Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 111282 keer)

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #440 Gepost op: 14-02-2020, 09:56:46 »
Als het euro teken er niet stond hadden ze voor voetbalplaatjes gespeeld ::jaja::. #theorie
::rofl::

Nee, ik stel dat uit het feit dat het €-teken meedeed blijkt dat de opdracht niet per se moest slagen van de productie. Als ze wilden dat de opdracht zou slagen, hadden ze het wel makkelijker gemaakt en dus het €-teken weggelaten.
Aha, duidelijk.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #441 Gepost op: 14-02-2020, 10:07:01 »
Het gaat niet om een opdracht te laten slagen.

Het gaat er om een kans van slagen te geven bij een opdracht.

Zoals al eerder werd geopperd, stond er op de autosleutel het nummer van het vak waarin ze moesten parkeren.
Dus was het Euro teken zeker van belang voor deze opdracht

Natuurlijk was het €-teken van belang voor deze opdracht. Dat ontken ik toch niet?
Ik stel alleen dat ze het spel ook zonder dat teken hadden kunnen spelen en het dan dus makkelijker was geweest en de kans van slagen dus groter. Uit het simpele feit dat het €-teken wel meedeed maak ik op dat de productie er dus niet per se op uit was om de opdracht te laten slagen. En dus kun je ook niet concluderen dat de Mol in de truck met dat teken moet hebben gezeten. Wie dat stelt, redeneert zwaar vanuit een tunnelvisie.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #442 Gepost op: 14-02-2020, 10:21:44 »
Natuurlijk was het €-teken van belang voor deze opdracht. Dat ontken ik toch niet?
Ik stel alleen dat ze het spel ook zonder dat teken hadden kunnen spelen en het dan dus makkelijker was geweest en de kans van slagen dus groter. Uit het simpele feit dat het €-teken wel meedeed maak ik op dat de productie er dus niet per se op uit was om de opdracht te laten slagen. En dus kun je ook niet concluderen dat de Mol in de truck met dat teken moet hebben gezeten. Wie dat stelt, redeneert zwaar vanuit een tunnelvisie.
Ja, idd, maar het kan ook andersom.

mss was het plan juist om de opdracht niet te laten slagen. Dan is dat euro-teken heel handig.

Mol Nathan als assistent van de productie die de truck op de verkeerde parkeerplaats moest zetten.

Vind ik bijzonder flauw, maar het zou goed kunnen.

Hebben ze hem wel aan de verkeerde kandidaat gekoppeld.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 10:24:34 door Amethyst »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #443 Gepost op: 14-02-2020, 10:30:46 »
Ja, dat zou kunnen. Maar als nota bene op de sleutel stond in welk vak er geparkeerd meost worden, dan zou de Mol zich bij die allereerste opdracht meteen wel erg verdacht maken. Dat wil je als Mol en als productie toch niet?
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #444 Gepost op: 14-02-2020, 10:57:33 »
Ja, dat zou kunnen. Maar als nota bene op de sleutel stond in welk vak er geparkeerd meost worden, dan zou de Mol zich bij die allereerste opdracht meteen wel erg verdacht maken. Dat wil je als Mol en als productie toch niet?
Lijkt mij ook niet idd. In dat geval had de productie Mol Nathan aan een warrige kandidaat kunnen koppelen. Dan is het makkelijker weg te redeneren.

Daarom twijfel ik al vanaf het begin aan mijn hoofdmol Nathan.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #445 Gepost op: 14-02-2020, 13:01:55 »
Het gaat er volgens mij helemaal niet om of de productie de opdracht wil laten slagen of niet. Waar het om gaat is dat de productie de opdracht op gang wil laten komen en daar is soms de Mol voor nodig. Zie Thomas in seizoen 17 en Jan Versteegh in seizoen 18 (we zitten niet in Kiev vriend).
En natuurlijk is dat euro teken belangrijk. Stel ze komen allemaal uit de vrachtwagen en parkeren die in de volgorde 20€10. Wat winnen ze dan? 2010 euro? 10 euro? Of helemaal niets. Daarom is het voor mij duidelijk dat het euroteken geplaatst zou worden en bovendien op de juiste plaats. En daar is de Mol voor nodig om zekerheid te hebben.

