Auteur Topic: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)  (gelezen 44612 keer)

Offline Sanmol

  • Forumlid
  • Muscat / professionele speurneus
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #180 Gepost op: 24-02-2020, 12:15:47 »
Is deze vraag bij de executie niet interessant om daar nader onderzoek naar te doen? Volgens mij een goede manier om de Mol op het spoor te komen.

Het enige wat ik tot nu gevonden heb is dat Miljuschka 's nachts wakker gemaakt kan worden voor de bolussen van Robert van Beckhoven. Zie https://www.margriet.nl/persoonlijk/geluksmomenten-miljuschka-witzenhausen

Buddy heeft op Bruno Mars gedanst tijdens Dance Dance, en Michelle Obama lijkt mij een antwoord van een vrouw, dus Leonie.. Max Verstappen lijkt mij dan Nathan, en die comedian is dan Rob (alhoewel ik dat de minst duidelijkste vind allemaal lol). Bruno Mars zou ook Rob kunnen zijn, maar dat denk ik dus niet. Buddy is echt heel erg fan van Bruno Mars lol.
« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 12:17:44 door Sanmol »

Offline Lucy

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Life is like theatre <3
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #181 Gepost op: 24-02-2020, 12:22:56 »
Ik snap idd ook niet wat dat te maken heeft met wie de mol is?
Raad eens hoeveel ik van je hou? Helemaal tot aan de maan en terug!

Offline EdAnt

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #182 Gepost op: 24-02-2020, 12:24:57 »
Hallo,

Buddy Vedder is een Formule 1 fanaat. Zat afgelopen seizoen o.a. in de Ziggo studio in het programma rondom de GP van Brazilië. Dus zal het antwoord 'Max Verstappen' van hem zijn.

EdAnt

Online Pac

  • Actief Lid
  • *****
  • Geslacht: Man
  • That's Amole!
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #183 Gepost op: 24-02-2020, 12:38:53 »
Ik vraag me wel af wie Joe Rogan wil zijn...
Ik vraag me af wie het is ;D

Maar het is opvallend dat de vraag in beeld komt, meestal halen alleen de aflevering-gerelateerde vragen de montage. Maar wat is de hint? ???
...óf niet!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #184 Gepost op: 24-02-2020, 12:41:26 »
En meestal staan de antwoorden in alfabetische volgorde... of is dat alleen bij vraag 20?

Offline Martje

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #185 Gepost op: 24-02-2020, 12:46:34 »
Vanuit de Leonie-tunnel is er ook een theorietje mogelijk. Mol Leonie dreigt namelijk een weinig spannende finale op te leveren.

Ik dacht juist dat zij misschien rood zou hebben en dat een aardverschuiving bij de kandidaten zou betekenen (het lijkt er immers dat iedereen (deels) op haar zit). Misschien wilden ze dit nog even uitstellen, eerst nog even een vrijstelling uitdelen en dan pas de meest verdachte laten afvallen.

Offline Moldo

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #186 Gepost op: 24-02-2020, 12:50:23 »
Is deze vraag bij de executie niet interessant om daar nader onderzoek naar te doen? Volgens mij een goede manier om de Mol op het spoor te komen.

Men are from Mars.

De mol is een man.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #187 Gepost op: 24-02-2020, 12:50:33 »
En meestal staan de antwoorden in alfabetische volgorde... of is dat alleen bij vraag 20?

Bruno Mars                    Buddy
Michelle Obama              Leonie
Robèrt van Beckhoven    Miljuschka
Max Verstappen             Nathan
Joe Rogan                      Rob

Dit lijkt toch wel aardig te kloppen dan. Antwoorden vertaalt naar de kandidaten is inderdaad alfabetisch. Zou dit bij alle vragen zo zijn? Ik mag hopen van niet.

Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline FS

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #188 Gepost op: 24-02-2020, 12:58:35 »
Haha  ::ok::

Offline jehnnnycash

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #189 Gepost op: 24-02-2020, 12:59:07 »
Eigenlijk een verkapte vraag 20, omdat er maar 1 optie per antwoord is...

Offline Avogadro

  • Forumlid
  • Iene miene mutte
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #190 Gepost op: 24-02-2020, 13:05:35 »
Michelle Obama              Leonie

Check!

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #191 Gepost op: 24-02-2020, 13:08:19 »
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!


Offline StefElisa

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #193 Gepost op: 24-02-2020, 13:08:40 »
Eigenlijk een verkapte vraag 20, omdat er maar 1 optie per antwoord is...

