Auteur Topic: Molduel: Nathan versus Rob  (gelezen 49281 keer)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #200 Gepost op: 17-02-2020, 17:02:02 »
Er begint me een gevoel te bekruipen dat het zomaar zou kunnen dat geen van deze heren de mol is

Rob heeft echt mega onmolse dingen op zn naam (theeservies en veel meer dingetjes) en gek gedrag rondom zn ZV wat mols en onmols zou kunnen zijn. Ook molse acties maar wegen die zwaarder dan de onmolse uit de eerdere afleveringen?

Nathan gedraagt zich afwijkend m.i maar is dat omdat hij de mol is of is hij gewoon soms raar nerveus als kandidaat? Waarom wil je lang penningmeester blijven (uitspraak van m) als je weet dat je maar een tientje waard bent in die ene opdracht als mol?
En ook hij heeft molse acties.. maar wegen die op tegen de kandidaatse acties? En waarom heeft hij elke keer 0 inbreng bij molpositie beslissingen?

Waarom verdenkt niemand hem?

En waarom hij nou als kandidaat die wandeling niet gaat maken ipv 250 blijf ik bizar vinden. Als kandidaat denk je mss nog jokers te vinden ofzo toch.. als kandidaat ga je toch?
Raar dus .. of is hij helemaal niet zo fanatiek en overheerst zn teamspirit echt en wilde hij als kandidaat echt wat goed maken? Niet slim maar niet ondenkbaar.

Kortom .. ik ga Leonie en Buddy ook weer eens kritisch bekijken

En Mil gaat gewoon winnen wie de mol ook is.

::rofl:: Een soort Stine / Simone 2.0. Het zou geniaal zijn. Ik vind het een compliment naar de makers waard dat we op dit punt zijn aanbeland, ook ik sta op het punt alle kandidaten weer serieus mee te nemen in mijn molkeuze.

Precies, veel meer aanwijzingen dat Rob hier mee te maken had. En de mol stuurt en beinvloedt de rolverdeling en spelaanpak. Rob dat doet en Nathan zo goed als nooit, behalve zn gekke theeservies-moment.

Dat theeserviesmoment kan ook een manier zijn om juist de kandidaten in de war te brengen. Ik weet het niet uit mijn hoofd maar was Rob een verdachte van Nathan? Dan zou het best kunnen dat Rob oppert te gokken voor het servies om Nathan te laten denken dat dat dus niet een goede keuze is. Nathan is penningmeester en iemand die beslissingen maakt dus is het aannemelijk te denken dat hij bij een gelijkstand de knoop door zou hakken. Daarbij is het ook van belang als hoeveelste Rob zijn keuze voor gokken bekend maakt omdat hij wel moet weten of het een gelijkstand wordt mocht hij zich uitspreken voor gokken. Dat weet ik ook zo even niet uit mijn hoofd en kan het nu niet nakijken.

« Laatst bewerkt op: 17-02-2020, 17:09:32 door Mollenmania »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #201 Gepost op: 17-02-2020, 17:55:50 »
Ik heb het molduel bijgewerkt. Misschien wel voor de laatste keer? Zie de eerste pagina of klik hier om meteen naar aflevering 6 te gaan.

Aanvullingen en verbeteringen zijn altijd welkom.

Offline Molisa

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #202 Gepost op: 17-02-2020, 17:59:38 »
Wow, geweldig! Zou helemaal stuk gaan als blijkt dat geen van tweeen de mol is! Maar die kans lijkt klein...

Offline Luc

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #203 Gepost op: 17-02-2020, 21:30:10 »
Wederom prima werk, Heinz!

6.1 - (Nathan vond de telefoon bij de cruciale fout, Rob stond bij het beginpunt. Beiden konden dus mollen door een stap achteruit te gaan.)
6.2 R (wilde dat Mil cashte die juist stond, Nathan was slechts €10 waard)
6.3 - (Rob kon enveloppen verwisseld hebben, Nathan kon een juiste enveloppe nemen en daarna met een verkeerde wisselen)

Tussenstand: 9-5 voor Rob.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #204 Gepost op: 17-02-2020, 21:43:38 »
Dank je! Ik ben het met je laatste puntenverdeling eens en kom dan op 7-6 in het voordeel van Rob. ::vergroot::

Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #205 Gepost op: 17-02-2020, 22:23:42 »
Rob heeft met twee laatste wissels er wel voor gezorgd dat zowel Claes als Mil juist kwamen te staan..

