Auteur Topic: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen  (gelezen 113597 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #360 Gepost op: 8-02-2020, 22:00:19 »
Haar biecht over het moment dat ze in theater uitgeschakeld werd vond ik nep overkomen. En verdenkt ze Nathan ineens niet meer? Dat zou gek zijn. (Geloof ik ook niet. Er zal vast geknipt zijn in die biecht waarin ze Nathan zonder achterdocht zo'n teamspeler noemt.)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #361 Gepost op: 8-02-2020, 22:13:41 »
Ik vond haar het meest verdacht deze aflevering. Beetje vreemd wat ze vertelde over Buddy.
Misschien is het andersom: en is zij uitgetest door Buddy, die zag dat zij de envelop niet pakte. Dat betekent dat Buddy haar verdenkt. Als zij de mol is, zal zij proberen het andersom te brengen.
Ik denk dat een van de twee de mol is. Dat die envelop open was, vind ik ook verdacht. Buddy de mol, merkt dat hij uitgetest wordt dus pakt uiteindelijk de envelop, maar haalt er ook nog iets uit.

Het is helemaal niet gek als je zo’n bruine envelop over het hoofd ziet op een drukke markt, maar als jij hem als kandidaat al ziet en je komt op het lumineuze idee om je maatje te testen, kun je kijken of zijn of haar ogen expres steeds een andere kant uitgaan.
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 22:36:16 door Run »

Offline ErikY

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #362 Gepost op: 8-02-2020, 22:19:52 »
Bij Lettergreep (opdracht 2) zegt ze in een biecht over Buddy, dat ze het een verademing vindt dat ze samen een opdracht mogen doen, want dan kunnen ze het hebben over tactiek, wel en niet doen enz. "want dat geeft lucht".

Kortom, alles behalve de aandacht bij de opdracht ! Flink veel afleiding en ruimte dus om tussentijds lekker te kunnen mollen.  :)
« Laatst bewerkt op: 8-02-2020, 22:49:17 door ErikY »

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #363 Gepost op: 8-02-2020, 23:36:09 »
Buddy had ik al afgestreept en het komt mede door wat hij niet zegt, dat ik in deze tunnel blijf. Rob loopt de envelop voorbij, die uiteindelijk door Buddy wordt gepakt. Mil zegt, dat ze er ook al vier keer voorbij is gelopen. Dàt benoemt Buddy niet. Athans niet in beeld. Die ene keer van Rob, waarvan hij niet eens weet of hij de envelop ook daadwerkelijk zag, is blijkbaar verdachter dan die vier keer van Mil.

Overigens... Zo opvallend is het niet dat Rob de envelop het niet zag. Mil en Buddy liepen hem vaker voorbij. Of Mil liegt. Ook prima.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #364 Gepost op: 8-02-2020, 23:54:41 »
Wat Mil over Buddy zegt en wat Buddy over Rob zegt, is dat niet gewoon onderdeel van hun geheime bondje?

Offline tureluurs

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #365 Gepost op: 8-02-2020, 23:57:56 »
Hoewel ik Mil eigenlijk niet meer echt verdenk als mol, vond ik wel dat ze een opvallend kledingstuk aanhad, net alsof er allemaal half geopende rode waaiertjes op stonden.

Offline Miss Marvel

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #366 Gepost op: 9-02-2020, 09:50:20 »
Wat Mil over Buddy zegt en wat Buddy over Rob zegt, is dat niet gewoon onderdeel van hun geheime bondje?

Ik denk dat wel inderdaad.
Ma how, zeg!

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #367 Gepost op: 9-02-2020, 11:40:16 »
Ik zie haar toch steeds verdachte dingen doen of zeggen!

Ze zegt in de 'beeld en geluid' opdracht bij het Super Mario spel: ik weet niet hoe het moet, ik weet niet hoe het moet, ik weet niet hoe het moet'...en dan vervolgens in de biecht: mijn favoriete spelletje! Uh???

