Auteur Topic: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 44426 keer)

Offline Loebas

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #60 Gepost op: 22-02-2020, 22:19:56 »
Hele interessante executie om terug te kijken hoe iedereen reageerde. Al had ik niet helemaal door hoe de volgorde van kaarten trekken bepaald werd?

Dit was idd vreemd imo...;

Nat -> Mil
Mil  ->Bud ...  Dan verwacht je toch dat Buddy de volgende is.... maar neen;
Rob -> Leo
Leo ->Rob (hier wel weer een logische volgorde aangehouden... en dan
Bud als laatste.... -> Nat

Iets lijkt niet te kloppen en/of afgesproken werk?

*Vooralsnog geen idee*
Omnia vincit amor

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #61 Gepost op: 22-02-2020, 22:21:45 »
Ik vond het wel een aardige aflevering, alleen vind ik het jammer dat geen van de drie opdrachten zich goed lenen voor speurwerk. Ik zou toch graag zien dat in iedere aflevering ten minste een opdracht zit waar je echt iets mee kan in je zoektocht naar de mol.

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #62 Gepost op: 22-02-2020, 22:24:12 »
Dit was idd vreemd imo...;

Nat -> Mil
Mil  ->Bud ...  Dan verwacht je toch dat Buddy de volgende is.... maar neen;
Rob -> Leo
Leo ->Rob (hier wel weer een logische volgorde aangehouden... en dan
Bud als laatste.... -> Nat

Iets lijkt niet te kloppen en/of afgesproken werk?

*Vooralsnog geen idee*

Vanuit het idee dat de mol groen moet pakken om degene met het rode scherm te redden, maar het te opvallend is om dan de mol als eerste te laten gaan, moest mol Rob misschien Leonie redden.

Hoewel die volgorde juist ook weer opvallend is natuurlijk...
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #63 Gepost op: 22-02-2020, 22:27:21 »
Vanuit het idee dat de mol groen moet pakken om degene met het rode scherm te redden, maar het te opvallend is om dan de mol als eerste te laten gaan, moest mol Rob misschien Leonie redden.

Hoewel die volgorde juist ook weer opvallend is natuurlijk...
Als t zo is dat de mol degene moet redden met t rode scherm kan alleen Nathan de mol zijn.

Anders kan dat plan mislukken. Net gepost in t Nathan topic

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #64 Gepost op: 22-02-2020, 22:27:46 »
Dit was idd vreemd imo...;

Nat -> Mil
Mil  ->Bud ...  Dan verwacht je toch dat Buddy de volgende is.... maar neen;
Rob -> Leo
Leo ->Rob (hier wel weer een logische volgorde aangehouden... en dan
Bud als laatste.... -> Nat

Iets lijkt niet te kloppen en/of afgesproken werk?

*Vooralsnog geen idee*

Misschien mocht Buddy even bijkomen van alle spanning  ::rofl::


En eens over matige opdrachten, heb liever met wat meer te speuren, maar ik heb toch enorm genoten vandaag. Het begin met het zingen/spelen van Rob en Buddy, de super spannende executie. En het voorstukje van volgende week beloofd ook veel goeds  ::love::

Offline FollowTheMoney

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #65 Gepost op: 22-02-2020, 22:28:04 »
Nog meer mensen die tijdens de aflevering ergens ineens een spannend/dramatisch muziekje hoorden? Uit mijn hoofd redelijk vroeg in de aflevering.
Klonk heel willekeurig voor mijn gevoel, viel me daardoor op

Offline suuuus

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #66 Gepost op: 22-02-2020, 22:29:49 »
Nog meer mensen die tijdens de aflevering ergens ineens een spannend/dramatisch muziekje hoorden? Uit mijn hoofd redelijk vroeg in de aflevering.
Klonk heel willekeurig voor mijn gevoel, viel me daardoor op

Toen Nathan begon in de laser opdracht hoorde ik wel ineens een ander muziekje. Morgen even terugkijken

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #67 Gepost op: 22-02-2020, 22:30:54 »
Ik vond deze aflevering wel heel tof om te kijken eigenlijk, qua speurwerk wel wat minder maar qua spanning helemaal goed. Vooral de bondjes die eerst nog in beeld komen en bij de executie kapot gaan, of althans, Mil laat Buddy keihard vallen. Heel interessante groepsdynamiek dit jaar.

Offline Brtdm

  • Global Moderator
  • *****
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #68 Gepost op: 22-02-2020, 22:31:55 »
Het maakt voor het spel volgens mij niet heel veel uit of er iemand zou afvallen of niet. Dus ze hoeven de mol hier geen instructies over te geven. En bovendien zouden ze ook gewoon de afvaller een groen scherm kunnen geven als ze per sé met 5 door willen. Niemand die er achter komt. (Is vermoedelijk ook al eens gebeurd, toch?)
Zijn daar eigenlijk al T-shirts van?

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #69 Gepost op: 22-02-2020, 22:34:44 »
Bij dezelfde twist in Zuid-Afrika ging de mol niet als eerste, dus het is niet gezegd dat de mol hier als eerste gaat.

