Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 111765 keer)

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #600 Gepost op: 23-02-2020, 13:25:16 »
Leonie of Rob? Als een van hen afvalt, dan is ze een van haar twee verdachten kwijt... dit zou ook kandidaats overkomen. Sowieso is de kleur rood pakken onmols hier.

Ok maar daar geeft ze (als zogezegde kandidaat) meer mee prijs dan met Buddy te kiezen. Niemand weet immers van haar bondje met Buddy en van Buddy’s verdachte.
Hoe minder prijsgeven hoe beter voor de mol dunkt me,

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #601 Gepost op: 23-02-2020, 14:01:54 »
Bedankt voor de koude koffie Foxhunter!  ;D Wat gaf voor jou de doorslag om voor Miljuschka te gaan? Je lijkt behoorlijk zeker van de zaak. Ik wat minder.

Bedankt voor de uitnodiging. Ik was het eigenlijk niet van plan want alles is al een keer beschreven, maar een keertje alles bij elkaar kan geen kwaad.

[Aflevering 1] - Afgeschermd

[Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
Bij Leonie was de spreuk, de wijze staat in werkelijkheid vooraan. Ik denk Letterlijk, je ziet het haar van Miljuschka onder de kap van de dirigent.
[Aflevering 1] - Opdracht 2: Beltegoed
Weinig bijzonders ingebracht, een foto te laat en vooral met chinezen bezig.
[Aflevering 1] - Opdracht 3: Parkeertarief
De escaperoom was al heel snel opgelost. Te snel. Met iets wat zij leuk vindt. Het is wel duidelijk dat Mil van spelletjes als Grijpmachines en Super Mario houdt. En ook de opdrachten doet zij enthousiast mee.
[Aflevering 2] Tegendraads

[Aflevering 2] - Opdracht 1: Kleurwerk
In kleurwerk zie je Mil al manipuleren, Leonie atechnisch bij het kastje en Nathan weggestuurd.
[Aflevering 2] - Opdracht 2: Afhaalchinees
Hier is ze heel kandidaats, maar ook niet op zoek naar een oplossing.
[Aflevering 2] - Opdracht 3: Wereldbeeld
Het zaaien van verwarring door buiten de control room om te gaan sturen is verwarrend.
[Aflevering 3] Welvarend

[Aflevering 3] - Opdracht 1: Lijn(ver)diensten
Lijnverdiensten, ingewikkelde opdracht, Mil doet precies niks "sitback and relax and enjoy the ride" maar komt wel goed aan.  Geen molactie, was hier ook niet nodig, was al ingewikkeld genoeg. Ik heb er 8 uur op zitten puzzelen om tot een oplossing te komen. (en die was nog steeds fout).

[Aflevering 3] - Opdracht 2: Beeldig
Mil omschrijft de slakken op zon manier, de tweede van rechts daar loopt een naad doorheen. Ja klopt, maar daar waren er twee van. Voorkennis. En dat wapperen met 500 euro biljet.
[Aflevering 3] - Opdracht 3: Theepot
Ten eerste hoeft ze maar 1 potje te vinden en Jaike bijvoorbeeld 3. Daardoor kan ze als eerste zich bemoeien met de verwarring omtrent het kannetje, dat in een andere kleur is. Mil heeft lopen vertragen tot de laatste snik, ze rende zelfs met Johan mee om hem proberen te vertragen. Mil en rennen? Bij Rik doet ze een dansje jippie 1500 euro. Alsof ze daar heel blij mee moeten zijn. En daarna heeft ze haar rol gespeeld. Manipulatief, zij nam het initiatief, overruled Rob die een stemming wilde organiseren. De manipulatie werd Nathan te veel.
[Aflevering 4] - Misleid
Deze aflevering ademt Mil is de Mol met alle biechten, terwijl ze weinig lijkt te saboteren.
[Aflevering 4] - Opdracht 1: Porseleinen Kamer
De doorslag was in de kern van China. In de porseleinfabriek. Daar pakte ze foutloos een bedrag en dat werd pontificaal in beeld gebracht. Dat kan de mol niet zijn. Maar die aflevering ademde Mil is Mol. Cheesecakebodem langs vaas. En het wapen van IJsland (2012 sleutel) bevat ook dezelfde stieren als die je hier zag. Johan werd figuurlijk op de hoorn genomen.
[Aflevering 4] - Opdracht 2: Verkeer(d)
Bij verkeerd wordt ze door Nathan buitenspel gezet, dat is niet voor niks. Maar ze heeft als enige wapen een porto en die wordt ingezet. En wie is de porto klungel? Juist Leonie.
[Aflevering 4] - Opdracht 3: Vrijstellingsroute
Mil volgt de regie en pakt een groepsvrijstelling.
[Aflevering 5] - Aangeraakt