Wat me blijft opvallen zijn ook die haarbanden en kleding. Zo heeft ze naar de vooruitblik van volgende week weer een soort luipaard band om, en hoor ik Nathan 'de kudde tegenhouden' zeggen, en zie ik ze door een soort savanne lopen om die telefoon te zoeken. Vond aflevering 5 ook vol verwijzingen zitten naar Amsterdam. Mmmmmmmmm  ::vergroot::
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 11:46:08 door Juuls247 »
Meer L

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #368 Gepost op: 9-02-2020, 12:10:23 »
Vond aflevering 5 ook vol verwijzingen zitten naar Amsterdam. Mmmmmmmmm  ::vergroot::
Welke dan, behalve die naar de I amsterdam-letters?



Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #369 Gepost op: 9-02-2020, 12:21:46 »
Haarband (je kan er twee zwanen in zien) , porto (verkeer(d)) en een rode waaier (lezen & schrijven). Mooi sfeerplaatje. Allemaal toeval natuurlijk.

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #370 Gepost op: 9-02-2020, 13:11:43 »
Citaat
Wat Mil over Buddy zegt en wat Buddy over Rob zegt, is dat niet gewoon onderdeel van hun geheime bondje?

Dat zou zo zijn als Buddy het niet aan Nathan vertelde. Als hij als kandidaat ècht Rob verdenkt, welk belang heeft hij dan bij het delen van die informatie met Nathan? En welk belang heeft hij bij het in bescherming nemen van Mil, die overigens wel een beetje zal overdrijven met haar "vier keer"? Hij houdt zijn verdenking hier uit de buurt van Mil, terwijl die exact hetzelfde deed als Rob.

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #371 Gepost op: 9-02-2020, 13:40:46 »
Dat zou zo zijn als Buddy het niet aan Nathan vertelde. Als hij als kandidaat ècht Rob verdenkt, welk belang heeft hij dan bij het delen van die informatie met Nathan? En welk belang heeft hij bij het in bescherming nemen van Mil, die overigens wel een beetje zal overdrijven met haar "vier keer"? Hij houdt zijn verdenking hier uit de buurt van Mil, terwijl die exact hetzelfde deed als Rob.

Voor de duidelijkheid; we hebben het toch allebei over de stukjes in de hotelkamers? Mil met Leonie in gesprek en Buddy met Nathan in gesprek?

Want Mil zegt daar nergens dat ze er al vier keer langs is gelopen. Ze zegt dat ze de envelop ‘al superlang zag liggen’.
Mijn idee bij wat zowel Mil als Buddy zegt; ze proberen allebei om iemand verdacht te maken, als onderdeel van hun bondje. Lekker zand in de ogen strooien van anderen, of het nou waar is of niet en of ze er zelf nou in geloven of niet. Ik denk dat we dus niet teveel waarde moeten hechten aan wat ze hier zeggen.

Offline Tunnelgraver

  • Forumlid
  • Een uur lang winnaar De Mol Pool 2021 ;-) (2e...)
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #372 Gepost op: 9-02-2020, 16:40:53 »
Haarband (je kan er twee zwanen in zien)

Ik zag er eerlijk gezegd twee varkensoortjes in.   ::rofl::
2019 the double: NL en B Mol ontmaskerd. 2021  de bubble double: wederom NL en B Mol ontmaskerd. 2022: B Mol goed voor ze het zelf wist. 2023: eitje!

Offline Hadewychisdemol

  • Aanspreekpunt RealityWorld, Winnaar WIDM Online All-Stars
  • Actief Lid
  • *****
  • Mol Online 2018
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #373 Gepost op: 9-02-2020, 20:58:16 »
Mijn favoriet dit seizoen ::love::
Een Gouden Kalf, staande ovaties en een optocht door een stad naar keuze.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #374 Gepost op: 9-02-2020, 21:14:20 »
Zelfs what's app weet al wie de mol is!?!

