Auteur Topic: [Aflevering 2] Tegendraads  (gelezen 27767 keer)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #140 Gepost op: 20-01-2020, 19:46:47 »
Hallo kunnen we even terug on topic hier. Vrijstellingen ? Ik heb ze niet gezien in aflevering 2.  Tegendraads , we gaan allemaal uit van wie afwijkend gedrag vertoond en dus in figuurlijke zin tegendraads is.
Maar iemand hier maakte al de opmerking over tegendraads inkoppen bij voetbal, dus tegendraads letterlijk: in de zin van tegen de richting in.

Ik zie daarin 2 opties; of het heeft betrekking op de loop richting Met de kabels of het heeft te maken Met de richting waarin Schroefjes worden gedraaid. Misschien zien we heel kort wel iemand een verbinding losdraaien dus eerst vast zat en dus mogelijk niet door kandidaten wordt gecheckt omdat zij zich enkel focussen op de verbindingen due ze nog Maarten, niet die al gemaakt waren.

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #141 Gepost op: 20-01-2020, 19:59:10 »
Een draadje dat alleen is losgedraaid kan nog steeds contact maken, dus dat lijkt me een molactie met wat risico. Ik denk dat als er in een kastje gemold is, er een draadje dat al aangesloten was, verkeerd opnieuw is aangesloten. Dat zou ook meteen verklaren waarom er al draadjes aangesloten waren voordat ze aan de opdracht begonnen. Andere goede optie die met het kastje te maken heeft is dat er door de mol een aansluitschema is verwisseld/aangepast/omgedraaid.

Met de kabels kunnen de kabels verkeerd om (man/vrouw aansluitingen) of in een verkeerde richting getrokken zijn.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #142 Gepost op: 20-01-2020, 21:21:45 »
Bij het herbekijken van de aflevering valt me nogmaals op hoe vaag ze die opdrachtbeschrijvingen maken. Als kijker heb je werkelijk geen idee hoe alles nu precies moet?

Opdracht 1: Toon eens vooraf wat de oplossing is, dan kan je als kijker meteen zien wie hier goed bezig is. Toon ook waar alle kabels verbonden moeten zijn voor die extra 500 euro, nu zien we kandidaten ergens naartoe lopen, maar hebben we totaal geen overzicht. We weten zelfs niet of ze dicht in de buurt kwamen.

Opdracht 2: Hier was het zowaar nog vager. We zien gewoon beelden van taxi's en lachende kandidaten met chinezen die niet weten wat er gebeurt. Ik heb geen enkel moment het gevoel dat er een opdracht bezig is eerlijk gezegd. Ik weet al helemaal niet of ze dicht in de buurt zijn gekomen en of iemand bewust verkeerd is gereden. We weten niet eens hoeveel geld er kon opgehaald worden? Een kaartje waarbij je ieders bestemming ziet en een bolletje waarbij je de taxi's ziet naderen, is toch niet teveel gevraagd?

Opdracht 3: We weten alweer niets. Toon even vooraf hoe de stukken liggen en hoe ze zouden moeten liggen. Toon de posities van elk duo en toon wie welk werelddeel meesleurt. Nu is het alweer gissen naar wat er precies gebeurt en wordt de control room vooral verdacht gemaakt omdat we gewoon geen nuttige informatie te zien krijgen van de rest. Plots is de tijd bijna om en opdracht mislukt, zonde zeg.

Conclusie: sorry voor volgende negatieve commentaar, maar ik snap het echt echt echt niet. Ik denk dat de productie dit al 100 keer moet gelezen hebben op het forum. Leg een opdracht duidelijk uit voor de kijker. We zijn 2 afleveringen ver van een behoorlijk seizoen, maar ik geraak nu al gefrustreerd dat de opdrachten zo vaag zijn dat een gemiddelde kijker nooit weet wat er precies aan het gebeuren is. Mist de productie gewoon inzicht of is dit moedwillig omdat ze bang zijn dat een te duidelijke opdrachtbeschrijving teveel zou prijsgeven? Ik merk dat er minder gespeurd wordt en dat er minder opdrachten geanalyseerd worden op dit forum, puur doordat het allemaal zo vaag is. Tijd voor een stagiair die wat ruimtelijk inzicht heeft en op een eenvoudige manier de opdracht een meerwaarde kan geven door een simpele tekening ofzo! Please!
« Laatst bewerkt op: 20-01-2020, 21:35:55 door Convans »

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #143 Gepost op: 20-01-2020, 21:33:59 »
Ondanks dat we nog geen feedback mochten geven .. echt helemaal eens Convans

anoniem 30784

  • Gast
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #144 Gepost op: 20-01-2020, 21:35:06 »
Ondanks dat we nog geen feedback mochten geven .. echt helemaal eens Convans

Inderdaad.

Offline lilith

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • all ears
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #145 Gepost op: 20-01-2020, 21:41:15 »
"waar rook is wordt een fikkie gestookt"

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #146 Gepost op: 20-01-2020, 21:45:01 »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #147 Gepost op: 20-01-2020, 21:51:19 »
Heerlijk hoe we allemaal ontopic blijven door zo lekker tegendraads te doen. ::)

Ik ga met de moderators overleggen of we niet nu al een feedbacktopic kunnen openen waar de mensen die er behoefte aan hebben stoom kunnen afblazen. Het topic gaat voorlopig op slot.

Edit:

Mededeling van de moderators

  • We blijven erbij dat een algemeen feedbacktopic pas aan het eind van het seizoen geopend wordt.
  • In de afleveringtopics gaat het over de afleveringen waarbij opbouwende kritiek is toegestaan.
  • Algemene kritiek waarvan wij vinden dat deze niet in de afleveringtopics thuishoort maar in het feedbacktopic zullen we van nu af aan verwijderen.