[Aflevering 5] - Opdracht 1: Beeld en Geluid
De beelden op de iPad’s zijn grotendeels terug te leiden tot Mil. Alleen die raketten blijf ik het antwoord schuldig.
De vuursalamander staat voor de draak, schijnt haar geboortejaar te zijn. De manier waarop zij Mario speelde verraad weer haar belangstelling voor spelletjes en dat ze er steengoed in is.
Precies niks opgelost en maar af gegaan, want het ging toch allemaal niet lukken. Lijkt heel kandidaats.
[Aflevering 5] - Opdracht 2: Lettergreep
Vind niet de juiste letters, vind geen enveloppe met geld. Lekker relaxed beetje keuvelen met Buddy.

[Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
Mil heeft haar oefenschrift slordig geschreven en het papier dubbel geklapt zodat het goede voorbeeld niet meer zichtbaar is. En ze rent weer als een malloot helemaal naar het einde, daar is Buddy bijvoorbeeld niet eens gekomen. De naam van Mil is niet zichtbaar in beeld geweest, alle andere namen wel.




« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 14:08:04 door foxhunter »

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #602 Gepost op: 23-02-2020, 14:02:20 »
[Aflevering 6] - Voor geen meter

[Aflevering 6] - Opdracht 1: Voice mol
Ogenschijnlijk zijn hier alleen Nathan, Buddy, Claes en Leonie actief. Maar Mil stond naast Rob toen het fout ging en liep naar voren. Ik denk dat zij Rob heeft gezegd dat hij op de verkeerde plek stond (Nathan) en op de goede plek (waar Buddy stond) moest gaan staan. Bij Rik zie je meteen Nathan en Rob hun hoofd naar Mil draaien. Dat was jij. Alleen hebben wij het niet goed in beeld gehad wat er werkelijk is gebeurd. Heet deze opdracht voicemol omdat Mils voice over het hele veld draagt? Ze loopt in ieder geval weinig.
[Aflevering 6] - Opdracht 2: Vak werk
Mastermind: ze stonden al bijna helemaal goed, nog 2 goede wissels waren ze verwijderd van een 100% juiste oplossing. En toen begon Mil chaos te zaaien. 1 wissel en daarna een dubbele wissel. Ze ging niet zelf cashen want dat zou teveel opvallen.
[Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
Mil pakt 5 kokers. Zand in de ogen strooien. Ondanks hoogstaand uitzoekwerk van vele molloten is er geen enkel bewijs gevonden dat Rob of Buddy of Nathan hier ook maar iets heeft uitgespookt. De beelden zijn ook heel makkelijk manipulatief te monteren. Het meest opvallende hier zijn dus de 5 kokers van Mil en haar gepruts met haar exit. Wat een show. 4 kokers, porto balanceerd op haar elleboog, nog een koker, en daarna heel goed die broekzak vol in beeld weer naar binnen duwen. En de Daisy suggestie die naar Leonie wordt geschoven.
[Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
Mil en Buddy zijn de test aan het oefenen, het lijkt over Leonie te gaan want het gaat over een vrouw, maar het gaat natuurlijk over Mil. Alle vier de kandidaten weten op dit moment al wie de mol is. Het gaat nu om wie de test het beste invult.

