Auteur Topic: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven  (gelezen 40968 keer)

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #80 Gepost op: 9-02-2020, 01:49:03 »
Als enige geld pakken is geen briljante molactie. Het is onnodig geld binnenbrengen. Er zijn wel andere mollen geweest die onnodig geld hebben binnengebracht, zoals Jan die de auto over de finish duwde, dus het betekent niet meteen dat iemand niet de mol is, maar het is wel raar.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Ralph21

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #81 Gepost op: 9-02-2020, 02:02:57 »
Kan best begrijpen waarom Nathan voor geld ging.

Realistisch gedacht weet je als kandidaat heus wel dat je echt niet de mol gaat ontmaskeren in afl 5, dat zei Nathan zelf ook.

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #82 Gepost op: 9-02-2020, 03:43:48 »
Steeds wordt er gesproken over een groep (5 in totaal) vrouwen maar @43.56 u. toch duidelijk een man met waaier te zien. Maar wat dit zeggen wil? Moeten we zijn waaier lezen (niet te doen imho).

Mil zegt nog; "ik ZHI het gewoon niet; door!" @44.17 ( na 3x ik Zhi -het niet-te zeggen...)

Edit; Zhi; 痣 : Mol

Edit2;
eindeljk beeld;
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 04:48:52 door Loebas »
Omnia vincit amor

Offline Contraspion

  • Forumlid
  • To betray, you must first belong. Kim Philby
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #83 Gepost op: 9-02-2020, 10:06:00 »
Zhi betekent niet mol, maar mole, zo’n pukkel op iemands gezicht....

Google translate is verraderlijk. ;)

Offline Juuls247

  • Forumlid
  • Horen | Zien | Zwijgen
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #84 Gepost op: 9-02-2020, 10:36:19 »
Hahahah dit is een opdracht: 'hoe maak ik de molloten gek'  ;D

Opvallende zaken:
- Nathan kiest voor geld
- We zien de naam van Rob niet geschreven
- Mil doet een typische molbiecht (en verwijst naar zichzelf)

In dit soort opdrachten is een relevante vraag: wat zien we niet?
Dat is het vertrekpunt. Wat wijkt af?

Ik vond het opvallend dat er 5 groepen waren? Zit daar een systeem in? Aan het einde zien we ook een vrouw alleen met een rode waaier, is dat de 'mol waaier? Die ga ik nog eens bekijken.

Verder viel mij ook het rood/ wit op deze aflevering als thema. Zowel de Wie is de Mol letters, als bij de Waaier opdracht. Mil had ook hele aflevering wit en rood aan?

Ik denk dat we niet de letterlijke waaier zien, maar dat het wellicht meer een verhaal is zoals de gorilla loopt door beeld en wij letten op iets anders. Dit wordt een leuke week....

Meer L

Offline xania

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • We are all acting through this thing called life
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #85 Gepost op: 9-02-2020, 10:39:35 »
Later als ze met elkaar praten kun je eruit opmaken dat als je voor het geld koos je blijkbaar je eigen naam foutloos moest schrijven om die 250 euro te winnen.
Alhoewel ik op Rob zit kan ik me hier goed beelden van voorstellen waarop Nathan als mol aan het einde zegt: jullie hadden allemaal mijn naam kunnen zien als jullie goed hadden opgelet kandidaten. Die had ik zelf in het prieeltje opgeschreven voor jullie. 😜
Ook wel verdacht dat dat in de opdracht zelf volgens mij geen beelden waren met de uitleg dat ze dat moesten doen. Pas als er later gevraagd wordt wie er voor geld zijn naam heeft geschreven wordt dit duidelijk. Hij deed het foutloos.
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 10:44:33 door xania »
Rob is mijn mol, maar Nathan is ook verdacht dus I trust No Buddy

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #86 Gepost op: 9-02-2020, 10:54:17 »
Hahahah dit is een opdracht: 'hoe maak ik de molloten gek'  ;D

Opvallende zaken:
- Nathan kiest voor geld
- We zien de naam van Rob niet geschreven
- Mil doet een typische molbiecht (en verwijst naar zichzelf)

In dit soort opdrachten is een relevante vraag: wat zien we niet?
Dat is het vertrekpunt. Wat wijkt af?

Ik vond het opvallend dat er 5 groepen waren? Zit daar een systeem in? Aan het einde zien we ook een vrouw alleen met een rode waaier, is dat de 'mol waaier? Die ga ik nog eens bekijken.

Verder viel mij ook het rood/ wit op deze aflevering als thema. Zowel de Wie is de Mol letters, als bij de Waaier opdracht. Mil had ook hele aflevering wit en rood aan?

