Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 111261 keer)

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #460 Gepost op: 14-02-2020, 19:48:48 »
Ja en? Iedereen snapt echt wel dat het om euro's gaan in dit spel en niet om dollars, roebels of yens. Nogmaals: het €-teken was niet strikt noodzakelijk bij dit spel.
Natuurlijk wel, anders zat het teken niet in het spel. Ze hebben ook vaak genoeg bedragen in widm gehad zonder euroteken. Dus dat het teken er nu bij zat was gewoon omdat die goed geplaatst moest worden. Alle andere tekens hadden ook een specifieke plek, het euroteken ook. Ook daarvoor hing de juiste locatie aan het stuur.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #461 Gepost op: 14-02-2020, 19:51:06 »
Dat kan, maar dan bevestig je dus dat het spel bewust wat lastiger is gemaakt en dat de kans dus niet zo groot was dat er veel verdiend zou worden.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #462 Gepost op: 14-02-2020, 19:56:18 »
Dat kan, maar dan bevestig je dus dat het spel bewust wat lastiger is gemaakt en dat de kans dus niet zo groot was dat er veel verdiend zou worden.
Voor het maximale bedrag of iig een bedrag boven de 1000 euro moest idd iedereen uit de vrachtwagen komen en mocht alleen de 1 en 2 omgedraaid neergezet worden.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #463 Gepost op: 14-02-2020, 20:22:55 »
Miljuschka heeft in die opdracht heel succesvol opgetreden, maar verder niet bijzonder vind ik.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #464 Gepost op: 14-02-2020, 23:56:01 »
Precies! Daarom zijn de verwijzingen naar Thomas (seizoen 17) en 'We zijn niet in Kiev (seizoen 18) niet terecht. Dat waren wél momenten dat je de sturende hand van de productie kon zien. Bij deze opdracht is daar geen sprake van.
Hier is volgens mij een beroemde uitspraak van JC van toepassing: je ziet het pas als je het door hebt.
En er is ook helemaal geen sprake van dat de opdracht perfect wordt uitgevoerd en dat de regie hierbij zou helpen. Er zijn nog 4 andere escape rooms en die gaan niet alle 4 lukken. Dus het maximaal te verdienen bedrag is hooguit een paar honderd euro. Daarom kan de Mol zich ook permitteren om zijn escape room succesvol te laten zijn. Het zou erg suf staan als er een getal wordt gemaakt zonder euro teken. Maar iedereen mag hiervan het zijne of hare denken, dat respecteer ik.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #465 Gepost op: 15-02-2020, 01:15:21 »
Tja, het punt is dat de productie in tegenstelling tot de actie van Thomas in 2017 en die van Jan in 2018 totaal geen belang heeft bij de uitkomst van dit spel. Of er nou € 1200, €120, €20 of helemaal niks was verdiend: dat maakt totaal geen verschil voor de voortgang.

Was het €-teken niet geplaatst, maar bijvoorbeeld wel 120, dan was dit juist een mooie twist geweest. Dan hadden de kandidaten gedacht dat ze geld verdiend hadden, maar had Rik gezegd: "Helaas, jullie hebben toch nul euro verdiend want het €-teken ontbreekt. Hopelijk hebben jullie meer succes bij de volgende opdracht."

En wat Johan Cruyff betreft: het is denk ik niet zo dat ik het niet zie, maar dat jij dingen probeert te zien die er niet zijn. Daar is de term tunnelvisie voor uitgevonden. Schijnt erg lastig te zijn om daar van te genezen. 
 8)
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Jones

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #466 Gepost op: 15-02-2020, 07:34:46 »
Niet te snel de moed opgeven, we gaan ook nog Hollands koken en dan komen jullie vanzelf wel een bakkie troost halen. Of een cortado, lungo of ristretto.

En er is al heel wat food in beeld geweest en er komt nog meer.

inderdaad, al die vogels in beeld steeds toen bij Merel.. Het gebeurt veel vaker dat er dit soort hints zijn. Tot nu toe zijn er nog nooit zoveel eetmomenten in beeld geweest bij WIDM als dit seizoen. Ik blijf in mijn Mil tunnel

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #467 Gepost op: 15-02-2020, 11:08:50 »
Tja, het punt is dat de productie in tegenstelling tot de actie van Thomas in 2017 en die van Jan in 2018 totaal geen belang heeft bij de uitkomst van dit spel. Of er nou € 1200, €120, €20 of helemaal niks was verdiend: dat maakt totaal geen verschil voor de voortgang.

Was het €-teken niet geplaatst, maar bijvoorbeeld wel 120, dan was dit juist een mooie twist geweest. Dan hadden de kandidaten gedacht dat ze geld verdiend hadden, maar had Rik gezegd: "Helaas, jullie hebben toch nul euro verdiend want het €-teken ontbreekt. Hopelijk hebben jullie meer succes bij de volgende opdracht."

En wat Johan Cruyff betreft: het is denk ik niet zo dat ik het niet zie, maar dat jij dingen probeert te zien die er niet zijn. Daar is de term tunnelvisie voor uitgevonden. Schijnt erg lastig te zijn om daar van te genezen. 
 8)
Met tunnelvisie heeft dit niets te doen. Dit was al in de eerste opdracht en op dat moment voor mij slechts een aanwijzing dat Nathan of Mil wel eens de Mol zou kunnen zijn vanwege dit geval. Ik twijfel nog steeds tussen die 2 maar ik neig naar Mil. En je hebt helemaal gelijk dat het geen ramp zou zijn als het €- teken niet was geplaatst, maar voor mij blijft het voorbedachte rade en ja I agree to disagree.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #468 Gepost op: 15-02-2020, 14:43:25 »
Citaat
Natuurlijk wel, anders zat het teken niet in het spel. Ze hebben ook vaak genoeg bedragen in widm gehad zonder euroteken. Dus dat het teken er nu bij zat was gewoon omdat die goed geplaatst moest worden. Alle andere tekens hadden ook een specifieke plek, het euroteken ook. Ook daarvoor hing de juiste locatie aan het stuur.