Edit
Vergeet hierbij ook niet dat deze escape room in heel korte tijd kon worden verlaten, dit in tegenstelling tot de meeste andere escape rooms. En bovendien oneindig veel kansen om de juiste code in te voeren. Dus al zouden ze een paar molletjes eruit hebben gevist en niet precies weten waaruit, dan is het nog eenvoudig om een paar codes te proberen. Snel ontsnappen was de andere voorwaarde om deze opdracht op de rails te zetten en het is dan ook niet voor niets dat Nathan en Mil als eerste eruit kwamen.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 13:12:50 door MartinJ »

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #446 Gepost op: 14-02-2020, 13:07:54 »
Het gaat er volgens mij helemaal niet om of de productie de opdracht wil laten slagen of niet. Waar het om gaat is dat de productie de opdracht op gang wil laten komen en daar is soms de Mol voor nodig. Zie Thomas in seizoen 17 en Jan Versteegh in seizoen 18 (we zitten niet in Kiev vriend).
En natuurlijk is dat euro teken belangrijk. Stel ze komen allemaal uit de vrachtwagen en parkeren die in de volgorde 20€10. Wat winnen ze dan? 2010 euro? 10 euro? Of helemaal niets. Daarom is het voor mij duidelijk dat het euroteken geplaatst zou worden en bovendien op de juiste plaats. En daar is de Mol voor nodig om zekerheid te hebben.

Precies Martin, het klinkt heel simpel en logisch en dat is het ook.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #447 Gepost op: 14-02-2020, 13:13:39 »
Ik ga niet zo mee in 'als eerste het € teken wegrijden is mols'. Als je een superfanatieke kandidaat bent (en dus geen nepmolgedrag vertoont), kun je ook alle wagens controleren, ook die met het € teken als die al geparkeerd is. Als je de opdracht echt wilt doorgronden check je dat.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #448 Gepost op: 14-02-2020, 13:18:20 »
2100€ of €2100 lijkt mij allebei goed. Mil wil op 5, Nathan op 1. Is allebei goed! 2, 3 of 4 is fout.

Door de montage lijkt Nathan langzaam van begrip, dat maakt hem verdacht, maar je ziet hem al meepraten, maar dan is het geluid weggedraaid.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 14:50:04 door foxhunter »

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #449 Gepost op: 14-02-2020, 13:18:51 »
Ik ga niet zo mee in 'als eerste het € teken wegrijden is mols'. Als je een superfanatieke kandidaat bent (en dus geen nepmolgedrag vertoont), kun je ook alle wagens controleren, ook die met het € teken als die al geparkeerd is. Als je de opdracht echt wilt doorgronden check je dat.
Ik snap niet wat je precies bedoelt, maar als je bedoelt dat ze de vrachtwagens later nog goed konden zetten dan ga ik niet met je mee. Het lijkt me logisch dat dit niet mocht. Je zet je vrachtwagen neer en je bent klaar. Sleutel inleveren.

Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #450 Gepost op: 14-02-2020, 13:22:09 »
2100€ of €2100 lijkt mij allebei goed. Mil wil op 5, Nathan op 1. Is allebei goed! 2,3 of 4 is fout.

In Nederland wordt een bedrag aangegeven met het valutateken eerst, 2100€ zou dan dus fout zijn.

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #451 Gepost op: 14-02-2020, 13:32:31 »
In Nederland wordt een bedrag aangegeven met het valutateken eerst, 2100€ zou dan dus fout zijn.

Er is deze serie al meer goedgekeurd. Wij moeten niet strenger zijn dan Rik. Er stond € 2 0 . Strikt genomen is dat geen € 20. En Buddy ging door de lasers, werd ook geaccepteerd. Mario was ook niet helemaal goed gespeeld en toch 250 euro gewonnen.

Dus 2100€ zou dan zeker goed gerekend worden. Spreek maar uit: eenentwintig honderd euro.
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 14:48:15 door foxhunter »

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #452 Gepost op: 14-02-2020, 13:37:35 »
Ik snap niet wat je precies bedoelt, maar als je bedoelt dat ze de vrachtwagens later nog goed konden zetten dan ga ik niet met je mee. Het lijkt me logisch dat dit niet mocht. Je zet je vrachtwagen neer en je bent klaar. Sleutel inleveren.