[Aflevering 7] - Opdracht 1: Kleur rijk
Mil molt door Buddy te vertellen dat het steeds dezelfde chauffeurs zijn en dat de autootjes dus helemaal niet zo uniek zijn. Leonie komt op het goede idee dat ze de autootjes moeten tellen, en meteen Mil eroverheen, zullen we eerst opletten en dan overgaan tot de administratie? Ze geeft een rode auto door, maar er rijden alleen een witte en een oranje. En Leonie gaat maar weer nepmollen. Mil geeft rood nog een keer door als bordeaux poepachtig kleur.
[Aflevering 7] - Opdracht 2: Mol laser
Mil houdt van dit soort spelletjes en is er goed in. De beelden geven weinig weg, behalve dat Nathan heel verdacht in beeld wordt gebracht. Buddy bij Rik krapt aan zijn hoofd als het erover gaat wie de mol heeft gezien.
[Aflevering 7] - Opdracht 3: Scherp stellen
Rik noemt opdracht 12. 3 chinezen die proosten met met rijstwijn en Mil en Nathan. Rik maakt Nathan even wakker voor de volgende vraag door zijn naam te noemen  en Mil kijkt hem nog eens aan. Rik noemt opdracht 13. (13e letter is M) 4 chinezen met een knuffeldier die ze uit een grijpmachine hebben gehaald. Op dat moment hoor je de muziek van aflevering 5, opdracht 3, Lezen en schrijven (daar kon je de mol zien). Mil en Nathan waren bij de grijpmachine's. Maar alleen Mil haalde een mol uit de grijpmachine. Mil wordt hier aangewezen als mol. Maar dat wist Nathan al. Mils kennis van de exacte vragen was superieur aan dat van de anderen, die kunnen alleen nog maar een beetje nepmollen.
Executie aflevering 7
De verdenkingen bij de executie van aflevering 7 zijn stuk voor stuk vals. Tijdens de aflevering zie je 4 kandidaten, die weten wie de mol is , waarbij ik vermoed dat Buddy een handje geholpen is. Rick heeft Buddy nodig om het 20e seizoen te redden en blijkbaar lukt dat vrij aardig. De verdenking van Leonie is van aflevering 8, hierin wordt Buddy niet genoemd. En Rob die had de test het slechtst gemaakt, daarom krijgt Leonie van Rik een groene kaart, zodat zij deze aan Rob kon geven, anders was hij afgevallen en dat zou flauw zijn, want Buddy is op het goede spoor geholpen. En Nathan met twee groene kaarten. In deze fase geef je je groene kaart aan de mol, niet aan een andere kandidaat. Nathan moest een groene kaart krijgen. En Buddy kreeg de rode kaart van Mil, omdat Rick zo nodig de Leonie fixatie van Buddy wil uitmelken om dit seizoen te redden.
Fake News van Rick deze executie en verdenkingen.

En verbaal stuurt ze in iedere opdracht. Daar kunnen Nathan en Rob stomweg niet tegenop.
Dit is wat er in een uurtje in mijn hoofd opkomt maar er is natuurlijk nog veel meer.
« Laatst bewerkt op: 23-02-2020, 14:15:07 door foxhunter »

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #603 Gepost op: 23-02-2020, 14:19:53 »
Hey, advocaat van de duivel hier voor de Miljuschka-tunnel.

Hoe verklaren jullie dat Mil voor Buddy heeft gekozen zijn scherm te laten zien? Zoals ik vaker voorbij heb zien komen, als zij de Mol is dan manipuleert zij Buddy. Zij moet weten, als Mol, dat Buddy niet op haar zit. Dan maakt hij met uitstek de grootste kans van afvallen. Plus het is een verbond, een veilige haven voor haar. Er zit geen logica in die keuze.

Als ze kandidaat is, daarentegen, is haar keuze volledig te volgen.

Zij kan als mol voorkennis hebben over wie de afvaller is. Ze kan geweten hebben dat Buddy geen rood scherm krijgt. Dus door Buddy zijn scherm te laten zien, voor Buddy meer een bevestiging dat zijn tunnelvisie klopt.
Ik denk dat Mil nog een zandkokertje over had om in de ogen van Buddy te strooien.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #604 Gepost op: 23-02-2020, 14:23:02 »
Hoezeer ik ook dacht of denk dat Mil de Mol is... Deze executie zorgt wel voor vraagtekens. Moest de hele groep door? De enige zekere manier om dat voor elkaar te krijgen is door de mol als eerste te laten gaan en de afvaller een free ride te geven. Maakte het niks uit? Dan zou ik voor Mil gaan.

Maar dat weten we dus niet.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #605 Gepost op: 23-02-2020, 15:05:32 »
Verder is er misschien ook een waaier-hint naar Mil (zie de opmerkingen bij opdracht 5).

Oh, maar die is er zeker, hoor. Alleen niet zoals je 'm verwacht, vermoed ik.
Zie mijn post in de Rob-topic.