Toch een belangrijke toevoeging.

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #206 Gepost op: 17-02-2020, 22:32:56 »
Het staat er zo:

Citaat
[Rob] staat in vak 5 en antwoordt Nathan in vak 6 dat dit de 1040-situatie was. (Rob: "Dat was toch dit? Wij wel toch?") Dit klopt niet: in de eerste 1040-situatie stond Rob in vak 6. Bij de tweede in vak 3. (De nieuwe situatie levert ook 1040 op omdat Claes en Mil goed staan.)

Omdat het niet echt Robs verdienste is dat Claes en Mil goed komen te staan heb ik het zo opgeschreven.

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #207 Gepost op: 18-02-2020, 05:25:52 »
Nog een waarom ik denk dat of Rob of Nathan de mol zijn. In aflevering 2, opdracht 2 met de taxi's. We zien bij elke taxi dat de tekst van de lichtkrant op de taxi wordt weerspiegeld in het dak van de taxi. Behalve het eerste beeld van de taxi waar Rob en Nathan instappen, daar zien we wel de omlijsting van de lichtkrant maar gek genoeg niet de lichtgevende letters in het dak gereflecteerd.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #208 Gepost op: 18-02-2020, 09:28:03 »
Ik verdenk Rob veel meer dan Nathan, maar ik vind het nu wel oppassen geblazen met dat zogenaamde beslissende moment in Alles Kenners. Een paar punten:

1. Ik heb een paar keer gelezen dat Rob beweerde nooit in een andere ruimte te zijn geweest. Kan iemand me vertellen waar hij dat zegt? Dat zou inderdaad een leugen zijn, en heel verdacht. Maar ik heb het bij het terugkijken niet gehoord.
2. Rob vraagt: "Willen jullie dat ik doorga, of dat ik terugkom?". Op dat moment is er nog ruim tijd op de klok, volgens mij een minuut of 3 (?). Mil zegt: "Begin dan langzaam terug te lopen". Rob vindt eerst nog Hulp(d)a(k)dekker, in dezelfde ruimte. Vervolgens zien we Rob terugsprinten uit de andere ruimte met Rat, en net op tijd aankomen.
Een vraag die anderen hier ook al stelden, en m.i. terecht: zou niemand van de kandidaten zich afvragen wat hij al die tijd nog gedaan heeft? Dat lijkt me toch stug. Aannemelijker vind ik dat Rob in zijn resterende tijd nog even een andere ruimte heeft verkend, met medeweten van de rest. Dat dat niet op het bord is gekomen, kan heel goed zijn omdat Rob alleen nog wat flarden heeft doorgegeven à la Leonie, te verwarrend voor Claes om op te schrijven. Claes had sowieso geen enkele naam opgeschreven, ook niet die in de ruimte met Heinz die Rob had verkend.
3. Als Buddy in de ruimte met Rat is, leest hij enveloppen voor. Nat007, Lama1997 is een envelop. En dan hoor je iets waarover ik hier nog niet heb gelezen, Rob zegt: "Dit is goed". Dat suggereert dus dat Rob hier wel degelijk is geweest, en dat de groep dit ook wist!
Tenzij "Dit is goed" op iets anders slaat, en de montage het er slim tussen heeft geplakt. Buddy maakt af: "Rick de Mol, Digimol en Rat".

Verder blijf ik het heel onmols vinden dat Rob wel zand heeft gezien, maar niets meegenomen. Zo riskeert hij dat Nathan niet toekomt aan de ruimte van Rat en verder, en alles wat hij daar eventueel verhangen heeft zinloos is. Wat was er nou simpeler dan onderweg een paar kokers zand in je zak stoppen? Ik verdenk Rob nog steeds het meest, maar vind de mogelijkheid dat hij hier met opzet verdacht wordt neergezet door de montage echt niet uit te sluiten. Dan is Rob gewoon in de ruimte met Rat geweest, beetje verkennen alvast, en wist iedereen daar ook van.