Ik denk dat we niet de letterlijke waaier zien, maar dat het wellicht meer een verhaal is zoals de gorilla loopt door beeld en wij letten op iets anders. Dit wordt een leuke week....

Ik vond het opvallend dat er 5 groepen waren? Zit daar een systeem in? Aan het einde zien we ook een vrouw alleen met een rode waaier, is dat de 'mol waaier? Die ga ik nog eens bekijken.

Ja, elke groep heeft 10 mensen die waaiers hebben. Dus 5 x 10 is 50 waaiers, waarvan minstens 15 waaiers met oud-mollen erop.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #87 Gepost op: 9-02-2020, 10:57:45 »
Aan het einde zien we ook een vrouw alleen met een rode waaier, is dat de 'mol waaier? Die ga ik nog eens bekijken.

Verder viel mij ook het rood/ wit op deze aflevering als thema. Zowel de Wie is de Mol letters, als bij de Waaier opdracht. Mil had ook hele aflevering wit en rood aan?
Zou dat de waaier van Mil zijn die ze in Aflevering 2 opdracht 3 (met de kaarten) bij zich had? Dat zou mooi zijn.

En Mil heeft wel vaker iets aan wat verdacht goed past bij de opdracht. Voorkennis? Denk aan de opvallende manier van knopen van haar haarband in het zwanenpark. Een strakke witte haarband bij de witte hovercrafts. Vorige week een mooie lichtblauwe tint die goed matchte met een aantal vazen. En nu inderdaad wit en rood.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #88 Gepost op: 9-02-2020, 11:20:40 »
Is er een Chinees in de zaal?

Schrijf je in het chinees "Miljuschka is de mol" hetzelfde als "Milouska is de mol"?

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #89 Gepost op: 9-02-2020, 11:25:51 »
Het gaat om klank, dus ja. Al spraak de chinese lerares het iets anders uit, dus het zou zomaar andere tekens kunnen hebben
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #90 Gepost op: 9-02-2020, 12:03:27 »
Overzichtje waaiers:

Waaiers groep 1:

Waaiers groep 2 (groep met de man):
某人 是卧底
Iemand is de mol

Waaiers groep 3:
你(mist teken)中间有人是卧底
Iemand onder jullie is de mol

帕牲里克是卧底
Patrick is de mol

卧㡳是女的
De mol is een vrouw

Waaiers groep 4:


Waaiers groep 5:

« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 12:36:11 door Sanmol »

Offline Mosquito

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • 'ziende blind'
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #91 Gepost op: 9-02-2020, 12:21:17 »
Later als ze met elkaar praten kun je eruit opmaken dat als je voor het geld koos je blijkbaar je eigen naam foutloos moest schrijven om die 250 euro te winnen.
Alhoewel ik op Rob zit kan ik me hier goed beelden van voorstellen waarop Nathan als mol aan het einde zegt: jullie hadden allemaal mijn naam kunnen zien als jullie goed hadden opgelet kandidaten. Die had ik zelf in het prieeltje opgeschreven voor jullie. 😜
Ook wel verdacht dat dat in de opdracht zelf volgens mij geen beelden waren met de uitleg dat ze dat moesten doen. Pas als er later gevraagd wordt wie er voor geld zijn naam heeft geschreven wordt dit duidelijk. Hij deed het foutloos.
Heel scherp. Idd je moest ook je naam schrijven... ::ok::
(Op een waaier met ..is de mol  ::oink::)
« Laatst bewerkt op: 9-02-2020, 12:28:40 door Mosquito »
'Ook een fijne dag verder...’

Offline Gadoesja

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #92 Gepost op: 9-02-2020, 12:31:02 »
Ik ga er van uit dat we de waaier met de naam van de MOL niet te zien krijgen. Dus is het vertalen van de zichtbare teksten op de waaiers puur voor de leut.
Het belangrijkste lijkt mij dat de namen van Nathan en Rob niet in beeld zijn gebracht. Kan ook wel weer een instinker zijn.
Overigens, voor de parkwandelaars niet te doen. Deze opdracht was veel moeilijker dan die waar Jan achter de kandidaten langs liep. Daar had maar iemand zich om moeten draaien en was hij ontdekt. Nu was de kans om de naam te kunnen lezen vrijwel nihil. Ook al door de snelheid waarmee ze open/dicht gingen.

Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #93 Gepost op: 9-02-2020, 12:54:45 »
Overzichtje waaiers:

Waaiers groep 1:

Waaiers groep 2 (groep met de man):
某人 是卧底
Iemand is de mol

Waaiers groep 3:
你(mist teken)中间有人是卧底
Iemand onder jullie is de mol

帕牲里克是卧底
Patrick is de mol

卧㡳是女的
De mol is een vrouw

Waaiers groep 4:


Waaiers groep 5:

Opvallend die laatste zin, moeten we dan toch meer naar Mil en Leonie kijken?