Dit is ten dele waar. Ze hadden een voorkeursplek, een aangewezen ideale positie. Meer niet. De 2 was niet goed geparkeerd, maar telde toch mee bij het eindresultaat. Daardoor kun je je afvragen wat de invloed van de € was. In het midden zou je zeggen dat alleen de twee cijfers erna tellen. Aan het eind kun je er twee kanten mee op. Het kan tellen als 0. Het kan ook zijn, dat het telt omdat het leesbaar is als bedrag. We weten het gewoon niet.

Feit is dat de € goed stond. Feit is ook, dat dat voor de hoogte van het bedrag op zich niet uitmaakte. Dat werd door de anderen bepaald.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #469 Gepost op: 15-02-2020, 15:05:06 »
We weten het gewoon niet.

Feit is dat de € goed stond. Feit is ook, dat dat voor de hoogte van het bedrag op zich niet uitmaakte. Dat werd door de anderen bepaald.
De kandidaten dus ook niet. Reden temeer dat de regie ervoor zorgt dat het € teken op de goede plek komt te staan, want je kunt toch moeilijk aan het eind van de opdracht de regels gaan bedenken?
« Laatst bewerkt op: 15-02-2020, 15:06:47 door MartinJ »

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #470 Gepost op: 15-02-2020, 15:29:04 »
Nou, als je ziet dat ze de regels wel heel ruim interpreteren door die 2 toch goed te rekenen, dat deden bij deze opdracht de regels er kennelijk niet zo toe. En is dat hele €-teken dus ook niet zo belangrijk. Ik snap wel dat de Nathan- en Mil-tunnelaars dat graag willen denken, maar dat is in mijn ogen tunnelvisie.   
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #471 Gepost op: 15-02-2020, 16:06:58 »
Als het €-teken op de laatste plek zou staan, dan zou Rik gewoon hebben gezegd dat daar 20 euro staat. Dan had Buddy net zo gejuicht en is de groep net zo blij met het verdiende bedrag.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #472 Gepost op: 15-02-2020, 16:10:42 »
Ik vraag mij af of de productie ook net zo lang en diep heeft nagedacht over (de plaatsing van) het euroteken. En vooral over de consequenties als het niet geplaatst of fout geplaatst wordt. Misschien denken wij hier op het forum te ver door.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #473 Gepost op: 15-02-2020, 16:14:51 »
Ik vraag mij af of de productie ook net zo lang en diep heeft nagedacht over (de plaatsing van) het euroteken.

 ::rofl:: ::ok::

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #474 Gepost op: 15-02-2020, 16:40:57 »
Ik vraag mij af of de productie ook net zo lang en diep heeft nagedacht over (de plaatsing van) het euroteken. En vooral over de consequenties als het niet geplaatst of fout geplaatst wordt. Misschien denken wij hier op het forum te ver door.

Precies. En daarom was het geen sleutelopdracht zoals die van Thomas in 2017.
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Mol-Cooper

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Hey!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #475 Gepost op: 15-02-2020, 17:48:32 »
Ik denk dat zij de winnaar wordt!
Hallo! Hello! Bonjour! 你好! Hej! Hei! გამარჯობა! Γεια! Aloha nui! Dia duit! Halló! Halo! Ciao! こんにちは! Сәлем! 안녕! Xin chào! Merhaba! Salaan! Hola! Olá!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #476 Gepost op: 15-02-2020, 19:49:45 »
Citaat
De kandidaten dus ook niet. Reden temeer dat de regie ervoor zorgt dat het € teken op de goede plek komt te staan, want je kunt toch moeilijk aan het eind van de opdracht de regels gaan bedenken?

Hij staat op de ideale plek, maar ergens anders had ook gekund. De twee was immers ook verkeerd en telde toch mee in de eindberekening. We weten niet hoe de spelregels precies geformuleerd waren. Blijkbaar was het niet erg om niet op de plaats te komen die op de sleutelhanger stond aangegeven.

Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #477 Gepost op: 15-02-2020, 20:48:31 »
Zijn dat nou graanhalmen op de blouse van Miljuschka?

Offline Brent

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #478 Gepost op: 15-02-2020, 21:48:15 »
Wat me bij Miljuschka wel opvalt is dat ze altijd voorovergebogen in een bidhouding gaat zitten of haar handen bij elkaar houdt als het rode scherm is verschenen. Bij het vooroverbuigen kijkt ze ook niet naar de kandidaat en houdt ze haar handen voor haar ogen.
IM∆GINE | DRE∆M | CRE∆TE

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #479 Gepost op: 15-02-2020, 22:00:20 »
Ze staat nog steeds nr. 1 voor mij, al kunnen Nathan en Rob ook nog steeds...  ???

Maar ik twijfel wel een beetje aan haar strategie. Een mol die iemand anders (Buddy) het mol-werk laat doen zodat ze uit de wind gehouden wordt? Geniaal, maar ook tricky...

En als we de montage/ Leonie mogen geloven, zat Johan op haar?
Hoe kan dat dan?

Verder heel erg verdacht, vind ik. Op de voorgrond en fanatiek, maar lijkt toch niet zoveel goed te doen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)