Auteur Topic: Wie verdenkt wie?  (gelezen 41393 keer)

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #120 Gepost op: 19-02-2020, 16:56:05 »
Dit forum gaat echt ontploffen als Leonie niet afvalt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #121 Gepost op: 19-02-2020, 17:55:34 »
Dit forum gaat echt ontploffen als Leonie niet afvalt.
Valt wel mee toch? Eerder als Rob of Nathan wél afvalt.
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Belgian Mol

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #122 Gepost op: 19-02-2020, 18:44:50 »
Valt wel mee toch? Eerder als Rob of Nathan wél afvalt.

Dat zou een logisch gevolg zijn van Leonie die niet afvalt. Buddy en Mil worden duidelijk neergezet als (halve) finalisten.

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #123 Gepost op: 19-02-2020, 18:47:50 »
Mil wel, Buddy niet, die wordt consistent neergezet als de nepmol plus het tonen dat Claes in aflevering 5 vol op Buddy zat.

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #124 Gepost op: 19-02-2020, 18:57:40 »
Het lijkt erop dat zij nu samen vol voor Leonie  gaan.

Ik denk dat Miljuschka aan het twijfelen is over Buddy.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Expeditie Robinson, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #125 Gepost op: 19-02-2020, 23:29:11 »
Dat zou een logisch gevolg zijn van Leonie die niet afvalt. Buddy en Mil worden duidelijk neergezet als (halve) finalisten.
Maar niets is wat het lijkt ;)
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #126 Gepost op: 20-02-2020, 04:50:46 »
Mil is toch van Nathan overgestapt op Rob als meest verdacht inmiddels? Dat is iets vreemds in dat bondje. Je zou denken dat ze beiden op dezelfde verdachten zouden zitten maar dat lijkt niet zo te zijn. Of spelen ze net zo met de kijker als met de kandidaten?

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #127 Gepost op: 20-02-2020, 23:57:29 »
Mil is toch van Nathan overgestapt op Rob als meest verdacht inmiddels? Dat is iets vreemds in dat bondje. Je zou denken dat ze beiden op dezelfde verdachten zouden zitten maar dat lijkt niet zo te zijn. Of spelen ze net zo met de kijker als met de kandidaten?
Ja Mil zou het toch wel eens kunnen zijn. Mil verdenkt het hele seizoen al de kandidaten die haar het meest verdenken. Leo zit al heel het seizoen op haar, en andersom.

Rob heeft haar nu ws als hoofdverdachte en ze zet meteen op hem in. ::fluit::

Nathan zat eerst zwaar op haar, en zij toen op hem. Nu neemt hij haar alleen "voor de zekerheid nog mee" in de test (als 3e verdachte ...de testvraag Mol=Mil is fake af, want hij zegt iets heel anders) ...en ze laat hem helemaal vallen.

Hadden ze iets anders kunnen editen denk ik.

Krijgen we ook nog extra beeldmateriaal te zien waar ze zegt te denken dat Nathan de finale niet gaat halen.

Ja, ik ga weer eens switchen van mol  ::rofl::

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #128 Gepost op: 21-02-2020, 04:56:05 »
Ja Mil zou het toch wel eens kunnen zijn.
Ja, ik ga weer eens switchen van mol  ::rofl::

Hm. Ik verdenk juist Nathan en overtuig jou nu per ongeluk van Mil  ::rofl::

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #129 Gepost op: 21-02-2020, 08:58:10 »
Hm. Ik verdenk juist Nathan en overtuig jou nu per ongeluk van Mil  ::rofl::
ik moet iemand kiezen he  ::schaam:: ::rofl::


Het verdachte aan Mil is dat ze als enige van de hele groep

- Nathan lang als hoofdverdachte heeft gehad (maar nu helemaal niet meer verdenkt)

- Rob ineens zwaar verdenkt (die lijkt nu haar hoofdverdachte)

De rest van de groep neemt en nam die 2 niet serieus als Mol verdachten, dat is wel duidelijk nu. Mil was de enige van de hele groep. En ze zit of zat er dus met 1 van hen iig naast.

Hoe kan iemand met zo veel mensenkennis als Mil Nathan hebben afgeschreven als die de mol is? Of, als ie dat niet is, waarom zat ze dan een half seizoen op hem? En als Rob de mol zou zijn, waarom neemt ze hem dan nu pas mee?

De timing van d'r verdenkingen op Nathan en Rob is ook erg verdacht.

Mja, we gaan het zien. Ik durf niemand meer af te schrijven.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #130 Gepost op: 21-02-2020, 16:16:52 »
ik moet iemand kiezen he  ::schaam:: ::rofl::


Het verdachte aan Mil is dat ze als enige van de hele groep

- Nathan lang als hoofdverdachte heeft gehad (maar nu helemaal niet meer verdenkt)

- Rob ineens zwaar verdenkt (die lijkt nu haar hoofdverdachte)

De rest van de groep neemt en nam die 2 niet serieus als Mol verdachten, dat is wel duidelijk nu. Mil was de enige van de hele groep. En ze zit of zat er dus met 1 van hen iig naast.

