Auteur Topic: [Aflevering 2] Tegendraads  (gelezen 27409 keer)

Offline PeHaJe

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #80 Gepost op: 19-01-2020, 08:07:29 »
Tja, dat is negatief, maar het is wel, net als andere punten die hier genoemd worden, al jaren terugkerende kritiek op het programma. Mijns inziens terecht ook, want het programma wordt elk jaar steeds verder uitgekleed qua spelelement door de introductie van onmogelijke opdrachten, kandidaten die geen zin hebben, focus op mooie plaatjes en kandidaten die de helft van een aflevering volpraten voor de camera.

Ik ga hier de rest van het seizoen niet meer over zeiken, want ik weet waar ik aan begonnen ben, maar ik ben wel van mening dat de programmamakers zich eens achter de oren mogen gaan krabben.

Edit: kleine toevoeging nog... Ik zou zelf een seizoen met onbekenden waarderen. Langere opdrachten ook, en dan mag het ook best wat complexer of zwaarder. En meer laten zien van de opdracht, minder gepraat óver de opdracht.

Een medestander. 👍

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #81 Gepost op: 19-01-2020, 08:31:57 »
Er zullen zat medestanders zijn voor de kritiek punten over het format.

Ook ik zou zo graag willen dat mijn geliefde programma weer Met trots kon gezien  worden als niche-product Met mysterie, bedrog en pyschologische valkuilen in de opdrachten.
Echter besef ik heel erg goed dat het zaterdagavond prime time is en dat een groot deel van het publiek genoeg heeft aan het lachen in een taxi en de wauw van de mooie geensceneerde Intro Met de trommels. Zij worden vermaakt en dat is de bedoeling van tv. Zij consumeren hetgeen hen gegeven wordt , Zonder bij het alles te denken kan dit me leiden naar de identiteit van de mol en waarom krijgen we nu juist dit wel te zien. 

En guess what , toen ik het als zodanig zag, kon ik door mijn kritiek heen weer kijken naar wie is de Mol. De ene opdracht is beter dan een andere, tuurlijk. En ik zie liever 10 minuten deelnemers Bezig Met de opdracht dan dat ik 10 minuten een kandidaat hoor uitleggen wat hij deed tijdens de opdracht. Maar tegelijkertijd besef ik me hoeveel tijd ik van Januari tot maart bezig Ben op dit forum, Met herbekijken, bedenken van mogelijke hints etc en daardoor weet ik dat achter alle - voor mij - minder interessante zaken nog steeds iets zit wat me intrigeert en Waar ik Zonder moeite een groot deel van mijn tijd aan geef.

Was sich liebt, neckt sich. Als je iets leuk vindt, wil je dat het nog beter wordt en dus Ben je kritisch .

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #82 Gepost op: 19-01-2020, 09:32:15 »
Nogmaals: nu graag verder over aflevering 2.

Aan het eind van het seizoen wordt er een topic geopend waarin de hele serie van feedback kan worden voorzien. Tips en tops, opbouwende kritiek.

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #83 Gepost op: 19-01-2020, 09:47:10 »
Ik vind dat wat lastig, Heinz.

Zaken over de opdrachten zet ik in het opdrachten topic, zaken over de deelnemer zet ik in hun Eigen topic.

Dit is voor mij zo n beetje een topic Waar je zegt of je een aflevering wel of niet tof vond en misschien ook wel waarom en dan kan het voorkomen dat er soms wat kritiek is op een aflevering.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #84 Gepost op: 19-01-2020, 09:50:12 »
Ik heb volgens mij ook duidelijk gezegd dat kritiek op de aflevering prima is. Het punt is dat het wel zoveel mogelijk bij de aflevering moet blijven en dat het geen algemene discussies over het format en vergelijkingen met vroeger en de Belgen moeten worden. Dat mag later in het feedback-topic waarvan we met de moderators hebben besloten dat we het aan het einde van het seizoen openen.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #85 Gepost op: 19-01-2020, 09:56:52 »
Niet een echte speuraflevering maar ik heb wel veel gelachen zeg! Die taxichauffeurs  ::rofl::

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #86 Gepost op: 19-01-2020, 11:00:37 »
Ik vond het spijtig dat er bij de laatste twee opdrachten duo's moesten worden gemaakt en daardoor één iemand apart moest. Gingen de makers ervan uit dat iedereen door zou zijn na aflevering 1?
Ik zie niet in hoe dat bereikt had kunnen worden behalve het onrealistische scenario dat iedereen voor "geluk" had gekozen.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline molE13

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #87 Gepost op: 19-01-2020, 11:06:23 »
Tegendraads of streden daags? Kan iemand iets met dat laatste?