Het topic is weer open.
« Laatst bewerkt op: 20-01-2020, 23:51:23 door Heinz »

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #148 Gepost op: 20-01-2020, 23:58:42 »
Als er geen ZV was ingezet en iemand met een vrijstelling had de test het slechts gemaakt, dan was degene zonder vrijstelling die de test het één na slechtst gemaakt had toch echt naar huis gegaan.
Kan iemand ons aub uitleggen wanneer een vrijstelling (g)een vrijstelling is?
Idem Zwarte vrijstelling?
En wat er gebeurt als er 2 ZV's worden ingezet?

Offline Convans

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #149 Gepost op: 21-01-2020, 00:02:21 »
Mijn post ging toch enkel over de aflevering? Ik analyseerde de drie opdrachten. Mss moest het laatste stukje dan maar niet  ;D

Goed, hopen op nog enkele gelaagde opdrachten de volgende afleveringen!

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #150 Gepost op: 21-01-2020, 00:05:41 »
Kan iemand ons aub uitleggen wanneer een vrijstelling (g)een vrijstelling is?
Idem Zwarte vrijstelling?
En wat er gebeurt als er 2 ZV's worden ingezet?

Een groene vrijstelling is de enige echte vrijstelling. (Al was de finalevrijstelling vroeger kleurloos.)

Een zwarte vrijstelling is geen vrijstelling. Als de zwarte vrijstelling wordt ingezet worden ingezette jokers en groene vrijstellingen waardeloos.

Het maakt niet uit hoeveel zwarte vrijstellingen er worden ingezet. De ene heft de andere niet op. (Dat is althans nooit beweerd dus daar kunnen we denk ik wel van uitgaan. Anders was dit wel in deze of de vorige aflevering verteld.)

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #151 Gepost op: 21-01-2020, 00:15:59 »
Een groene vrijstelling is de enige echte vrijstelling. (Al was de finalevrijstelling vroeger kleurloos.)

Een zwarte vrijstelling is geen vrijstelling. Als de zwarte vrijstelling wordt ingezet worden ingezette jokers en groene vrijstellingen waardeloos.

Het maakt niet uit hoeveel zwarte vrijstellingen er worden ingezet. De ene heft de andere niet op. (Dat is althans nooit beweerd dus daar kunnen we denk ik wel van uitgaan. Anders was dit wel in deze of de vorige aflevering verteld.)

Dankjewel!
Maar het zou beter zijn dat de naam dan anders zou zijn. Bij ons thuis is er best discussie over en wordt het niet begrepen.

Als ik het goed begrijp heeft Tina niets aan haar ZV gehad. Zij heeft hem voor niets bewaard. Het zal dus gewoon zo zijn dat zij de test het slechtste heeft gemaakt.

Offline D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #152 Gepost op: 21-01-2020, 00:29:00 »
Klachten over het beleid van de moderators mogen via de pm, hier nu écht verder over aflevering 2 ::ontopic::
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Offline Retep

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #153 Gepost op: 21-01-2020, 04:59:43 »
Dankjewel!
Maar het zou beter zijn dat de naam dan anders zou zijn. Bij ons thuis is er best discussie over en wordt het niet begrepen.

Als ik het goed begrijp heeft Tina niets aan haar ZV gehad. Zij heeft hem voor niets bewaard. Het zal dus gewoon zo zijn dat zij de test het slechtste heeft gemaakt.

Je begrijpt het goed  ::jaja::

Naamsverandering van een reliek? Hmmm wordt lastig vrees ik,
Met 2 miljoen handtekeningen schat ik in dat we ze aan het denken kunnen zetten.

Ik ben wel voor “Eraser”.


Offline AstridM

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #154 Gepost op: 21-01-2020, 16:06:45 »
Naamsverandering van een reliek? Hmmm wordt lastig vrees ik,
Ik ben wel voor “Eraser”.

Een gummetje?  ;)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #155 Gepost op: 21-01-2020, 18:09:46 »
Kun je mij vertellen welke aflevering dit was, want ik meen mij te herinneren dat ze dat jaar een speciale test en executie hadden waarbij ze elkaar vrijstellingen konden geven of zoiets.
Aflevering 1.

Nieuwe naam voor een zwarte vrijstelliing... zwarte gelijkstelling? Zwarte verwijderaar?
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #156 Gepost op: 21-01-2020, 18:20:37 »
De pastroef ::hypocriet::
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #157 Gepost op: 21-01-2020, 18:32:39 »
Van mij mag dat ding er helemaal uitgehaald worden

Topito’s terug en laat ze maar weer eens werken en elkaar uitspelen tegen elkaar voor n vrijstelling

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #158 Gepost op: 21-01-2020, 18:57:27 »
Een gummetje?  ;)

een remolver?

Offline tumtum

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #159 Gepost op: 21-01-2020, 19:49:47 »
Dit begint hier ook aardig off-topic te raken.

(In tegenstelling tot de kritiek van Convans ... imho)


Moderators, ik ga er vanuit dat dit bericht verwijderd gaat worden .... maar als ook kritiek op het beleid van de moderators (en dan bedoel ik vooral t.a.v. de opmerkelijke keuze om geen kritiek-topic t.a.v. WIDM toe te staan op een WIDM-forum ... wie heeft daar verder eigenlijk last van?) niet in het openbaar gegeven mag worden komt dat nogal ondemocratisch op me over. We zitten hier niet in China, toch?
« Laatst bewerkt op: 21-01-2020, 19:58:32 door tumtum »