Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 112087 keer)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #620 Gepost op: 24-02-2020, 21:37:26 »
Ja, ook ik sluit niet uit dat de mol bij alle (of meeste) kandidaten inmiddels wel bekend is (wat op zichzelf weer een verwijzing zou kunnen zijn naar het vorige jubileumjaar?), maar ik zou dit wel ontzettend jammer vinden.

Een foto zegt meer dan duizend woorden... Mils "hier ben ik"-momentje.
Naar ieders inzicht te interpreteren.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #621 Gepost op: 24-02-2020, 21:47:03 »
De verdenkingen bij de executie van aflevering 7 zijn stuk voor stuk vals. Tijdens de aflevering zie je 4 kandidaten, die weten wie de mol is , waarbij ik vermoed dat Buddy een handje geholpen is. Rick heeft Buddy nodig om het 20e seizoen te redden en blijkbaar lukt dat vrij aardig. De verdenking van Leonie is van aflevering 8, hierin wordt Buddy niet genoemd. En Rob die had de test het slechtst gemaakt, daarom krijgt Leonie van Rik een groene kaart, zodat zij deze aan Rob kon geven, anders was hij afgevallen en dat zou flauw zijn, want Buddy is op het goede spoor geholpen.

Prachtig uitgebreid overzicht, dank je wel!  ::vergroot::

Dit laatste stuk begrijp ik niet helemaal. Zelf geloof ik er eigenlijk wel in dat meerdere kandidaten op Leonie zitten ipv Miljuschka. Al zullen er ongetwijfeld mensen tussen zitten die haar verdenken.

Waar ik ook aan zit te denken, is dat Rik dit zegt: "Als je weet wie het is, dan is deze mol een genot om naar te kijken: gedurfd, fanatiek ...en manipulatief genoeg om ervoor te zorgen dat de groep met weinig geld genoegen neemt."

Mensen koppelen dit aan Nathan, volgens mij (vooral om het gedurfd en fanatiek), maar 'manipulatief' vind ik eigenlijk een woord dat het beste bij Miljuschka past.

Wat betreft de waaier-hint bedoel ik vooral wat Moldo heeft gezegd en uitgezocht. (ik zet dat stuk even in de spoilertags, want mogelijk vinden mensen het spoilers ;-) en het is een lang verhaal)

Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Dus ik zit vooral in deze tunnel, maar ik ben een beetje in de war gebracht door de laser-opdracht  ::rofl:: Dat spoor lijkt dan weer naar Nathan te leiden. Plus dat ik niks van zijn gedrag snap tijdens de executie.  ???

Aan de andere kant: dat 'Hier ben ik'-moment van Mil is ook wel weer duidelijk. Dat maakt vooral dat ik hier blijf (en oude koffie blijf drinken  ;) )
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #622 Gepost op: 24-02-2020, 21:56:23 »
Dat iedereen mil zou verdenken sluit wel mooi aan bij iets wat ik onbewust heb opgeschreven naar aanleiding van het jammer van buddy en rob.

Rob zingt iets over mooie mol waarbij iedereen lacht en de aandacht zich richt op mil. Daarop grijpt Leonie de spotlight door vol ironie te zeggen dank je wel ( iets wat helemaal niet ironisch hoeft want ik vind Leonie qua verschijning een meer dan aangename mol)

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #623 Gepost op: 24-02-2020, 21:58:32 »
Je vergeet nog "een mes in mijn rug". Wie zou Buddy bedoelen, zijn bondje misschien? Natuurlijk bedoelt hij Mil.
Nathan en Leonie hebben voor mijn gevoel 99% op Mil ingezet.

Dat Nathan Mil verdenkt is al van aflevering 1. Mil weet dat ook wel. Dus spelletjes fanaat Mil doet wat minder haar best bij de laseropdracht en Nathan wordt in de spotlights gezet als de mol. Goed voor het verhaal, houdt het spannend.