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #209 Gepost op: 18-02-2020, 10:37:54 »
met je laatste puntenverdeling eens en kom dan op 7-6 in het voordeel van Rob. ::vergroot::
Dit is echt too weird. Ik kom op 13-0 in het voordeel van Nathan. Hoe kunnen wij dit jaar zo ver van elkaar afstaan, Heinz ??? ::hypocriet::
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #210 Gepost op: 18-02-2020, 10:44:45 »
Het is wel heel grappig dat we van tunnels gewisseld zijn Lo. Maar hoe kon je dan Rob zo lang verdenken als het nu ineens 13-0 voor Nathan is? ;D

Offline Lo

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #211 Gepost op: 18-02-2020, 11:01:05 »
Ik had een kleine miscalculatie. Toen opeens zag ik het licht. Voor ik het wist stond het toen 13-0. Weird, toch  ::schaam:: :o  :o ::oink::  ::)
De Waarzegster voorspelde toch de Toekoms goed door Anna te volgen :)

Offline Run

  • winnaar WIDM-pool 2017
  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #212 Gepost op: 18-02-2020, 15:50:04 »
Ik verdenk Rob veel meer dan Nathan, maar ik vind het nu wel oppassen geblazen met dat zogenaamde beslissende moment in Alles Kenners. Een paar punten:

1. Ik heb een paar keer gelezen dat Rob beweerde nooit in een andere ruimte te zijn geweest. Kan iemand me vertellen waar hij dat zegt? Dat zou inderdaad een leugen zijn, en heel verdacht. Maar ik heb het bij het terugkijken niet gehoord.
2. Rob vraagt: "Willen jullie dat ik doorga, of dat ik terugkom?". Op dat moment is er nog ruim tijd op de klok, volgens mij een minuut of 3 (?). Mil zegt: "Begin dan langzaam terug te lopen". Rob vindt eerst nog Hulp(d)a(k)dekker, in dezelfde ruimte. Vervolgens zien we Rob terugsprinten uit de andere ruimte met Rat, en net op tijd aankomen.
Een vraag die anderen hier ook al stelden, en m.i. terecht: zou niemand van de kandidaten zich afvragen wat hij al die tijd nog gedaan heeft? Dat lijkt me toch stug. Aannemelijker vind ik dat Rob in zijn resterende tijd nog even een andere ruimte heeft verkend, met medeweten van de rest. Dat dat niet op het bord is gekomen, kan heel goed zijn omdat Rob alleen nog wat flarden heeft doorgegeven à la Leonie, te verwarrend voor Claes om op te schrijven. Claes had sowieso geen enkele naam opgeschreven, ook niet die in de ruimte met Heinz die Rob had verkend.
3. Als Buddy in de ruimte met Rat is, leest hij enveloppen voor. Nat007, Lama1997 is een envelop. En dan hoor je iets waarover ik hier nog niet heb gelezen, Rob zegt: "Dit is goed". Dat suggereert dus dat Rob hier wel degelijk is geweest, en dat de groep dit ook wist!
Tenzij "Dit is goed" op iets anders slaat, en de montage het er slim tussen heeft geplakt. Buddy maakt af: "Rick de Mol, Digimol en Rat".

Verder blijf ik het heel onmols vinden dat Rob wel zand heeft gezien, maar niets meegenomen. Zo riskeert hij dat Nathan niet toekomt aan de ruimte van Rat en verder, en alles wat hij daar eventueel verhangen heeft zinloos is. Wat was er nou simpeler dan onderweg een paar kokers zand in je zak stoppen? Ik verdenk Rob nog steeds het meest, maar vind de mogelijkheid dat hij hier met opzet verdacht wordt neergezet door de montage echt niet uit te sluiten. Dan is Rob gewoon in de ruimte met Rat geweest, beetje verkennen alvast, en wist iedereen daar ook van.
Rob zegt ‘ Willen jullie dat ik doorga of terugkom?’ Net nadat gevraagd is waar de namen hingen. Hij probeert met die vraag de aandacht te verleggen naar iets anders. Hij vertelde namelijk niet waar precies de namen hingen. Claes heeft dan ook geen namen kunnen opschrijven, hij wist niet of ze links of rechts in de ruimte hingen. Buddy is dezelfde route als Rob gegaan ‘ om hem te controleren’ (!) en heeft toen wel gezegd waar die namen precies hingen.
Het is apart dat Rob niet zegt of ze rechts of links hangen, want Claes heeft hem helemaal in het begin nog erop gewezen dat wel te doen.
« Laatst bewerkt op: 18-02-2020, 15:52:52 door Run »