Offline hrvdg7

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #70 Gepost op: 22-02-2020, 22:36:41 »
Spannende aflevering weer. Mijn mol lag er bijna uit. ::oink::
Opdracht fabriek met gekleurde auto's was niet te doen.
Laser opdracht geweldig. Nathan ging helemaal los als mol.
Fotoopdracht ook best lastig. 11 foto's. Tuurlijk 11. Heeft Nathan bedacht zeker ::rofl::
En Nathan die de mogelijke afvaller erin hield. ::bravo::

Online Starlight

  • Aanspreekpunt Wie is... de mol?
  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #71 Gepost op: 22-02-2020, 22:38:46 »
Als t zo is dat de mol degene moet redden met t rode scherm kan alleen Nathan de mol zijn.

Anders kan dat plan mislukken. Net gepost in t Nathan topic
Dat is een goed punt, anders kan iemand al een rood scherm geven aan die kandidaat. Maar het zal toch niet zo obvious zijn dat Nathan het hierdoor is? :-X
"Daar ligt inderdaad Starlight op een stoel"

Offline molton

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Hmmm
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #72 Gepost op: 22-02-2020, 22:39:25 »
Mil laat Buddy keihard vallen. Heel interessante groepsdynamiek dit jaar.
Dat is de afgelopen afleveringen netjes "opgebouwd" door de productie. Iedereen speelt het spel uiteindelijk voor zichzelf. Ik snap de kandidatenlogica van Mikjuschka wel.
"Are you the sort of man who would put the poison into his own goblet, or his enemy's?" -The Princess Bride (1987)

Offline BigBoots

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #73 Gepost op: 22-02-2020, 22:39:45 »
Zoals eerder ook al was gezegd; De kans is van zichzelf al groot dat niemand een rood scherm te zien krijgt. Misschien maakt het ook niet uit voor de volgende aflevering of er 4 of 5 kandidaten zijn.
Hier kan je heel lang over speculeren, maar er is totaal geen sluitend bewijs te vinden voor het een of het ander.
Met beide voeten op de grond, kom je geen stap vooruit

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #74 Gepost op: 22-02-2020, 22:41:16 »
Dat is een goed punt, anders kan iemand al een rood scherm geven aan die kandidaat. Maar het zal toch niet zo obvious zijn dat Nathan het hierdoor is? :-X
Dat ligt eraan of ze allemaal door moesten van de productie. Het is allemaal zo over geregisseerd dat ik dat zeer waarschijnlijk acht.

En dan moet je dat de eerste laten doen. Lijkt me logisch ook. Zal verder de kijkers verder niet opvallen denk ik hoor want Rob staat wederom bovenaan de verdenkingen  ;)

Offline Mollenmania

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #75 Gepost op: 22-02-2020, 22:41:59 »
Het maakt voor het spel volgens mij niet heel veel uit of er iemand zou afvallen of niet. Dus ze hoeven de mol hier geen instructies over te geven. En bovendien zouden ze ook gewoon de afvaller een groen scherm kunnen geven als ze per sé met 5 door willen. Niemand die er achter komt. (Is vermoedelijk ook al eens gebeurd, toch?)

De productie kan allerlei motivaties hebben om met 5 door te willen. Een soortgelijk verhaal ontstond in seizoen 10, toen er ook 5 over waren en Arjen een dubieus groen scherm kreeg.
De afvaller een groen scherm geven gaat niet omdat de kans bestaat dat iedereen zijn scherm gaat zien (of alleen de mol niet).

Offline squirleon

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #76 Gepost op: 22-02-2020, 22:45:11 »
Zolang de mol een groene kaart krijgt maakt dat niet uit. Overigens zal het voor Nathan wel wennen zijn dat hij na een rode kaart toch mag blijven.

Offline Mollem

  • Forumlid
  • love and understanding
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #77 Gepost op: 22-02-2020, 22:50:40 »
Het psychologische spelletje wordt nu steeds belangrijker, de opdrachten worden minder belangrijker. In Moltalk zei Jochem dat ook al. Kleur Rijk was te chaotisch in beeld gebracht om er als molloot iets van te kunnen bakken, wat ik wel een gemiste kans vond. Ik had wel willen puzzelen met de kleuren etc. Lasergamen is altijd volle actie en spanning, en nu helemaal vanwege de Mol als tegenstander (we hoeven niet verder iets te zoeken achter de titel, toch?), dat had van mij langer in beeld gemogen puur vanwege het filmische effect. Als puzzel/opdracht behoorlijk oninteressant, mol te zien? 100% negatief. En de foto-opdracht was op het moment dat Rik de 15 foto's voor ging lezen al mislukt. Gebrek aan groepsstrategie.

Maar ik heb erg genoten van de interactie van deze vijf deze aflevering en ik vind het niet erg om dat volgende week nog een keer te zien.

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #78 Gepost op: 22-02-2020, 22:51:22 »
Overigens zal het voor Nathan wel wennen zijn dat hij na een rode kaart toch mag blijven.

 ::rofl::

Offline Talpavenator

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Tunnel? Ik zit helemaal niet in een tunnel
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander
« Reactie #79 Gepost op: 22-02-2020, 22:52:16 »
Dus Nathan is de mol.. helder toch

2 groene kaarten  ::jaja::

Ik zie hier geen twee groene kaarten in, maar gewoon een rode en een groene.
Het wordt makkelijker als je denkt, dus vooral niet stoppen met denken. Kan zeker handig zijn om de mol te vinden.