Online Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #94 Gepost op: 9-02-2020, 12:58:08 »
Opvallend die laatste zin, moeten we dan toch meer naar Mil en Leonie kijken?

Er is ook een waaier met de mol is een man, dus nee lol.

Offline keesisdemol

  • winnaar WIDM-pool 2019
  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #95 Gepost op: 9-02-2020, 13:33:30 »
Rik zegt bij iedereen “op een van de waaiers staat de naam van de mol”

Bij Buddy : “op een van de waaiers staat wie de mol is ::vergroot::

Ik heb het nog even uitgezocht want dit was wat ik tijdens de aflevering hoorde
Maar dit is wat rik allemaal zegt:

Claes: : Op de waaier van een van de vrouwen staat de naam van de mol
Miljushka : Op een van de waaiers van de vrouwen, staat in het chinees, de naam van de mol.
Buddy: Op de waaier van een van de vrouwen, staat wie de mol is.
Nathan: Nathan, wat kies je?
Rob, leonie, johan: Wandeling door het park, of de identiteit van de mol te achterhalen?

Wat mij opvalt is dat bij miljushka alleen "in het chinees wordt gezegd" en bij buddy "wie de mol IS"


Bij het terugkijken krijg ik nog steeds kippenvel trouwens. Geweldig bedacht en gemonteerd ::love::

Online Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #96 Gepost op: 9-02-2020, 13:51:37 »
Het is best mogelijk dat de mol gewoon in het park liep terwijl de kandidaten naar de waaiers kijken. Zoals Jan 2 jaar geleden eerder deed.

Offline RazorBlade

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Jongens, Unite, de pot!
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #97 Gepost op: 9-02-2020, 14:00:36 »
De redactie weet heel goed dat alle waaiers frame voor frame zullen worden terug gekeken door de molloten. De juiste waaier zit er dus zeker weten niet tussen.

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #98 Gepost op: 9-02-2020, 14:03:24 »
Ik heb het nog even uitgezocht want dit was wat ik tijdens de aflevering hoorde
Maar dit is wat rik allemaal zegt:

Claes: : Op de waaier van een van de vrouwen staat de naam van de mol
Miljushka : Op een van de waaiers van de vrouwen, staat in het chinees, de naam van de mol.
Buddy: Op de waaier van een van de vrouwen, staat wie de mol is.
Nathan: Nathan, wat kies je?
Rob, leonie, johan: Wandeling door het park, of de identiteit van de mol te achterhalen?
Om* de identiteit van de mol te ontmaskeren ;) Redelijk belangrijke typo haha.

Nathan vertelt in zijn biecht nog 'toen ik naar Rik liep, had ik allerlei scenario's in m'n hoofd. Ik had vrijstellingen in m'n hoofd, geldbedragen. Maar de gedachte dat je in aflevering vijf even de mol. gaat ontmaskeren, dat is natuurlijk een utopische gedachte.' Of zoiets. In ieder geval: hoe denkt hij hier over na terwijl hij naar Rik loopt? Ze wisten hiervoor niet dat ze die kans zouden krijgen, toch? Of ik heb dat stuk even gemist.
Ik snap dat die biecht later opgenomen wordt, maar het kán een verspreking zijn?

Het is best mogelijk dat de mol gewoon in het park liep terwijl de kandidaten naar de waaiers kijken. Zoals Jan 2 jaar geleden eerder deed.
Hier geloof ik niet in: dan was het wel benoemd voor de mindfuck ;)

Offline Tarbozan

  • Forumlid
  • Isidoor is yesteryears dog I’m here to stay
Re: [Aflevering 5] - Opdracht 3: Lezen & Schrijven
« Reactie #99 Gepost op: 9-02-2020, 14:07:09 »
De redactie weet heel goed dat alle waaiers frame voor frame zullen worden terug gekeken door de molloten. De juiste waaier zit er dus zeker weten niet tussen.

Ik verwacht ook niet dat we een waaier in beeld krijgen waarop we kunnen vertalen x is de mol.   Maar tevens denk ik wel dat er iets te Vinden Moet zijn. De deelnemers lezen niet voor niks hun naam en is de mol.

Kijken we niet automatisch allemaal naar die waaiers? Om nu alle teksten in beeld van de afgelopen afleveringen te vergelijken Met deze karakters gaat wat ver. Maar het lijkt me erg vreemd als we het kalligraferen van je naam en is de mol enkel zien vanwege de mooie plaatjes. 

Ergens verwacht ik een aanwijzing in dit deel van de aflevering, maar voorlopig kijk ik er nog overheen