Auteur Topic: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners  (gelezen 82264 keer)

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #540 Gepost op: 20-02-2020, 21:02:39 »
Wat ik ook opvallend vond is de reactie van Rob als Buddy net terugkomt van zijn run. Buddy, bij het bord, zegt dat er niks van klopt (de tekening op basis van Rob, met name de ingang) en vraagt of hij het zal verbeteren. Rob zegt: "ja, dat is goed [pauze] graag". Hij helpt dan mee met het uitvegen van wat lijnen en kijkt even (interpretatie natuurlijk) als een betrapte schooljongen op. Vooral het geciteerde zinnetje vond ik er nogal gespannen uitkomen, alsof hij bang was door de mand te vallen.

Ik heb het even teruggekeken. Het is Claes die zegt: "Ja doe maar." Rob: "Graag."

Dat van die schooljongen zie ik niet zo. De momentjes vooraf (invloed uitoefenen op wie wanneer gaat) en aan het eind van de opdracht (voor Daisy willen gaan) vind ik wel opvallend. Nogal tegenstrijdig hoe graag ie iets lijkt te willen terwijl ie wel "cool" probeert te blijven.

Offline HenkJan78

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #541 Gepost op: 20-02-2020, 21:59:35 »
Wat mij opvalt is dat de namen vd 5 enveloppen die geld opleveren dezelfde lengte hebben als de namen vd 6 kandidaten.

RAT (Rob)
HEINZ (Buddy, Claes)
VRIENDLIEF (Miljuschka)
DAISY
LUKIE4 (Leonie, Nathan)

Zouden we hier iets uit kunnen halen? Bijvoorbeeld de eerste en laatste letter vd 1e en laatste naam maakt: RTL4

Offline Luc

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #542 Gepost op: 20-02-2020, 22:07:37 »
Ik denk ook dat de eerste enveloppe Heinz fout was en Rat goed. Het is ook logisch dat de mol de enveloppe van Heinz gaat verwisselen, die zie je als eerste na de ingang en is het gemakkelijkste te vinden van de 5.

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #543 Gepost op: 20-02-2020, 22:23:02 »
Heeft iemand een screenshot van de positie van de krijtjes aan het begin van opdracht 3? Die lagen in de vorm van wat volgens mij een “R” lijkt. Is dat een hint naar Rob? Is dat nog iemand opgevallen?
Fabienne

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #544 Gepost op: 20-02-2020, 22:23:55 »
Heeft iemand een screenshot van de positie van de krijtjes aan het begin van opdracht 3? Die lagen in de vorm van wat volgens mij een “R” lijkt. Is dat een hint naar Rob? Is dat nog iemand opgevallen?

1 pag terug

Offline Jooffab

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #545 Gepost op: 20-02-2020, 22:34:30 »
1 pag terug

Ah ja, inderdaad, sorry. Is m’n 1e x op dit forum   ;D, ben nog zoekende ::vergroot::
Fabienne

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #546 Gepost op: 20-02-2020, 22:35:56 »
No problem
Welkom  ::joehoe::

Offline foxhunter

  • Forumlid
  • Andiamo
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #547 Gepost op: 20-02-2020, 23:08:31 »
Wat zit Mil toch ingewikkeld te rommelen met haar broekzak. 4 Kokers eruit armen wisselen, porto balanceert op haar elleboog, nog een koker eruit, wat een show! Wow wat een exit. En dan die binnenzak weer naar binnen stoppen. Je zou toch denken dat er ook nog iets verborgen wordt gehouden, maar wat? Ik weet het, het lijkt volkomen logisch allemaal als je er over nadenkt, maar als Rob zo verdacht neergezet wordt deze opdracht, dan kunnen we hier toch ook over nadenken?
Ze houdt iets verborgen , maar wat!?

Bekijk deze opdracht in de wetenschap dat Mil de Mol is en Rob en Nathan dat ook al weten voordat deze opdracht begint, dan zie je hoe het werkelijke zit.

De  Daisy suggestie kwam van Mil, verwijzend naar Leonie.

De zandloper doet mij niet denken aan een V, maar aan de entree van het Louvre - da Vinci Code - en het graf van Maria Magdalena. Sang Royal.Maar nu draaf ik door.. Maar toch... een.. vrouw.
« Laatst bewerkt op: 20-02-2020, 23:45:23 door foxhunter »