Dat je als je als kandidaat uit de escape room komt, en buiten de wagen gaat checken en iets op de voorkant ziet staan en naar de parkeerplaats rijdt, je voordat je de wagen parkeert checkt wat er op de geparkeerde wagen staat lijkt me.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #453 Gepost op: 14-02-2020, 13:40:30 »
Dat je als je als kandidaat uit de escape room komt, en buiten de wagen gaat checken en iets op de voorkant ziet staan en naar de parkeerplaats rijdt, je voordat je de wagen parkeert checkt wat er op de geparkeerde wagen staat lijkt me.

Maar dat deed niemand toch?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #454 Gepost op: 14-02-2020, 14:07:29 »
Het gaat er volgens mij helemaal niet om of de productie de opdracht wil laten slagen of niet. Waar het om gaat is dat de productie de opdracht op gang wil laten komen en daar is soms de Mol voor nodig. Zie Thomas in seizoen 17 en Jan Versteegh in seizoen 18 (we zitten niet in Kiev vriend).
En natuurlijk is dat euro teken belangrijk. Stel ze komen allemaal uit de vrachtwagen en parkeren die in de volgorde 20€10. Wat winnen ze dan? 2010 euro? 10 euro? Of helemaal niets. Daarom is het voor mij duidelijk dat het euroteken geplaatst zou worden en bovendien op de juiste plaats. En daar is de Mol voor nodig om zekerheid te hebben.

Edit
Vergeet hierbij ook niet dat deze escape room in heel korte tijd kon worden verlaten, dit in tegenstelling tot de meeste andere escape rooms. En bovendien oneindig veel kansen om de juiste code in te voeren. Dus al zouden ze een paar molletjes eruit hebben gevist en niet precies weten waaruit, dan is het nog eenvoudig om een paar codes te proberen. Snel ontsnappen was de andere voorwaarde om deze opdracht op de rails te zetten en het is dan ook niet voor niets dat Nathan en Mil als eerste eruit kwamen.
ik lees hier vaker dat deze opdracht door de mol op gang moest worden getrokken, maar snap niet wat als eerste duo onstnappen voor effect had op de andere 4 duo's.

Ieder duo moest onafhankelijk van elkaar ontsnappen. M.a.w. wat wordt er precies op gang getrokken?

Als Nathan de mol is snap ik nog dat de productie liever had dat ie de truck als eerste fout parkeerde.

Als het alleen om de beelden te doen was (lees ik hier ook wel eens) of om de mol kandidaats over te laten komen op de groep zou je als productie eerder voor een Buddy scenario kiezen denk ik. Buddy en Anita vertrokken pas toen de 2100 euro al niet meer mogelijk was.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #455 Gepost op: 14-02-2020, 14:24:42 »
Het gaat er volgens mij helemaal niet om of de productie de opdracht wil laten slagen of niet. Waar het om gaat is dat de productie de opdracht op gang wil laten komen en daar is soms de Mol voor nodig. Zie Thomas in seizoen 17 en Jan Versteegh in seizoen 18 (we zitten niet in Kiev vriend).
En natuurlijk is dat euro teken belangrijk. Stel ze komen allemaal uit de vrachtwagen en parkeren die in de volgorde 20€10. Wat winnen ze dan? 2010 euro? 10 euro? Of helemaal niets. Daarom is het voor mij duidelijk dat het euroteken geplaatst zou worden en bovendien op de juiste plaats. En daar is de Mol voor nodig om zekerheid te hebben.


Het vergelijk met de opdracht waar Thomas de noodzakelijke draai aan gaf, gaat mank. Toen was dat noodzakelijk om de volgende opdracht goed te kunnen spelen. Hier was daar in het geheel geen sprake van. Het maakte niet uit of er nul, twintig of 2010 euro zou worden verdiend.

En nogmaals: het euroteken had net zo goed buiten het spel kunnen worden gehouden. Zonder euroteken zou je vijf getallen hebben gehad. Bijvoorbeeld 1-2-0-0-0. In theorie zouden ze dan een vliegende start hebben kunnen maken door in één klap 21.000 euro te verdienen. Maar dat zou de Mol ook de kans hebben gegeven om er maar 12 euro van te maken, immers 0-0-0-1-2 levert dan een heel laag bedrag op.