Offline Tunneltelevisie

  • Forumlid
  • Aan het einde van de tunnel... zien we de mol!
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #375 Gepost op: 10-02-2020, 01:02:39 »
Na vorige week was zij gezakt op 'mijn' mollijst, maar nu strijdt ze samen met Rob om de 1e plaats.  ;D

Niet zozeer om wat ze in het spel laat zien (wat ze bv 2 afl geleden ook deed bij Buddy), maar vooral om haar gedrag buiten de opdrachten.

Deze week ook weer; het bondje van Buddy aanhalen. Ik verdenk Buddy ook (en volgens mij zijn er ook veel kandidaten die hem verdenken), maar volgens mij komt dat vooral omdat Mil Buddy zo naar voren schuift. Buddy een stukje 'mol'-werk laten doen en zelf buiten schot blijven.

Volgens mij is het vooral handig dat Buddy een bliksemafleider is.

Ik neig daarom toch een beetje naar 'sluwe mol'... Het zou wel heel eng zijn als dat zo is, want dat zou erg manipulatief zijn van Mil.

Één been in deze tunnel dus, het andere been staat in de tunnel van Rob (maar die begint wat druk te worden).  ::rofl::

Ze is voor mij wel gestegen als mol-kandidaat. Vooral om het feit dat ze Buddy betrekt in haar bondje en tegen hem zegt dat ze op Nathan moeten letten (haar hoofdverdachte). Waarom zou je dat zeggen als kandidaat? Dan verklein je toch de winkans?
Als ze de mol is, zou dat wel weer tactisch kunnen zijn.
Tunnels, tunnels en nog eens tunnels. ;-)

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #376 Gepost op: 10-02-2020, 05:16:17 »
Akkoord, maar ze nam wel alvast de volgende kaart mee (Europa geloof ik), die eigenlijk voor Tina en Nathan was. Die kaart eindigde nergens. En ze zat dan wel niet in de control room, maar ze eigende zich die rol op een gegeven moment wel toe door zelf instructies te gaan geven. Mil is mols genoeg in deze opdracht, hoor.

Waarom zou die voor Tina en Nathan zijn? En mijns inziens is het een handig idee om alvast te gaan rijden met de kaart in plaats van die te laten liggen en zonder idee verder te zoeken naar een volgende kaart. (Voor hetzelfde geld zouden ze een bedrag per goed gelegde kaart verdienen bijvoorbeeld, dan maak je daar haast mee). Waarbij Tina en Nathan net zo goed verder kunnen zoeken als ze hun kaart hebben neergelegd. Daarbij legt ze Tina duidelijk uit waar zij heen moeten zodat het niet te missen zal zijn.

Ze eigende zich inderdaad wel de porto toe om instructies te geven. Maar ik begreep dat Johan en Leonie elkaar zowat de tent uit vochten, ze blonken niet uit in duidelijkheid en Mil geeft geen verkeerde instructies (zover we kunnen zien).

Voor mij is het niet echt verdacht.

Citaat
Maar ze kon zich een sterke stellingname veroorloven, want de 4 die voor geld gingen leken overtuigd van hun zaak. Ik had het idee dat ze aan het provoceren was, vooral met dat 'gokje wagen toch?', om de hakken nog meer in het zand te krijgen. Ik geloof niet dat ze erop gokte dat Nathan wel achter haar vandaan zou stappen om het bedrag te pakken. Het leek me meer toegeven aan dat Nathan als penningmeester dan maar de beslissing moest nemen. De gokkers overstag, maar we weten niet hoe, want dat zit niet in de beelden.

Blijft toch staan dat Mil voor gokken was en ze alleen argumenten voor gokken beaamt? En uit het gesprek na de executie, als de groep kan uitrekenen dat ze voor de waarde van het servies hadden moeten gaan, blijkt dat Nathan solo heeft besloten. Eerder verdacht van Nathan dat de teamplayer ineens zonder meer de leiding pakt nog voor iemand kan protesteren.

Citaat
Dan heb je het opdracht topic niet bijgehouden, daarin heeft foxhunter net deze week iets opgemerkt. Mil en Claes geven een opvallende instructie voor de 'slakjes' bij de -250 envelop. De instructie lijkt beter te passen bij het verkeerde beeld dan bij de foto voor hun neus. Het gaat hier wel om het grootste minbedrag dat gepakt werd!

