Auteur Topic: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk  (gelezen 56449 keer)

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #260 Gepost op: 22-02-2020, 12:28:23 »
Creatief gevonden  ::tandpastasmiley::

Maar dan zou nathan dus bijvoorbeeld op basis van de uitspraak bij Rob een makkelijke stok moeten kiezen enzo in een opdracht enkele afleveringen later. En op de achtergrond moeten blijven door de uitspraak bij Leonie. Dat lijkt me als mol niet te doen. ::hypocriet::

Vooral het eerste lijkt me niet moeilijk te realiseren. Het is bekend (bij productie en Mol) dat die opdracht met de stokken en vazen eraan komt. De opdracht voor Nathan als Mol is dan dat hij sowieso niet als laatste moet (met de €750 stok), maar bij voorkeur als 1e of 2e zodat hij een makkelijke(re) stok kan nemen.

Zorgen dat je penningmeester wordt is idd wat lastiger, maar op de achtergrond blijven doet hij wel. Hij zegt zelf in aflevering 1 dat hij vooral wil observeren, dat lukt het beste door op de achtergrond te blijven.

Offline Liene

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #261 Gepost op: 25-02-2020, 00:18:07 »
Er zijn al verschillende verklaringen voor WIDM NO NINE en ik voeg er nog eentje aan toe (al is die vast ook wel ergens genoemd). Misschien slaat het op seizoen 9 en pakte de mol het jaartal van seizoen 9. 

Offline Iris_77

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #262 Gepost op: 25-02-2020, 00:38:17 »
Als iets op zoveel manieren te verklaren is, zie ik er echt geen hint meer in. ::ohno::

Heb de hele NO NINE sowieso al nooit sterk gevonden.  :-[
WIDM lijkt me duidelijk Nederlandse afkorting.
NO als afkorting van een nummer, is geen Nederlands (al wordt het weleens gebruikt) en al helemaal geen Engels. ‘t Is Frans.
NO als in nee/niet/geen dus?
En NINE is dan ineens wel zeker Engels.

Waarom een twee- of zelfs drietalige hint? En eigenlijk ken je er alles er iedereen aan koppelen wat en wie je wilt....

Lijkt me allemaal niet eenduidig en dat is wat een goede hint imo wel moet zijn. 


Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #263 Gepost op: 1-03-2020, 10:39:32 »
Mooi shot van de Mol als dirigent en de draak op de grote trommel


Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #264 Gepost op: 1-03-2020, 13:22:41 »
Tussen Rob's spullen op de slaapkamer lag sleutel 2007.
De sleutel die nogal afgeschermd werd in aflevering 1.
Maar wat echt afgeschermd was staat in de post hierboven van Thiago.
« Laatst bewerkt op: 1-03-2020, 13:24:52 door foxhunter »

Online mocemole

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #265 Gepost op: 1-03-2020, 16:39:24 »
Tussen Rob's spullen op de slaapkamer lag sleutel 2007.
De sleutel die nogal afgeschermd werd in aflevering 1.
Maar wat echt afgeschermd was staat in de post hierboven van Thiago.
Ja, ik had het ook net gezien bij het terugkijken. Sleutel 2007. In 2007 was er trouwens ook een programma: "Die is de mol", met tips om de mol te vinden.

Offline sejdisejdi

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #266 Gepost op: 1-03-2020, 22:14:08 »
Mooi shot van de Mol als dirigent en de draak op de grote trommel

Qua lengte en bouw kan dat alleen buddy zijn lijkt me dan. Als dat echt de mol is natuurlijk.

Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #267 Gepost op: 1-03-2020, 22:17:03 »
Qua lengte en bouw kan dat alleen buddy zijn lijkt me dan. Als dat echt de mol is natuurlijk.

In de bewegende beelden zie je dan juist wat langer haar bij het shot van achteren. Is het juist weer niet Buddy maar Mil of Nathan.

Zou wel typisch widm zijn. Dat dit De Mol is. Wijzend naar 2011.