Hoe kan iemand met zo veel mensenkennis als Mil Nathan hebben afgeschreven als die de mol is? Of, als ie dat niet is, waarom zat ze dan een half seizoen op hem? En als Rob de mol zou zijn, waarom neemt ze hem dan nu pas mee?

De timing van d'r verdenkingen op Nathan en Rob is ook erg verdacht.

Mja, we gaan het zien. Ik durf niemand meer af te schrijven.

Dat ligt wel.wat genuanceerder:

Miljuschka afl. 1: Nathan (dit is haar gut feeling)

Miljuschka afl. 2: Tina, Leonie (testvraag: Mol is vrouw (=Jaike/Leonie/Mil/Tina))

Miljuschka afl.3: kan alleen Claes en Jaike uitsluiten. (testvraag: team van mol plaatste eerste serviesstuk (=Mil/Johan) (zegt eerder screwed te zijn als Buddy de mol is)

Miljuschka afl. 4: Mol = Nathan. (testvraag: mol = Nathan)

Miljuschka afl.5: (lijkt Buddy te vertrouwen). Heeft Leonie als mol. (testvraag: geboortedatum mol = 28-09-1980 (=Leonie))

Miljuschka afl. 6: Heeft heel lang op Nathan gezeten. Denkt nu van niet, denkt óf Rob, óf Leonie. (testvraag: mol = Leonie)

Offline ERdoubleD

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #131 Gepost op: 21-02-2020, 16:50:49 »
Ik blijf het vreemd vinden dat ze bij afl.3 op zichzelf en johan invult
(Enige uitzondering als ze vol op Johan zou zitten, masr dat lijkt niet t geval)
Als je wil spreiden kun je nog beter bij vraag 20 op johan gaan toch? En bij deze vraag een ander groepje kiezen...

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #132 Gepost op: 21-02-2020, 17:22:18 »
Probeer met die lastige vragen maar eens bij te houden hoeveel je al op wie gespreid hebt als je eenmaal met de test bezig bent. Misschien had ze voor haar gevoel nog te weinig op Johan ingevuld.

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #133 Gepost op: 21-02-2020, 18:33:21 »
Dat ligt wel.wat genuanceerder:

Miljuschka afl. 1: Nathan (dit is haar gut feeling)

Miljuschka afl. 2: Tina, Leonie (testvraag: Mol is vrouw (=Jaike/Leonie/Mil/Tina))

Miljuschka afl.3: kan alleen Claes en Jaike uitsluiten. (testvraag: team van mol plaatste eerste serviesstuk (=Mil/Johan) (zegt eerder screwed te zijn als Buddy de mol is)

Miljuschka afl. 4: Mol = Nathan. (testvraag: mol = Nathan)

Miljuschka afl.5: (lijkt Buddy te vertrouwen). Heeft Leonie als mol. (testvraag: geboortedatum mol = 28-09-1980 (=Leonie))

Miljuschka afl. 6: Heeft heel lang op Nathan gezeten. Denkt nu van niet, denkt óf Rob, óf Leonie. (testvraag: mol = Leonie)
Dat was wel erg zwart/wit gesteld ja, maar het klopt in grote lijnen wel. In afl. 4 zegt Miljuschka "nog steeds Nathan". Dan ga ik ervan uit dat ze in afl. 3 ook meer op hem zat dan op de rest.

Leonie had ik in die post niet genoemd, maar daarboven wel. Had erbij gemoeten.

Eigenlijk valt alleen die ene verdenking op Tina uit de toon. Voor de rest zie ik eigenlijk dat Mil eerst Nathan en Leonie afwisselend als hoofverdachten had en nu Rob, met Leo als bij-molletje. Opvallend wel dat die nu net als enige 2 kandidaten Mil als eerste noemen bij de test.


Antwoorden op testvragen neem ik zelf niet mee, omdat die onbetrouwbaar zijn gebleken. Ik ga alleen uit van wat de kandidaten zeggen. (En dan moet je nog maar afwachten of ze die biechten onder de juiste afl. hebben gemonteerd)

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #134 Gepost op: 21-02-2020, 19:07:37 »
Ik heb toevallig laatst eens teruggekeken in de Wie verdenkt Wie-topics van de afgelopen jaren (t/m 2015), om steeds te kijken wie de verdachten van de mol waren gedurende het spel. Ik vond het resultaat uiteindelijk niet interessant genoeg om te posten, want er bleek niet echt een lijn in te trekken te zijn. De mol kan stemmen op zowel afvallers als finalisten, en zowel heel verdachte/vaak genoemde personen in de groep als minder verdachte personen. Maar, in tegenstelling tot wat ik eerder dacht, heb ik wel meer het idee dat de meeste verdenkingen van de mol van tijdens het spel zijn, dus niet later pas worden bedacht. Dit is ook logisch, want het zou in elk geval voor kandidaten die het programma kijken opvallen als de mol ineens heel andere verdachten noemt op tv.