Offline m0ll0m

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #548 Gepost op: 21-02-2020, 00:11:11 »
  • Het geluidje tussen Robs mededeling "en aan de deur hangt" en "Heinz" kan duiden op het eraf halen van een envelop.
  • Als Nathan onderweg is naar de deur met de envelop behorende bij Heinz (zonder naam erop) draait de camera naar een andere deur met een envelop erop en zoomt in op de envelop, gevolgd door een shot waarbij we zien dat Nathan deze deur voorbij rent. Dit kan suggereren dat dit de oorspronkelijk juiste deur was waar de Heinz-envelop eerst hing.
Hmmm.... als Rob het doolhof in loopt zie je, net voor hij linksaf richting 'Heinz' gaat, een pet van iemand van de crew in beeld. Vanaf dat punt zien we een camera die doet alsof hij Rob is en dan zie je diezelfde deur als waar bij Nathan op wordt ingezoomd. In het "Rob-shot" is de lege enveloppe (en dus niet het naamkaartje) op die deur te zien. Het zou dus kunnen dat dat shot er is om te verbloemen dat Rob daar de envelop van Heinz weghaalt. Zeker omdat hij daar helemaal geen naam noemt, terwijl die enveloppe toch redelijk duidelijk in beeld is.
Als Rob terugloopt dan zien we dat weer niet in beeld, maar wel weer die deur. En dan hangt daar het kaartje van Naty. Ook nu noemt Rob dat kaartje helemaal niet. Het eerstvolgende shot is van Rob komende uit een heel ander deel van het doolhof, maar daar hebben we helemaal geen activiteiten van hem waargenomen. Hij loopt daarbij zichtbaar langs twee enveloppen (op de pilaren) die hij ook niet noemt.
Tel daarbij op dat Rob wel erg veel tijd gebruikt voor (als je naar de krijttekening kijkt) wel een heel klein deel van het doolhof... en het begint toch wel een opvallend te worden...

Online D*N

  • Aanspreekpunt Spellenforum & Bestemming X, Winnaar ER Pool 2014
  • Global Moderator
  • *****
  • Geslacht: Man
  • I'm the bad guy, dúh
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #549 Gepost op: 21-02-2020, 00:26:40 »
Wat mij opvalt is dat de namen vd 5 enveloppen die geld opleveren dezelfde lengte hebben als de namen vd 6 kandidaten.

RAT (Rob)
HEINZ (Buddy, Claes)
VRIENDLIEF (Miljuschka)
DAISY
LUKIE4 (Leonie, Nathan)

Zouden we hier iets uit kunnen halen? Bijvoorbeeld de eerste en laatste letter vd 1e en laatste naam maakt: RTL4


Rob is de rat?  ;D
And if there is a God they'll know why it's so hard,to be human

Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #550 Gepost op: 21-02-2020, 08:44:47 »
Maar het mingeld uit de enveloppe met in totaal 500(2 -250) is best pittig. Zeker gezien de hoge kans dat er iets fout gepakt wordt, want er zijn veel meer foute enveloppen.

Maar ook als je kijkt dat een juiste 300 kon opleverenen. Normaalgesproken is er toch mibder mingeld in een enveloppe toch?

Zou Nathan zijn 250 uit de opdracht mrt de waaiers eigenhandig uit een andere enveloppe gepakt hebben en deze vij de onjuiste hebben gestoken?

Offline de_witte

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #551 Gepost op: 21-02-2020, 09:10:12 »
Wat mij opvalt is dat de namen vd 5 enveloppen die geld opleveren dezelfde lengte hebben als de namen vd 6 kandidaten.

RAT (Rob)
HEINZ (Buddy, Claes)
VRIENDLIEF (Miljuschka)
DAISY
LUKIE4 (Leonie, Nathan)

Zouden we hier iets uit kunnen halen? Bijvoorbeeld de eerste en laatste letter vd 1e en laatste naam maakt: RTL4

maar dan is er voor Leonie of Nathan geen envelop ::vergroot::
Wit is ook een kleur!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #552 Gepost op: 21-02-2020, 10:27:53 »
Even over de molloten..
Mark is de enige die mij niet bekend voorkomt.
Is er een manier om te checken of dit echt een molloot is?

Offline Heinz

  • Forumlid
  • Proost, Heinz!
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #553 Gepost op: 21-02-2020, 10:30:28 »
Mark is net als Nelleke en Elger van de podcast Trust Nobody.

Felix en Wouter zijn YouTubers die filmpjes over WIDM maken. Joeri is JvB die vanuit deze site als eerste een WIDM-podcast en later vodcast had. Niels ben ik waarschijnlijk omdat ik meermaals in de media wat over WIDM zei en dan niet als Heinz. Ischa is me onbekend.
« Laatst bewerkt op: 21-02-2020, 10:34:24 door Heinz »

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #554 Gepost op: 21-02-2020, 10:36:56 »
Okay dank.. duidelijk


Edit
49 kandidaten en 1 mol = 50

L = 50
« Laatst bewerkt op: 21-02-2020, 10:40:49 door missmolly »

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #555 Gepost op: 21-02-2020, 11:43:52 »
49 kandidaten

Misschien te ver doorgedacht maar 49 is 7 keer 7. Turn Turn Turn. LL!