Dat Buddy erin moet blijven middels de tenenkrommende executie, is om een einde te maken aan het voor een mol ongewenste bondje.
Voor mij was dit eerst een gevoels dingetje. En als Buddy afvalt op Leonie dan houdt Mil ook de verkeerde verdachte over namelijk Leonie en een beetje Rob. Als haar verdachte Nathan was dan zat ze safe tot de finale. met haar verdenkingen. Maar ik hoor ook iets over wisselen van opdracht, waardoor er geschoven moest worden. En Nathan niet lekker in zijn vel bij de executie, logisch van hem mag er wel een concurrent afvallen.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 22:14:09 door foxhunter »

Offline Molekule

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #624 Gepost op: 24-02-2020, 22:05:29 »
Je vergeet nog "een mes in mijn rug". Wie zou Buddy bedoelen, zijn bondje misschien? Natuurlijk bedoelt hij Mil.
Nathan en Leonie hebben voor mijn gevoel 99% op Mil ingezet.

Ik denk ook dat Nathan vooral op Mil heeft ingezet. De (bevestiging zoekende) blik van Nathan naar Mil net voor hij zijn groene scherm te zien krijgt is veelbetekenend. En ook de groene kaart aan zijn mol.

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #625 Gepost op: 24-02-2020, 22:14:16 »
Ja! Alleen al daarom zijn die liedjes hilarisch!  ;D

En ook Rob zou goed ook op Mil kunnen zitten. Denk aan die laatste opdracht, waarbij hij Mil bij de schouders pakt en @41:10 vraagt waar ze mee bezig is, nadat ze Leonie's porto (per abuis) heeft meegenomen: "Mil, wat doe je? Waarom doe je dit?".

Wat betreft de waaier-hint bedoel ik vooral wat Moldo heeft gezegd en uitgezocht. (ik zet dat stuk even in de spoilertags, want mogelijk vinden mensen het spoilers ;-) en het is een lang verhaal)

Dat begreep ik uit je woorden inderdaad.  ;)



btw Hoe maak je eigenlijk zo'n spoiler in je bericht? Geen idee waar ik deze vraag kan droppen, dus stel 'm hier maar even (ik ben niet zo'n forumtijger en hoewel mijn registratie al van een aantal jaar geleden is, volg ik dit jaar voor het eerst daadwerkelijk de mollenjacht hier op dit forum).  :-X
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 23:02:06 door Vl4d »

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #626 Gepost op: 24-02-2020, 23:03:11 »
btw Hoe maak je eigenlijk zo'n spoiler in je bericht?
Tekst selecteren en dan op dit knopje drukken.

Of tussen spoiler tags tikken:
[spoiler]tekst hier[/spoiler]
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #627 Gepost op: 24-02-2020, 23:06:06 »
Tekst selecteren en dan op dit knopje drukken.

Of tussen spoiler tags tikken:
[spoiler]tekst hier[/spoiler]

Ohhh, is 't zo simpel.  ::rofl::
Spoiler (klik om te tonen/verbergen)

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #628 Gepost op: 25-02-2020, 00:47:16 »
Fijn dat het gelukt is met de spoiler-tags.  ::ok::

Ik hoop dat we goed zitten hier. De hints naar Nathan lijken ook sterk. Maar aan de andere kant wordt hij ook sterk verdacht door iedereen. Dan moet er wel een andere mol zijn en dat is Mil. Qua montage vind ik Nathan en Rob het meest verdacht overkomen.

Maar Mil is de fanatiekeling met een verborgen agenda.  ;)
En ze wordt inderdaad al meer verdacht. Volgens mij vertelde Leonie dat Johan haar verdacht en dat zij ook Mil verdacht vond.

Hopelijk klopt het. Deze tunnel is (vergeleken met Rob en Nathan) niet zo groot, maar ach.  ::rofl::
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline Vl4d

  • Forumlid
  • Soms wel, soms niet
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #629 Gepost op: 25-02-2020, 06:22:58 »
De HLC-hint die Thiago postte op de vorige pagina is mijns inziens een ijzersterke aanwijzing naar Mil als Mol, zoals ik bij de andere kandidaten nog niet gezien heb en die zelfs de “hier is de mol”-waaier van Rob in de schaduw stelt.