Ik zou dus niet direct willen zeggen dat dit verdacht is van Mil (als dit is wat je bedoelt, Amethyst). Maar het kan natuurlijk wel. Dat Mil op Nathan zat in de eerste paar afleveringen was duidelijk te merken in de opdrachten. Maar het kan wel zijn dat Nathan de volgende afvaller is, en dat die opmerking van Mil over dat ze van mol wisselt een montagetruc is om te verklaren dat zij doorgaat.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Amethyst

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #135 Gepost op: 21-02-2020, 20:05:35 »
Ik zou dus niet direct willen zeggen dat dit verdacht is van Mil (als dit is wat je bedoelt, Amethyst). Maar het kan natuurlijk wel. Dat Mil op Nathan zat in de eerste paar afleveringen was duidelijk te merken in de opdrachten. Maar het kan wel zijn dat Nathan de volgende afvaller is, en dat die opmerking van Mil over dat ze van mol wisselt een montagetruc is om te verklaren dat zij doorgaat.
Ja idd, het hangt voor mij echt van Nathan af.

Ik dacht aan zo'n montagetruc, maar mss schat ik Mils mensenkennis te hoog in. Ik weet het niet. Ik vond dat ze er nogal lang over deed om van Nathan af te stappen. Heb haar nogal hoog zitten namelijk.

Wat ze er over zei kan natuurlijk. Dat ze Nathan steeds beter leerde kennen, maar dan vind ik het raar dat ze in afl. 4 hem nog als #1 verdachte had. En wat gaf dan ineens de doorslag om hem helemaal te strepen?

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #136 Gepost op: 21-02-2020, 20:18:48 »
Ik keek vaak terug op wiewasdemol.nl  daar stonden alle verdenkschema's van voorgaande seizoenen. Volgens mij is de site uit de lucht, de link die ik had geeft sinds vorig jaar aan "under construction" en ik kan het nu niet meer terug vinden. Inderdaad alle varianten zijn voor gekomen maar ook montagetrucs komen voor.

Offline SpacyColours

  • Winnaar De Mol pool 2018, Winnaar Survivor 2021
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Time's Person of the Year 2006
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #137 Gepost op: 21-02-2020, 21:39:39 »
Ja idd, het hangt voor mij echt van Nathan af.

Ik dacht aan zo'n montagetruc, maar mss schat ik Mils mensenkennis te hoog in. Ik weet het niet. Ik vond dat ze er nogal lang over deed om van Nathan af te stappen. Heb haar nogal hoog zitten namelijk.

Wat ze er over zei kan natuurlijk. Dat ze Nathan steeds beter leerde kennen, maar dan vind ik het raar dat ze in afl. 4 hem nog als #1 verdachte had. En wat gaf dan ineens de doorslag om hem helemaal te strepen?
Ik begrijp haar wel. ;D Ik zat ook eerst op Nathan tot aflevering 5. Toen deed hij vrij onmolse dingen als zichzelf af laten gaan in die cirkel, zelfde in de letteropdracht en vervolgens geld pakken. Zij zat toen ook met die vazen bij Rob, misschien is hij daarom verdacht geworden bij haar.
Sky might be falling but remember you can fly

Offline Heinz

  • Forumlid
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #138 Gepost op: 21-02-2020, 21:47:34 »
Maar Mil laat Nathan echt niet zomaar los. Ze zit 24 uur per dag op zijn huid en verdenkt hem niet meer terwijl wij uit een filmpje van drie minuten zouden kunnen afleiden dat Nathan Mil mooi tuk heeft? Ik geloof er niks van.

Offline Marimol

  • Forumlid
  • 10 kilo bananen......bananen zijn gezond.
Re: Wie verdenkt wie?
« Reactie #139 Gepost op: 21-02-2020, 22:35:08 »
Om even te vergelijken:
Ik had nog een  bestandje van vorig jaar.
Verdeñkingen in  afl. 6

Sarah:Rick Paul, Merel,Jamie
Merel: Rick Paul, Jamie
Rick Paul: Jamie, Merel, Sinan
Jamie:Rick-Paul
Sinan: Niels, Rick Paul
Niels: Sinan, 2.5 personen

En even ter herinnering de mogelijke hint van Jelsir:
In alle eerste afleveringen van alle seizoenen met BN'ers horen wij de Mol tijdens de test zijn verdenking uitspreken over een specifieke kandidaat. Niet altijd alle kandidaten doen dit standaard tijdens de test, maar toevalligerwijs de Mol al wel ieder seizoen in de eerste aflevering. ::)