Zie je het voor je, Rik die zegt: 'Beste kandidaten, jullie hadden vandaag de kans om een vliegede start te maken, maar de Mol heeft niet minder dan twintigduizendnegenhonderachtentachtig euro uit de pot weten te houden!"
« Laatst bewerkt op: 14-02-2020, 14:58:13 door Tunnelgraver »
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #456 Gepost op: 14-02-2020, 17:36:30 »
Het gaat er volgens mij helemaal niet om of de productie de opdracht wil laten slagen of niet. Waar het om gaat is dat de productie de opdracht op gang wil laten komen en daar is soms de Mol voor nodig. Zie Thomas in seizoen 17 en Jan Versteegh in seizoen 18 (we zitten niet in Kiev vriend).
En natuurlijk is dat euro teken belangrijk. Stel ze komen allemaal uit de vrachtwagen en parkeren die in de volgorde 20€10. Wat winnen ze dan? 2010 euro? 10 euro? Of helemaal niets. Daarom is het voor mij duidelijk dat het euroteken geplaatst zou worden en bovendien op de juiste plaats. En daar is de Mol voor nodig om zekerheid te hebben.

Edit
Vergeet hierbij ook niet dat deze escape room in heel korte tijd kon worden verlaten, dit in tegenstelling tot de meeste andere escape rooms. En bovendien oneindig veel kansen om de juiste code in te voeren. Dus al zouden ze een paar molletjes eruit hebben gevist en niet precies weten waaruit, dan is het nog eenvoudig om een paar codes te proberen. Snel ontsnappen was de andere voorwaarde om deze opdracht op de rails te zetten en het is dan ook niet voor niets dat Nathan en Mil als eerste eruit kwamen.
Ik zie niet in dat de mol (al dan niet met voorkennis) de opdracht feilloos moet uitvoeren en erop rekenen dat anderen de boel verknoeien. Dan is het programma niet meer geloofwaardig. Bovendien is er geen mol nodig om de opdracht op gang te trekken daar de kandidaten in 5 paren afzonderlijk uit de truck moeten komen en parkeren.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #457 Gepost op: 14-02-2020, 17:55:53 »
Bovendien is er geen mol nodig om de opdracht op gang te trekken daar de kandidaten in 5 paren afzonderlijk uit de truck moeten komen en parkeren.

Precies! Daarom zijn de verwijzingen naar Thomas (seizoen 17) en 'We zijn niet in Kiev (seizoen 18) niet terecht. Dat waren wél momenten dat je de sturende hand van de productie kon zien. Bij deze opdracht is daar geen sprake van.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #458 Gepost op: 14-02-2020, 18:41:51 »
Kijk de eerste aflevering eens terug van het seizoen waarin Thomas de Mol was.
Hij registreerde de 1e opdracht om deze te laten slagen. Hij overroelde de anderen en wist wel de juiste aanwijzing te vinden.
Productie en de Mol werken vaak nauw samen en bepalen regelmatig de strategie.
It's TV!!
Maar dat leverde niet direct geld op toen. En ze had ook snel uit de truck kunnen ontsnappen, het euroteken spotten en dan door Nathan op de verkeerde plek kunnen parkeren. Ze hoefde niet per se goed te staan om het euroteken weg te halen om de rest niet op het spoor te brengen dat er een geldbedrag gevormd moest worden.


Er is deze serie al meer goedgekeurd. Wij moeten niet strenger zijn dan Rik. Er stond € 2 0 . Strikt genomen is dat geen € 20. En Buddy ging door de lasers, werd ook geaccepteerd. Mario was ook niet helemaal goed gespeeld en toch 250 euro gewonnen.

Dus 2100€ zou dan zeker goed gerekend worden. Spreek maar uit: eenentwintig honderd euro.
Het lijkt me wel vrij duidelijk dat het euroteken vooraan moest staan, anders was er uberhaupt geen euroteken geweest, maar alleen cijfers.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #459 Gepost op: 14-02-2020, 19:46:41 »
Het lijkt me wel vrij duidelijk dat het euroteken vooraan moest staan, anders was er uberhaupt geen euroteken geweest, maar alleen cijfers.

Ja en? Iedereen snapt echt wel dat het om euro's gaan in dit spel en niet om dollars, roebels of yens. Nogmaals: het €-teken was niet strikt noodzakelijk bij dit spel.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!