Offline Hopper

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #268 Gepost op: 4-03-2020, 14:19:16 »
Tussen Rob's spullen op de slaapkamer lag sleutel 2007.
De sleutel die nogal afgeschermd werd in aflevering 1.

Rik benoemd in afl.1 de verwijzingen in dit seizoen naar 20 jaar WIDM. Hoe mooi zou het zijn als de ultieme verwijzing van de Mol zelf komt.

Dus komen 10 kandidaten langs bij Rik voor een persoonlijke spreuk, waarvan de clue is dat we op kandidaat NO 9 moeten letten.
Deze pakt sleutel 2007, welke hij voor het publiek afschermd (..."toevallig" de titel van de aflevering).
De regie weet nu dat ze ervoor moeten zorgen dat, net als in 2007, er 4 kandidaten in de finale komen te staan.
Zodra dit via de manipulatieve opmerkelijke actie van Rik&Rob in afl. 7 gelukt is, kan de regie met een gerust hart de sleutel van Rob via een "toevallig" shot aan het publiek tonen, zodat ze hier in de laatste aflevering op terug kunnen komen als de ultieme hint.

Als dit klopt, had de regie waarschijnlijk bij elk jaartal wel een bijbehorende actie voor de Mol klaarliggen, met wellicht een bepaalde voorkeur. Als negende kandidaat heb je natuurlijk niet alle keus meer.

Ik was bijna ge-switched naar de Nathan tunnel, maar heb me op basis van bovenstaande stevig in de Rob-tunnel ingegraven.





Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #269 Gepost op: 4-03-2020, 14:41:39 »
Even voor mijn begrip. Dat Rob 2007 koos en dat er dat jaar 4 finalisten waren is "de" hint dat Rob de Mol is? Ik meen toch echt dat de beelden die getoond werden bij de Beeld&Geluid opdracht uit 2010 waren. Heb ik iets gemist?

Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #270 Gepost op: 5-03-2020, 03:55:16 »
Rik benoemd in afl.1 de verwijzingen in dit seizoen naar 20 jaar WIDM. Hoe mooi zou het zijn als de ultieme verwijzing van de Mol zelf komt.

Dus komen 10 kandidaten langs bij Rik voor een persoonlijke spreuk, waarvan de clue is dat we op kandidaat NO 9 moeten letten.
Deze pakt sleutel 2007, welke hij voor het publiek afschermd (..."toevallig" de titel van de aflevering).
De regie weet nu dat ze ervoor moeten zorgen dat, net als in 2007, er 4 kandidaten in de finale komen te staan.
Zodra dit via de manipulatieve opmerkelijke actie van Rik&Rob in afl. 7 gelukt is, kan de regie met een gerust hart de sleutel van Rob via een "toevallig" shot aan het publiek tonen, zodat ze hier in de laatste aflevering op terug kunnen komen als de ultieme hint.

Als dit klopt, had de regie waarschijnlijk bij elk jaartal wel een bijbehorende actie voor de Mol klaarliggen, met wellicht een bepaalde voorkeur. Als negende kandidaat heb je natuurlijk niet alle keus meer.

Hoop toch dat het dan toevallig zo is uitgekomen en ze daarom achteraf de sleutel van Rob hebben afgeschermd. Manipuleren naar een finale zou voor mij een enorm minpunt zijn.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #271 Gepost op: 5-03-2020, 11:23:48 »
Achter Rik stond de veelbesproken 'dirigent'.

Deze beelden geven een signaal alsof de Mol zich achter Rik schuilt en over zijn rug naar de 1e afvaller kijkt.

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #272 Gepost op: 5-03-2020, 11:35:15 »
Het lijkt me sterk dat de dirigent een verklede mol is. Ik heb in elk geval Rob naar de dirigent zien kijken terwijl hij die voorbij liep. Hij keek hem/haar toen in het gezicht. Dat de mol tussen al die mensen stond kan best, maar niet op die risicovolle plek denk ik.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #273 Gepost op: 5-03-2020, 11:56:31 »
Het lijkt me sterk dat de dirigent een verklede mol is. Ik heb in elk geval Rob naar de dirigent zien kijken terwijl hij die voorbij liep. Hij keek hem/haar toen in het gezicht. Dat de mol tussen al die mensen stond kan best, maar niet op die risicovolle plek denk ik.