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #88 Gepost op: 19-01-2020, 11:19:07 »
Zou mooi zijn als "Tegendraads" blijkt te slaan op een kabel die zo uitgerold wordt dat er een mannelijke stekker blijft liggen op de plek waar een vrouwelijke stekker nodig zou zijn om het aan te sluiten (of omgekeerd). Dan heb je een heel stuk kabel liggen en op het moment dat je de kabels wil aansluiten, merk je dat je de verkeerde stekker hebt op een plek.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #89 Gepost op: 19-01-2020, 11:27:31 »
Waarom hebben we Leonie niet de test zien maken??
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #90 Gepost op: 19-01-2020, 11:28:51 »
Nathan en Rob ook niet. Misschien zit er niks achter maar het is wel opvallend omdat we meestal (altijd?) wel iedereen zien.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #91 Gepost op: 19-01-2020, 11:28:59 »
Zou mooi zijn als "Tegendraads" blijkt te slaan op een kabel die zo uitgerold wordt dat er een mannelijke stekker blijft liggen op de plek waar een vrouwelijke stekker nodig zou zijn om het aan te sluiten (of omgekeerd). Dan heb je een heel stuk kabel liggen en op het moment dat je de kabels wil aansluiten, merk je dat je de verkeerde stekker hebt op een plek.
Ja hier was ik op aan 't letten gisteren, maar was niet te zien ;) Dit is wel een top molactie natuurlijk, maar zo ver zijn ze níet gekomen...

Offline Marcoach

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #92 Gepost op: 19-01-2020, 11:54:16 »
Nathan en Rob ook niet. Misschien zit er niks achter maar het is wel opvallend omdat we meestal (altijd?) wel iedereen zien.
Klopt, wellicht de drie finalisten?
Ik zie ik zie wat jij niet ziet... hoezo tunnelvisie

Offline snolmol

  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #93 Gepost op: 19-01-2020, 12:26:16 »
Ben het eens met de kritiek. Maar het is nu eenmaal zo’n immens populair programma dat ze niet iedereen kunnen pleasen. En dat je de mol kunt vinden met deze montage heb ik al lang losgelaten. Het is onmogelijk... en maar beter ook, anders hadden we ieder seizoen de opgeblazen Klaas hints all over internet. En is het voor niemand meer leuk om te kijken.

Zelf kijk ik met een andere bril naar WIDM; als entertainment en plezier, een leuk smalltalk onderwerp tijdens de pauze’s en juist alle acties van iedere kandidaat een keer benoemen (gezien iedereen altijd molt en het toch zo geknipt en plakt wordt dat ze allemaal verdacht lijken). Bij De Mol ga ik echt opzoek naar wie het zou kunnen zijn en zit ik geconcentreerd te kijken naar het geweldige psychologische spelletje dat daar gespeeld wordt.
Beide prima kijkplezier, maar wel anders

Offline JaccoS

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 🌴🌴🌴
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #94 Gepost op: 19-01-2020, 12:30:59 »
De kandidaten spreiden niet echt heel goed. Tina op 1 persoon, Johan op 1 persoon, Jaike op 2 personen. Het is pas aflevering 2  :o

Edit: Ik vond het trouwens een fantastische aflevering  ::bravo::
« Laatst bewerkt op: 19-01-2020, 12:41:46 door Jacco :) »

Offline Gupp

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Als je links kijkt, zie je rechts niks!
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #95 Gepost op: 19-01-2020, 12:31:44 »
Ik heb echt weer zo gelachen gisteravond ::rofl:: Ook heerlijk hoe droog bijvoorbeeld Johan en Tina bezig waren deze hele aflevering; genieten! En fijn hoe de lokale bevolking ook in beide afleveringen een actieve rol krijgt - op verschillende manieren. ::bravo::
Leonie werd deze aflevering wel heel veel actief in beeld gebracht. Deels omdat ze natuurlijk duidelijk aanwezig was. Het was minder interessant geweest om te zien hoe Leonie als ware technicus de draadjes perfect zou verbinden en ook minder interessant om te zien hoe zij met perfectie als een luchtverkeersleider de juiste locaties vanuit de controlroom zou doorgeven. Dus vraag mij af of dat niet ook deels gewoon de groepsdynamiek is die juist duidelijk in beeld komt en ons een idee geeft over welke kandidaten er op de voor- en achtergrond aanwezig zijn. ;)
Finalist TAR 2017 / WIDM Pool 2016 #9, 2018 #16, 2019 #138, 2020 #44 / RN Songfestival 2016 #15, 2017 #8 & #7, 2018 #34 & #14, 2019 #17 & #9, 2020 #10