Offline missmolly

  • Forumlid
  • UDIGIT
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #556 Gepost op: 21-02-2020, 11:44:38 »
ook mooi!!

Offline Qlivian

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #557 Gepost op: 21-02-2020, 12:17:12 »
hallo ik ben nieuwe hier en wil even reageren. Ik weet niet of dit al benoemt is.  Ik kwam er achter dan Miljuschka op de precies dezelfde plek komt als Leonie. bij de tafel en krukjes van steen. met de namen Daisy, starlight en op de tafel Nelleke. Beide noemen ze rustig de namen op net of ze niks in de gaten hebben.(leonie iets minder rustig) vooral Miljuschka. het lijkt erop dat die locatie niet duidelijk was doorgegeven door Leonie.Dus eigenlijk gaat Miljuschka nog een keer een ronde. Starlight??, Starlight?? hoor je Rob en Claes.
Oke die hadden ze al naast Daisy gevonden. Laat nu nu Daisy de naam zijn die ze moeten pakken. En gezien de foto die Rick laat zien staat die nog steeds op de goede plek. Hier is dus duidelijk niet gemold. Wat ik vreemd vind. Want mocht de Mol voor Nathan zijn geweest had hij zeker wel Daisy met Starlight kunnen wisselen want dat was overduidelijk makkelijk geweest. Want er waren 3 stoelen. 1tje leeg. Miljuschka had bijvoorbeeld makkelijk  Daisy kunnen wisselen en alsnog Starlight extra kunnen bevestigen maar dat deed ze niet. Het kan zijn dat Rob bijvoorbeeld geen tijd meer had om daisy te verwisselen en is toen snel terug gaan rennen om op tijd binnen te komen. Nathan als mol gaat natuurlijk zo weinig pakken en denkt er niet over na om alsnog een keer te gaan. Wat me nog wel opviel is dat tijdens de gehele opdracht Nathan erg rustig en bedenkelijk opstelde en niks zei. leek gespannen en minder vrolijk.

Offline Mimitje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #558 Gepost op: 21-02-2020, 13:24:28 »
hallo ik ben nieuwe hier en wil even reageren. Ik weet niet of dit al benoemt is.  Ik kwam er achter dan Miljuschka op de precies dezelfde plek komt als Leonie. bij de tafel en krukjes van steen. met de namen Daisy, starlight en op de tafel Nelleke. Beide noemen ze rustig de namen op net of ze niks in de gaten hebben.(leonie iets minder rustig) vooral Miljuschka. het lijkt erop dat die locatie niet duidelijk was doorgegeven door Leonie.Dus eigenlijk gaat Miljuschka nog een keer een ronde. Starlight??, Starlight?? hoor je Rob en Claes.
Oke die hadden ze al naast Daisy gevonden. Laat nu nu Daisy de naam zijn die ze moeten pakken. En gezien de foto die Rick laat zien staat die nog steeds op de goede plek. Hier is dus duidelijk niet gemold. Wat ik vreemd vind. Want mocht de Mol voor Nathan zijn geweest had hij zeker wel Daisy met Starlight kunnen wisselen want dat was overduidelijk makkelijk geweest. Want er waren 3 stoelen. 1tje leeg. Miljuschka had bijvoorbeeld makkelijk  Daisy kunnen wisselen en alsnog Starlight extra kunnen bevestigen maar dat deed ze niet. Het kan zijn dat Rob bijvoorbeeld geen tijd meer had om daisy te verwisselen en is toen snel terug gaan rennen om op tijd binnen te komen. Nathan als mol gaat natuurlijk zo weinig pakken en denkt er niet over na om alsnog een keer te gaan. Wat me nog wel opviel is dat tijdens de gehele opdracht Nathan erg rustig en bedenkelijk opstelde en niks zei. leek gespannen en minder vrolijk.

Het kan ook zo zijn dat ze wel zijn omgekeerd, en dat ze die foto laten zien toch?

Offline Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 6] - Opdracht 3: Alles kenners
« Reactie #559 Gepost op: 21-02-2020, 13:58:12 »
Mark is net als Nelleke en Elger van de podcast Trust Nobody.

Felix en Wouter zijn YouTubers die filmpjes over WIDM maken. Joeri is JvB die vanuit deze site als eerste een WIDM-podcast en later vodcast had. Niels ben ik waarschijnlijk omdat ik meermaals in de media wat over WIDM zei en dan niet als Heinz. Ischa is me onbekend.
Ischa is denk ik BlijBlijBlij hier op dit forum. Z'n tweets zitten regelmatig in Moltalk, dus misschien dat ze daarom voor zijn voornaam hebben gekozen ipv zijn forumnaam.
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"