Nee hoor, Rob kijkt alleen even wanneer hij weg loopt en naar de achterkant kijkt van de 'dirigent'
De Mol kan net zoals Mol Partick een gezichtsvermomming aan hebben.
Een bril op en doek voor het gezicht is geen probleem of gek idee.


Offline cinner

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #274 Gepost op: 6-03-2020, 06:05:13 »
De kandidaten stonden samen te wachten, moesten ene voor een naar Rik en wisten precies in welke volgorde ze zin gegaan. Lijkt me dus onmogelijk dat Mil of wie dan ook daar tussen trommelaars of als dirigent heeft gestaan.

Offline Thiago

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #275 Gepost op: 6-03-2020, 08:44:56 »
De kandidaten stonden samen te wachten, moesten ene voor een naar Rik en wisten precies in welke volgorde ze zin gegaan. Lijkt me dus onmogelijk dat Mil of wie dan ook daar tussen trommelaars of als dirigent heeft gestaan.

Hoe weet je dat Cinner?

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #276 Gepost op: 6-03-2020, 11:53:15 »
De kandidaten stonden samen te wachten, moesten ene voor een naar Rik en wisten precies in welke volgorde ze zin gegaan. Lijkt me dus onmogelijk dat Mil of wie dan ook daar tussen trommelaars of als dirigent heeft gestaan.

Bovendien zien we nergens dat de dirigent gezichtsbedekking draagt. Daarnaast zien we haar (het is n.m.m. een vrouw; lang haar/postuur) enkele keren zijwaarts staan terwijl er een kandidaat naar Rik loopt, o.a. bij Jaike. Dat zou de dirigent nog herkenbaarder maken. Tot slot moet de mol dan ook nog eens een cursus dirigeren hebben gehad. Iedereen die ooit naar Maestro heeft gekeken weet dat dat nog niet zo eenvoudig is.

Kortom: het is niet onmogelijk, maar ik acht de kans erg klein dat de dirigent de mol is.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison

Online MartinJ

  • Forumlid
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #277 Gepost op: 6-03-2020, 14:04:25 »
Bovendien zien we nergens dat de dirigent gezichtsbedekking draagt.
Dat is hem nou juist. We zien shots van alle kanten maar telkens als we de dirigent van voren zien, dan is het zover weg dat zijn gezicht ongeveer uit 16 pixels bestaat. En het blijft ook opvallend dat de scene dat Miljuschka door de poort gaat begint nadat zij de dirigent (als die er stond) net voorbij is.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #278 Gepost op: 6-03-2020, 14:25:37 »
De openingsopdracht duurde eeuwen, hè. Als Mil de Mol is zou ze als laatste kandidaat denk ik alleen bij Rob hebben gestaan (de een-na-laatste kandidaat). Dan konden de kandidaten ook gewoon bij elkaar blijven voordat de opdracht begon.

Zou ze de rol van de 1e dirigente kunnen hebben overnemen.


Het is meer hoop dan iets anders... het zou jammer zijn als alles hier was zoals het leek en de mol (wie dat ook is) eigenlijk niks bijzonders hoefde te doen in zo'n groots opgezette openingsopdracht.
« Laatst bewerkt op: 6-03-2020, 14:29:13 door Amethyst »

Offline Blip

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 1] - Opdracht 1: Wijsheid en Geluk
« Reactie #279 Gepost op: 6-03-2020, 15:16:52 »
Maar het is toch prima mogelijk dat de mol een van de andere verklede personen op het plein was? Dat zou me niet eens verbazen. Ik begrijp alleen niet waarom het per sé de dirigent moet zijn.
~ I have not failed. I have just found 10,000 things that do not work. ~ Thomas Edison