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #606 Gepost op: 23-02-2020, 16:08:29 »
"Soort van terug te vechten tegen de mol." Ja, in de andere opdrachten lukt dat niet. Je vecht dan tegen de kandidaten. Nu speelde iedereen, de mol speelt niet tegen zichzelf maar tegen een medewerker van de productie.

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #607 Gepost op: 23-02-2020, 16:45:02 »
"Soort van terug te vechten tegen de mol." Ja, in de andere opdrachten lukt dat niet. Je vecht dan tegen de kandidaten. Nu speelde iedereen, de mol speelt niet tegen zichzelf maar tegen een medewerker van de productie.
Ja, nogal dubbelzinnig. Ze zegt letterlijk: "Ik vind het wel heerlijk dat ik een keer de mogelijkheid heb gehad om een soort van terug te vechten tegen de Mol".

Vooral dat 'een keer de mogelijkheid' en 'soort van'.

Op een opvallend moment ook, aan het eind van haar biecht.

Offline Chardo

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • True Art
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #608 Gepost op: 23-02-2020, 16:46:53 »
Zij kan als mol voorkennis hebben over wie de afvaller is. Ze kan geweten hebben dat Buddy geen rood scherm krijgt. Dus door Buddy zijn scherm te laten zien, voor Buddy meer een bevestiging dat zijn tunnelvisie klopt.
Ik denk dat Mil nog een zandkokertje over had om in de ogen van Buddy te strooien.

Bij mijn weten heeft de Mol nog nooit voorkennis gekregen over de afvaller. Ik geloof niet dat ze dat nu ook gaan doen. Bovendien moeten ze dat ooit gaan uitleggen aan de fans en die zullen daar niet blij mee zijn.

anoniem 30784

  • Gast
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #609 Gepost op: 23-02-2020, 17:26:22 »
Bij mijn weten heeft de Mol nog nooit voorkennis gekregen over de afvaller. Ik geloof niet dat ze dat nu ook gaan doen. Bovendien moeten ze dat ooit gaan uitleggen aan de fans en die zullen daar niet blij mee zijn.

Merel trok de kaart waardoor er 2 rode schermen getoond werden en was toevallig de enige kandidaat die een vrijstelling uit een joker sloeg, wat het nieuwe spelelement van seizoen 19 was en waarvan het zonde was als er geen vrijstelling in een joker gevonden zou worden. Achteraf hoefde zij dit ook niet uit te leggen, terwijl dit hoogstwaarschijnlijk ook geen toeval was. Ook deed de mol in andere seizoenen wel eens dingen die het spel of interessanter maakten, of die nodig waren voor de voortzetting van het spel (zie Thomas die de code vond in seizoen 17).

Mollen spelen wel vaker voor productieassistent.  ::)

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #610 Gepost op: 23-02-2020, 17:29:13 »
Bij mijn weten heeft de Mol nog nooit voorkennis gekregen over de afvaller. Ik geloof niet dat ze dat nu ook gaan doen. Bovendien moeten ze dat ooit gaan uitleggen aan de fans en die zullen daar niet blij mee zijn.

Bij een normale executie is het voor de mol ook totaal niet relevant wie de afvaller is. Het is beter om dit niet te weten, om zo de emoties beter te kunnen hanteren. Maar dit is geen gewone executie. Hier is iets aan de hand. Dit kan een situatie zijn waarom het voor de mol handig is om te weten wie de afvaller is. Een goed voorbeeld is Nathan als mol die afvaller Mil er in moet houden om met vijf man naar aflevering acht te gaan.

In België seizoen Mexico was er ook een speciale executie op het vliegveld. Toen was het nodig voor de mol om te weten wie er ging afvallen. Door een mooi trucje heeft Gilles ten overstaan van de groep dit aan de mol weten te communiceren. Dit werd tijdens de opdracht ook gemeld en tijdens de reünieaflevering uitgelegd hoe dit gedaan werd.
Ook nu kan Rik een dergelijk trucje hebben toegepast om de mol in te seinen. Of het daadwerkelijk zo is, weten we niet. Voor het zelfde geld is deze executie heel eerlijk verlopen en was de kans op wel een afvaller best aanwezig. En in geval de mol als assistent van de regie, zullen ze dit natuurlijk nooit naar buiten brengen in aflevering tien.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #611 Gepost op: 23-02-2020, 17:52:21 »
Groene vest, dame op het t shirt is sprekend MIL. Mil doet figuur op shirt na.
Inclusief haarband. En donkere zonnenbril.
Daaronder staat HO...
T shirt merk met Chinese input oftewel HO LEE CHIT