Kwestie van interpretatie waarschijnlijk. Ik ben het niet eens. De beschrijving was goed en er zat in het juiste beeld ook een duidelijke naad. Het gaat mijns inziens eigenlijk mis door Johan die de mol niet is en Buddy en een beetje Rob die er in mee gaan.

Citaat
We zien in de montage niet de hele discussie vooraf. Vanuit de Mil-tunnel geredeneerd: toen bleek dat Mil niet als eerste ging, is de productie zelf maar vazen gaan verplaatsen. ;) Er moesten er toch wat sneuvelen om het leuk te maken om naar te kijken. De goedkoopste stok van 150 kon niemand pakken, ook de Mol niet, daar was een afspraak over dus dat zou wel erg opvallen. Die 450 was haar enige optie. En het gunstige was dat Rob die ook had. Toen bleek dat Rob in het eerste deel al 3 vazen liet sneuvelen, kon Mol Mil prima haar best blijven doen. Het ging maar om 75 euro per vaas, stel je gooit er 2 om, dan nog zet dat geen zoden aan de dijk. Meer dan 1 of 2, dan word je echt verdacht. Wat dan ook gebeurde: Rob verdacht, Mil de held.

Dus bij die laatste, ja, daar heeft Mil dan mogelijk niet gemold of niet effectief. Maar bij de andere voorbeelden die je noemt kan je dat niet zo zeker zeggen.

Sorry. Op mij komt het over alsof er naar Mil toe geredeneerd wordt. De gedachte 'We zien de Mol alles goed doen maar het is niet gezegd dat ze buiten beeld gemold heeft' en 'ze kon niet mollen dus heeft de regie dat voor haar gedaan'. Ik vind haar leuk, ik denk dat ze een goede kans maakt om te winnen maar ik ben niet overtuigd dat ze de mol is.

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #377 Gepost op: 10-02-2020, 10:57:35 »
 ::bravo::

Offline Molest

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #378 Gepost op: 10-02-2020, 11:20:26 »
Sorry. Op mij komt het over alsof er naar Mil toe geredeneerd wordt. De gedachte 'We zien de Mol alles goed doen maar het is niet gezegd dat ze buiten beeld gemold heeft' en 'ze kon niet mollen dus heeft de regie dat voor haar gedaan'. Ik vind haar leuk, ik denk dat ze een goede kans maakt om te winnen maar ik ben niet overtuigd dat ze de mol is.
Ik ook niet :). Maar t/m afl 4 was zij voor mij net het meest verdacht. Voor deze week heb ik nog geen standpunt daarover, ik moet de aflevering nog gaan terugzien. Ik vind overigens dat de opdracht Porseleinen Kamer nergens echt sterke argumenten oplevert. De productie heeft een hand gehad in het verplaatsen van de vazen, dus ja, wat moet je er nog over zeggen. Vandaar die "verklaring vanuit de Mil-tunnel" met een knipoog. Ook de Mol moest deze opdracht doen, ik probeer me daar iets bij voor te stellen. Ik zeg er ook bij dat Mil hier mogelijk niet gemold heeft, of niet effectief.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [kandidaat] Miljuschka Witzenhausen
« Reactie #379 Gepost op: 10-02-2020, 11:49:32 »
::bravo::
Ja exact dit moment bedoel ik telkens, maar niemand gaat hier in mee  ::zwaai:: Voor mij tot nu het sterkste moment waar de mol zich kenbaar maakt aan de gehele groep.

Edit; leuke verwijzing naar het jaar van de rat van Mil trouwens, tijdens de waaieropdracht? "En ze gaan in één keer allemaal zo rrrrrat. “Oh ja daar zijn we. O daar is mijn naam.”" Zou leuk zijn als de twintigste mol dit zo zegt, toch ;)
« Laatst bewerkt op: 10-02-2020, 12:01:34 door jehnnnycash »