Offline Nieky

  • Aanspreekpunt Sport
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • Wielergek
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #96 Gepost op: 19-01-2020, 12:34:33 »
Ik vond het een hele leuke aflevering! Veel leuker dan de eerste zelfs  ::bravo::

Eerste opdracht leek me niet al te moeilijk, maar dat geklooi met de verlengkabels was lachen.
Tweede opdracht vond ik echt fantastisch. Ik kon hartelijk lachen om het bellen van die afhaalchinezen, leuk vleugje humor erin. Deed mij aan de Vlaamse mol denken. Ook gewoon een klassieker met een taxi door de stad heen
Derde opdracht vond ik ook een klassieker met een controlroom

Al met al, leuke opdrachten. Hele leuke groep. Jammer dat Tina weg is en iedereen hier altijd maar zo negatief is.
You'll never walk alone

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #97 Gepost op: 19-01-2020, 12:37:12 »
Jammer dat Tina weg is en iedereen hier altijd maar zo negatief is.

Als je het allemaal op gaat tellen zul je zien dat de grote meerderheid hier positief is.

Maar nu moet ik mezelf corrigeren want we gaan het hier verder dus gewoon weer over aflevering 2 hebben. ;)

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #98 Gepost op: 19-01-2020, 12:47:46 »
Om toch maar even op terug te komen op het aantal kandidaten en het aantal teams in deze aflevering: in geen enkele opdracht "klopt" de verdeling, waardoor je als kandidaat in het voor- of nadeel bent.

Opdracht 1: Als je in het team van drie zit bij de dam, kun je twee anderen goed in de gaten houden.

Opdracht 2: Zoals in het Tina topic wordt aangehaald, is ze enorm in het nadeel in de taxiopdracht, omdat ze alleen zit én niet aankomt (dat laatste is haar eigen "schuld" natuurlijk).

Opdracht 3: Bij de werelddelen opdracht komt er per definitie één iemand alleen te zitten op een karretje.

Vooral de laatste twee opdrachten lijken berekend te zijn op 10 kandidaten. Ik weet niet zo goed wat we er mee moeten, want het meest waarschijnlijke scenario van aflevering 1 is toch echt dat er iemand afvalt (omdat het heel waarschijnlijk is dat niet iedereen "geluk"/een vrijstelling kiest). Zelfs als er een realistisch scenario zou zijn waarin in aflevering 1 iedereen door zou gaan, zouden we dat (1) waarschijnlijk wel te zien gekregen hebben en (2) zou er een plan B voor aflevering 2 klaarliggen met wellicht een andere teamindeling voor het geval er toch iemand af zou vallen.

TL;DR: oneerlijk om kandidaten bewust alleen of met zijn drieën in een team te zetten.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline Eva88ab

  • winnaar WIDM-pool 2020 Renaissance
  • Forumlid
Re: [Aflevering 2] Tegendraads
« Reactie #99 Gepost op: 19-01-2020, 12:53:16 »
Waar ik vorige aflevering net teveel een aaneenschakeling van sfeerbeelden en voorstelfilmpjes vond, heb ik van deze aflevering genoten. Meer snelheid, de interactie tussen de kandidaten en de nodige humor.

De taxi-opdracht was dan misschien schier onmogelijk, maar ik vond dat toch stiekem de leukste opdracht!

En ja, wie is de mol wordt voor een grote groep kijkers gemaakt en dat maakt het speuren anders dan vroeger, maar er blijft voor mij nog genoeg over als ik dat ‘los laat’ en gewoon geniet van de aflevering.

Het enige wat ik deze aflevering mistte was een wat langere opdracht waardoor er wat meer ruimte is voor meerdere lagen binnen een opdracht.