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #213 Gepost op: 18-02-2020, 23:17:58 »
Ik heb het stukje over of Rob nou wil dat Miljuschka of Leonie gaat cashen in 6.2 wat genuanceerd. (En als ik ook het molpunt van Rob voor die opdracht intrek kom ik weer op een gelijkspel uit. Laat ik dat dus maar niet doen. :P ;))

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #214 Gepost op: 18-02-2020, 23:20:02 »
Ik heb het stukje over of Rob nou wil dat Miljuschka of Leonie gaat cashen in 6.2 wat genuanceerd. (En als ik ook het molpunt van Rob voor die opdracht intrek kom ik weer op een gelijkspel uit. Laat ik dat dus maar niet doen. :P ;))


Misschien nog een molpuntje aftrekken van Rob ivm biechtmoment dat hij zn vak moet onthouden en vervolgens fout gaat staan

 :P

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #215 Gepost op: 18-02-2020, 23:24:41 »
Ik zit er eerder over te denken om Rob nog een extra puntje voor 6.1 te geven omdat hij zich in tegenstelling tot Nathan bemoeit met het verkeerd "verbeteren" van het foute telefoonnummer. :P

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #216 Gepost op: 18-02-2020, 23:26:29 »
Zie eerst die 1200 maar ff weg te werken   :P

 ::rofl:: ::bravo::

Offline Waardenburg

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #217 Gepost op: 18-02-2020, 23:57:50 »
Hoezeer ik een dergelijk topic ook waardeer... Met het zelf willen cashen (+500) en het servies (+1200) zet ik een streep door Rob.

Online Molest

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #218 Gepost op: 19-02-2020, 04:47:07 »
Rob zegt ‘ Willen jullie dat ik doorga of terugkom?’ Net nadat gevraagd is waar de namen hingen. Hij probeert met die vraag de aandacht te verleggen naar iets anders. Hij vertelde namelijk niet waar precies de namen hingen. Claes heeft dan ook geen namen kunnen opschrijven, hij wist niet of ze links of rechts in de ruimte hingen. Buddy is dezelfde route als Rob gegaan ‘ om hem te controleren’ (!) en heeft toen wel gezegd waar die namen precies hingen.
Het is apart dat Rob niet zegt of ze rechts of links hangen, want Claes heeft hem helemaal in het begin nog erop gewezen dat wel te doen.
Ja, dat is zeker een mogelijkheid. Als Rob het met opzet niet precies aangeeft, neemt de kans toe dat Buddy teruggaat in dezelfde ruimte om te controleren. Als er aan het eind valt af te leiden dat er iets met de envelop van Heinz is gebeurd, is Rob dan niet de enige die daarvan verdacht kan worden. Kan een slimmigheidje zijn van de Mol.
Op dat moment was trouwens nog niet duidelijk hoe het geld gevonden moest worden. Het kan dus ook zijn dat Rob als kandidaat dacht dat alleen de ruimte omschrijven + noemen welke enveloppen daar hingen genoeg was.

Ik houd wel rekening met het alternatieve scenario, dat iedereen er gewoon van wist dat Rob al verder was gegaan. Pas op het tweede gezicht valt het op, maar lijkt het wel meteen een smoking gun. Ik vind hem hier dus wel erg verdacht ge-edit (niet verdacht neergezet, verkeerde woordkeus in mijn vorige post). Ze hadden makkelijk een ander shot kunnen kiezen. Genoeg deuren en kleine ruimtes die op elkaar leken, dus waarom zo'n breed shot dat geen enkele twijfel laat bestaan? Dit is nu al de derde keer dat we eerst niets verdachts zien, maar op het tweede gezicht een wel heel duidelijke aanwijzing krijgen dat Rob de Mol is (de eerste keer was bij Verkeer(d), de tweede keer was bij de waaiers).
« Laatst bewerkt op: 19-02-2020, 04:58:18 door Newbie2 »

Offline cinner

  • Forumlid
Re: Molduel: Nathan versus Rob
« Reactie #219 Gepost op: 19-02-2020, 06:06:04 »
Heb net nog een keer de aflevering gekeken en ik ga nu (net als bij aflevering 5) toch weer twijfelen.