Deze HLC-hint gaat verder. Zo heeft de crew blijkbaar een Chinese vrouw (of lokaal crewlid) een t-shirt aangetrokken en bij een envelop gepositioneerd. De vrouw valt bovendien op, doordat ze zich anders gedraagt bij het verschijnen van de camera, anders dan de meeste andere Chinezen op de markt; meer betrokken, alsof ze een rol heeft, meer dan alleen als toeschouwer (aanvankelijk dacht ik dat ze de eigenaresse was van de winkel achter haar). Ze geeft er in ieder geval blijk van, dat ze weet dat ze goed in beeld moet komen.

Vervolgens anticipeert Mil door “terloops” met de hand voor de mond voor de camera te poseren, met de Chinese vrouw achter zich, in één shot gevangen met Mils “bebrilde evenbeeld” op het t-shirt. Dit is van tevoren bedacht en geen toevalligheid. Zo'n geregisseerde aanwijzing brengt de crew niet samen met een kandidaat tot stand (dat zou volgens mij een novum zijn); alleen met de Mol.

Ik ben ervan overtuigd dat het hier nog wel drukker gaat worden ;)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #630 Gepost op: 25-02-2020, 09:24:32 »
Citaat van: Vl4d link=topic=68368.msg2251758#msg2251758

Ik ben ervan overtuigd dat het hier nog wel drukker gaat worden ;)

Leuk gevonden, maar volgens mij geen hint. Voorlopig vind ik Buddy zelfs waarschijnlijker. Mil doet gewoon zoveel goed dat het echt te veel wordt. Mil met stip op 5).

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #631 Gepost op: 25-02-2020, 09:27:13 »
Leuk gevonden, maar volgens mij geen hint. Voorlopig vind ik Buddy zelfs waarschijnlijker. Mil doet gewoon zoveel goed dat het echt te veel wordt. Mil met stip op 5).

Merel deed volgens velen vorig jaar ook heel veel goed, verdiende het meeste, maar was toch de Mol.

Dit seizoen is er 30000 euro verdampt... wat is dan goed?


Offline Marisa

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #632 Gepost op: 25-02-2020, 11:52:14 »
Eens, Blinker.


Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #633 Gepost op: 25-02-2020, 12:10:09 »
Zijn dit de foto's die dubbel zijn ingeleverd?

En zien we Mil 2 vingers opsteken en met haar andere hand niet goed in beeld de 0 maken.
Mil 20

Offline Theovv

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #634 Gepost op: 25-02-2020, 16:46:57 »
ik vind die foto op het shirt helemaal niet op Mil lijken eigenlijk. Meer op ET ;D

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #635 Gepost op: 25-02-2020, 17:37:01 »
Zijn dit de foto's die dubbel zijn ingeleverd?

En zien we Mil 2 vingers opsteken en met haar andere hand niet goed in beeld de 0 maken.
Mil 20

Waarom is één van de twee foto’s gespiegeld?  ???

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #636 Gepost op: 25-02-2020, 17:44:43 »
Waarom is één van de twee foto’s gespiegeld?  ???

Lijkt gespiegeld maar zijn ze niet. Dames zijn geruild.

Offline WillempieW

  • winnaar De Mol pool 2023
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #637 Gepost op: 25-02-2020, 17:45:58 »
Waarom is één van de twee foto’s gespiegeld?  ???
Omdat dat telefoonscherm het beeld is van de "selfie camera" (of daar op moet lijken) en de andere van een uiteindelijke foto in de filmrol?

Is wel gespiegeld...
« Laatst bewerkt op: 25-02-2020, 17:47:38 door WillempieW »

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #638 Gepost op: 25-02-2020, 17:52:07 »
Lijkt gespiegeld maar zijn ze niet. Dames zijn geruild.

Nee, kijk maar naar de achtergrond.
Maar wat WillempieW zegt klopt.

Omdat dat telefoonscherm het beeld is van de "selfie camera" (of daar op moet lijken) en de andere van een uiteindelijke foto in de filmrol?

Is wel gespiegeld...

Oh ja, natuurlijk! Ik zag beide aan voor een foto, maar die bovenste is inderdaad het beeld op het scherm.

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #639 Gepost op: 25-02-2020, 19:50:57 »
Mil doet gewoon zoveel goed dat het echt te veel wordt.

Merel heb ik om die reden afgestreept.  ::rofl::

Ook in 2018 hebben veel molloten de mol weggestreept, omdat hij veel te fanatiek was.  ;)
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)