat zij waarschijnlijk gemold had buiten beeld in de laseropdracht..). Verder doet ze ondertussen veel goed.. ik durf haar wel af te schrijven.
Mee eens. Miljuschka was mijn wensmol, maar heeft zich naar mijn mening ontpopt tot kandidaat waarvan ik verwacht dat ze gaat winnen. Scherpe blik, observerend en nuchter.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #433 Gepost op: 13-02-2020, 21:20:02 »
Niet te snel de moed opgeven, we gaan ook nog Hollands koken en dan komen jullie vanzelf wel een bakkie troost halen. Of een cortado, lungo of ristretto.

En er is al heel wat food in beeld geweest en er komt nog meer.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #434 Gepost op: 14-02-2020, 03:13:29 »
Klopt dat doet ze ook. En dan vertelt ze Nathan stellig dat ze niet op vak 5 maar vak 1 moeten staan.
Dat lijkt kandidaten gedrag.
Maar dat deed Thomas eerder als Mol ook.
In zijn 1e aflevering werd er ook een verkeerde hint gegeven en stuurde hij naar de juiste code.

Mil kan dit door haar persoonlijkheid en charisma prima sturen en zo spelen dat ze Nathan uiteindelijk de truck in het juiste vak laten parkeren.

De overige kandidaten krijgen nu een kans van de productie om een eventueel bedrag te winnen.
Zonder het Euro teken en niet op de juiste plaats de truck neer te zetten, was de
opdracht echt kansloos en een flater van een eerste opdracht geweest.

Nu kon de opdracht nog enigzins slagen, leverde een leuke en spannende eerste opdracht op.
En Mil kwam in de 1e opdracht direct kandidaats over op de rest van de groep en tv kijkend Nederland.

En het leverde toch nog 20 euro op  ::tandpastasmiley::

Aanvankelijk zat ik in deze lijn en vond Mil meteen verdacht. Alleen als je naar het vervolg kijkt, doet ze voortdurend dingen goed en geeft veel vaker anderen goede instructies. Dat strekt zo ver, dat ik er niet meer echt in geloof.

Verder bleef het bij een voor de kandidaten teleurstellende 20 euro en zo spectaculair eindigde het niet.

Daarbij, de productie zal niet elk seizoen zo'n begin willen maken neem ik aan. Dan is het tenslotte alleen nog maar de juiste molpositie zien in de eerste opdracht en die volgen de rest van het programma.


Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #435 Gepost op: 14-02-2020, 08:48:03 »
Zonder het Euro teken en niet op de juiste plaats de truck neer te zetten, was de
opdracht echt kansloos en een flater van een eerste opdracht geweest.


Maar het €-teken was helemaal niet nodig. Je zou het spel ook prima zonder dat teken kunnen uitvoeren. Als het echt zo belangrijk was dat er geld verdiend zou worden tijdens de eerste opdracht, dan hadden ze dat teken wel weggelaten. Dat heeft de productie echter niet gedaan. En om die reden kun je dus helemaal niet concluderen dat de Mol uit de truck met het €-teken moet komen.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #436 Gepost op: 14-02-2020, 09:01:42 »
Maar je kunt ook niet concluderen dat het euroteken níet per se nodig was. We weten het gewoon niet. Het lijkt me ook raar dat dat euroteken voor Piet Snot meedeed.. Of is je theorie dan dat er zonder 't teken wel geld verdiend wordt, tevens het maximale bedrag, maar dat het te verdienen bedrag verkleind wordt wanneer het teken fout geplaatst is?

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #437 Gepost op: 14-02-2020, 09:04:55 »
Als het euro teken er niet stond hadden ze voor voetbalplaatjes gespeeld ::jaja::. #theorie
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #438 Gepost op: 14-02-2020, 09:29:35 »
Maar je kunt ook niet concluderen dat het euroteken níet per se nodig was. We weten het gewoon niet. Het lijkt me ook raar dat dat euroteken voor Piet Snot meedeed.. Of is je theorie dan dat er zonder 't teken wel geld verdiend wordt, tevens het maximale bedrag, maar dat het te verdienen bedrag verkleind wordt wanneer het teken fout geplaatst is?

Nee, ik stel dat uit het feit dat het €-teken meedeed blijkt dat de opdracht niet per se moest slagen van de productie. Als ze wilden dat de opdracht zou slagen, hadden ze het wel makkelijker gemaakt en dus het €-teken weggelaten.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #439 Gepost op: 14-02-2020, 09:53:28 »
Het gaat niet om een opdracht te laten slagen.

Het gaat er om een kans van slagen te geven bij een opdracht.

Zoals al eerder werd geopperd, stond er op de autosleutel het nummer van het vak waarin ze moesten parkeren.
Dus was het Euro teken zeker van belang voor deze opdracht