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #612 Gepost op: 23-02-2020, 18:13:38 »
Groene vest, dame op het t shirt is sprekend MIL. Mil doet figuur op shirt na.
Inclusief haarband. En donkere zonnenbril.
Daaronder staat HO...
T shirt merk met Chinese input oftewel HO LEE CHIT

In tegenstelling tot de waaier-hint, die ik zelf persoonlijk nogal flauw vond, vind ik deze inderdaad best wel geinig. Nice one!  ::ok::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #613 Gepost op: 23-02-2020, 18:58:18 »
Ik vind Mil eigenlijk veranderen, als het om gedrag gaat. Uitbundiger en uitdagender. Kan ook niet anders met minder mensen in het spel. Erg het gevoel, dat de manipulatieve mol zich steeds meer laat zien en het mollen zelf op zich neemt. Fouten maken in plaats van ze bij anderen te forceren.

Offline MartinJ

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #614 Gepost op: 23-02-2020, 19:28:10 »
Kijk even terug naar het moment dat Rik vertelt dat ze gaan laser gamen tegen.... de Mol. In het eerste shot hierna zien we een close-up van Leonie en Mil. Leonie kijkt oprecht verbaasd. En wat doet Miljuschka? Die trekt heel opvallend haar wenkbrauwen omhoog maar er spreekt geen verbazing uit. Les een van de theaterschool.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #615 Gepost op: 23-02-2020, 22:08:55 »
Dank je wel Foxhunter.  ::ok::  ::ok:: ::ok::
Ik ga het morgen allemaal rustig doorlezen.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #616 Gepost op: 23-02-2020, 23:31:50 »
Volgende week

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #617 Gepost op: 23-02-2020, 23:34:07 »
Volgende week

Heeft Mil van die jurk nu een rode, een groene en een gele versie? Drie halen, twee betalen? Ben benieuwd wat de rol van de kleur geel in deze opdracht zal zijn.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #618 Gepost op: 24-02-2020, 20:21:39 »
Toen ik begreep dat Mil spelletjes als grijpmachine's leuk vindt, begon het te knagen. Waarom moeite doen om 3 grijpautomaten in een vrachtwagen te zetten bij zo'n eerste opdracht . Dat is als een welkomstcomite voor de mol.
Verbaal, sociaal en communicatief brengt Mil zoveel kwaliteit mee, je ziet de kandidaten ondersneeuwen. Overdonderd en gemanipuleerd worden. In een jubileum seizoen wil je een mol die gegarandeerd levert. En die met enige reserve overeind blijft, een stabiel persoon. Mil scoort daar wel een dikke 9 in dit speelveld.
Bij Nintendo werd de spelletjes passie nog een herhaald. Bevestiging van mijn idee over de escaperoom. De definitieve doorslag gaf het optreden in de porselein kamer. Nou is ze totaal niet meer verdacht.
Optreden in theepot was een potje pokeren, op of over het randje. Dat horen we dan wel in aflevering 10. Tijdens de spellen stuurt Mil steeds de gesprekken bij, of veroorzaakt verwarring.
Bij de instructies van Rik is ze steeds gekker aan het doen met haar ogen. Dat wijst inmiddels wel op zelfvertrouwen.
En Rik heeft gelijk, het is een genot om te zien hoe ze molt. Alleen blijf ik erbij dat Nathan Leonie en ook Buddy - hij moet gezien zijn groene scherm ook - weten dat Mil de Mol is. Zij zitten op het Miljuschka Witzenhausen Spoor.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 20:23:52 door foxhunter »

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #619 Gepost op: 24-02-2020, 21:13:19 »
En Rik heeft gelijk, het is een genot om te zien hoe ze molt. Alleen blijf ik erbij dat Nathan Leonie en ook Buddy - hij moet gezien zijn groene scherm ook - weten dat Mil de Mol is. Zij zitten op het Miljuschka Witzenhausen Spoor.
Of Buddy op dit spoor zat weet ik niet, maar nu vermoedelijk wel? Leonie & Nathan zitten wel op het Mol W. spoor.