In het graanveld valt eigenlijk helemaal niet zoveel op, het is voor ons veel gok- en giswerk. Rob doet weliswaar een verkeerde suggestie maar hij verbeterd ook Claes dat hij geen verkeerd nummer intikt. Ook gissen, is het opvallend dat Nathan van meet af aan telkens de goede richting op loopt dus relatief veel telefoons vindt? Het gaat ook mis bij een van de telefoons die hij pakt. De andere telefoons die hij niet zelf vindt, is hij erg dichtbij maar zijn anderen hem nipt voor. Vooruit lopen en veel telefoons vinden lijkt me het meest mols hier als in: geeft de beste kans om ergens te sjoemelen.

In vakwerk was het toch eigenlijk ook minder duidelijk dan ik aanvankelijk dacht. Dat Rob eventueel terug wil naar de posities van 1040 is niet mols maar horen we in de biecht. Dat hij naar Mil wijst is eigenlijk niet duidelijk. Hij stapt erg ver naar voren, hij kan net zo goed naar Leo wijzen. Plus dat hij eerst zelf wil cachen. Als iedereen had gezegd 'ja doe maar' dan was er slechts tien euro af gegaan.

Heb dus de indruk dat de mol heeft afgewacht, wetende dat het onwaarschijnlijk is dat ze op tijd het systeem juist doorzien en hun plek weten. En gedacht heeft 'met 1040 wordt er mooi 1460 uit de pot gehouden'. Dan kan het iedereen dus zijn. Nathan viel me ietsje meer op omdat hij van vrolijke dansjes om zijn 'kudde' bij elkaar te houden (heus niet nodig, die mensen weten wel achter wie ze aan moeten rennen  ::rofl:: ) naar geagiteerd en fel gaat als het gesprek om het cashen start. Enige verklaring die ik daarvoor kan geven is dat hij vooral niet wil dat ze nog een (juiste) wissel proberen (zoals Leonie wil) en denkt 'schiet nou maar op'.  Zijn biecht zou een mooie molbiecht zijn. De mol wil natuurlijk geen 1040 euro in de pot laten belanden maar hee, als het niet anders kan, is hij als mol toch erg tevreden. Maar goed, het blijft erg suggestie.

De alles kenners vond ik aanvankelijk Rob het meest verdacht. Daar twijfel ik nu weer aan. De regie lijkt de nadruk op Rob te leggen middels montage. Bij hem zien we dat hij weinig seconden over heeft en daarna dat Leonie relatief veel over heeft. Zo dacht ik 'hee, wat heeft Rob al die tijd gedaan!' Maar het is de kracht van suggestie omdat je alleen bij hen de tijd ziet staan en bij de anderen komt dat niet in beeld. Daarbij is het niet erg logisch dat hij anderhalf minuut niets heeft gezegd zonder dat iemand dat raar vond. Hij heeft dus vrij waarschijnlijk wel iets beschreven maar nogal onduidelijk. Dat hij dan gehaast terug loopt waarschijnlijk door de ruimte waar Rat hangt zonder die te noemen, kan zijn omdat wij dat deel niet te zien hebben gekregen of omdat hij op de terugweg snel moest zijn. Hij kan natuurlijk nog steeds enveloppen gewisseld hebben maar zo zeker is het niet.

Dat hij wil dat Nathan voor nog een envelop gaat is wat verdacht maar het past ook bij zijn karakter. Moeilijkste stok bij de vazen, gokken met het servies en hier de envelop van Daisy, wellicht gewoon omdat haar naam veelvuldig wordt genoemd en hij denkt dat dat ook best een redelijke zekerheid is?

En tja, van Nathan zien we gewoon niets. Behalve dan dat hij niet zo heel raar lijkt op te kijken dat er zo'n hoog minbedrag in de envelop zit die hij heeft opgehaald. Hij stelt heel kordaat dat hij alles juist heeft gedaan en dat is dat. Vreemd misschien voor iemand die tot nog toe absoluut geen verdenking op zich probeert te laden of wil krijgen. Normaal zou je - ook als je denkt dat je alles goed hebt gedaan - je toch rot schrikken dat je een hoog mingedrag binnen hebt gefietst?

Kortom, ik heb even geen idee.

De dingen die langskomen verwijzen ook naar jan en alleman. Veel eten richting Mil, veel kinderen en Nathan traint de jeugd. Veel auto's en verkeer, vast wel iemand die gek is op auto's.