Ze moeten toch altijd vragen over de 'identiteit' én 'het doen en laten' van de mol beantwoorden? Zaken als schoenmaat, woonplaats, geboortedatum zijn in het verleden volgens mij ook voorbij gekomen, waarbij er maar één goede optie per kandidaat is.

Offline Niuno

  • Forumlid
  • Geslacht: Man
  • Sla is zeg maar echt mijn ding
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #194 Gepost op: 24-02-2020, 13:12:34 »
Ze moeten toch altijd vragen over de 'identiteit' én 'het doen en laten' van de mol beantwoorden? Zaken als schoenmaat, woonplaats, geboortedatum zijn in het verleden volgens mij ook voorbij gekomen, waarbij er maar één goede optie per kandidaat is.

De vraag die nu te boven komt is of ze bij dit soort vragen altijd alfabetisch doen. In dat geval is het echt zoals JehnnyCash al aangaf een verkapte vraag 20. En als dit ook bij de kandidaten bekend is, hoeven ze niet meer aan iedereen te vragen wat zijn/haar favoriete waspoeder is. Je kunt het gewoon uittellen.
Neen, ik zit niet in een tunnel. Het is gewoon aXel!

Offline Regis Filia

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #195 Gepost op: 24-02-2020, 13:19:47 »
De vraag die nu te boven komt is of ze bij dit soort vragen altijd alfabetisch doen. In dat geval is het echt zoals JehnnyCash al aangaf een verkapte vraag 20. En als dit ook bij de kandidaten bekend is, hoeven ze niet meer aan iedereen te vragen wat zijn/haar favoriete waspoeder is. Je kunt het gewoon uittellen.
Dit is niet meer een vraag 20 dan de vraag wat het lievelingseten van de mol is.
Brevis esse laboro, obscurus fio.

Offline Mol2024

  • Forumlid
  • Geslacht: Vrouw
  • Niets is wat het lijkt
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #196 Gepost op: 24-02-2020, 13:20:16 »
Je weet dat opdracht 1 en 3 geïmproviseerd moesten worden?

Is totaal geen excuus in mijn ogen.

- Dit is de jubileumeditie dus een behoorlijk plan B zouden we mogen verwachten..
- Ik hoorde Rik in de podcast iets zeggen over dit en over dat veel dingen in China niet mogelijk zijn.
Kwam echt maar 1 ding in me op tijdens dat hele verhaal.

Ga. Dan. Niet. Naar. China

Daarover gesproken vind ik sowieso dat we behoorlijk weinig van China zien qua grootse natuur.
Het eerste waarin ik denk bij China is grootse groene natuur, bergen en tempels. En ze zijn echt bijna alleen in de stad/dorpjes net buiten de stad.
Als je bijvoorbeeld kijkt naar Japan s10 is het land en de sfeer door muziek/landschappen/sfeer heel mooi weergegeven. (Maar dit laatste is een beetje off topic)

Offline Jezet

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #197 Gepost op: 24-02-2020, 13:27:36 »
De reactie van Nathan is heel bijzonder bij de executie. Tot 2 maal (58:12 en 58:21) toe kijkt hij naar Rob, de tweede maal zelfs met een knipoog. Hij heeft Rob herkent bij het lasergamen.

Of natuurlijk omdat zij beide de mol hebben uitgeschakeld en beide weten wie het is. Rob & Nathan allebei in de finale (daarom is Buddy zo van slag???).

« Laatst bewerkt op: 24-02-2020, 14:33:57 door Jezet »
Ik boycot Rusland & Russische producten!

Offline Blinker

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #198 Gepost op: 24-02-2020, 14:04:23 »
Weet niet of het al eerder is vermeld maar in seizoen 2013 is een soortgelijke test & executie geweest.

Offline Steen

  • Forumlid
Re: [Aflevering 7] - Tegenstander (bespreek hier ook de executie)
« Reactie #199 Gepost op: 24-02-2020, 15:15:55 »
Zou Nathan mogen starten met het kiezen van de kaarten vanwege zijn penningmeesterschap?

Wat mij opviel is dat eerder in de aflevering Rik een beetje verbaasd constateerde dat Nathan nog steeds de penningmeester was. Alsof hij de groep wilde hinten om voor een andere penningmeester te kiezen. Verband met de executie: Rik die liever met iemand anders wilde starten?